۸۳۱۹۱۵
۷ نظر
۵۰۰۱
۷ نظر
۵۰۰۱
پ

ایران ‌مخالف تسلیحاتی کردن فضای ماورای جو است

سفیر کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت: ایران معتقد است که فضای ماورای جو باید منحصرا برای اهداف صلح آمیز و در راستای منافع نسل‌های فعلی و آینده همه ملت‌ها باشد.

خبرگزاری مهر: کاظم غریب آبادی سفیر کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، در سخنانی در کمیته فرعی علمی- فنی کمیته استفاده‌های صلح آمیز از فضای ماورای جو سازمان ملل (کوپوس)، گفت: ایران به عنوان یکی از ۲۴ عضو مؤسس این کمیته معتقد است که فضای ماورای جو به عنوان میراث مشترک بشریت، بایستی منحصراً برای اهداف صلح آمیز و در راستای منافع نسل‌های فعلی و آینده همه ملت‌ها باشد.

وی ادامه داد: کاوش و استفاده از فضای ماورای جو بایستی در راستای منافع همه کشورها صرف نظر از میزان پیشرفت و توسعه اقتصادی یا اجتماعی آنها باشد. در این راستا، تضمین فعالیت‌های صلح‌آمیز در فضای ماورای جو، و جلوگیری از تسلیحاتی کردن و مسابقه تسلیحاتی در این محیط، یک اولویت اساسی و فوری است.

سفیر کشورمان با اشاره به اینکه «فضا یکی از زمینه‌های رشد اقتصادی-اجتماعی برای کشورها در بسیاری از حوزه‌هاست»، بر نقش مهم فناوری‌های فضایی در مواجهه با برخی چالش‌ها از جمله در حوزه تغییر آب و هوا و بلایای طبیعی نظیر سیل، ریزگردها، و خشکسالی تاکید کرد و افزود: از آنجا که جمهوری اسلامی ایران نیز در منطقه‌ای قرار گرفته است که با این چالش‌ها مواجه می‌باشد، پیگیری فعالیت‌ها و برنامه‌های صلح‌آمیز در فضا، از جمله پرتاب ماهواره‌ها، در دستور کار جدی آن قرار دارد.

نماینده دائم کشورمان در سازمان‌های بین‌المللی در وین تاکید کرد: کشورهایی که برنامه فعالیت در فضا دارند، باید از کمک‌های فنی و ظرفیت سازی در علم فضا، دانش و کاربردهای فناوری در این حوزه بهره مند شوند و این کمیته نیز باید اقدامات قطعی و ملموسی را برای ارتقا و تسهیل انتقال دانش فنی، فناوری و تجهیزات مورد نیاز، اتخاذ نماید. در این راستا، همکاری‌های بین المللی باید جزئی ضروری در فعالیت‌های صلح‌آمیز فضایی، به ویژه برای کشورهای در حال توسعه باشد.

غریب آبادی با اشاره به اینکه «علم و فناوری فضایی و کاربردهای آن به توسعه پایدار در کشورهای در حال توسعه کمک خواهد کرد»، خاطرنشان کرد: در این میان فعالیت‌های مرتبط با ماهواره‌های کوچک به عنوان گام مقدماتی برای همه کشورهای در حال توسعه در زمینه فعالیت‌های فضایی می‌باشد و بنابراین، نباید ترتیباتی اتخاذ شود که محدودیتی در طراحی، ساخت و پرتاب این ماهواره‌ها برقرار شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روش زیاده به شما ترسیدید

    • بدون نام

      خخخخخ

    • احسان صادقی

      گربه دستش به گوشت نمی رسه، میگه پیف پیف، بو میده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چی می دونی؟!

    • بدون نام

      شما اصلا میدونید جو چیه؟

    • far

      مسئولین ایران تصور غلطی ازخودشان دارند هیچ یک از
      کشورهای پیشرفته به ایران ارزش قائل نیستند چهل سال پیش هم وابسته بودیم الان هم وابسته ایم بااین تفاوت که منابع نفتی
      وزیرزمینی را مسئولین فعلی صدبرابر بیشتر از گذشته غارت کرده ،وبه جیب زده اند

    • اشکان

      شما‌ درحدی‌ نیستید‌ که‌ اطهار‌ نظر کنید‌ ‌ اول‌ مشکل‌ زمینی‌ را‌ حل‌ کنید‌ بعد‌ تکنیکش‌ را‌ بفروشید‌ افعانستان‌ و‌ گینه‌ بیسائو و غیره ‌ بعد‌ بریت‌ تو‌ آسمون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج