۸۳۲۸۷۲
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

بازبینی عملکرد دو ماهه سولسشر در یونایتد

سولسشر در دوران کوتاه حضورش در منچستریونایتد اثرگذار بوده است ولی هنوز باید خود را به اثبات برساند.

وبسایت نود: سولسشر در حالی دسامبر ۲۰۱۸ تیم بحران زده مورینیو را تحویل گرفت که حالا در آستانه شروع ماه سوم حضورش در الدترافورد، ماه عسل او دیگر تمام شده و سه بازی سخت این تیم در تونل وحشت ماه فوریه می‌تواند سرنوشت فصل را برای یونایتد رقم بزند و البته آینده اوله گونار را در الدترافورد.

یونایتد بازی اول را باخت. باختی که پیامدهای بدی هم داشت، مصدومیت مارسیال و لینگارد، باعث شد اوله گونار این دو بازیکن اثرگذار را برای دیدار با چلسی و لیورپول در اختیار نداشته باشد. مسابقاتی که در ۷-۸ روز پیش رو از راه می رسند. یکی در جام حذفی و دیگری در لیگ برتر.

اما دوران سولسشر چگونه گذشته و چه سرنوشتی در انتظار اوست؟

بازبینی عملکرد دو ماهه سولسشر در یونایتد

نگاه اول؛ جان کراس

بازی با پاریسن ژرمن به وضوح نشان داد که ترکیب منچستریونایتد نیاز به یک تحول اساسی دارد. نباید فراموش کرد که تعویض لینگارد و مارسیال اثری منفی در تیم یونایتد در بازی مقابل پاریسن ژرمن گذاشت، اما آنها در دفاع حتماً باید تقویت شوند. سولسشر توانسته دوباره ماتیچ را احیا کند ولی یونایتد در کنار ماتیچ نیاز به بازیکن دیگری هم در میانه میدان دارد. مشخص است که ترکیب تیم به قدر کافی عمق ندارد و نیمکت هم قوی نیست.

پاریسن ژرمن در الدترافورد تیم باهوش تر و بُرنده تر بود. اگرچه نیمار و کاوانی را نداشتند ولی ترکیب شان خیلی خوب است و احتمالاً بهترین ترکیب ممکن را در این فصل از لیگ قهرمانان دارند. یونایتد هم تحت نظر سولسشر پیشرفت خوبی داشته است ولی این مسابقه نشان داد که بهتر است باشگاه تا پایان فصل صبر کند و سپس در مورد سرمربی قطعی تیم و ادامه یا قطع همکاری با سولسشر تصمیم نهایی را بگیرد.

قطعاً اوله گونار هم باید مدنظر قرار گیرد و جزو گزینه ها باشد، سخت است بتوان هر فردی را تصور کرد که بتواند در این مدت کوتاه چنین اثرگذاری مثبتی داشته باشد. و سولسشر کسی بوده که این کار را انجام داده است. یونایتد احتمالاً از لیگ قهرمانان حذف می شود ولی هنوز برای کسب سهمیه و حضور در بین چهار تیم برتر لیگ شانس دارد، موضوعی که در ماندن یا رفتن او تاثیر زیادی دارد. تصور می کنم به همین دلیل است که یونایتد باید تا پایان فصل صبر کند و فکر هم نمی کنم تاکنون تصمیمی گرفته باشند.

منچستریونایتد باشگاه بزرگی است و می تواند به بزرگترین باشگاه جهان بدل شود و دوباره بر مسیر موفقیت قرار گیرد ولی این بستگی به انتخاب های مدیران باشگاه دارد، سولسشر این فرصت را دارد تا ثابت کند می تواند موفق شود و صلاحیت این پست را دارد.

بازبینی عملکرد دو ماهه سولسشر در یونایتد

نگاه دوم؛ میگل دلینی

تعویض های سولسشر در واکنش به مصدومیت لینگارد و مارسیال قدری عجیب بود. در نیمه نخست سرعت این دو بازیکن روی ضدحملات، موجب شده بود تیم فرانسوی با جنبه احتیاط در زمین گام بردارد. بیرون رفتن این دو و حضور سانچز ناآماده و ماتا که بازی ایستایی دارد، فرصت را برای پی اس جی فراهم کرد تا با آزادی بیشتری توپ را در زمین به گردش درآورد. این دو تعویض نیروی محرکه ای شد برای میهمان. تعجب کردم که چرا اوله گونار از لوکاکو استفاده نکرد.

به هر حال، اکنون مسئله مهم این است که آنها چطور به شکست اول شان واکنش نشان می دهند. مهم نیست دو ماه اول چقدر خوب گذشت، اگر یونایتد اکنون وارد بحران شود و اوضاع بد پیش برود. می توان بحث کرد که کار اصلی او از همین نقطه بوده که آغاز شده است.

البته که جنبه تاثیرگذاری روانی روی تیم بسیار مهم بوده است، یادمان نرفته که در زمان مورینیو تیم دچار چه جوی شده بود. شکی هم نیست که تیم نیاز به تقویت دارد. ولی آنقدر هم کیفیت در همین تیم هست که آنها بتوانند سهمیه این فصل را بگیرند. و شاید اگر در این مرحله از لیگ قهرمانان با پاریسن ژرمن یا دو غول اسپانیایی برخورد نمی کردند، به مراحل بالاتری هم صعود می کردند.

بازبینی عملکرد دو ماهه سولسشر در یونایتد

نگاه سوم؛ مارتین ساموئل

اگر کتاب بیوگرافی یک میلیاردر یا تاجر موفق را بخوانید، داستان های بیشتری را درباره شکست می خوانید تا خاطراتی از موفقیت. اما در فوتبال لزوماً اینطور نیست. اوله گونار دوران خوبی در کاردیف نداشت و حالا انتظار می رود او از آن دوران درس گرفته و پیشرفت کند. هر چند در همین وضع هم خیلی انگشت اتهام به سمت اوله گونار وارد نیست، او به تیم بهتر باخت و پاریسن ژرمن تیم بهتری به نسبت یونایتد است.

پاریسن ژرمن در خط حمله امباپه را داشت، بحث های زیادی در مورد تقویت خط دفاع یونایتد مطرح می شود، ولی تصور نمی کنم مدافعین زیادی در دنیای فوتبال حضور داشته باشند که بتوانند در زمان کورس های امباپه، او را مهار کنند.

نمی توان از یک یا دو نتیجه، به نمای کلی رسید. درست است که شکست دادن هادرزفیلد و کاردیف مثل شکست دادن پاریسن ژرمن نیست ولی سولسشر تیمی را تحویل گرفت که حتی در شکست دادن همین تیم ها هم دچار مشکل شده بود. اوله گونار این موضوع را تغییر داد و یونایتد دو ماه خوب را پشت سر گذاشت.

یونایتد در هفته های پیش رو، لیورپول، چلسی و سیتی را پیش رو دارد، محک های سختی در راه هستند. ولی شکی نیست که نمی توان کارهای اوله گونار را تا به اینجا انکار کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      یا سولسشر تا اخرش بگید یا اوله گونار.. از اول متن تا آخر متن حس میکردم دوتا آدم متفاوت هستن چکاریه خو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج