جاباما
۸۳۲۴۶۳
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

نامه وراث سلطان سکه به رئیس قوه قضائیه

وراث وحید مظلومین معروف به سلطان سکه که چندی پیش به اتهام افساد فی‌الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی اعدام شد، به رئیس قوه‌قضائیه نامه نوشتند.

خبرگزاری ایرنا: وراث وحید مظلومین معروف به سلطان سکه که چندی پیش به اتهام افساد فی‌الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی اعدام شد، به رئیس قوه‌قضائیه نامه نوشتند.

در نامه‌ای که هائیده مهرافزا (همسر وحید مظلومین) و سحر مظلومین (دختر مظلومین) توسط مهرداد قربانی وکیل دادگستری به آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه‌قضائیه نوشتند و یک نسخه از آن را در اختیار خبرنگار قرار دادند، آمده است:

در مورد سرعت رسیدگی به پرونده وحید مظلومین قضات مأذون از سوی حضرت عالی، امتثال امر کردند و از زمان دستگیری در تاریخ ۱۱ تیر ۹۷ تا زمان اجرای حکم به تاریخ ۲۳ آبان ۹۷، قریب ۱۳۵ روز سپری شد که قطعاً این مقدار سرعت قابل تحسین است.

در ادامه این نامه با اشاره به اظهارات مورخ ۱۳ تیر سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت مبنی بر دستگیری فردی با دو تن سکه در تهران، اضافه شده است: بیان این مطلب توسط رئیس پلیس تهران، حائز اهمیت است و چنین به ذهن متبادر می‌شود که پس از توزین معلوم شده، سلطان سکه (وحید مظلومین) دو تن سکه در اختیار دارد. تصور اینکه، بگوییم رئیس پلیس تهران بدون بررسی سخن بگویند، غیر ممکن است.

در ادامه این نامه آمده است: موضوع درخور توجه که مورد عنایت قرار نگرفته این است که اساساً سکه‌ای یافت نشده و رئیس پلیس در این اعلام، شتاب کرده است. ن

هایتاً این گزارش ناصواب مبنای رسیدگی قرار گرفته و متعاقباً تراکنش، خرید و فروش ارز اساس رسیدگی شده است صرف نظر از اینکه، نگهداری این حجم سکه مشمول مجازات است یا خیر؟ که به تصور بنده مشمول مجازات نیست زیرا پشتوانه ریال، طلا و مسکوکات است و به واقع مظلومین قادر بوده به ازای تعویض وجه نقد، سکه به دست آورده باشد.

وراث سلطان سکه در بخش دیگری از نامه خود به رئیس دستگاه قضا نوشته‌اند: وحید مظلومین به موجب دو حکم صادره، در یک مقطع از تمام اتهامات تبرئه شده و بالتبع اتهامات مدنظر را نمی‌توان به ایام پیش از حکم تسری داد. اینکه عنوان شود:

« ارزش ریالی این پرونده حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان است» جایز نیست زیرا همان گونه که بیان شده در برهه خاص وحید مظلومین کارگزار بانک مرکزی بوده و در دوران تحریم خدمت کرده و علت تبرئه شدن وی در احکام یاد شده، شاید همین اقدامات بوده است و همان‌طور که استحضار دارید، احکام قطعی دادگاه‌ها که منطبق با روش و آئین دادرسی مصوب مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام باشد قابل خدشه نخواهد بود.

وراث مظلومین در این نامه تاکید کردند: صرف نظر از اینکه بزه صورت گرفته یا خیر؟ اگر هدف مرتکب سودجویی و منافع شخصی باشد مرتکب مشمول قانون اخلال در نظام اقتصادی و افساد فی الارض نیست. ماده دوم قانون مورد نظر صراحت دارد به قصد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران و به قصد مقابله با آن یا با علم به موثر بودن چنانچه در حد افساد فی الارض باشد مجازات فرد یا افراد مورد نظر اعدام است. بنابراین هر معامله ارزی یا خرید و فروش سکه با قصد سودجویی که در حکم مبحوث عنه نیز آمده است مجازاتش اعدام نیست.

این نامه می‌افزاید: تبصره اول از ماده یک قانون مذکور، عمده یا کلان یا فراوان بودن موارد را به قاضی رسیدگی کننده محول کرده و قاضی را در اخذ نظر مرجع ذی‌ربط صالح دانسته است..

در این نامه اضافه شده است: عدم دسترسی به وکیل انتخابی از دیگر نواقص این پرونده است. تفکیک وکلای دادگستری به خودی و غیرخودی هر چند این اختیار از سوی قانون و تبصره ماده ۴۸ قانون آئین دادرسی به جناب عالی واگذار شده، امری مذموم و ناپسند و نافی حقوق متهم است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چشم الان میان 2 تن سکه رو به شما وارثان بر حق ایشان تحویل میدن.

    • بدون نام

      چقدر بده که در قرن 21 هستیم و نمیشه چیزی رو پنهان کرد چقدر جالب گفته در حقیقت مهری بر اشتباه قاضی زده واقعا عجیبه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج