۸۳۲۹۳۸
۲۱ نظر
۵۰۰۵
۲۱ نظر
۵۰۰۵
پ

روزنامه جوان: استیضاح روحانی چه فایده‌ای دارد؟

روزنامه جوان بدنبال مطرح کردن استیضاح روحانی توسط ذوالنور نماینده قم نوشت:طرح استیضاح رئیس جمهور در مجلس در حالی کلید خورده که مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۱ پس از یکشنبه سیاه مجلس، آن استیضاح را اشتباه خواندند و گفتند: «استیضاح باید یک فایده‌ای داشته باشد.» به نظر می‌رسد این منطق در حال حاضر نیز صادق است.

روزنامه جوان بدنبال مطرح کردن استیضاح روحانی توسط ذوالنور نماینده قم نوشت:طرح استیضاح رئیس جمهور در مجلس در حالی کلید خورده که مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۱ پس از یکشنبه سیاه مجلس، آن استیضاح را اشتباه خواندند و گفتند: «استیضاح باید یک فایده‌ای داشته باشد.» به نظر می‌رسد این منطق در حال حاضر نیز صادق است.

مقام معظم رهبری پس از وقایع یکشنبه سیاه مجلس در سال ۱۳۹۱ پس از گلایه‌ای بی‌بدیل از نوع رفتار احمدی نژاد، خطاب به مجلس گفتند: «آن طرف قضیه هم، اصل این استیضاحی که در مجلس انجام گرفت، غلط بود. خب، استیضاح باید یک فایده‌ای داشته باشد. چند ماه به پایان کار دولت، استیضاح یک وزیر، آن هم باز با یک علت و دلیلی که مربوط به خود آن وزیر نیست، چه معنی دارد؟ چرا؟ این هم غلط بود... وقتی ما همه با هم برادریم، وقتی دشمن مشترک جلوی روی ما هست، وقتی توطئه را می بینیم، چه کار باید بکنیم؟ تا امروز مسئولین در مقابل توطئه‌های دشمن همیشه کنار هم ایستاده‌اند، حالا هم باید همین جور باشد، همیشه هم باید همین جور باشد.»

این منطق به احتمال قوی در حال حاضر نیز کاملاً صادق است. استیضاح رئیس جمهور در شرایط موجود کشور که بیش از پیش نیاز به همدلی و هم‌افزایی حس می‌شود چه فایده‌ای می‌تواند داشته باشد؟ تصور شود رئیس جمهور به مجلس آمد و به سوالات پاسخ داد. نتیجه از دو حالت خارج نیست؛ یا مجلس باید عملکرد رئیس جمهور را بپذیرد و بر آن صحه نهد، که حاصلی جز گرفتن وقت مجلس، رئیس جمهور و مردم ندارد و یا آنکه رأی به عدم کفایت رئیس جمهور دهد که تضعیف کلیت نظام در شرایط جنگی پیش‌رو است و موجب افزایش تنش‌ها، ناآرامی‌ها، اضطراب‌ها و خصومت‌ها در کشور خواهد شد و مسیر و تمرکز مسئولین، دستگاه‌ها و مردم را از حل مشکلات کشور و مقابله با دشمنی‌های ترامپ و اسرائیل منحرف می‌کند.

مجلس بهتر است به جای این قبیل کارها که غالباً از سوی مردم، سیاسی بازی و سنگ اندازی در مسیر دولت تلقی می‌شود، اگر پیشنهادی برای اصلاح کشور و حل مشکلات موجود دارد، آن را طرح و با استفاده از ابزارهای خود تا رسیدن به نتیجه پیگیری و نظارت کند. نظام جمهوری اسلامی بر پایه تفکیک قوا برقرار شده است و هر یک از قوا می‌تواند و موظف است در حل مشکلات کشور نقش آفرین باشد، به ویژه مجلس شورای اسلامی که بایستی با اصلاح و تصویب قوانین بستر حل مشکلات را هموار و فراهم سازد. انداختن مشکلات به گردن یکدیگر و انجام حرکات نمایشی نتیجه‌ای جز هدر رفت انرژی و ظرفیت‌های کشور نخواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این یکی رو درست گفتی، چون روحانی دروضعیت موجود نقشی نداشته این وضع دستپخت تندروها ست.

    • بدون نام

      اگه استیضاحش کنه احمدی نژاد را پیروز میکنیم از این خواری خودمون را نجات میدیم احمدی مدافع ملته

    • بدون نام

      استیضاح که هیچ اصلا شما ازریاست جمهوری بگذارید کنار بعدش؟؟

    • بدون نام

      خیلی فقط آنهای که رفتن روحانی ضرر میکنند مخالف هستند

      پاسخ ها

      • نادی

        انشاا...استیضاح مسئول بالاترش

    • نظری

      مسعولان بجای جنجال وحاشیه به مملکت ومردم فکر بکنند
      به جای بدو بیراه گفتن ودیگران را متهم کردن به خود ومعایب
      کار خود فکر کنند کشور مثل یک خانواده است وقتی که یک
      خانواده همیشه عیب مردم را شماره بکند عیب ومشکلات
      خودش را نمی بیند چون فکر وحواصش جای دیگر است

    • بدون نام

      پیروی از تفکرات بسته افراد تمامیت خواه که بازوان انها در هر جایی هستند ، مانند سیلی است که هر لحظه یه سمتی روان است ، حمله به تجمعات ، حمله به سفارت ، ضرب و شتم ، استیضا ،‌‌...ارامش ، نیستی انان است .

    • @

      ما اوایل انقلاب با اونهمه گرفتاری که کشور داشت بنی صدر رو عزل کردیم الان که اتفاقا خیلی راحتتره. حتی زمان احمدی نژاد هم اون دو سال آخر ریاستش باید استیضاحش میکردن. الانم باید این ملا رو استیضاح کنن چون هیچ قدم مثبتی برای کشور برنداشته.اتفاقا خیلی هم تاثیرگذاره استیضاح چون کسایی که بعدها کاندید میشن برای هر پستی باید بدونن که هر لحظه احتمال عدم کفایتشون هست نه اینکه یه بی عرضه ای نماینده مجلس یا رئیس جمهور بشه با دروغو فریب مردم بعد بگه خب دیگه تموم شد من 4 سال ...

      پاسخ ها

      • بی نام

        گل گفتی از زمان جنگ ک بدتر نیست

    • بدون نام

      واااای خدااااااا
      خسته شدیم از اینهمه شل کن سفت کن

    • بدون نام

      شما آرزویتان است که روحانی بر کنار شود .

    • بدون نام

      استیضاح خالی فایده ندارد برکنارش کنید

    • serjec yadegaria

      ماه هرگز پشت ابر نمونده و نمیمونه .اه این ملت بیچاره همه این دروغگوها و از خدا بی خبر ها رو گرفت خدا جای حق نشسته .وبارها خدای متعال تاکید کرده که ظالمان و دروغگویان به بدترین شکل رسوا و مجازات خواهند شد اینشالله وبه امید ان روز بزودی زود

    • بدون نام

      شما روحانی وتیم بی تدبیرش را برکنارکنیدیقینا همه چیز درست میشه.روحانی باسایرقوا ارتباط خوبی داره ولی درپرونده خودش نتونسته کارمفیدی که بدردمردم بخوره داشته باشه ومردم رو بدبخت کرد.این چه مسئولیه که فقط گردن کلفتا وپولدارها دورش پرسه میزنن وطرفدارشن،پس مردم برای چی به این آقا رای دادن؟!

    • جمعی ار مردم جنوب

      ضرر را هروقت جلوش را بگیری .نفع منفعت است . الا برکت الله

    • علیرضا

      دوران این بازیها دیگه تموم شد....!!!

    • بیکار

      بایدبرود کسی که توانش را دارد بیاید یعنی چه استیضاح فایده ندارد بگذاریم دوسال دیگه مملکت رابجای برساند دیگه کارا کار بگذرد

    • بدون نام

      اتفاقا اگراستیضاح شود امید درکشور جاری میشود ووضعیت بهتر میشود

    • سندباد

      دلمان خنک میشه !!!

    • جواد

      روحانی باید استیضاح بشه
      وعده که می داد باید فکر اینجا رو می کرد

    • بی نام

      آقا الان کشور در جنگ اقتصادیه این آقا فریدون یا نميتونه یا مثه بنی صدر نمیخواد مشکلات رو حل کنه خودش ک نمیره پس باید برکنار بشه توسط مجلس اگه زمان جنگم نمیخواستن بنی صدر رو عزل کنن ک کل کشور ميرفت الانم همین جوره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج