۸۳۲۹۳۷
۱۲ نظر
۵۰۰۶
۱۲ نظر
۵۰۰۶
پ

ترفند جدید برای گران‌فروشی خودرو

بازار خودرو در تازه ترین رویدادها، شاهد افزایش قیمت پراید به ۴۷ میلیون تومان بود. در این شرایط، انتقادها از فروش خودروهای کارتکسی نمایندگی ها به قیمت روز بازار، آن هم در شرایط کمبود عرضه خودرو افزایش یافته است.

تسنیم نوشت: بازار خودرو در تازه ترین رویدادها، شاهد افزایش قیمت پراید به ۴۷ میلیون تومان بود. در این شرایط، انتقادها از فروش خودروهای کارتکسی نمایندگی ها به قیمت روز بازار، آن هم در شرایط کمبود عرضه خودرو افزایش یافته است.

دیروز همچنین خودروسازان آمارها و وعده هایی درخصوص افزایش تولید خودرو دادند. وزیر صنعت هم با دفاع از فرمول تعیین قیمت خودرو گفت: گرانی خودرو ارتباطی با فرمول این وزارتخانه ندارد. قیمت خودرو روز به روز در بازار افزایش می یابد و در تازه ترین خبرها، دیروز پراید ۱۱۱وارد کانال ۴۷ میلیون تومان شد. این در شرایطی است که انتقادها به خودروسازان مبنی بر عرضه اندک خودرو به بازار افزایش یافته است.

سعید مؤتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو اظهار کرد: قرار بود خودروسازان قیمت حاشیه بازار را در شرایطی اعلام کنند که فروش فوری انجام دهند اما هم اکنون اعلام قیمت‌ ها فقط به صورت کاغذی است و فروش فوری خودرو صورت نمی‌گیرد.

وی همچنین با بیان این که ما پیش از این به اعلام قیمت ۵ درصد کمتر از حاشیه بازار اعتراض کرده بودیم، افزود: ما اعلام کردیم که با این طرح باز هم خودرو گران خواهد شد، زیرا خودروسازان برای دو سال آینده تولیدات خود را پیش فروش کرده اند و نمی‌توانند بیش از این نیاز بازار را تامین کنند. در این میان اما رواج پدیده فروش خودروهای موجود در نمایندگی ها در فضای مجازی توسط برخی نمایندگی های خودرو جالب توجه است. هم اکنون دیده می شود که عمده معاملات فروشندگان و نمایندگی های فروش خودروسازان و حتی پیداکردن مشتری در کانال های تلگرامی انجام می شود و در مدت چند روز، خودرو، آن هم با قیمت روز به دست خریدار می رسد.

این موضوع لزوم نظارت و قاعده گذاری برای فروش این خودروها را که اصطلاحاً به کارتکسی یا ویرایشی معروف هستند، آشکار می کند چرا که اگر خودرو هست، به چه دلیل توسط کارخانه ثبت نام و توزیع نمی شود؟ اما دیروز و در شرایطی که به نظر می رسد آزادسازی قیمت خودرو تا سقف حداکثر ۵ درصد زیر قیمت بازار، جو روانی افزایش قیمت را دامن زده است، وزیر صنعت از این فرمول دفاع کرد. رحمانی گفت: گرانی خودرو ارتباطی با به کارگیری فرمول این وزارتخانه ندارد و برای ارزانی خودرو باید تولید افزایش یابد. در این شرایط، همچنین دو خودروساز بزرگ کشور آمار و وعده هایی درخصوص افزایش تولید و عرضه خودرو دادند.

سایپا با اشاره به روند رو به رشد تولید، از رشد ۴۵ درصدی تولید خودرو در هفته منتهی به ۲۶ بهمن ماه نسبت به هفته قبل از آن و رشد ۹۰ درصدی نسبت به هفته اول بهمن ماه خبر داد. این خودروسازی اعلام کرده هفته گذشته تولید خودرو به میانگین روزانه ۲۰۶۲ دستگاه رسیده است. از سوی دیگر مدیر بازاریابی و شبکه فروش ایران خودرو نیز وعده داد که تا پایان سال، ۳۵ هزار خودرو به مشتریان تحویل و عملاً بخشی از تعهدات معوق این شرکت ایفا خواهد شد. طبق اظهارات گلیاری تحویل این خودروها، در همه گروه های محصولات ایران خودرو از جمله پژو ۲۰۰۸، دنا، پژو پارس و ۲۰۶ و ۴۰۵ خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدالعنتتون کنه مردم توفشاراقتصادی هستن تونون شبشون موندن حالا هی قیمت ببریدبالا اخه تاکی مردم میتونن تحمل کنن

    • بدون نام

      حاشیه بازاریعنی چه این اقایان میدونند دو دوتا چند میشود یا اینکه دم درمردم میبینند .
      بس کنید این مسخره بازی ها حاشیه بازار کی تاییعن میکند.؟

    • بدون نام

      دولتی که نمیتونه کاری برای ملت بکنه باید بره گمشه بخدا خسته شدیم با اینهمه وعده وعید یا مهدی جان فرجی کن .

    • علی

      موسی به خدا گفت این قوم یهود رو براشون یک عذابی نازل کن که من هرچی این قوم رو نصیحت میکنم بی ثمره.خداهم گفت برو بهشون بگو یک عذاب خیلی شدید در راهه ومواظب باشین موسی رفت به قوم یهود گفت تمام مردم داخل خونهای خودشون تونل زدند که بهم دیگه راه داشته باشه که اگر عذابی نازل شد به هم دیگه کمک کنند خدا به موسی گفت این بندها با این کارهاشون به هم دیگه رحم کردن من که خالق وپروردگار اینها هستم چزور عذاب نازل کنم وبهشون رحم نکنم وعداب نازل نشد.حالا جریان ما ایرانیاست رحم.مروّت.به نظرتون داریم.که خدا هم به رحم بکنه

    • بدون نام

      خودرو سازها توسط نمایندگی ها خودروها را به قیمت روز حتی بالاتر نقد می فروشند . شما برید گزارش تهیه کنید

    • بدون نام

      چه خبره مسئولین یه فکر بکنید همش شهار الکی میدین
      ولی کاری نمیکنید

    • بدون نام

      چطور میشه مسولین ما ازپس این دوسرکت خودروساز برنمیاد!؟مگه میشه...چون هرنارضایتی به پای انقلاب قلم داد میشه مسولیت حرف نزنند باهماهنگی وهمبستگی نه جنایی این مشکل میتونند حل کنند..خون دادیم جواب این خونها کی باید بده..یادست خود مسولین درکار است !!جلو واردات آذاد کنند به اندازه نیاز..

    • مظلوم

      خدا ریشه شما را بکند که ریشه ملت را کندین شمار واگذار میکنم به خدا که اینقدر به مردم استرس وارد میکنید ایشاءالله روزی باشه ریشه شما گرانفروشان از سر این ملت مظلوم فقیر کنده بشه آمین یارب العالمین

    • بدون نام

      لعنت خدا هم نمی ارزه

    • حسینی

      خدانابودتان کندخودروسازان پس برنامه داشتیدگذاشتیدآخرسال بفروشیدتاگرون بش خداازتون نگذره لعنت برخودروسازان

    • sasan

      اخه کدوم ادم احمق هست که داره از اینا ماشین میخره٬ این بازی خودروسازها را یه بچه سه ساله هم میدونه که قیمت بازار را روز به روز بالا ببرن بعد خودسون ۵درصد پایینتر بفروشن؛ واقعا یه مسولی که این چیزا را بفهمه تو مملکت پیدا نمیشه.

      پاسخ ها

      • بی نام

        چیزی به نام فروش فوری خود رو وجود ندارد .دروغ میگویند .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج