۸۳۱۴۱۵
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

جنگ ستارگان در تبریز، تلافی شکست اهواز در تهران

هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر امروز و فردا با انجام پنج دیدار آغاز می‌شود و در مهم‌ترین بازی استقلال تهران میهمان تراکتورسازی تبریز است و پرسپولیس هم بعد از شکستی که در اهواز مقابل فولاد داشت، این‌بار میزبان دیگر نماینده جنوبی‌ها یعنی استقلال خوزستان است.

فرهیختگان: هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر امروز و فردا با انجام پنج دیدار آغاز می‌شود و در مهم‌ترین بازی استقلال تهران میهمان تراکتورسازی تبریز است و پرسپولیس هم بعد از شکستی که در اهواز مقابل فولاد داشت، این‌بار میزبان دیگر نماینده جنوبی‌ها یعنی استقلال خوزستان است.

تراکتورسازی- استقلال

بی‌تردید همه نگاه‌ها به سمت تبریز و ورزشگاه یادگار امام تبریز خواهد بود؛ جایی که دو تیم مدعی و پرهوادار تراکتورسازی و استقلال باید رو در روی هم قرار بگیرند. یک جدال هیجان‌انگیز و ۶ امتیازی که فارغ از همسایگی دو تیم در جدول رده‌بندی و شانس خوب‌شان برای رسیدن به‌عنوان قهرمانی در پایان فصل، همواره آبستن حوادث زیادی بوده است.

پای انتقام در میان است

شاگردان وینفرد شفر درحالی پا به تبریز می‌گذارند که ۱۱۲ روز از آخرین باخت‌شان و ۵۴۹ دقیقه از آخرین گلی که وارد دروازه‌شان شده است، می‌گذرد. آنها در سه بازی خارج از خانه اخیر صددرصد امتیازات را به چنگ آورده‌اند؛ ۱۰ گل به ثمر رسانده‌ و هیچ گلی دریافت نکرده‌اند. درمقابل پرشورها با جورج لیکنز سومین بازی خود را پشت‌سر خواهند گذاشت. یک رقابت حیثیتی و سرنوشت‌ساز که می‌تواند تکلیف قهرمان را در پایان فصل مشخص کند.

پیرمرد بلژیکی بعد از شکست دادن نفت مسجدسلیمان و توقف در برابر نساجی مازندران، به دومین برد در دومین دیدار خانگی‌اش می‌اندیشد. البته بحث انتقام هم در میان است. قرمزپوشان در بازی رفت با هدایت جان توشاک ۳-صفر به آبی‌پوشان تهرانی باختند تا یکی از سنگین‌ترین شکست‌هایشان در لیگ هجدهم به بار بنشیند.

آبی‌ها به دنبال شکستن طلسم 7 ساله

از تقابل‌های دو تیم حرف به میان آمد. در آخرین آدینه بهمن‌ماه، شاهد بیستمین رقابت تراکتور و استقلال خواهیم بود. کفه ترازو به سمت نماینده تبریز سنگینی می‌کند. آنها تا به اینجا هشت برد داشته و پنج بار هم قافیه را به تیم پرطرفدار پایتخت واگذار کرده‌اند. در این بین ۶ دیدار هم برنده نداشته است. ۵۱ گل در ۱۹ بازی قبلی ردوبدل شده که سهم تراکتور ۲۷ گل و استقلال ۲۴ گل بوده است.

مردان آبی‌پوش به دنبال ثبت دومین دبل در برابر تراکتورسازی در تاریخ لیگ برتر هستند. آنها یک‌بار در اولین دوره لیگ موفق به انجام این کار شدند و دیگر چنین اتفاقی تکرار نشد. آنها برای رسیدن به این مهم، کار دشواری پیش رو دارند و باید بعد از هفت سال و ۱۷ روز، دوباره تراکتور را در لیگ برتر و در خانه‌اش شکست دهند. آخرین بار آنها با هدایت پرویز مظلومی موفق شدند با دو گل تراکتور را در یادگار امام ببرند و پس از آن در ۶ بازی لیگ، چهار تساوی و دو باخت عایدشان شد.

نکته امیدوارکننده شفر در برابر تراکتور

از سخت بودن احتمال برد آبی‌پوشان در تبریز گفتیم؛ بهتر است درباره ماموریت دشوار تی‌تی‌ها هم حرف بزنیم. اولین و آخرین باخت خارج خانه استقلال در لیگ برتر به هفته چهارم و جدال برابر پارس‌جنوبی برمی‌گردد که آنها با یک گل به تیم مهدی تارتار باختند ولی در باقی بازی‌های دور از ورزشگاه خانگی‌شان، پنج برد و سه تساوی به دست آوردند.

در کنار آن بد نیست به این نکته هم اشاره داشته باشیم که شفر در دو دیدار قبلی برابر تراکتور به یک برد و یک مساوی رسیده و گلی دریافت نکرده است. آخرین برد تبریزی‌ها مقابل استقلال هم به دیدار برگشت لیگ شانزدهم برمی‌گردد که آنها با تک‌گل محمد ابراهیمی در یادگار امام به سه امتیاز رسیدند.

آغاز فینال‌های دور از خانه آبی‌ها

این بازی آغاز پیکار‌های ۶ امتیازی استقلال برابر تیم‌های مدعی در دور برگشت است. آنها باید بعد از تبریز، خود را برای سفر به شهرهای اصفهان و مشهد هم آماده کنند تا رو در روی سپاهان و پدیده قرار بگیرند و در کنار آن دربی عیدانه‌ای را مقابل پرسپولیس به انجام برسانند. نقطه مقابل آنها تراکتورسازی است. لیکنز و ستاره‌هایش در دور برگشت مقابل هر چهار تیم مدعی میزبان هستند و این امتیاز مهم می‌تواند به آنها در مسیر قهرمانی کمک کند.

پرسپولیس - استقلال خوزستان

یک روز قبل از این دیدار در ورزشگاه آزادی پرسپولیس به مصاف استقلال خوزستان می‌رود. برانکو و مردانش برای فراموش‌کردن اولین باخت فصل که برابر فولاد حاصل شد؛ چاره‌ای جز بردن دیگر تیم اهوازی ندارند؛ کاری که در این چند سال نشان داده‌اند به‌خوبی در آن حرفه‌ای هستند.

قرمزهای بی‌رحم برابر تیم قعر جدولی

این دو تیم از ساعت ۱۶ امروز، دوازدهمین دیدار خود را در برابر یکدیگر برگزار می‌کنند. در جدال‌های قبلی، تیم سرخ‌پوش تهرانی برنده قاطع بود و در ۶ دیدار به برتری رسیده است. چهار بازی ازجمله دیدار رفت در ورزشگاه غدیر مساوی تمام شده و سهم تیم خوزستانی فقط یک برد بوده است؛ بردی که در بازی رفت لیگ پانزدهم رقم خورد.

آنها با هدایت عبدالله ویسی و با درخشش خیره‌کننده حسن بیت‌سعید با نتیجه ۲-یک از سد پرسپولیس گذشتند و همان فصل جام قهرمانی را بالای سر بردند. بعد از آن مسابقه این دو تیم ۶ بار به مصاف هم رفتند که چهار برد و دو مساوی از آن پایتخت‌نشینان شد.

کلیدواژه مشترک سرخابی‌ها؛ هفته بیست‌وششم!

هدایت استقلال خوزستان بعد از داریوش یزدی به عهده کریم بوستانی گذاشته شد اما این مربی کهنه‌کار هم نتوانسته آبی‌های خوزستانی را در بحث نتیجه‌گیری به توفیق برساند. آخرین برد این تیم به هفته هفتم برمی‌گردد که با نتیجه یک- صفر ذوب‌آهن را شکست دادند ولی پس از آن در ۱۱ بازی لیگ و حذفی طعم برد را نچشیدند.

استقلالی‌ها در این فصل هیچ برد خارج از خانه‌ای نداشتند و آخرین پیروزی‌شان به هفته بیست‌وششم لیگ قبل مربوط می‌شود که آنها توانستند سیاه‌جامگان را از پیش رو بردارند. دقیقا در همان هفته پرسپولیس متحمل آخرین باخت خانگی خود در لیگ برتر شد و با نتیجه ۲-یک به سایپا باخت. پس از آن تیم پروفسور در ۱۱ بازی خانگی به هشت برد و سه تساوی دست پیدا کردند.

حسرت 1600 روزه آبی‌های خوزستان

با دو گلی که هفته پیش بیرانوند از فولاد دریافت کرد، حالا کمترین گل خورده لیگ از آن سرخ‌پوشان تهرانی نیست ولی آنها می‌توانند به کلین‌شیت در این دیدار خوشبین باشند، چراکه استقلال خوزستان در تمام تقابل‌های پیشین با پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تنها یک‌بار موفق به گلزنی شده که از آن گل بیش از ۱۶۰۰ روز می‌گذرد. این ششمین تقابل این فصل پرسپولیس با تیم‌های خوزستانی خواهد بود.

یک برد، یک باخت و سه تساوی حاصل پنج بازی قبلی بوده که اصلا برای تیمی در قواره سرخ‌پوشان تهرانی جالب توجه نیست. درمقابل استقلالی‌ها هم اوضاع بهتری ندارند. آنها در چهار دیدار نیم‌فصل اول برابر تیم‌های پایتخت‌نشین، دو باخت و دو تساوی داشتند. پرسپولیسی‌ها با کسب پیروزی برابر حریف خوزستانی خود می‌توانند تعداد بردهای این فصل‌شان را دو برابر کرده و همچنین به‌تنهایی بیشترین برد مقابل استقلال خوزستان را در تاریخ لیگ برتر به خود اختصاص بدهند و از تیم‌های سپاهان و تراکتورسازی سبقت بگیرند.

دیگر دیدارهای هفته هجدهم

پنجشنبه: صنعت نفت آبادان - پدیده شهر خودرو مشهد
جمعه: پیکان تهران - سپاهان اصفهان
سپیدرود رشت - ماشین‌سازی تبریز
شنبه: پارس‌جنوبی جم - نساجی مازندران
یکشنبه:فولاد خوزستان - نفت مسجدسلیمان
ذوب‌آهن اصفهان - سایپا تهران (زمان نامعلوم)

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سرخ دل

      تبریزی ها امروز پرچم امارات و قطر رو ببرند ورزشگاه

      پاسخ ها

      • ناشناس

        فقط ژاپپپپننننن...

      • بدون نام

        اینقدر از این لنگی ها تنفر دارم که حاضرم به همه شون سم بدم بمیرند

    • بدون نام

      تراکتور رو تو لیگ شانزدهم و هفدهم نابود کردن ولی الان الحمدالله شرایتش رو به بهبودی هستش و فقط احتیاج به زمان دارن تا دوباره تیم مقتدری بشن نباید فراموش کرد که تراکتور دچار تغییرات بسیار زیادی تو تمام سطوح شده و جمع و جور کردن چنین تیمی کاره سخت و زمان بری هستش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج