۸۳۱۶۹۱
۱۳ نظر
۵۰۰۶
۱۳ نظر
۵۰۰۶
پ

وزارت خارجه: بیانیه ورشو، سند شکست آن است

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه پایانی کنفرانس ورشو گفت: به رغم تلاش‌های گسترده واشنگتن برای برگزاری یک نشست فراگیر و ایجاد یک ائتلاف جدید علیه جمهوری اسلامی ایران، تعداد و سطح پایین شرکت کنندگان که آنان نیز از همراهی با هر گونه تصمیم ضد ایرانی امتناع کردند، در فرجام این نشست از پیش شکست خورده، بیانیه پایانی آن را به سندی بی خاصیت تبدیل کرد؛ متن و نوشته‌ای که تنها از سوی دو کشور برگزارکننده صادر شد و فاقد هر گونه اعتبار و تصمیم بود.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه پایانی کنفرانس ورشو گفت: به رغم تلاش‌های گسترده واشنگتن برای برگزاری یک نشست فراگیر و ایجاد یک ائتلاف جدید علیه جمهوری اسلامی ایران، تعداد و سطح پایین شرکت کنندگان که آنان نیز از همراهی با هر گونه تصمیم ضد ایرانی امتناع کردند، در فرجام این نشست از پیش شکست خورده، بیانیه پایانی آن را به سندی بی خاصیت تبدیل کرد؛ متن و نوشته‌ای که تنها از سوی دو کشور برگزارکننده صادر شد و فاقد هر گونه اعتبار و تصمیم بود.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه تأکید کرد: برای همه دوراندیشان و تحلیل‌گران و سیاستمداران برجسته و فهیم جهان این شکست کاملاً از قبل و از همان آغاز طرح اولیه آن قابل تصور و پیش بینی بود. کنفرانسی تحت عنوان صلح و امنیت در خاورمیانه چگونه می‌تواند موفق باشد؛ در حالی که بازیگران اصلی منطقه همچون ایران، ترکیه، لبنان، سوریه، عراق و فلسطین در آن حضور ندارند و کشورهای مهمی چون چین و روسیه، و بسیاری از کشورهای مهم اروپایی و غیراروپایی در آن حضور نداشته و یا صرفاً در سطح بسیار پایین و کمرنگی در آن شرکت کردند؟

سخنگوی وزارت خارجه همچنین اظهار کرد: رفتار و کردار عصبی و متشنج وزیر خارجه و معاون رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌ها که علناً از اروپا گله و شکایت کرده و از سر ضعف اصرار به خروج آنها از برجام کردند، بهترین گواه و نشانه ناکامی و ناتوانی آنان در تحقق اهداف مورد نظرشان از اجلاس ورشو است.

قاسمی خاطرنشان کرد: ایالات متحده آمریکا از یک سو بانی کنفرانس صلح و امنیت در خاورمیانه می‌شود اما از سوی دیگر با خروج یک‌جانبه و خلاف تمام موازین بین‌المللی از برجام، و با سیاست‌های ریاکارانه خود تنش و درگیری و حمایت از تروریسم و نزاع و خصومت در میان ملت‌های منطقه را افزایش داده و ناامنی، بی ثباتی، فقر، جنگ و افراط گرایی را گسترش می‌دهد.

وی در پایان تصریح کرد: به رغم تمامی سیاست‌های خصمانه و تجاوزکارانه آمریکا و رژیم اشغالگر قدس مبارزه و مقاومت برای برقراری منطقه‌ای امن، با ثبات و عاری از حضور قدرت‌های بیگانه و متجاوز ادامه خواهد یافت و آمریکا باید هر چه سریع‌تر با درک واقعیات این منطقه حساس از جهان از ادامه این گونه کینه‌توزی‌های بی‌حاصل دست بردارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود بر ترامپ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هیچ کدومشون دلشون به حال من و تو نسوخته نه ترامپ و نه اینا. باید خودمون به فکر خودمون باشیم اما نیستیم. نتیجه هم همین وضع فعلی است

    • بدون نام

      رفتار امریکا در ،خاورمیانه ، در برجام ، چهره مقبولی نداره ، مشکل انجاست که افراط و تفریط ما هم هیچ مقبولیتی نداره .

    • بدون نام

      روحانی طریف چنان گندی زدن توایران دنیاعلیهپماشده اونهامیدونن داخل ایران چه خبربهترین سواستفاده رومیکنن

    • بدون نام

      این همه ورشو ورشو کردند این بود؟ ما فکر کردیم جهان کن فیکون میشه.فکر کنم هدف این کنفرانس در اسم ورشو نهفته بود: شو دادن

    • بدون نام

      دلتون رو به همین هجویات خوش کنید

    • بدون نام

      شما وزارت خارجه غربگرا با بستن تعهد ننگین برجام ، به دشمنان جسارت دادید تا انواع تحریمها و بیانیه ها را علیه کشور اعمال کنند ، وضعیت فعلی کشور حاصل اقدامات بد شماست؟؟؟!!؟؟؟!؟؟؟?؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.؟!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برجام با تایید رهبرمون به امضاء رسید.

    • محسن

      همون کشورهایی که قرار بود فردای مذاکرات برجامی فوج فوج به ایران بیاییند و اقتصاد مارو درست کنن اکنون علیه کشور ما در یک جلسه جمع شده‌اند تا مارو زمین بزنند..‌

      اون زمان که دلواپسانه میگفتیم به اینا اعتماد نکنید اینجاهارو میدیدیم ولی محکوم به جهنم و بی‌شناسنامه و بزدل شدیم

    • بدون نام

      ورارت خارجه ای که میگه ما افتخار میکنیم بخاطر فلسطین تحت فشاریم اجنبیه. ایرانی نیست

    • بینام

      خب بیانیه رو منتشر کنن ببینیم چه بلایی قراره سرمون بیاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        غلط میکنند بخواهند بلایی سرمون بیارن. مگه شهر هرته؟ دنیا را بر سرشان خراب خواهیم کرد. هیچکس هیچ غلطی نمیتونه بکنه

    • بدون نام

      کشورهایی هستن که همه کار میکنن که عربهای منطقه و ایران رو بندازن به جون هم تا در آب گل الود ماهی بگیرن و بخندند به ریش هر دو طرف ، که متاسفانه سیاست ضعیف اعراب و ملاها چنین امکانی رو میده . به امید روی کار اومدن مردی با سواد و در شأن ایران این موارد به کوری چشم دشمنان از بین میره و همه از صلح منطقه منافع به دست میارن. زنده باد کسانی که در هر جای دنیا به دنبال آزادی و محبت به کشور و وطن و دنیا هستن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج