جاباما
۸۳۱۷۵۵
۲۵۳ نظر
۵۰۱۷
۲۵۳ نظر
۵۰۱۷
پ

خودروسازان گران می‌کنند، مردم گران می‌خرند

بازار خودرو با نزدیکی به آخرین ماه سال، به واسطه حضور گسترده دلالان و واسطه‌گران قیمت‌های شگفت انگیزی به خود می‌بیند. در این بین اگر چه هفته جاری با توجه به تعطیلات دو روزه تصور می‌شد که تقاضایی در بازار نباشد و قیمت‌ها لااقل در این هفته ثبات خود را حفظ کند، اما برخی از دست اندرکاران بازار اعلام کردند که در هفته جاری قیمت بسیاری از محصولات با رشد فزاینده‌ای مواجه بودند.

برترین ها: بازار خودرو با نزدیکی به آخرین ماه سال، به واسطه حضور گسترده دلالان و واسطه‌گران قیمت‌های شگفت انگیزی به خود می‌بیند. در این بین اگر چه هفته جاری با توجه به تعطیلات دو روزه تصور می‌شد که تقاضایی در بازار نباشد و قیمت‌ها لااقل در این هفته ثبات خود را حفظ کند، اما برخی از دست اندرکاران بازار اعلام کردند که در هفته جاری قیمت بسیاری از محصولات با رشد فزاینده‌ای مواجه بودند.

این موج افزایش قیمت در شرایطی اتفاق افتاده که دست‌اندرکاران بازار سه دلیل برای این مساله عنوان می‌کنند. محدودیت در عرضه خودرو از سوی شرکت‌های خودروساز عمده‌ترین دلیلی است که از سوی فعالان بازار در ارتباط با افزایش قیمت‌ها عنوان می‌شود. با افت تولید شرکت‌های خودروساز از خرداد ماه سال‌جاری، روند عرضه این شرکت‌ها به بازار دچار اختلال شد.

خودروسازان گران می‌کنند، مردم گران می‌خرند

ناتوانی خودروسازان در تامین نیاز بازار سبب شد تا قیمت‌ها روند صعودی به خود بگیرد. این مساله خود عاملی شد تا واسطه‌ها و دلالان حضور پررنگی در بازار داشته باشند. بازگشت دلالان به بازار با توجه به ناتوانی ادامه‌دار خودروسازان در عرضه خودرو دومین دلیلی است که فعالان به آن اشاره می‌کنند و حضور پررنگ واسطه‌ها را در چند روز اخیر عامل بی‌ثباتی بازار می‌دانند.

سومین نکته‌ای که دست‌اندرکاران بازار به آن اشاره می‌کنند، نبود نظارت از سوی دستگاه‌های نظارتی است. آنها می‌گویند در نبود نهادهای نظارتی، واسطه‌ها و دلالان، بازار را به دست گرفته و قیمت‌های بی‌ثباتی برای بسیاری از خودروها به‌خصوص پرتیراژها اعلام می‌کنند. بنابراین شاهد هستیم که سه راس یک مثلث، یعنی ناتوانی شرکت‌های خودروساز در عرضه، بازگشت دلالان و عدم نظارت بر بازار سبب شده طی هفته‌ای که گذشت بازار از حالت عادی خارج و در جاده بی‌ثباتی حرکت کند.

افزایش قیمت خودروهای پیش‌فروش شهریور تا دی خلاف قانون است

پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت ممکن است در قطعات اولیه خودرو افزایش قیمت داشته با‌شیم، ا‌ما بحثی که خودروسازان در صنعت مطرح کر‌د‌ه بو‌دند این است که این افزایش قیمت در ابتدای شهریور اعمال شو‌د و هیچ توجیهی بر‌ا‌ی این کار وجود ندارد و کاملا خلاف قانون است.

و‌ی همچنین خاطرنشان کرد: ا‌گر آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مراحل قانونی افزایش قیمت در سازمان حمایت از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حقوق مصرف‌کنندگان یا شورای عالی رقابت طی شو‌د و افزایش قیمتی وضع شو‌د، از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ روزی که در سایت‌های خودروسازان منتشر می‌شو‌د قابل اجرا است؛ یعنی نمی‌توانند ا‌مروز قیمت مثلا پراید را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ۱۰ میلیون افزایش دهند و بگویند موضوع افزایش قیمت به بحث افزایش قیمت شهریورماه برمی‌گردد، یعنی عطف به ماسبق اصلا قابل قبول نیست. بنابراین هیچ توجیهی برای این کار وجود ندارد و کاملا خلاف قانون است.

وزیرصنعت: خودروسازان باید عذرخواهی می‌کردند

رضا رحمانی وزیر صنعت،معدن و تجارت در باره تغییر قیمت پیش فروش توسط خودروسازان گفت: تصمیم ما در مورد خودرو درست بود. خودروسازان باید از مردم عذرخواهی می‌کردند باید توضیح می‌دادند که تحریم‌ها با این صنعت چه کرده و قول می‌دادند که جبران می‌کنند. وی افزود: از آنها خواسته‌ام محکم باشند و بگویند که به همه تعهدات خود عمل می‌کنند. مردم باید بفهمند ما کنارشان هستیم.

شوک به بازار خودرو: گران شدن ۱۵ میلیونی دنا

بازار خرید و فروش خودرو با شوک قابل توجه قیمت‌ها روبه‌رو است به نحوی که قیمت انواع خودروهای داخلی از ۵ تا ۱۵ میلیون تومان گران شده است. فعالان بازار دلیل این افزایش قیمت را فروش خودرو مطابق با حاشیه بازار توسط خودروسازان می‌دانند این درحالی است که هنوز عرضه خودرو به بازار انجام نشده است.

در بازار قیمت پراید ۱۱۱ به مرز ۴۵ میلیون تومان و پژو ۴۰۵ به مرز ۷۰ میلیون رسیده است همچنین قیمت پژو ۲۰۵ تیپ ۵ نیز ۸۱ میلیون تومان و قیمت دنا به مرز ۱۰۰ میلیون رسیده است.

در حال حاضرپژو۲۰۶ صندوق‌دار با افزایش ۵ میلیون تومانی با قیمت ۸۱ میلیون تومان ، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با افزایش ۵ میلیون تومانی با قیمت ۷۰ میلیون تومان، پژو۲۰۶ تیپ ۵ با افزایش ۶ میلیون تومانی قیمت ۷۵ میلیون تومان، پراید ۱۱۱ با افزایش ۳ میلیون تومانی با قیمت ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، استپ وی با افزایش ۲ میلیون تومانی با قیمت ۱۳۷ میلیون تومان، سمند EF۷ با افزایش ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی با قیمت ۷۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و رانا با افزایش ۶ میلیون تومانی با قیمت ۶۷ میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

همچنین چانگان با افزایش ۹ میلیون تومانی با قیمت ۱۴۰ میلیون تومان و دنا با افزایش ۱۵ میلیون تومانی با قیمت ۹۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      3دلیل دزدی،فساد ،دروغ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تمام این مشکلات گردن دولت است ،
        دولت بدون برنامه
        دولت بدون آینده نگر
        دولت بی تدبیر
        گرانی ماشین را گردن خودرو سازان نیندازید
        مردم هم مقصر نیستن چون چاره ای ندارند،

      • محمد

        همه چی رو سر دولت نندازید، مردم مقصرن

      • رضا

        خودرو سازی رو بدین دست نیرو هایی با تفکر جهادی.
        تا خکدرو با کیفیت روز جهانی برامون بسازن

      • بدون نام

        برن گمرک ماشین های خارجی رو صفر کنن ببین ایرانخودرو چطور خودرو هایی با کیفیت میسازه وقتی رقابتی وجود نداره مجبور نیستن که خودشونو زیر فشار بندازن قراصه های ۵۰ سال پیش فرانسه رو اوردن دارن تحویل ما میدن

      • بدون نام

        همه ارگان و نهادها سهم دارن برای همین انحصاری کردن . خود سهامداران و دولت گرون میکنه فقط نخرید فعلا

      • بدون نام

        تو دنیا همه دو چرخه و مترو موتور اتوبوس سوار میشن استاد و نخست وزیرش با دوچرخه تردد میکنن چشم هم چشمی رو بیخیال فعلا تا درست بشه همه چی

      • بدون نام

        ناظر و تصمیم گیرنده خودروساز الان همه با همن خودمون باید یه حرکتی بزنیم تحریمشون کنید

      • بدون نام

        گل گفتی ما مردم ایران دیگه واقعا اون شرف وغیرتمون رو ازمون گرفتن اونم فقط بخاطر مسئولین نالایق،دزدی،فساد،،و لال بیشرف گه بازم تقصیر مسئولین

      • بدون نام

        ای خاک عالم و ادم سر این مردم کنن

      • مهربانی

        درسته. آقای کارشناس، خودروساز عمدا کم کاری می کنه و عرضه نمی کنه. خودش دلال رو میاره توو کار. یعنی شما هنوز اینو نفهمیدی؟! عجب!!

      • بدون نام

        ما شا الله! علی برکت الله

      • بدون نام

        عوض شعار دادن مرگ بر آمریکا برید مملکتو درست کنید هر ثانیه یه افزایش قیمت

      • بدون نام

        حداقل قیمت تمام شده 6000 دلار ارزش پول ملی از بین رفته پودر ماشین لباسشویی 1800 تومن بود شده 8000 تومن بعد پژوی 40 میلیونی شده 80 میلیون بازم باید به خودرو سازها بابت این مدیریت آفرین گفت مشکل خودرو سازها نیستن مشکل دولت هست

      • بدون نام

        اول و آخر مردم مقصرن . 3 ماه نخرن اونوقت ببینین کارخونه ها چطوری کاهش قیمت میدن. ولی هممون میگیمو میخریم . پس هر قدرم گرون بشه حقمونه

    • بدون نام

      نخرید تحریم کنید ارزش قائل بشید برای خودتون نذارید هرکاری میخوان سرتون بیارن

      پاسخ ها

      • وحید

        تا زمانی که ما خودمون رو از ددیگران جدا بدونیم وضعیت همینه بجای اینکه بگید نخرید بگو نخریم بجای اینکه برای خودتون ارزش قائل بشید بگو برای خودمون.....باید همه متحد باشیم نه اینکه من که ماشین دارم بیام اون بیچاره ای که چند ساله سرمایشو جمع کرده یه ماشین بخره واسه شاد کردن دل خانوادش بیایم بکوبیمش که آقا نخر واست خودت ارزش قائل . باش منی که دارم چرا به اون که احتیاج داره ارزون نفروشم مقصر این وضعیت هیچکس نیست بجز خود ما. دلال اسمش رو خودشه و داره دقیقا کارشو که بلده درست اتجامش میده اگه کسی نخره قیمتو میاره پایین.

      • ام دی

        ok

      • بدون نام

        کمشون این ملت حالا حالا ها جا داره

      • سلطان

        دولت ....نداره جلوی خودروسازان رو بگیره

      • بدون نام

        دقیقا فرمایشتون درسته

    • بدون نام

      مردم هر چی این سالها خواستن برعکسش شده یه احمق شده تصمیم گیرنده هیچ تخصص و سواد دانش مدیریتی هم نداره

      پاسخ ها

      • بیخیال

        تقصیر خود مردمه

      • بدون نام

        اگه یه 5 سال تولید خودرو متوقف میشد ، کشور خیلی پیشرفت می کرد ، حقوق کاگرهاش رو هم از جیب مردم بر می داشتید

    • بدون نام

      بحق خون های بناحق ریخته شهدا والامقام که در راه اسلام و انقلاب اسلامی ودفاع مقدس تقدیم به حضرت حق جل جلاله گردیده انشاالله هر کسی یا کسانی مخصوصا دلالان شیطان صفت که در این شرایط خاص کشور باعث ناامیدی مردم و گرانی‌ها شدند را نیست نابود فرمایید انشالله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هم وطن محترم با ناله و نفرین به جایی نمیرسیم اگه با نفرین کردن بود الان چها سال پیش باید آمریکا نابود میشد.

      • اینفینیتی

        همه مسئولین رو که یکجا نابود کردی اخوی

      • بدون نام

        برو بنده خدا
        اینها مطمئن شدند که دعاهای من و تو به هیچ جا نمیرسه که اینجور دارن خونمون رو میمکند

      • بدون نام

        الهی امین

    • بدون نام

      برید گمشید هیچ توجیهی قابل قبول نیست هیچ دلیلی هم ندارد
      تنها دلیلش خودتان هستید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قیمت خودرو ۵ سال تغییری نداشت ولی با شروع تحریمها و بالا رفتن نرخ ارز جهش کرد. وقتی حتی چینی ها حاضر به همکاری و فروش قطعه نیستند دولت مثلا چه کاری از دستش برمی آید.
        نه جانم تحریمها اثر دارد وبدجور هم اثر دارد ولی چون گفتن این واقعیت یعنی اعتراف به اشتباه بودن سیاست خارجی کشور همه گردن این و آن می اندازند.
        مشکل سیاست خارجی کشور است.

    • بدون نام

      فقط بی عرضگی مسولان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ی کلام از مادر عروس!

      • ج.ح

        چند روزی روند افزایش قیمت به کندی پیش می رفت نگران مسئولان بودم با این افزایش قیمت الحمدلله متوجه شدم که کماکان. بیکار و مشغول کارهای جانبی هستند

      • ZEDLONG

        شما چه میگی؟
        این خواسته مسئولین است آخه هرکدومشون یه سهمی در آنها دارند
        مردم کیلویی چند؟

    • بدون نام

      ماهیت شون رو زیر سوال نمیبره چون گردش مالی دارن ارز خارح نمیشه . تفکر رو به چه قیمتی نارضایتی نود و پنج درصدی از کیفیت و قیمت خودرو انخصاری . مرگ ده ها هزار نفر در سال در تصادفات بیشتر هم برای پراید تیبا بوده

    • بدون نام

      گران کنید تا مردم بیشتر خرید کنند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ای گفتی

      • بدون نام

        مردم دیگه نمیخرن چون دیگه پول ندارن قبلا اگه فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار میخریدن واسه این بود تو اسنپ و آژانس و ...کار کنن پراید ۴۳ میلیونی رو دیگه کسی نمیخره نداره که بخره دیگه شغل رانندگی رو هم از جوونا گرفتن

    • همراه

      اگر خودرو ساز راست میگین نمی تونه خودرو تحویل بده دلال از کجا ماشین میاره هزار هزار برا فروش ونبض بازار دست داره پس خود خود رو ساز دلاله تو این سی سال همه شناختنش شما هم توجیه نکن مردم بیچاره گیر کیا افتادن سانسور نشه لطفا

    • بدون نام

      دلایلش ناکارامدی سو مدیریت عدم نظارت انفعال مردم انحصاری بودن آزاد گذاشتن دلال برای نرخ گذاری بازار

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دولت اگر با دزدی خودروسازان شریک نبود
        اینقدر ابسار گسیخته پراید دومیلیونی نمیشد 45 میلیون
        ضمنأ اینو نمیگن گران فروشی بلکت دزد سرگردنه هستند.

      • بدون نام

        همه اش شده بايد بايد به أن سمت حركت كنيم بايد ما بايد اون بايد أن بايد شما بايد أنها

      • بدون نام

        شرف داشته باشید خودرو نخرید مرد باشید آدم باشید نخرید شما اگر خودرو نخرید تایک ماه ببین بعد چی میشه چرا دارید جیب یک مشت دلال بی وجدان هیچی نداره پر میکنید

      • بدون نام

        اگر خودروسازها رو بدهید دست نیروهای متفکر و سپاه و این حرف ها همشون نابود میشن این مطمین باشید اشکال از دزدی ها ست

      • کورش

        عوضش امنیت داریم.مرگ بر امریکا.مرگ بر اسرائیل .مرگ بر انگلیس.مرگ بر آل سعود.مرگ بر اروپا.مرگ بر جیوتی .مرگ بر نصف کره زمین

    • بدون نام

      دلیلش مسئولین دزد هست ولاغیر

    • پرسپولیس

      همراه اول، ایران خودرو و سایپا هرسه دزد به تمام معنا هستند.
      خائنان واقعی به مردم مظلوم این کشور فقط همین سه نهاد هستند...

      پاسخ ها

      • الویری

        ما که هیچ‌وقت نفهمیدیم قبض همراه اولمون درسته یا نه ؟؟؟؟ !!!!!! خدا کنه رسوا بشن اگر دستشون کجه !!

    • بدون نام

      در دولت اصلاحطلبان همیشه برای گرانی دلیل موجه دارند ولی برای ارزانتر کردن ، هیچ دلیل موجهی ندارند ، چرا ؟؟؟؟؟؟ چون منافعشان در گرانی است؟!؟؟؟؟؟!؟؟.!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سپاهی عزیز یه موشک نقطه زن بزن سایپا و ایران خودرو خیال مردم راحت از اشغا ل سازها

    • بدون نام

      در دولت اصلاحطلبان همیشه برای گرانی دلیل موجه دارند ولی برای ارزانتر کردن ، هیچ دلیل موجهی ندارند ، چرا ؟؟؟؟؟؟ چون منافعشان در گرانی است؟!؟؟؟؟؟!؟؟.!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      چرانمی گوید لی بندباری مسعولین بی لیاقت.
      بی عرضگی مدیران دزد.
      کورهستین.آیا توسوریه.افقانستان.عراق که کشورهای جنگی همینطوره گرانی.

    • بدون نام

      مردم احمق و خر هستند میخرند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مشکل از مردم نیست دلالان پشت شون به اون بالاها گرمه هرجور بخوان قیمتو بالا میبرن وقتی یه دزد میاد فامیلشوتو وزیر میکنه همین میشه

    • بدون نام

      تا خر باشه خر سوار زیاده،، بخاطر همین کار ما ایرانی‌ها با کل دنیا ف ق داریم تو دنیا گرون کنن نمی‌خرند اما تو ایران بیشتر کیف میکنن

    • بدون نام

      تا ان وقتی که مسعولین وقوای سه گانه کشور از کارخانه ها سهم بگیرن متمعن باشید روز بهروز گرانتر میشود که ارزان نمیشود

    • بدون نام

      مردم نادانی که گرون میخرند ظلم میکنن به بقیه وبه اندازه دولت ومسوولان ایران خودرو مقصرن

    • بدون نام

      گفتند قیمت بر اساس حاشیه بازار ،قبول ،ولی درحالی که تولید بر این اساس افزایش داشته باشد .متاسفانه خودروسازها فقط قسمت اول که به نفعشون هست رو انجام دادن یعنی ۵درصد زیر قیمت بازار رو ولی افزایش تولیدی در کار نبود.مسبب این بی مدیریتی وزیر ناکارآمد دولت هست که هیچ کاری نمی تواند در قبال خودروساز بکند.مردم چه گناهی کردن؟

      پاسخ ها

      • احسان

        همش تقصیر وزیر صنعت هست با خودروسازان قاطع نیست
        مگر تحریم چیه اینا بزرگش میکنند باید محکم بود و مدیریت کرد

      • hamid

        دولت مقصر اوله دوم مردم .. مردم چرا میخرند پس میخرندکه اینجور قیمتها رو بردن بالا. پراید بشه ۱۰۰ملیون بازم میخرند..

    • m r

      بنازم جان ادمی که بدون تورم سرجاش مونده

    • آرس

      آقا وقتی خودرو ساز ناتوان هست در تامین خودرو بازار چرا خودرو با تعرفه کم رو وارد نمیکنین تا بازار متعادل سود این همه حمایت این همه دفاع از خودرو ساز داخلی چه معنی داره غیر از اینه که سود اصلی از بازار خودرو برای دولته؟و حقوق مردم برای انها هیچ ارزشی نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتی اقایون وزیر و و و و میگن حمایت از قراضه ملی این میشه تو ایران هیچ رقابتی وجود نداره رفتین خودرو های خارجی رو که ۱۰۰۰ سال دیگه هم اگه رقابتی نباشه بهشون نمیرسیم رو گمرک ۱۰۰٪ رو داره میخواید بگیم چی

    • بدون نام

      عوضش خداروشکر امنیت داریم

      پاسخ ها

      • صابر

        بی وجدان امنیت سر جاش و عالی و گرانقیمت

        ولی دزدی مسوولین بخاطر ماست

        اولا پای صندوق چشمتونو باز کنید. رای کور نتیجش همینه

        دوما. اغا نخرید. نخرید. گیرم دو زار سود میکنی

        ولی در کلان ضرر در ضرره. نخرید. نخرید

        دولت اگر دلسوز بود تعرفه رو متعادل میکرد تا عده ای در انحصار. ترک تازی نکنند !!!!

        اللهم اصلح کل فاسد من امور المسلمین

    • دیده بان

      اگر پراید له رو 100 میلیون هم بده این مردم بدبخت و ندید بازهم میخرند

    • بدون نام

      لعنت به دلالها

      نون از خون دل مردم می خورند

      انشالله خون تو زندگی شون بیفته

    • بدون نام

      خلایق هرچه لایق.بخرین بدبختا.شما سوار ماشین‌نمیشین مدیران خودروساز سوار شما شدن

    • بدون نام

      و این است خیانت خودروسازان داخلی به مردم

      کاش همه مردم خودرو نو را تحریم میکردن

    • بدون نام

      مردم احمق هستن

    • محمد

      این مردم تک تک اسمشون باید تو کتاب ثبت رکورد ها ثبت بشه

    • بدون نام

      یعنی اوناکه الان میخان ماشین بخرن آدم نیستن تادی ماه حق ندارن بعدشوبایدمابقی مردم بدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دلال کاری کرده مردم میگن اگرنخریم فردا گرانترمیشه دلالان خوب راهی یادگرفتن

    • بدون نام

      این وضعیت فقط بخاطر خیانت مسئولین است
      تعرفه ها و محدودیت های گمرکی را بردارند و آزاد کنند تا انقدر سختی و دشواری به مردم وارد نشود و بعد ببینید که این خودروسازان گردن کلفت ظالم چجوری به دست و پا زدن می افتند

    • بدون نام

      پس نتيجه ميگيريم مقصر مردم هستن

    • محمد

      ... تو این مملکت با این مدیریت کردنشون،ببا نمیتونید بکشید کنار بزارید باد بیاد

    • ناشناس

      تو این مملکت هیچ خری بفکر نیس لعنت به همشون

    • بدون نام

      از این بیشتر حقمونه

    • بدون نام

      پژو205تیپ 5ازکجا اومد

    • بدون نام

      باور کنید اگه پراید رو همین الان صد میلیون هم بکنید این ملت غر میزنن اما شی ین می‌خرن درود بر شما هیچ کجای دنیا همچین ملت همیشه در صحنه رو نداره

    • بی نام‌

      نبود دستگاهها ی نظارتی در ایام غیر تعطیل هم حس میشود یعنی بود و نبود آنها و تعطیلی و غیر تعطیلی تفاوتی ندارد در هر حال آنها خود عامل بی ثباتی در بازار هستند و منافعشان در این بی نظمی و بی قانونی هاست دلالان زیر مجموعه آنها هستند

    • ی

      پاسخگوی این بلبشوئی در بازار خودروهای بی کیفیت داخلی چه کسی چرا یک اراده مصمم دراین به اصطلاح مسئولین وجود ندارد چرا نمی خواهند مثل آدم تصمیم درست بگیرندتاکی ، یک حدی برای این بی بند و باری قائل بشوید از وزیر مربوطه گرفته تا عوامل مربوطه ...

    • کوروش احمدی

      ای خاک بر سر اون دسته که میرن میخرن بعد هم میرن جلوی وزارتخانه شعار میدن خودرو ما کو

    • ssss

      خوشبحالشون..میگی مردم ؟؟ کدوم مردم؟! کسی ک میخره همون پولداران هستن ک پول دولت و مردم رو میخورن...ی کارگر باید ی عمر کار کنه تا ی پراید بگیره...

    • راننده تریلی

      تو ایران هرچی گرونتر بشه، مردم بیشتر میخرن، این یه واقعیت همیشگی بوده

    • پرسپولیس

      چرا هرچیزی که واقعیت داره، رو تایید نمی کنی؟

    • بدون نام

      معنیش میشه یعنی تا خر باشه خر سواری هست خیلی شیک و مجلسی

    • علی

      یه سوال دارم، کجا باید شکایت رو ثبت کنیم؟ از عدم تحویل خودرو

    • بدون نام

      اینا دارن چه غلطی میکنن تو این‌دولت؟روحانی خوابه؟

    • رضافراهانی

      احمقای عزیزنخرید شک نکنید ارزون میشه

    • بدون نام

      لیاقت این مردم همینه.بکشید.

    • ST

      تا سکوت میکنیم و اعتراض به همه گرانیهای اخیر نکنیم....آش همین آش و کاسه همین کاسه هست...منتظر افزایشهای بالاتر از تصور باشید....
      بزودی !

    • بدون نام

      مردم احمقن میخرن مسئولینم نامرد

    • Hasan Jalil

      سلام و درود
      به نطرتون اگر این اتفاق خنده دار توی فرانسه بود مردم چیکار می کردن .؟

    • میلاد

      خریت مردم

    • بدون نام

      توی کشور هیچ کنترلی وجود ندارد و اصولاً مسولین محترم به جای جبهه گرفتن باید بپذیرند،کلیه امور اقتصادی در کشور از دست رفته است
      از قیمت گوشت و مرغ و دلار و غیره ،،هیچ چیز در کنترل و مدیریت حکام کشور نیست،
      مسولین هم فقط به شعار بسنده کرده اند، ( اصولاً کار دیگری هم نمی‌توانند بکنند).

    • sina

      اصلا هیچ نظارتی نمیشه ، بازار کاملا" دست دلالهاست، معلوم نیست تعزیرات و دیگه دستگاههای نظارتی کجان!

    • مدیرموال

      تا خر هست خر سوار هم هست.
      علی برکت اله

    • امین

      من نمیفهمم چرا این ملت انقدر بی غیرت شدند؟ تا همین چند سال پیش کمپین برای نخریدن فلان خودرو و ...راه میانداختند اما چی شده که خودرو سازان ده برابر که سهله اگر صد برابر هم گران کنند بازم وام میگیرن و توو قرض میوفتن که اون خودرو را بخرند و ایرانخودرو و سایپا را بیش از پیش فربه تر کنند!

    • بدون نام

      مگه دولت مرده.که گرون میشه.

    • مسعود

      مسئولین عزیز هم کشاورزی میکنن

    • رضا محمدی

      خاک تو سره این مردم که با ساز شما میرخصن

    • رضا محمدی

      خاک تو سره این مردم

    • بدون نام

      شما ما را از رو بردید .چی بگم برای شما که اهمیتی ندارد هر چی بگیم

    • بی سرزمین

      هر کس پراید میخره ۴۴ تومان واقعا خرست .وقتی بازار رقابت وجود نداره همینه وضعیت این گمرک باز کنی ببین چی میشه کسی سوار فرغونهای داخلی میشه .والله والله والله هر چی به سر این مردم بیارن کمه

    • ببب

      ماشاالله مردم ما خیلی بی غیرتن هر چی بارشون کنی میبرند
      بلاخره حکومت باید جور لبنان سوریه عراق ووو بتونه جور کنه؟

    • بدون نام

      تا وقتی که فهم و شعور در حد آی کیو زیر هفتاد است همین آش و همین کاسه‌.

    • علی نژاد

      خودرو اریو اتومات هم به مرز ۱۲۰ میلیون رسیده

    • بدون نام

      این سه دلیل همان صغرا کبرا نام دارد.

    • ایرانی

      باز میگم مشکل خودمونیم...فرهنگنمون مشکل داره...تو کل عمرمون همش بهمون گفتن با فرهنگ با فرهنگ در صورتی که فقط خر کردن بود میخواستن روی همین توهم ایجاد شده از ما سواری بگیرن که به لطف جهل و کوته بینی عامه بهش رسیدن...

    • بدون نام

      مرگ بر آمریکا :) :)

    • بدون نام

      خب اونایی که میخرند احمق هستند

    • شمس

      فقط.دلالان.حلاصه.بگم.هم.خودرسازان.هستن....میخواهن.جیب.شون.پر.کن.نقطه.تمام

    • گودارزاژدری

      خودروسازیدرایران تیمه دولتی است پس باعث گرانی آن هشتاددزصد مقصردولت است

    • بدون نام

      این مردم لیاقتشون همینه ... چون فقط سر همدیگه کلاه میزارند چون پشت سر هم غیبت میکنند چون دروغ میگند چون منتظرند ببینند چی میشه تا به نفع خودشون کاری کنند چون چون چونهای بسیار که اگی بگی سانسور میشه ...

    • مملی

      خودتی

    • عباس

      مرگ بر افرادی که به ملت خیانت میکنند

    • بدون نام

      فوقت میگم متا سفم برای این کشور که صاحبی ندارد هر روز خودرو گران می شود هرکی هر چی دلش می خواهد انجام می دهد

    • بدون نام

      ازماست که برماست.....

    • ناشناس

      مقصر خودرو سازان نيستن مقصر مردم خودمونن با هر سازي ميرقصن بابا يه بار کمپينگ در کنيد نه بگيد و نخريد تا جمع شه بره پي کارش

    • سیاست ابکی

      خر یعنی ما .......بعد انتظار داریم مملوت و درست کنیم ...خخخخخ

    • رضا

      چقد این مردم ایران بدبخت شدن دیگه .... والا افغانیا بهتر از ایرانیا دارن زندگی میکنن ..دولت جای ک ب فکر مردم فقیرو بدبخت باشه فکر جیب خوشه.

    • هادی

      خدایا زودتر بکشمون راحت بشیم زورمون که نمیرسه به فکر مردم هم نیستن.

    • علی

      خاک توسر مردم و خودروسازان

    • هومن

      تمامش دست دولته . مسعولین دلشون بحال مردم نمیسوزه که مثل دام که دارن خودشون قاچاق میکنن کشورهای عربی دلاور وارد میکنن . مسعولین ما غم خوار مردم سوریه و یمن هستن

    • سعید بهرامی

      ما بیخود ترین ادمای روی این کره ی خاکی هستیم .
      نخرین خوردرو نخرین بخدا یه ماه نخرین اتفاقی براتون نمیفته خودتون به خودتون ظلم میکنید من الان ۱۰۰ ملیون برا خودرو گذاشتم ولی تا برنگرده به قیمت قبل نمیخرم شما هم نخرین کار یختی تیست ماشین نخرین همین چرا به خودتون ظلم میکنید اخه کل جهان بهمون میخندند

    • بدون نام

      از ماست که بر ماست

    • میلاد

      گم شن
      پراید آشغال رو باید بخری ۵۰میلیون
      از کجا بیاریم.

    • وحید

      ... خداروشکر کسی هم نیست رسیدگی کنه.
      خائنان ملت هم همگی کر و کور و لال شدن.
      مگه میشه اینهمه افزایش قیمت یک شبه اتفاق بیوفته.

    • بدون نام

      ۲ تا مدیرعامل رو اعدام کنید نه اونی ک سکه داره

    • بدون نام

      جالب مردم ما هرچه گرانتر میشود بیشتربرای خریدحول می زنند. این رفتار مردم ایران خیلی جای تاسف داره.

    • مسلم حسینی

      پول که نیست بخریم حسرت اشم برا ما خوش گزرانیس برا دلالان و مسعولین بی مسعولیت

    • بدون نام

      مردمه نادان . هر چی سرشون بیاد حقشونه

    • بدون نام

      خاک برره برسرمردم ایران همش دنبال جنس گران هستند

    • بدون نام

      دولت هم همین گران خریدن مردم رامی بیند که باخیال راحت به گرانی وشاخ وشانه کشیدن برای دیگرکشورهاادامه می‌دهد، مردم الکی غُرمیزنند گرانی وفقر، جاده ها وخیابانها مملو ازخودرو، فروشگاهای بزرگ مملوازجمعیت برای خرید...تنها حقوق بگیری که نتوانسته شغل دوم درست وحسابی برای خودش دست وپا کند، بیچاره است..

    • بدون نام

      مردم اگه عرضه داشته باشند نباید بخرند تا رو دستشان باد کنند.

    • علی

      نميدونم بود و نبود وزیر چه اثری در یک وزارتخانه دارد آقای رحمانی واقعا وزیر بی خاصیت بودی. شاید هم سیاست همین بوده که شما با سفارش دلالان خودرو وزیر صنعت شدی.

    • علی

      نميدونم بود و نبود وزیر چه اثری در یک وزارتخانه دارد آقای رحمانی واقعا وزیر بی خاصیت بودی. شاید هم سیاست همین بوده که شما با سفارش دلالان خودرو وزیر صنعت شدی.

    • هیس

      کار خود دولته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مدیرعامل ایران خودرووسایپا بایدعزل بشند ومحاکمه بشند ضدایرانیند

    • بدون نام

      الان شما فکر کنید من یا خودتون دلال هستین .ایا واقعا میتونین قیمتها رو ببرین بالا .یک مشت اومدن یه دفتر دستک بنام خودرو ساز راه انداختن چهار نمونه ماشین که خیلی از بازارهای جهانی عقب افتاده تر هستند را با مافیایی که راه انداختن هر قیمتی بخان میدن به مردمی که تحت فشار هستن .اخیرا هم برخی قطعات وارد نمیشه نمیتونن بیشتر اشغالهاشونه اب کنن مجبورن هی ببرن بالا که زندگیها خودشونه تجملاتی تر بکنن یکی هم نیست بلند بشه همشونه جارو کنه

    • علی

      خودرو گران شده از بی تدبیری همه بود از ننایندگان مجلس که دلسوزی نا اگاهانه نیکردند تا شورای قیمت گذاری دستوری که باعث شدند تولید بخاطر افزایش چند برابری مواد اولیه. کاهش یابد حالا اقای نماینده که اجازه رشد همزمان به محصولات نمیدادید بفرمایید. مقصر فقط نمایندگان شورای قیمت گذاری.والا خودرو ساز که نماید محصولش را مفت بفروشد

    • عباس مرادی

      خرابی از خود دولت ایران است که ثبات در هیچ موضوعی نداره

    • ارکوین

      تف به روح پدر سوخته شان

    • به تو چه

      پس بیخیال ماشین کرفتن بشیم تف تف سمند مگه تولید ملی نیست خودروی ایرانی نیست اون چرا گرونه حمایت از تولید؟؟؟؟ ایرانی؟؟؟؟

    • بدون نام

      اصلا معلومه همه چی دست ایران خودرو و سایپا هستش و به چیزی ک خواستن رسیدن گرانی
      بقیش همش دروغه ک تحریم هستین و قطعه نداریم و داریم ضرر میدیم کذب محظه

    • رضا.شمال

      افزایش قیمت ,هدیه خودروسازان به مردم به علت شرکت در جشن و راهپیمائی 22بهمن .

    • بدون نام

      یک ماه نخرید ببینید چطور میاد پایین


      #نه به خرید خودرو نو

    • بدون نام

      خدا نگذره ازتون. سرطان بشه به جون خودتون و زن و بچه تون

    • mj

      عیب نداره هی بخرید ، بزارید هی وضع بدتر بشه ، درود بر شما هموطن های شریف

    • بدون نام

      دولت بی عرضه ازقدیم گفتن کدخدای ده که مرغابی بود وای بران ده که رسوایی بود

    • محمد

      خدا ذلیل کنه باعث و بانی هاش

    • نظر

      تافرهنگ مردم درست نشود/کارهاسخترمیگردد%

    • y.m

      خدا لعنت کنه این لگن سازان بی وجدان رو.فقط به فکر سودند ولی کیفیت صفر.

    • پیمان

      وقتی قیمت بازار توسط سیاست های دو کارخانه بزرگ تولید خودرو تعیین میشه، نهادهای نظارتی نباید اجازه بدن فروش ۵ درصد زیر قیمت بازار انجام بشه، هر محصولی یه قیمت تمام شده داره یعنی چی ۵ درصد زیر قیمت بازار؟؟؟

      پاسخ ها

      • سعید

        احسنت واقعا درست

    • احمد

      هر جایی اتحاد نباشه نباید انتظار پیروزی و موفقیت داشت، وقتی مردم از گرانی خودرو گلایه مند هستند ولی باز هم میخرن چرا باید فرجی حاصل بشه؟؟؟!!!!! اگه معتقدن داره بهشون ظلم میشه متحد جلوی ظلم مقاومت کنن و به نظرم راه مقاومت هم نخریدن هست.

    • بدون نام

      علت اصلی گرانی خودرو وجود اصلاحطلبان منفعت طلب در رأس قدرت هستند که جامعه را به امان خدا رها کرده اند و دلالان فرصت طلب هم از این غفلت نهایت سوءاستفاده را می کنند. وزیر صنعت قبلی عوض شد یک وزیر بدتر آمد که خودش مجوز گرانی برای خودروسازان صادر می کند،!!؟؟ در این بین مردم بهیچوجه نباید خودرو بی کیفیت و گران داخلی را بخرند تا قیمتها ثبات پیدا کند!!!؟؟؟؟؟!!!!؟؟؟)!؟؟؟؟!!!؟؟؟؟؟

    • mohammad

      بابا بقران دیگه داریم میمیریم تورا به سر بریده امام حسین کاری کنید دیگه بسه بخدا اوضاع مملکتی نباید اینجوری باشه همه خانواده ها دارن فلج میشن اخه پراید ۵۰میلیون ارزش داره که این قیمتشه این کارو با مردم نکنید حق الناسه

    • @arashsangesabor

      وضعیت همینجور میمونه...مقصر در وهله اول دولته چون خودرو ساز رو تنبیه یا مجاب نمیکنه بسازه..خودروسازی که قبلا یک میلیون تیراژمحصولاتش بود الان داره دویست هزار میسازه وکمبودمصنوعی انداخته توبازار ولی باهمین یک پنجم تولید سودش برابر کل تولیده...یعنی عمدا کمبود واحتکاررو خودرو ساز رواج داده.دولت هم مجبوره حمایت کنه از این تولید غیرملی غیر استاندارد.چون خودرو ساز دست بالارو داره.دولت نمیتونه تهدیدشو براخودرودساز عملی کنه چون خودرو ساز به بهانه هزینه بالای ساخت و دستمزد و قطعه و بی صرفه بودن ممکنه هزاران نیروی کاررو تعدیل و اخراج کنه که صدالبته دولت اینو نمیخاد چون تحصن و اعتراض به دنبال داره.پس باهاشون کنار میاد.مردمم که نیاز دارن و مجبورن از واسطه ها و دلالا بخرن به هرقیمتی تن میدن.البته زیادی نقدینگی توجامعه باعث جذب و روانه شدنش به سوی بازار خودرو میشه.کاش دولت تولیدخودرو رو رقابتی کنه واجازه واردات بده باشرایط سخت.تا خودرو ساز خارجی نتونه از زیرتعهداتش بیاد بیرون...یاهم مدتی نخرن تا ببینن قیمتا چه میشه...

    • بدون نام

      این از بی عرضگی دولت و مردم که میرن خرید میکنن

    • بدون نام

      مردم ایران الان که گرون شده بخرید
      چون اگه ارزون شد که نمیرید بخرید
      آخه ما ملت فقط جنس گرون میخریم

    • بدون نام

      اگه مردم نخرن,,,خودروسازان غلط میکنن گران کنن,,از ماست که بر ماست,,,هر آشغالی بسازن ملت میخرن

    • بدون نام

      خب مردم نادان نخرن

    • بی نام

      چه آدم خوبیه وزیر صنعت چقدر به فکر مردم

    • بدون نام

      کجای دنیا در عرض هفت سال قیمتها هفت، هشت، نه، ده برابر میشه
      پراید هفت میلیونی شده چهل میلیون
      پژو 12 میلیونی شده 60 میلیون
      آپارتمان 40 میلیونی شده 400 میلیون
      دلار هزار تومنی شده یازده هزار تومن
      سکه 350 هزار تومنی شده چهار میلیون و دویست هزار
      بقیه اجناس رو هم خودتون حساب کنید

    • نقي

      حالا فصل چاپيدن ملت فرا رسيده هر كي جلو زد برنده است

    • بدون نام

      باید گورتون رو گم کنید وطن فروشها

    • وانک علا خلق عظیم

      بله ملت فهیم ایران بدبختیش اینجاست که اگر هرفشاری علنی ومقصود گرانی خودرو هرروز چهار ملیون تومان اضافه قیمت میکنن ما هم میخریم محترمین تحریم کنید خرید ماشین ملک همه چیز غیر واجب که مشتی به دهان گران فروشان ودشمننان ملت خدا لعنتتون کنه مگر میخواهید به کجابرسید

    • بدون نام

      وزیر ضعیف و بی کفایت ، مدیران آشغالساز وقیح و بی شرم که هرچقدر می تونند قیمتها رو بالا می برند و عده ای دلال کثیف همه با هم متحد شدند بازار رو بنفع جیبشون بالا ببرند ، مردم اگر غیرت بخرج می دادند خرید خودروی صفر کیلومتر رو تحریم می کردند اینها ادب می شدند ولی حیف که غیرت رو هرچه می گردیم پیدا نمی کنیم

    • بدون نام

      خنده دار و گریه دار اینکه وزیر صنعت میگه ما در کنار مردم هستیم کمی خجالت و شرم و حیا هم خوب چیزیه

    • بهرام

      آقابراچی نمیگی همش تقصیرخودمردمه که میخرن خودرو نخرید تا ارزون بشه هیچ چیزی توایران تقصیر دولت نیست همش زیر سر همین مردم هست

    • بدون نام

      اقامدیرنداریم بایدمدیرازژاپن یاکشورای دیگه وارد کنیم مدیرهای ما نه سوادواقعی دارن نه درک ازوضع مردم همه چیزوبرای خودشان وخانوادهاشون میخوان

    • بدون نام

      وقتی دولت بی عرضه مرزهاوگمرکهارابسته نمیذاره وسائل و خودروبیادمعلومه که گرون میشه .دولت خودش بادزدهای ایرانخودرو وسایپا همدسته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بخداهرجاهمچین دولتی توهرکشوری بودیابرکناریااستعفایامحاکمه میش نمونش زیاد واین اصلاح طلبان برای هرگندوخیانتشون هزارتاتوجیح الکی میارن ومیان باحرفهای غیرمنطقی ودروغ اروپا وغرب ومثال میزنن که هیچ چیزشن به اونها نمیخورن فیل وفنجون باهم‌مقایسه میکنن تانرن روزوروزگارمون بدترم میش جلوی ضررهرموقع بگیرین سودیعنی کسی توایران نیست این دولت وروحانی بااسنادمدرک نظرسنجی برکنارکنه ماچه گناهی کردیم ایرانی شدیم‌ الان احمدی نژادبودسریع برکنارمیکردین بس منافع شخصی به ملت ومملکت ترجیح دادن و

    • بدون نام

      دستون درد نکنه گران کنید تا یه عده احمق بخرند

    • م

      خدا لعنت کنه دولت تدبیر و امیده،تف به روشون

    • حماقت

      اونایی که میگن مردم چاره ای ندارن خودشون دلال آمد ، وگرنه اگر نخرید یکسال نخرید محصولات رو دستشون بمونه درست میشه , بشرطی که باز ی وام بلند مدت گذاشتن رو ماشین بازم نخرید نه ک صف درست کنید که مردم ما اهل اینکارا نیستن پس حقشونه ،

    • م..ل

      از بالای مملکت تا پایین مملکت از رفتگر شهرداری تا رییس مملکت دنبال کلاهبرداری و توجیه و بهانه اند.همین وبس

    • بدون نام

      بنده هم به نوبه خودم چهلمین سال پیروزی این انقلاب شکوهمند رو به همه ملت همیشه در صحنه تبریک عرض مینمایم

    • مهدی

      زمانی که دولت نمیتوانند دو خودرو ساز و چند مونتاژ کار را کنترل کند چگونه یک کشور را می تواند اداره کند. حال وضع صنایع و نفت و بازرگانی را حدس بزنید.

    • چ

      خاک بر سر اون خودرو سازی که یکساله پوله مردم رو گرفته ونمیتونه ماشینشونو بده بعد از اونطرف ماشینه صفر تو بازار آزاد با قیمت تخیولی هست واقعا تبریک به این دولتی که نمیتونه حق مردم از این آشغال هایی که زیر دست خودشون کار میکنن بگیره خجالتم نمیکشیه به کی باید بگیم این خودروسازها ایرانخودرو سر مارو کلاع گذاشتن ما باید چکار کنیم

    • بدون نام

      سانسورچی
      پیام قبلیم نزاشتی

    • بدون نام

      صنعت خودروسازی در انحصار یه مشت مسئول دزد هست ,وقتی خودرو های با کیفیت وارداتی چند برابر قیمیتش عوارض گمرکی خیلی هزینه های مالیاتی دیگه میکشن روش, باید هم مردم بیچاره رو بیارن به خودروهای بی کیفیت ساخت داخل.

    • علی

      مافیای صنعت خودرو. دولتی که سهم‌میبره. نماینده هایی که هر بار با وعده یه خودرو گول می خورن. وگرنه اصلا برای مجلس کاری نداره که این صنعت و وزیر مربوطش رو خورد و خمیر کنن یا واردات رو زیر رو کنه

    • بدون نام

      خودرو سازها دروغگویانی کثیف بیش نیستند که با جان ملت معامله میکنند

    • بیکار بی پول ازدنیا برید

      حق این مردم این است تمام

    • بدون نام

      مگه اینکه خدای یو زار سیف کمکمان کند و ریشه این ظلم را بخشکاند

    • شاهین

      دوستان من نظرات رو خوندم تقریبا همه درست گفتین اما سهم خود ما مردم چی میشه ما که واقعا توان عوض کردن مدیران کلان اقتصاد از جمله مدیران خودرو سازها رو نمیتونیم عوض کنیم یا دیدشون رو تغییر بدیم اما خودمون رو میتونیم عوض کنیم ، متاسفانه ماها حاضر نیستیم سختی بکشیم تا اسایش و رفاه بلند مدت بدست بیاریم کافیه دو سال نخریم تا ورشکست بشن و تغییر رویه بدن ، اما متاسفانه خود بنده به دلیل مشکلات شدید اقتصادی هر از گاهی وسوسه میشم ثبت نام کنم و گرونتر تو بازار بفروشم اما اون خریدار و مصرف کننده ی نهایی هموطن منه پس باید جلوی خودمو بگیریم
      در تقصیر و بیکفایتی دولت و دولت های قبلی و دلال مسلکی مدیران خودروسازها شکی نیست اما واقعا ما خودمون مقصیریم که به این شرایط لبیک میگیم

    • احسان

      باید دولت و ستاد تنظیم قیمت خودرو را تا پایان سال قطعی اعلام کنند و خودرو عرضه کنند حتما قیمت ها مباد پایین چون ای قیمت ها حباب زیادی داره
      همش تقصیر وزیر صنعت بود که با افزایش قیمت باعث ناارامی در بازار شد

    • بدون نام

      کسانی که ماشین گران میخرن احمق هستن

    • احسان

      تحریم برای گرانی خودرو بهانه است

      گوشت که تحریم نیست چرا چند برابر و کمیاب شده

      لطفا مسولین و بازرسین ورود کنند عدالت بر قرار کنند

    • محمد

      متاسفانه مردم دیگه عار و درد ندارن
      هرچی سرمون میاد تقصیر خودمونه، همیشه دولت مقصر نیست

    • boof

      خودرو ساز از بی عقلی یه ملت استفاده می‌کنه و سودشو می‌بره هرکس دیگه هم جای اینا بود از این حالت نهایت استفاده رو میبرد

    • واقعا بین

      بخدا اکثر مشکلات از خود مردم هست چرا هرچه گران تر می شود هجوم مردم بیشتر است بابا به خودمون بیاییم خودرو که نان شب نیست یا گوشت و مرغ به خدا کمپینگ خودرو گران نخرید راه بیاندازیم نتیجه اش را همه مان می بینیم

    • بدون نام

      همه نظرات نا درست است علت اصلی گرانی وزیر صمت است از دوران نمایندگی هم اهل زد وبند و اختلاس بود

    • سیدامین موسوی

      چرا دادستانی و قوه قضاییه ورود نمی کنند موضوع خیلی عجیبه که بعد از خوراک و مسکن مهمترین مسئله روز مردم خودرو هست و براحتی دارن به مردم ظلم میشه ولی مدعی العموم ورود نمی کنه ... معلومه کاسه ای زیر نیم کاسه است واقعا مردم بیچاره تا کی باید تحمل کنند

    • رامین

      همه این حرفا داستانه.....آقا ایراد از خود مردمه که همیشه برعکس عمل میکنند هر چی گرون میشه بیشتر حریص میشن طرف تا چند وقت پول نداشته امورات زندگیشو اداره کنه الان بدبخت میره پراید چهل میلیونی میخره آخه یکی نیست بگه ماشین دارو برای بیماریه ...نان برای سفره یا سقف بالاسر آدمه که واجب باشه....بابا نخرید تا این خودرو سازها به شکر خوردن بیوفتن

    • سرباز گمنام

      نظر ۱۳:۱۰ صحیح است.تا وقتی دولت پشت خودروسازان انحصاری است و در واقع دولتمردان سهامدار شرکتهای خودروسازی هستند، این مشکلات برطرف نمی شود.فقط یک حکم حکومتی لازم است،در غیر اینصورت خریدن یا نخریدن خودرو توسط مردم ،گره گشا نخواهد بود،چون پدر پولداری چون دولت را بعنوان پشتوانه دارند.
      وقتی دلار در حال نزول بود،چه کسی اجازه نداد تا دلار پایینتر بیاید؟
      دولت،همین دولت بود که به بانکها اجازه خرید دلار در قیمت ۱۰ هزار تومانی را صادر کرد و جلوی نزول قیمت دلار را گرقت.
      دنبال مقصر نگردید،دولت ۱۰۰۰ درصد

    • بدون نام

      این دزدی ها و فسادها کلانه و سازمان یافتست
      دولت حتما دستش توی کاره شکی نیست
      دولت فقط باید پاسخگو باشه که نیست و داره به ملتی که بهش رای دادن خیانت میکنه
      پس دستگاههای نظارتی کجا هستند خوابند حتما
      بیدار شید که تابلو دستشون به فساده اشکار الودست

    • بدون نام

      لطفأ نخرید.......

    • سرباز گمنام

      دولت برای سرپوش گذاشتن گرانی های چند باره،میدانید چه سیاستی پیشه گرفته است؟
      جا به جایی مدیر عامل خودروسازان.
      دولت طوری برخورد میکند که انگار با انتخابات گزینش نشده است.کسی چه میداند،با این منوال شاید اصلا انتخاباتی ...

    • بدون نام

      خرید این خودروهای بی کیفیت و آشغال و هزینه تعمیر بالای آنها توسط مردم واقعه شگفت انگیزه .لطفا این سایت دلالی دیوار را موقتا ببندید و ببینید بازار چطور کاهش پیدا میکنه

    • حسین

      وزیر صنعت گفته خودرو سازان بگن تحریم ها چه بلایی بر سر خودرو سازی آورده پس لطفا همه گی مسولان نگین آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند بگین آمریکا هر غلطی دلش بخواهد می کند و ما هم در آخر بی عرضه گی خود مان رو گردن تحریم می اندازیم

    • بدون نام

      تمام اجناس توسط دلالها در سایت دیوار نرخ گذاری میشه و بقیه هم تبعیت میکنند.
      سایت دیوار را کنترل کنید وگرنه دلالها با سرعت بیشتری در حال افزتیش قیمتها هستند.

    • نوید

      هرچی گران تر فساد بیشتر.پول بیشتر دزد بیشتر.همش کار خودشونه

    • نوید

      یعنی انقدر دولت بیعرضس ک هیچ اختیاری برا خودرو نداره‌.دارع.خولم داره.هرچی گرونتر سود بیشتر براشون

    • بدون نام

      اگه ماشین نیست چرا نمایندگیها همیشه ماشین برا فروش دارن اونم ب قیمت بازار.

    • سعید

      مقصر خودروسازان هستند و بس ..خودرو بیرون ندادن و انبار کردن.باعث گرانی شدن .دلالان خود خودرو سازان هستند .واقعا نیاز ندارید خودرو نخرید بخدا برای خرید به التماس میفتن.خود مردم هم مقرن این حلبی ها میخرن.شغلم راننده تریلی هس برای نمایندگی ها خودرو میبرم .از ما گفتن بودن

    • ایرانی

      همیشه همه چیزرومی اندازند گردن تحریم مثلا ماهم نمیفهمیم،چطورموشک وانرژی هستی باوجودتحریم همیشه جلوتر ازکشورهای دیگه بوده ولی خودروسازی ما وبقیه چیزهامون وابسته به تحریم عوامل داخلی است نه خارجی

    • بدون نام

      دوستان راه حل فقط وفقط نخریدن هست، خودرو صفر نخریم وسلام...

    • بدون نام

      به قول اون دوستمون ما هم باید مثل امارات از کشورهای طراز اول دنیا مدیر وارد کنیم. این تنها راه ه

    • محمودکرمانی

      تاکی با نام جنگ تحریم شیطان بزرگ می خواهید عوام فریبی کنید

    • بدون نام

      گران تر کنید ... بنظر مردم راضی هستند

    • احمق قالب زاده

      پول ملی بی اعتبار شده آیا این نشانه سقوط است؟اگردولت مقتدراست چگونه جلوگرانفروشان رانمیگیرد؟میگن نخریدسبزی شده کیلویی۱۰۰۰۰۰ ریال چون صادرمیشه تخم مرغ...صادرمیشه گوجه....صادر..و....صادر هرچه گران میشه بشه ملت روولش..ملت مهم نیست...کشورروبایدفروخت خارجی خیرشوببره ایرانی نه اگه آری فقط خودی ها...آقایون اگه دلتان به ره رحم آمد!!!!!!قدم اول ازصدورمایحتاج مردم جلوگیری کنید خودرو چون خارجیها بااین قیمت نمیخرن گران کردن بهترقالب میشه به خودمان..اینجا ایران است اله برکت اله

    • 7

      هر بلایی سرمون بیاد حقمونه چون مثل گوسفند میمونیم

    • بدون نام

      نههههه مقصر ماییم مظلوم به اندازه ظالم بلکم بیشتر مقصره

    • حسینی

      لعنت برخودروسازان پست عوضی

    • سید

      هرکی بخره خره

    • بدون نام

      مقصر خودمون هستیم! وقتی جلوی نمایندگی ها رختخواب مینداربم باید هم ازمون کولی بگیرن!
      بدبختیم همین

    • جوان بی کار افسرده

      واقعا سه دلیل دیگه هم باید بهش اشاره کرد مسولین بی لیاقت. اختلاس، مردم ساده

    • Zafari

      اینا دیدن مردم از پیش فروشها سایپا استقبال نمیکنن قیمت بالا بردن تا مردم پیش خرید کنن که به حدفشون رسیدن

    • مصیب

      ماشالا پیش
      رفت چشمگیری داشتیم پراید۶ میلیونه شده ۴۵۰۰۰۰۰۰تبریک میگم به این همه گرونی چشمگیره والا

    • نام موستجر نام خانوادگی

      آخه چراپراید۷میلیونی بایدبشه ۴۵ میلیون بخدادیگه خسته شدیم آخه چرامسولین کاری نمی کنندماشهیددادیم که وضع مملکت بشه این.

    • ب

      تمام بدبختی ها از ملت است که فریب سیاست های غلط می خورد پژو پارس را که ده ملیون تومان نمی ارزد بالای صد م می خرند بعد از تورم شکایت می کنند

    • حامی

      تا خر هست خرسوار هم هست

    • بدون نام

      بابا مردم پول دارن دروغ میگن اگر پول ندارن پس این همه خودرو تولیدی ایرانخودرو و سايپا کجا میرن مردم پول دارن پول دارن پول دارن

    • بدون نام

      بابا مردم پول دارن دروغ میگن اگر پول ندارن پس این همه خودرو تولیدی ایرانخودرو و سايپا کجا میرن مردم پول دارن پول دارن پول دارن

    • بدون نام

      تمام عوامل گرانی خودرو ساخته خودرو سا زان است مثل عرضه نکردن خودرو

    • نترس

      از ماست که برماست یک کمپین گران نخرید درست کنند به در یوزگی می افتند وتعیین قیمت این دفعه با مشتری خواهد بود

    • چ

      آقا چه سه دلیلی یه دلیل بیشتر نداره اونم دست خودشونه ماشین بیرون نمیدن همین خودشونم میدونن میخوان گرونش کنن هنوز به اون قیمتی که دوست دارن نرسیده تحریمم بهونه هست کی تا حالا یکسال شده بود که نمایندگی ماشین بفروشه پولشو بگیره ولی نده بیرون میخواد گرون کنه دیگه ملتم که همیشه درصحنه....

    • بدون نام

      در این شرایط بهرانی باید برای کسانی که در پیش فروش خودرو شرکت میکند حد مرزی داشته باشن کسانی که یکبار در پیش فروش کارخونه شرکت میکنند یکبار بیشتر حق ندارن شرکت
      کنند دوم اینکه تا دو یا سه سال حق شرکت در پیش فروش کارخونه نداشته باشن .تا حق ثبت نام پیش فروش به دیگران هم برسه.جلوی دلال بازی هم گرفته بشه.افراد زیر ۱۸سال حق شرکت در پیش ثبت نام نداشته باشن تا دلالان سوع استفاده نکنند

    • بدون نام

      این کثفتهای خودرو ساز که آشغالترین خودروها را میسازند وتعدادی دلال از خدا بی خبر که هیچی از انسانیت نمیدانند این بلا را سر عده ای کارگر با حقوق ثابت آوردند کار گر های بدبخت که شکمشون را حتی نمیتوانند سیر کنند چه برسد که بخواهند خودرو بخرند خدا لعنت کنه تمام کسانی که این بلا را سر این ملت شریف وبدبخت که این قدر خوب هستند میاورند

    • بدون نام

      برای تقسیم گوشت وجلوگیر از ناحقی باید به صورت الکترونیکی مثل یارانه گوشت به سرپرست هر خانواده تعلق بگیره که بعضی ها ۲۰نفری تو صف گوشت نیان وایسن .هرکی با کارت یارانه سرپرست خانواده گوشت بگیرن.کسی که یکبار گوشت گرفته تو سیستم الکتونیکی ثبت بشه .تا مرحله بعدی توضیع گوشت

    • بدون نام

      وقتی خودروسازان توسط دولت مدیریت میشه معلومه که نمیزاره رقابت پیش بیاد معلومه که نمیزاره خودرو خارجی وارد بشه چون اون موقه در سایپا و ایران خودرو باید گل بگیره،کجای دنیا چندین برابر قیمت خودرو گمرک میگیرن!!؟همین عراق و نگاه کنید بهترین ماشینهای خارجی با نازلترین قیمت وارد میکنن اما اقایان بخاطر جیب خودشون و دوستانشان اینکار و نمیکنن،کدوم یک از مسولین محترم ما خودرو ایرانی سوار میشن؟؟مردم باید به طور جدی تحریم کنن و نخرن تا اقایان بفهمن که مردم میتونن هر کاری انجام بدن

    • بدون نام

      خاک بر سر دولت که شهامت نداره و فقط شعار میده،اقای روحانی باید جلوی این همه فساد و دلال بازی و بگیره اگه هم نمیتونه صادقانه از مردم عذرخواهی کنه و بره کنار،چهل سال ما با تمام دنیا دشمنیم از این دشمنی چه گیر ما اومد،ی عده کاسب تحریم که نونشون تو جنگ و تحریم ی مملکت و نابود کردن

    • مهسا

      یه بی سوادم میفهمه خودرو باید وارد بشه

    • لعنت الله علی القوم الظالمین

      کار خود دولته وابسته به اسراعیله که خون مردم و به شیشه کرده

    • بدون نام

      وقتى چهارصبح ميريم صف گوشت واين پرايد كه روزبروز. بى كيفيت تر ميشه ميخريم حق مونه اقا دلال كيلو چنده همه شون دستشون تو كاره منو شما بدون تعارف يه شاخ ودم كم داريم باز بريد بخريد هر آشغاليرو

    • مجتبی

      خدا لعنت کنه باعث و بانیشو
      خدا لعنت کنه اونایی که باعث این اوضاع شدن.

    • بدون نام

      با قیمت گذاری 5درصد زیر قیمت بازار انشالله به همت خودرو سازان پراید 100 میلیون می شود

    • بدون نام

      از ماست که بر ماست

    • بدون نام

      کشور گل و بلبل از این بهتر نمیشه به معنای واقعی نه نظارتی داره

    • بدون نام

      خیلیها دارن ماشینهای صفرشونو میفروشن تا خونه بخرن

    • بدون نام

      مردم را یاد دادن در عین گرانی احتکار و .......امریکا یخبندان میشه و مغازها تعطیل ؛مردم تقسیم میکنن اینجا هم تا برف بیاد بقال اول همه گرون میکنه چون مردم را اموزش وتربیت کردن که میکروفن جلوشون رفت به خواست گزارشگر حرف بزنن و عقل را بکار نمیندازن وگرنه مثل علی دایی که دوربین را تحریم کرد شش ماه در خصوص پیت حلبی ادم کش سایپا مقاومت میشد ، دزدان ومالکان این صنعت بخودشون میومدن

    • رشیدی

      دولت خودش باعث گرانیه . چون هیچ نظارتی نداره . یعنی رفیق دزدو شریک قافله . تمام عزیزان من .

    • میثم

      کدوم حضور دلالها؟منظور از دلالها وزیرای روحانی هستش؟وزیرایی که هرکدوم تو چندتا شرکت سهامدار و عضو هیئت مدیره هستن؟

      پاسخ ها

      • آریا

        دقیقا موافقم
        دست دولتیا تو کاره و دولت محترم داره هم از توبره میخوره و هم از آخور

    • بدون نام

      تنها عامل گرانی خودرو خریدن یک عده احمق هست

    • بدون نام

      تنها عامل گرانی خودرو خریدن یک عده احمق هست

    • بدون نام

      مردم نه خرند....

    • آریا

      خدا سرنوشت هیچ ملتی رو تغییر نمیده مگر اینکه خودشون اسباب تغییر رو فراهم کنن
      از ماست که بر ماست
      تو بی کفایتی حسن روحانی هیچ شکی نیست
      اما بی لیاقتیش عمدیه
      نه که دولت نتونه بازارو کنترل کنه اتفاقا نمیخاد کنترل کنه تا نارضایتی داخلی بوجود بیاره و به اهدافش برسه
      این رییس جمهور داره دقیقا عین برنامش پیش میره پس نگین بی کفایته

      اما وظیفه ی ما مردم اینه که نخریم تا یه فرجی بشه و این همدلی ملی کار خیلی سختیه
      خدا به داد همه مون برسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج