۸۳۳۱۹۵
۲۵ نظر
۵۳۲۳
۲۵ نظر
۵۳۲۳
پ

۱۰ کارخانه شکلات‌سازی برتر جهان

کمتر کسی پیدا می‌شود که شما را به خاطر علاقه زیاد به طعم شکلات سرزنش کند. این موضوع نشان می‌دهد که شکلات نزد تمامی افراد جایگاه ویژه‌ای دارد و به هیچ وجه نمی‌توان از چشیدن طعم آن گذشت.

برترین ها: کمتر کسی پیدا می‌شود که شما را به خاطر علاقه زیاد به طعم شکلات سرزنش کند. این موضوع نشان می‌دهد که شکلات نزد تمامی افراد جایگاه ویژه‌ای دارد و به هیچ وجه نمی‌توان از چشیدن طعم آن گذشت. به همین جهت صنعت شکلات‌سازی یکی از جذاب‌ترین و در عین حال پول‌سازترین شغل‌های جهان به شمار می‌رود. در این مقاله نیز سعی کرده‌ایم تا برترین‌های این صنعت را بررسی کرده و در اختیار شما قرار دهیم. کلیه سازندگانی که در این لیست جمع‌آوری شده‌اند شامل شکلات‌های تلخ، مغزدار، میوه‌ای، تافی و غیره، از مشهورترین‌های این عرصه به شمار می‌روند و آرزو داریم که روزی بتوانید طعم هر یک از آنها را تجربه کنید.

۱ - Teuscher (زوریخ، سوئیس)

۱۰ کارخانه شکلات‌سازی برتر جهان

شرکت Teuscher فعالیت خود را حدود ۷۰ سال قبل در شهری کوچک در میان کوه‌های آلپ واقع در کشور سوئیس آغاز کرد. در ابتدا آقای Dolf Teuscher ، مالک این کارگاه شکلات‌سازی، تمامی دنیا را برای تهیه بهترین مواد اولیه از جمله کاکائو، مارزیپان، میوه، خشکبار و غیره جستجو کرد. پس از گذشت سال‌ها و تجربه های فراوان، او هم اکنون شکلات‌های خوش طعم کارخانه‌اش را با دستورهای تهیه معروف خود، تولید و به طرفداران این خوراکی محبوب عرضه می‌کند. در حال حاضر، این کارخانه شکلات‌سازی بیش از دویست نوع شکلات تولید می‌کند که روش تهیه آن‌‌ها نسل به نسل در این کارگاه بزرگ منتقل شده است. در این کارخانه از بهترین، مرغوب‌ترین و گران‌ترین مواد اولیه برای تهیه شکلات‌ها استفاده شده و نکته مهم این که هیچ نوع مواد افزودنی یا نگهدارنده در این شکلات‌ها وجود ندارد. این شکلات‌ها به‌صورت هفتگی به شعبه‌های Teuscher در سراسر جهان ارسال می‌شوند.

۲ - Vosges Haut-Chocolate (شیکاگو، ایلینویز آمریکا)

۱۰ کارخانه شکلات‌سازی برتر جهان

کترینا مارکف، مالک و بنیان گذار این کارخانه که در کشور آمریکا واقع شده است، از انواع ادویه‌جات، گل‌ها و ترکیبات شکلاتی برای به وجود آوردن طعم‌های جدید شکلات استفاده می‌کند. او هنر قنادی و فنون شکلات‌سازی را درآکادمی Le Cordon Bleu آموخته است. وی با تجریه چندین ساله از آموخته‌های خود، با ترکیب انواع ادویه‌جات و گل‌ها با مواد پایه سازنده شکلات، موفق به پدید آوردن طعم‌های جدیدی همچون دانه وانیلی مکزیکی و کارامل آرژانتینی شده است.

۳ - Scharffen Berger Chocolate Maker, Inc (برکلی، کالیفرنیای آمریکا)

۱۰ کارخانه شکلات‌سازی برتر جهان

انواع شکلات تلخ و ترکیبات آن، از محصولات اصلی این شرکت به شمار می‌رود. این کارخانه برای اینکه از کیفیت محصولات خود مطمئن باشد، کلیه مراحل تولید از ابتدای پرورش دانه کاکائو تا محصول نهایی، در انحصار و تحت نظارت فعالیت های شرکت قرار دارد. ابتدا دانه‌های کاکائو برای تائید و تضمین کیفیت مورد آزمایش و بررسی قرار می‌گیرند و در ادامه، با سایر مواد ترکیب و تبدیل به انواع شکلات تخته‌ای می‌شوند. همچنین تمامی این شکلات‌ها در قالب‌های کوچک و به روش تولید صنعتی تهیه می‌شوند. علاوه بر این شکلات‌های آماده و معمولی، این شرکت شکلات‌های مخصوص پخت و پز را نیز تولید و به بازارهای جهانی عرضه می‌کند.

۴ - Jacques Torres Chocolate (نیویورک، آمریکا)

۱۰ کارخانه شکلات‌سازی برتر جهان

هنگامی که شما به این کارگاه شکلات‌سازی وارد می‌شوید، احساس می‌کنید که وارد یک مغازه با سبک و سیاق اروپایی گذاشته‌اید. بسیاری از مشتریان این شکلات؛ این تجربه خاص خودشان را با فیلم سینمایی Chocolat مقایسه می‌کنند. در واقع تخصص این شرکت شکلات‌سازی در تولید و نوآوری شکلات‌های تازه و دست‌ساز است. میز‌های موجود در این فروشگاه جذاب، مشتریان را وسوسه می‌کند تا در همان فروشگاه شکلات خود مانند مدل pain au chocolat را انتخاب و میل کنند، یا اینکه به منزل ببرند. نکته جالب اینکه مشتریان حتی می‌توانند مراحل تهیه شکلات را از پشت پنجره‌‌های شیشه‌ای داخل مغازه تماشا کنند. این کارخانه شکلات‌سازی دارای ۵ شعبه در شهر نیویورک و نیز یک شعبه در شهر Harrah آتلانتیک سیتی است.

۵ -Norman Love Confections (می‌یرز، فلوریدای آمریکا)

۱۰ کارخانه شکلات‌سازی برتر جهان

شهرت اصلی این برند شکلات مربوط به بسته‌بندی های زیبای این کارخانه می‌شود. آقای نورمن لاو، مالک این شکلات‌سازی در جایی بیان کرده است که طعم شکلات، عشق من است و شکلات خوب علاوه بر طعم باید ظاهر زیبایی نیز داشته باشد. در نهایت این اتفاق افتاد و آقای لاو و شریک وی تکنیک خاصی را در رنگ کردن شکلات‌های بلژیکی، فرانسوی و سوئیسی به‌صورت دستی یا قالبی به کار گرفتند. از دیگر محصولات خوشمزه این کارخانه می‌توان به شکلات سفید کدو تنبل اشاره کرد که از نظر مشتریان‌اش بسیار دلپذیر است. از سایر مواد اولیه منحصربفرد مصرفی این کارخانه می‌توان به تمشک وحشی، موز، زنجفیل، کارامل، فندق و ... اشاره کرد.

۶ - Valrhona (فرانسه)

۱۰ کارخانه شکلات‌سازی برتر جهان

این کارخانه باسابقه تقریبا از سال ۱۹۲۲ در زمینه ساخت شکلات فعال بوده و مواد اولیه در کاکائوی مصرفی خود را از کشورهای قاره آمریکای جنوبی، حوزه کارائیب و نواحی اقیانوسیه تامین می‌کند. این شکلات های فرانسوی در ابعاد مختلفی تهیه می‌شود. همچنین Valrhona انواع مختلفی از شکلات‌ها را در طعم‌های خاص و منحصربه‌فرد به مشتریان عرضه می‌کند و جالب‌تر اینکه از سال ۲۰۰۸ اقدام به تولید نوعی شکلات‌هایی با طعم‌های فلفلی و نمکی کرده است!

۷ - Godiva Chocolatier (بروکسل، بلژیک و سراسر جهان)

۱۰ کارخانه شکلات‌سازی برتر جهان

نخستین فعالیت های این کارخانه شکلات‌سازی مربوط به سال‌های ۱۹۲۰ توسط خانواده Draps در کشور بلژیک است. به عبارتی انواع شکلات‌های بلژیکی عرضه شده در سراسر جهان، بیشتر شهرت خود را مدیون برند Godiva هستند. شکلات‌های بادامی این کارگاه بصورت انبوه در سراسر جهان به فروش میرسد. Joseph Draps در سن ۱۴ سالگی وارد این حرفه به صورت خانوادگی شد و پس از گذشت سال‌ها و اندوختن چندین دهه تجربه، به درجه بالایی میان هم‌صنف‌های خود در این صنعت دست یافت. وی تصمیم به تولید انواع شکلات ویژه و با پرستیژ زد و نام‌ جالبی را برای آن‌ها انتخاب نمود. به همین دلیل بود که وی با انتخاب نام Godiva و بسته‌بندی آن در جعبه‌های طلائی، کیفیت عالی این محصول را به رخ رقیبان کشید. همچنین برای تضمین درجه کیفیت با مراجعه به دادگاه عالی بلژیک حق انحصاری تولید این محصول را نیز دریافت نمود و همچنان به فعالیت خود در خلق طعم‌های جدید برای دوستداران این ماده غذایی ادامه می‌دهد.

۸ - Richard Donnelly Fine Chocolates (سانتاکروز، کالیفرنیا، آمریکا)

۱۰ کارخانه شکلات‌سازی برتر جهان

Richard Donnelly مالک این کارخانه، با استفاده از شکلات‌های فرانسوی و بلژیکی و مواد اولیه خاصی همچون گیاه اسطوخودوس، زعفران ایرانی، هل و چای ارل‌گری، شکلات‌های ویژه و منحصربه‌فرد خود را تولید می‌کند. در نتیجه این خلاقیت‌ها و فقط پس از گذشت ۱۰ سال از شروع فعالیت در صنعت شکلات‌سازی، وی موفق به دریافت سازنده شکلات برتر در فستیوال شکلات‌های اروپا در منطقه پروجای ایتالیا شد. جالب است بدانید که برای حفظ کیفیت و تازگی شکلات‌ها، Donnelly روزانه چیزی حدود ۲۲ کیلوگرم شکلات واقعی تولید می‌کند! اگر روزی علاقه‌مند شدید که از طعم‌های خاص این شکلات لذت ببرید، پیشنهاد می‌کنیم که شکلات سفید فندقی یا کارامل وانیل عسلی Donnelly را حتما امتحان کنید.

۹ - Richart (پاریس، فرانسه)

۱۰ کارخانه شکلات‌سازی برتر جهان

شکلات‌های ساخت کارخانه Richart از بهترین مواد اولیه و با بالاترین کیفیت تولید می‌شوند. در واقع کیفیت بالای مواد اولی، عامل اصلی پیشرفت این کارخانه شکلات‌سازی شده است. این کارگاه نیز به‌صورت خانوادگی اداره شده و در تهیه دستور شکلات‌ها مشارکت داشته اند. همچنین این برند هفت بار موفق به دریافت روبان آبی به معنای بالاترین نشان افتخار کشور فرانسه شده‌ است. Richart با داشتن مهارتی فوق‌العاده و تجربه‌ای طولانی در صنعت شکلات‌سازی، اکنون در برای پدید آوردن طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت برای شکلات‌ها تلاش می‌کند. اگر واقعا از عاشقان طعم شکلات هستید، می‌توانید با پرداخت ۸۵۰ دلار ناقابل، یک جعبه هفت طبقه دارای محافظ گرما و رطوبت، پر از شکلات‌های خوشمزه از این برند را تهیه کنید.

۱۰- Puccini Bomboni (آمستردام، هلند)

۱۰ کارخانه شکلات‌سازی برتر جهان

آمسرتدام جایی است که برای چشیدن طعم یکی از بهترین شکلات‌های دنیا، به شما پیشنهاد می‌شود. لازم است تا سری به کشور هلند و لاله های نارنجی بزنید. صاحبان Puccini کافه و رستورانی بسیار دلنشین را برای چشیدن شکلات‌های خود فراهم کرده‌اند. تازگی کلیه مواد اولیه به کار رفته در ترکیبات جالب شکلات و ادویه‌جات از ملزومات این کارخانه شکلات‌سازی محسوب می‌شود. هر چند تنوع طعم‌های شکلاتی در این کافه چندان زیاد نیست ولی کیفیت شکلات‌ها واقعا بی‎نظیر است. همین دلیل کافی‌است تا Puccini را در این لیست قرار دهیم.

منبع: nationalgeographic

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عشتقلال

      حاج عبدلله چی شد پس

      پاسخ ها

      • زینب

      • بدون نام

        مجید جان دلبندم اون پشمکه :)))) خخخخ

    • امیررضا

      فقططط فرمند
      بقیه سوسول بازیه

      پاسخ ها

      • سیبیل کلفت

        خاک تو سرت سویل بازی چیه من رو سویل حساسم فوبیا دارم این مدتی هم که نبودم واس این بود که میترسیدم سویل طردم کنه من عاشق و مجنون سویلم و سویل .... منه

      • بدون نام

        آره !! با اون شکلات های زبالشون

      • سویل

        ولی من علاقه ای ب تو ندارم داداچ

    • yasi

      پس کیت کت چی میشه؟

    • مریم

      دیگه با این درآمدها نمیتونیم تک تک مینو هم بخریم. دلتون خوش ها

    • بدون نام

      آیدین داداش و برادر
      تافی کره ای که تا سه روز میچسبه به دندونات

      پاسخ ها

      • yasi

        آی گفتی

    • نیلا

      دلم شکلات میخواد...):!

    • bhwrak

      پششمک حاااج عبدوالله بهترین شکلات های جهانو تولید میکنه :-| :-)

    • Sona

      واییییی شکلاااتتتتتت

    • حمید

      شیرین عسل و نگفتی

    • بدون نام

      ام اند ام

    • حامد از تبریز

      آیدین . آناتا . چی چک . آی سودا از تبریز در ایران از بهترین ها هستند .

    • khoros

      مه که فقط شیرین عسل رو داریم(/

    • armita

      دنیا فقط اون توفیس زردا

    • بدون نام

      شکلات های ایرانی خیلی خوشمزه س ..خارجی ها بسته بندی های شیکی دارن ولی از لحاظ مزه من ایرانی ها رو بیشتر دوست دارم

    • بدون نام

      بی وجدان چرا با روح و روان آدم بازی می کنی؟

    • بدون نام

      نههههههه

    • fofo

      شکلات فرمند و دیگر هیچ....

    • بدون نام

      دراژه های فرمند و آیدین خیلی خوشمزه و لطیف هستن قیمتتشون هم مناسبه به جیب ما اقشار آسیب پذیر میخوره

    • Lq

      فقط تابلرون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج