۸۳۲۸۹۴
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

رده بندی لیگ جزیره براساس هزینه‌های خالص

 تارنمای «گیو می اسپورت» در گزارشی ضمن بررسی هزینه های خالص ۲۰ باشگاه حاضر در لیگ برتر جزیره طی پنج فصل اخیر، به نتایج جالبی در رابطه با میزبان هزینه و موفقیت های آنها دست یافت.

ایرنا: تارنمای «گیو می اسپورت» در گزارشی ضمن بررسی هزینه های خالص ۲۰ باشگاه حاضر در لیگ برتر جزیره طی پنج فصل اخیر، به نتایج جالبی در رابطه با میزبان هزینه و موفقیت های آنها دست یافت.

گیو می اسپورت روز یکشنبه در گزارش خود آورده است: لیگ برتر انگلیس پر منفعت ترین لیگ فوتبال جهان محسوب می شود به طوری که ۲۰ باشگاه انگلیسی در جریان فصل ۲۰۱۷ - ۲۰۱۸ مبلغی معادل ۲.۴۲ میلیارد دلار را از درآمدهای پخش تلویزیونی مابین خود تقسیم کردند.

این در حالی است که باشگاه وست بروومویچ که فصل قبل را در انتهای جدول رده بندی به پایان رساند، ۹۴.۵ میلیون پوند به جیب زد و سهم منچستر یونایتد مبلغ دیوانه کننده ۱۵۰ میلیون پوند بود.

اما پرسشی که مطرح می شود این است که این پول ها کجا می روند یا به عبارت بهتر کجا هزینه می شود؟

رده بندی لیگ جزیره براساس هزینه‌های خالص

هواداران دوست دارند تا این درآمد هنگفت بلافاصله در بازار نقل و انتقالات هزینه شود اما همیشه داستان به این شکل نیست.

در واقع، تفکر رایج این است که هر چه بیشتر برای خرید بازیکنان جدید هزینه کنید، موفقیت های بیشتری کسب خواهید کرد اما آیا این تفکر درست است؟

برای نمونه، بحث و جدل های فراوانی در مورد عملکرد دور از انتظار اورتون در فصل جاری مطرح شده و این در حالی است که آنها پول زیادی را برای جذب بازیکن هزینه کرده اند و در سوی دیگر، «مائوریتسیو پوچتینو» با وجود عدم خرید هیچ بازیکنی از ژانویه 2018 به بعد، در تاتنهام معجزه کرده است.

از این رو، تارنمای گیو می اسپورت در گزارشی به بررسی مبلغ خالص هزینه شده توسط باشگاه های انگلیسی طی 5 فصل اخیر پرداخت.

در توضیح جدول هزینه های خالص باشگاه ها بد نیست به این نکته اشاره کنیم که اگرچه حضور منچسترسیتی و منچستریونایتد در صدر جدول به هیچ عنوان غافلگیر کننده نیست اما بی شک در جدول مذکور به چند مورد غافلگیر کننده بر خواهید خورد.

در واقع بی شک مرور آمار اورتون از حیث هزینه ها زیاد لذت بخش نیست اما به طور حتم توجه به این نکته که تاتنهامی ها در طول 5 فصل تنها 30 میلیون پوند یا کمی بیشتر هزینه کرده اند، بسیار قابل احترام خواهد بود.

به عبارت دیگر، با در نظر گرفتن این موضوع که تاتنهام همواره سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرده و حتی برای فتح عنوان قهرمانی لیگ برتر جزیره نیز مدعی بوده است، این حقیقت را که آنها دومین تیم کم هزینه لیگ برتر انگلیس هستند، بیش از پیش به چشم می آید؛ به ویژه اینکه بسیاری از باشگاه ها در طول 5 فصل گذشته و در مسیر رقابت برای قهرمانی در بازار نقل و انتقالات فعالیت داشته اند.

در این جدول ساوتهمپتون نیز به عنوان یکی از شگفتی ها به چشم می خورد؛ آنها برای سود تقریبی 30 میلیون پوندی خود در طول پنج فصل اخیر باید از لیورپول سپاسگزار باشند چرا که قرمزهای آنفیلد بیشتر خریدهای خود از جمله «ریکی لمبارت»، «آدام لانانا»، «دژان لاورن»، «ناتانائیل کلاین»، «سادیو مانه» و «ویرجیل فن دایک» را طی 5 فصل گذشته از این باشگاه خریداری کرده اند.

آمار کلی هزینه های خالص باشگاه های انگلیس طی پنج فصل اخیر از قرار زیر است:

منچسترسیتی : 625.82 میلیون پوند
منچستر یونایتد: ۵۳۸.۰۹
آرسنال: 289.58
اورتون: ۲۵۳.۹۸
چلسی: 235.52
لیورپول: ۲۰۹.۲۴
وستهم یونایتد: 186.56
بورنموث: ۱۷۳.۹۸
کریستال پالاس: 160.71
برایتون: ۱۵۰.۱۵
لسترسیتی: 147.61
وولورهمپتون: ۱۳۶.۸۹
نیوکاسل: 128.77
واتفورد: ۱۲۷
فولام: 111.57
هادرزفیلد: ۷۹.۱۲
برنلی: 72.77
کاردیف سیتی: ۳۹.۶۶
تاتنهام: 31.24
ساوتهمپتون: ۲۹.۲۹

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تاآاااااجیم

      ایول به تاتنهام واقعن کولاک کرده.شوخی نیست توی پنج سال اونم کجاا تولیگ جزیره کلن سی میلیون پوند یادلار خرج کرده وجالب تواین پنج سال همش هم جزو جهارپنج تیم بالای جدول بوده واقعن احسنت به این باشگاه ازهمه لحاظ توکل لیگعای دنیاا نمونه هست وهمه تیمها باید تاتنهام الگوو خود کنند شک نکنیدد که تاتنهام به بازیکنان پایه اش توجه فوقعلاده ای داره که نتیجع اش این میشه وشماتو پنج سال گذشته توجع کنید جه بازیکنانی هم فروحتن من دوتاش توذهنم هست مودریج وگرت بیل وجقدر ازشون درامدزایی کردن درود وصددرود به مدیران حرفه ای تاتنهام .واقعن مدیران اماتورماهم یادبگیرن.که عمران یادبگیرن فقط فقط مصرف کننده هستن وحرف میزنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج