۸۳۲۸۳۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

زنبورهای بی‌وفا رستگار نمی‌شوند

تاریخ نشان داده جدایی از دورتموند چندان برای بازیکنان خوش‌یمن نیست.

سایت نود: اخیرا خبرگزاری‌های ورزشی با تیتری عجیب علاقه مندان به فوتبال را غافلگیر کردند. احتمال معاوضه‌ مجدد مخیتاریان با الکسیس سانچز بین آرسنال و منچستریونایتد که هر ۲ با دستمزدی بالا به تیم‌هایشان پیوسته بودند، این‌بار تیتر برجسته‌ سایت‌های ورزشی بود.

هنریک میخیتاریانِ ۳۰ ساله زمانی با لباس دورتموند در بوندس‌لیگا آنقدرموی دماغ بایرن می‌شد که بارها مورد توجه تیم متمول شهر مونیخ برای تضعیف تیم زردپوش قرار گرفته بود. او با انتقالی به ارزش ۳۰ میلیون یورو به شیاطین سرخ پیوست و منچستریونایتد زحمت کم کردن این بازیکن از ترکیب دورتموند را برای بایرن مونیخ متقبل شد.

زنبورهای بی‌وفا رستگار نمی‌شوند

مخیتاریان مثل خیلی ازهم تیمی‌هایش در لباس تیم جدید موفقیت چشم‌گیری به دست نیاورد وهرگز بازی‌های خوبش در تیم صدرنشین این فصل بوندس لیگا تکرار نشد؛ تا آنجا که ظرف کم‌تر از یک سال باشگاه جدیدش یعنی آرسنال تصمیم به خروج این بازیکن گرفته و او را نمی‌خواهند. لیست بلند و بالای ستاره‌‌های افول کرده و جدا شده دورتموند می‌تواند هشداری برای کسانی مثل جیدون سانچو باشد که سخت مورد توجه باشگاه‌های بزرگ هستند.

ناکام‌های بزرگ

در صدر این لیست شاید بتوان از نوری شاهین نام برد. بازیکنی که در لباس زنبورها آنقدر خوب بود که در همان سنین کم کهکشانی شد اما در تیم جدید هرگز بازی‌های خوبش در لباس دورتموند تکرار نشد، بارها به این تیم برگشت و دوباره با مقصدی جدید در پی ماجراجویی آنقدر رفت و آمد که کاملا تبدیل به بازیکنی معمولی شد.

در کنار شاهین حتما باید از ماریو گوتزه نام برد. پسر اول فوتبال آلمان در حالی که نوید ظهور یک اسطوره را برای مانشافت می‌داد و حتی گل برتری فینال جام جهانی هم از این رویداد حکایت داشت در ترکیب بایرن مونیخ کاملا منزوی شد و باز هم به جمع هم‌تیمی‌های سابق برگشت؛

در حالی که دیگر آن هافبک راست خلاق و تاثیر گذار و آماده نبود. دمبله، خرید پرحاشیه‌ بارسلونا هم با اینکه کیفیتش پابرجاست اما بی‌انضباطی های اخیر او را از یک پدیده تبدیل به یک بازیکن پر‌حاشیه کرده و با وجود آمارنه چندان بد نمی‌توان عملکردش را با قبل مقایسه کرد.

منچستریونایتد که با پارک جی سونگ کره ای یک قطب فوتبال شرق آسیا را تسخیر کرده بود و با جذب شینجی کاگاوای ژاپنی از دورتموند به دنبال فتح قطب دیگرش بود با چیزی به جز یک هافبک معمولی و افت کرده مواجه نشد و روزهای خوب شینجی حتی پس از بازگشتش به جمع زنبورها به خوبی قبل از انتقال به یونایتد نبود.ایلکای گوندوگان هم از یک رهبر در خط میانی در تیم دیگر شهر منچستر تبدیل به یک تعویض نه چندان مطمئن شد و گاهی استفاده از او در ترکیب اصلی موجب انتقاد از سرمربی تیمش می‌شود.

شاید در نگاه اول رقابت برای آقای گلی بهترین نتیجه‌ ممکن برای یک مهاجم در لیگ برتر به نظر برسد. اما اوبامیانگ هم در روزهای سخت توپچی‌های لندن آن زنبور نیش‌دار خط حمله‌ دورتموند نیست و هر چند خیلی کندتر از بقیه اما به اقتضای سن و سال مسیر افت را می‌پیماید. اگر می‌خواهید از دورتموند بروید و همچنان با کیفیت بمانید احتمالا فقط باید لواندوفسکی باشید. در غیر این صورت بی‌وفایی به زردپوشان دوست داشتنی بوندس لیگا تاوان سختی داشته و منجر به رستگاری نخواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج