۸۳۲۱۰۱
۱۱ نظر
۵۰۰۶
۱۱ نظر
۵۰۰۶
پ

افزایش عرضه در بازار مسکن شب عید

بازار آپارتمان‌های مسکونی هر سال دو نوبت رونق را پشت سر می‌گذارد که یکی از این دو در تابستان همزمان با تعطیلی مدارس و دیگری در آستانه شب عید رخ می‌دهد. در چند روز اخیر نشانه‌های شروع فصلی از بازار مسکن که می‌توان از آن به‌عنوان «رونق نسبی در شرایط رکودی کنونی بازار مسکن» یاد کرد، مشهود است.

روزنامه دنیای اقتصاد: بازار آپارتمان‌های مسکونی هر سال دو نوبت رونق را پشت سر می‌گذارد که یکی از این دو در تابستان همزمان با تعطیلی مدارس و دیگری در آستانه شب عید رخ می‌دهد. در چند روز اخیر نشانه‌های شروع فصلی از بازار مسکن که می‌توان از آن به‌عنوان «رونق نسبی در شرایط رکودی کنونی بازار مسکن» یاد کرد، مشهود است.

اگرچه افزایش تعداد فایل‌های عرضه‌شده در بازار معاملات مسکن از اوایل بهمن ماه آغاز شده بود، اما پس از اتمام تعطیلات چند روزه اخیر روند این افزایش تسریع شده است؛ به‌طوری که در هفته گذشته میزان مراجعه فروشندگان به بنگاه‌های ملکی برای فایل کردن آپارتمان‌های فروشی با افزایش مضاعف روبه‌رو شده است.

واسطه‌ها مدعی هستند خبر موفقیت عرضه‌کنندگان در فروش آپارتمان طی چند هفته اول دی ماه دهان به دهان میان مردم چرخیده و فروشندگان بیشتری راغب شده‌اند که از این امکان فصلی در بازار مسکن به نفع خود بهره ببرند. از این رو مراجعه برای فروش به بنگاه‌های ملکی در روزهای اخیر با افزایش همراه بوده است.

هرچند این رشد تعداد فروشنده‌های بازار کاملا نسبی است و به معنای خروج بازار مسکن از رکود عمیق و زودهنگامی که به آن گرفتار شده است، نیست؛ اما در مقایسه با دی ماه می‌توان به رونق نسبی معاملات امیدوار بود؛ چراکه از یکسو بر تعداد فروشنده‌ها افزوده شده و از سوی دیگر با ثبات نسبی قیمتی (رشد قیمت زیر ۲درصد در بازار مسکن) از دی ماه، انتظار افزایش مراجعه خریداران به بازار نیز دور از ذهن نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لطفا چرت و پرت نگو
      مگه طرف خر باشه که با این قیمتا خونه بخره

    • بدون نام

      خواب دیدی خیر باشه!!!
      تا خود تحریمی سازندگان و فروشندگان با گرانفروشی چند برابری قیمت واقعی به پایان نرسه و واقعی نشه مشتری برای خانه های باد کرده شون پیدا نخواهد شد!!!

    • بدون نام

      بهتره از رؤیا بیائید بیرون. تا قیمت مسکن یکدهم قیمت کنونی نشود خریداری وجود نخواهد داشت!

    • بدون نام

      با قیمت های تخیلی کسی خونه نمی خره

    • بدون نام

      اگه قیمت مسکن به پائین تر از قیمتهای قبل آذر 96 برگردد شاید عده معدودی اقدام به خرید نمایند. وگرنه برای رونق مسکن قیمتها باید خیلی بیشتر پائین بیاید.

    • بدون نام

      اگه قیمت مسکن به پائین تر از قیمتهای قبل آذر 96 برگردد شاید عده معدودی اقدام به خرید نمایند. وگرنه برای رونق مسکن قیمتها باید خیلی بیشتر پائین بیاید.

    • بدون نام

      هر وقت تونستی آرنجتو بذاری توی گوشت اونوقت مردم هم میتونن خونه بخرن . داری میگی قیمت به ثبات رسیده کدوم ثبات . گرونی رو میگی ثبات. خخخخخخخخ

    • بدون نام

      عرضه بله ولی تقاضا نیست. زور نزنید بانکهای ربا خوار مال مردم خور که با دلالی مسکن جهنم برای مردم درست کردید و اقتصاد را ویران. حتی کارمندان و بازنشستگان خودتان هم توان خرید ندارند. یک نمونه اش خود من.

    • بدون نام

      عرضه زیاد ولی تقاا نیست.

    • بدون نام

      با این گرونی سرسام آوری که مسکن داره، مگه میشه خونه خرید. خود بنگاه دارا اعتراف میکنن، بین خودشون خونه ها رو خریدوفروش میکنن، تا قیمت ملک رو بالا ببرن. توهم نزنین.

    • بیتا

      لعنتی های خیر ندیده، کور خوندین کدوم ثبات،فقط گرانی و گرانیه، مردم رو چی فرض کردین؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج