۸۳۱۵۲۷
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

کنفرانس ورشو؛ تبلیغات پمپئو برای تقابل با ایران

وزیر خارجه آمریکا در افتتاحیه روز دوم کنفرانس ورشو امروز (پنج‌شنبه) به اغاز دوران جدیدی از همکاری برای تقابل با چالش‌های خاورمیانه دعوت کرد و گفت، هیچ کشوری نمی‌تواند بی‌طرف باشد.

خبرگزاری ایسنا: وزیر خارجه آمریکا در افتتاحیه روز دوم کنفرانس ورشو امروز (پنج‌شنبه) به اغاز دوران جدیدی از همکاری برای تقابل با چالش‌های خاورمیانه دعوت کرد و گفت، هیچ کشوری نمی‌تواند بی‌طرف باشد.

براساس گزارش شبکه اسکای نیوز، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در افتتاحیه روز دوم کنفرانس ورشو در برابر وزیران خارجه و مقامات بیش از ۶۰ کشور اظهار کرد، آمریکا سعی می‌کند دوران جدیدی از همکاری بین تمام کشورها درباره نحوه رویارویی با چالش‌های منطقه آغاز کند.

وزیر خارجه آمریکا نزدیک کردن دیدگاه‌های کشورهای منطقه و کناره گیری آنها از "ایده قدیمی" منزوی کردن اسرائیل و در عوض مقابله با ایران را خواستار شد.

وی با تکرار اظهاراتی واهی علیه کشورمان و خطرناک خواندن ایران برای کشورهای منطقه و حتی اروپا افزود: منافع مشترکی بین سعودی‌ها، اماراتی‌ها، بحرینی‌ها، اردنی‌ها و اسرائیلی‌ها وجود دارد.

پامپئو تاکید کرد، باید گام‌های عملی برای حل مشکلات منطقه خاورمیانه برداشته شود و هیچ کشوری نمی‌تواند در رسیدگی به چالش‌های منطقه بی‌تفاوت باشد.

قرار است این کنفرانس پرونده یمن، سوریه و روند صلح بین اسرائیل و فلسطین را بررسی کند این در حالی است که محوریت این نشست در ابتدا ایران اعلام شده بود اما در پی انتقادات گسترده از ماهیت این نشست برنامه آن تغییر و به کل مباحث خاورمیانه اختصاص داده شد.

پامپئو تاکید کرد، کنفرانس منعکس کننده تمایل رئیس‌جمهوری آمریکا به جمع کردن کشورها در راستای شرکت در حل بحران‌های منطقه است.

پامپئو مدعی شد صلح و امنیت در منطقه بدون مقابله با ایران غیرممکن است.

وزیر خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد مذاکرات در ورشو برای تقابل با بحران‌های خاورمیانه ادامه یابد. وی تاکید کرد: سیاست ما درقبال سوریه تغییر نکرده است.

نتانیاهو نیز در اظهارات واهی خود در این جلسه ایران را بزرگترین تهدید علیه منطقه خواند.

وی جلسه افتتاحیه این کنفرانس را نقطه تحولی تاریخی توصیف کرد و افزود: تصور می‌کنم وقتی روز گذشته شاهد دیدار نخست وزیر اسرائیل با برخی وزیران خارجه کشورهای بزرگ عربی بودیم این نقطه تحول تاریخی را رقم زدیم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: ما با وحدت کامل و در صراحت کامل می‌گوییم ایران عامل تهدید کننده امنیت منطقه است!

نتانیاهو خاطرنشان کرد: این همبستگی و وحدتی را در طول زندگی به یاد ندارم و تصور می‌کنم تغییر شگرفتی رخ داده و خبر از وضعیت جدید در خاورمیانه می‌دهد. از این رو ما می‌توانیم علیه تهدید مشترک متحد شویم و با هم برای ایجاد آینده مشترک تلاش کنیم. این یک فرصت محوری است.

وی از دولت آمریکا برای برگزاری این کنفرانس غیرمعمولی تشکر کرد.

در همین حال وزیر امور خارجه لهستان در نشست افتتاحیه ورشو گفت: این نشست در خصوص خاورمیانه که در ورشو برگزار شده بر بحران‌های منطقه‌ای، مسائل انسانی، آوارگان و همچنین مسائل مربوط به منع گسترش تسلیحات کشتار جمعی متمرکز خواهد بود.

وی افزود: درگیری‌ها در سوریه، یمن و نقاط دیگر جهان وجود دارند. ما بر وضعیت کنونی و دورنمای روند صلح در خاورمیانه متمرکز خواهیم بود. این مسائل در کنار موضوعات دیگر در این نشست به بحث گذاشته خواهند شد. این نشست به چالشهای انسانی، آوارگان و متدهای که جامعه بین الملل می‌تواند از آنها برای بهبود همکاری در این زمینه‌ها استفاده کنند اختصاص خواهد داشت.

وزیر امور خارجه لهستان در ادامه اعلام کرد: عصر امروز شرکت کنندگان در این نشست در خصوص راه‌های محدود کردن گسترش تسلیحات کشتار جمعی مذاکره خواهند کرد.

کنفرانس ورشو روز گذشته با مشارکت برخی وزیران خارجه عرب و نتانیاهو کلید خورد. وزیر خارجه دولت منصور هادی،‌ رئیس‌جمهوری مستعفی یمن در جلسه امروز در کنار نتانیاهو نشسته بود.

این کنفرانس امروز به کار خود خاتمه می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جون عمه ات پاپئو...

    • مهدی

      بوی یه جنگ خونین میاد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج