۸۳۱۸۳۱
۱۳ نظر
۵۰۰۲
۱۳ نظر
۵۰۰۲
پ

دلواپسی مظفر برای عاقبت پذیرش پالرمو

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ضررهای پالرمو نقد و روشن است، اما مزایای آن احتمالی و مبهم است فلذا تصویب پالرمو به لحاظ اینکه جزئی از سازمان FATF می‌شود، خطاست.

باشگاه خبرنگاران نوشت: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ضررهای پالرمو نقد و روشن است، اما مزایای آن احتمالی و مبهم است فلذا تصویب پالرمو به لحاظ اینکه جزئی از سازمان FATF می‌شود، خطاست.

حسین مظفر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تصویب لایحه پالرمو هیچکدام از مشکلات اقتصادی ما را حل نمی‌کند، گفت: موافقان پالرمو، دولتی‌ها و وزارت امور خارجه که در جلسات مجمع حضور پیدا می‌کنند، به صراحت اعلام کرده‌اند که پالرمو نمی‌تواند مشکلات تحریمی، بانکی و تبادل پولی و فروش نفت ما را حل کند و در این زمینه‌ها راهگشا نیست اما آنها با وجود اینکه اذعان دارند مشکلات ما حل نمی‌شود اما احتمال می‌دهند که نپیوستن به پالرمو ممکن است برای ما مشکلاتی ایجاد کند مثلا بعضی مذایق را بیشتر کند یا باعث شود بعضی کشورهایی که با ما تبادل می‌کرده‌اند، دیگر انجام ندهند. به نظر می‌رسد که این فرضیه‌ها پایدار نیست، چرا که مشخص است ضررهای پالرمو نقد و روشن است اما مزایای آن احتمالی و مبهم است فلذا تصویب پالرمو به لحاظ اینکه جزئی از سازمان FATF است، خطاست.

مظفر تاکید کرد: اگر پالرمو سازمان مستقلی بود، می‌توانستیم در مورد آن بیشتر تامل کنیم اما از آنجایی که پالرمو یکی از توصیه‌های FATF است و این سازمان توسط یک گروه تصمیم‌گیرنده اداره می‌شود که آن را آمریکایی‌ها، عرب‌ها و اسرائیلی‌ها تشکیل می‌دهند،برای همین هر لحظه می‌توانند تصمیماتی را بر ما تحمیل کنند که ما را در مشکلات بیشتری قرار دهند.

وی با بیان اینکه پذیرش پالرمو در حقیقت پذیرش سازوکارهای FATF است، گفت: این سازوکارها را گروهی بر عهده دارد که دشمن ما هستند و به صورت کاملا سیار تصمیم می‌گیرند یعنی هیچ سازوکار بین‌المللی ندارند و سازوکار آن سیاسی و سلیقه‌ای است، برای همین ممکن است گزارشی علیه ما تنظیم کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: علاوه بر اینها، واژگانی که در لایحه پالرمو قرار دارد، بسیار مبهم و به نوعی دخالت در قانونگذاری ما است؛ نوع جرم و مجازات بین ما و آن‌ها متفاوت است، مثلا برای ما کسانی را که برای استقلال کشورشان مبارزه می‌کنند، مجرم نمی‌دانیم، اما آن‌ها ممکن است مجرم بدانندt یا اینکه آن‌ها گروه‌های انقلابی را به عنوان تروریست تلقی می‌کنند.

مظفر با بیان اینکه آقایان در مورد مزایای پالرمو احتمالاتی می‌دهند، اما معایب آن نقد و روشن است، در مورد اصرار دولتی‌ها برای ضرورت تصویب پالرمو خاطرنشان کرد: دنیای غرب سلطه دارد و برای ما شرط گذاشته است اما ما نباید زیر باج خواهی آنها برویم. آنها در برجام تخلف کردند و مسوولان ما ساده اندیشی کردند و بیشتر از تعهدات خود همه چیز را نقد دادند، اما نه تنها چیزی گیرشان نیامد بلکه اکنون طرفین ما دشمنی خود را شروع کرده است.

وی افزود: اتحادیه اروپا که قرار بود سازوکارهای جایگزین برجام طراحی کند، با وابستگی به آمریکا تحریک شدند و سازکارهای خود را منوط به تصویب پالرمو و cft کردند که حرفی بی ربط است و یک باج‌خواهی است که ما باید در برابر باج خواهی‌ها بایستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حتمأ منافع ۴ درصدی ها در تصویب پالرمو است که می خواهند بهر قیمتی شده آن را تصویب کنند مثل تصویب برجام شکست خورده؟!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.؟

    • ح حاجی

      اختلاس پولشویی مثل نقل و نبات توسط مسئولین ایرادی نداره اما تصویب لایحه کمک به استکبار جهانی است الله اعلم

    • اکبری

      والا ما هم دلواپسیم و زورمان به کسی نمیرسه

    • بدون نام

      تصویب پالرمو خیانت به ملت ایران است با اسراری که اروپا یها دارند نشان دهنده یک چیز تحمیلی است ادم دولت شده جاسوس دشمن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر پالرمو تصویب نشود دلواپس منافع ملت باشید نه خودتان

      • بدون نام

        نمایندگان ملت که تصویب کردن از کدوم ملت حرف میزنی ..نگران منافع خودت هستی

      • بدون نام

        مگه مجلس خانه ملت نیست .اونا تصویب کردن دیگه چه بهانه‌ای داری

    • بدون نام

      آقای مظفر دارید چرن میگی وقتی 180 کشور جز او هستند اگر ما مشکلی نداریم چرا باید بترسیم ما همه مثل بفیه کشورها این حرفهای تو یک عقب ماندگی سیاسی است و دارید فقط وراجی و خود شرینی برای آن دسته از آدمهایی که مشکل مقام و جیبشن دارند هست

    • بدون نام

      مظفر دلواپس است چون دلسوز نظام و انقلاب است.

    • بدون نام

      بله بابا تا امثال تو در این مملکت هستن مگه اب خوش از گلوی این ملت در بند واسیر پایین میرود امثال تو جیبشان هیچ وقت پر نمیشود

    • بیکار

      اگرریگی توی کفشتان نباشد نباید ترسید مثل ۱۸۰ کشور دیگر باید عضو شد

    • بدون نام

      این اقا نگران منافع خودشه چون با تصویب اف‌‌ای‌تی‌اف همشون از از اداره مراکز اقتصادی کشور منع میشن و تمام نهادهای مالی داخلی در اختیار دولت قرار میگیرد.

    • بدون نام

      اینا از شفاف سازی مسائل اقتصادی کشور نگرانی دارن چون تسلط دولت بر این مراکز زیاد میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج