جاباما
۸۳۳۶۲۳
۱۷ نظر
۵۰۰۲
۱۷ نظر
۵۰۰۲
پ

شبکه‌های اجتماعی تحت تاثیر ذبح الاغ!

با گسترش شبکه‌های اجتماعی طی سال‌های اخیر شاهد انتشار بی‌شمار این قبیل از رفتارهای پست و حیوانی در فضای مجازی بودیم به طوریکه در چند ماه اخیر چندین مورد از آنها موجب جنجال زیادی در شبکه‌های اجتماعی شد.

روزنامه آفتاب یزد نوشت: با گسترش شبکه‌های اجتماعی طی سال‌های اخیر شاهد انتشار بی‌شمار این قبیل از رفتارهای پست و حیوانی در فضای مجازی بودیم به طوریکه در چند ماه اخیر چندین مورد از آنها موجب جنجال زیادی در شبکه‌های اجتماعی شد.

در شهریور ماه فردی را در شهر گرگان دستگیر کردند که با کشتن الاغ، گوشت آنها را به رستوران‌ها و کبابی‌ها می‌فروخت، در دی ماه هم در شهر ابهر سر و پوست الاغ‌هایی در سطل آشغال‌های سطح شهر مشاهده شد، هر چند که پلیس و مسئولان بهداشت شهرستان ابهر اعلام کردند جای هیچ نگرانی نیست و امکان ندارد گوشت الاغ‌ها در قصابی‌ها استفاده شود اما ادامه پیدا کردن این نکته نگرانی‌هایی را در جامعه به وجود آورد که انعکاس آن را به خوبی در شبکه‌های اجتماعی می‌توان لمس کرد.

در چند روز اخیر مجددا کلیپی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن یک نفر با نشان دادن تعداد زیادی سر وپوست کنده شده چند الاغ که به‌نظر می‌رسید لاشه‌های آنها به جای دیگر فرستاده شده است دوباره در شبکه‌های اجتماعی نگرانی‌هایی را ایجاد کرد. فرد در این کلیب با حالتی ناراحت از مسئولان می‌خواهد که این موضوع را پیگیری کنند و از کشته شدن این حیوانات بی گناه جلوگیری کنند.

این نگرانی‌ها تنها برای فروش گوشت الاغ‌ها نیست چرا که به نظر می‌رسد احتمال استفاده گوشت آنها در قصابی‌ها بسیار کم باشد و طبق گفته شبکه بهداشت اگر مردم از قصابی‌هایی که مجوز لازم را برای عرضه گوشت دارند، خرید کنند، جای نگرانی وجود ندارد. بلکه بسیاری خشونت و کشتن آنها را امری درست نمی‌دانند آنهم در شرایطی که برخی گونه‌های آن کم نظیر و رو به انقراض است.

از عرضه کنندگان معتبر خرید کنید

در چند روز گذشته عکس‌هایی از مرغ‌هایی که بدون ذبح شرعی کشته شده‌اند در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. در‌پی این موضوع مسئولان مربوطه اعلام کردند که مردم از جایگاه‌هایی که معتبر هستند خرید کرده و از خرید این نوع گوشت‌ها چه به صورت یخی و چه گرم، چه گوسفندی و چه گوساله خودداری کنند. از سویی علی‌اصغر میرابراهیمی رییس اتحادیه رستوران داران با اشاره به افزایش قیمت گوشت گفت: «گوشت مورد نیاز برای طبخ کباب کوبیده کیلویی ۷۴ هزار تومان است؛ خب برای کباب ۲۰۰ گرمی، تنها باید ۱۵ هزار تومان گوشت مصرف شود؛ پس کباب کوبیده‌ای که با قیمت‌هایی پایین‌تر از این رقم عرضه می‌شود، کیفیت لازم را ندارد.»

از طرفی نیز انتشار این کلیپ‌ها باعث شده است که رسانه‌های معاند و خارجی که همواره به دنبال کوچک‌ترین سوژه برای بزرگ‌نمایی و سیاه‌نمایی هستند، با مانور دادن روی این مسائل آن را ناشی از وضعیت بد اقتصادی جامعه عنوان می‌کنند!

چرا کلیپ کشتن حیوانات منتشر می‌شود

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی این موضوع را مطرح کردند که انتشار کلیپ‌های مربوط به آزار و اذیت حیوانات افزایش پیدا کرده و آن را به افزایش خشونت در جامعه ربط دادند، اما به این نکته توجه نکردند که بسیاری از این کلیپ‌های منتشر شده مربوط به زمان‌های مختلف است و آنها فقط باز نشر شده‌اند.

یک فعال اجتماعی و سیاسی نیز با انتشار یک ویدئوی ذبح الاغ در اینستاگرام خود با اعتراض نسبت به کشتار این حیوانات، انتقاداتی را به عموم جامعه مطرح کرد. او بیان کرد اگر تعدادی از افراد دست به این عمل شنیع می‌زنند این مردم هستند که باید با برخورد خود جلوی این خشونت‌ها را در جامعه بگیرند.

برخی از کاربران فضای مجازی نیز با اظهار اینکه این الاغ‌ها را برای حیوانات باغ وحش می‌کشند این نکته را عنوان کرد که برای جلو گیری از کشتار آنها ابتدا بایدخواست عمومی جامعه به این سمت برود که خود اعلام کنند که باغ وحش‌ها تعطیل شوند.

برخی کاربران فضای مجازی به دلیل اینکه تلاش می‌کنند به هر روشی مخاطب جذب کنند، اقدام به انتشار این کلیپ‌های آزار و اذیت حیوانات می‌کنند اما نکته قابل توجه این بود که بسیاری از کاربران نسبت به انتشار این کلیپ‌ها اعتراض کردند و خواستند که این پست‌ها از صفحه کسی که آن را به اشتراک گذاشته است، حذف شود.

گوشت الاغ برای بدن مضر نیست

در روایات بر کراهت گوشت الاغ تاکید شده و حکمت‌هایی هم در هر یک از آنها ذکر شده است.کراهت گوشت الاغ به معنی حرام بودن آن نیست بلکه وجود قند در گوشت الاغ سبب شده نسبت به میکروب‌ها زیاد حساس نشود و زود در معرض مخاطرات قرار گیرد. برخی از مخاطبین شبکه‌های اجتماعی به خبر‌هایی که در رسانه‌ها به مضر نبودن گوشت الاغ تاکید داشتند، اشاره کرده و نوشتند: درست است که یکی از وظایف رسانه‌ها آرام کردن جو ملتهب جامعه است اما باید به این سمت حرکت کنند که مسئولان را متوجه این خطر که ممکن است کشتن این حیوانات ادامه پیدا کند، جلب کنند و از آنها بخواهند که جلو آنها را بگیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وقتی میگی ازجای معتبرخریدکنیدپس دارن میفروشن گوشت خربه ملت خدامیدونه توکوبیده هاچی هست اگه خرگرون بشه چی به ملت میدن حتما سگ

    • روحانی

      گوشت الاغ تولید وطن شرف دارد به گوشتهای یخ زده خارجی.

    • این منم

      خدا این رسانه های خارجی رو لعنتشون کنه چشم دیدن این همه رفاه مردم رو ندارن دیگه از این همه ارزونی و فراوونی و رونق اقتصادی خسته شدم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گوشت.الاع.دادن.ملت.خوردن.ازاین.به.بعد.هم.میدن.خدایا.کمک.

    • کراهت گوشت الاغ به معنی حرام بودن آن نیست بلکه وجود قند در گوشت الاغ

      چقدر شیک و قشنگ دارن خورن گوشت خر را عادی میکنند.خخخخخ عجبا

    • بدون نام

      کم کم دارن گوشت خر خوری رو رونق میدن

    • بدون نام

      چه جالب. همه خم عذر بدتر از گناه میارند؟؟؟ یعنی چی گوشت الاغ مضر نیست!!!! پس از این به بعد حتما باید شاهد شیروماست و پنیر الاغ هم باشیم. یا به جای پرورش گاو و گوسفند به پرورش الاغ بپردازیم

    • مرتضی تاجیک

      عالیست

    • بدون نام

      گوشت الاغ بخواهیم از کجا تهیه کنیم?من 5کیلو خورشتی میخام.یکی منو راهنمایی کنه از کجا تهیه کنم.نقد

    • بدون نام

      گوشت الاغ بخواهیم از کجا تهیه کنیم?من 5کیلو خورشتی میخام.یکی منو راهنمایی کنه از کجا تهیه کنم.نقد

    • بدون نام

      این کارها برای بد نام کردن دولت است و الا کدام شخص به خودش اجازه می دهد گوشت الاف بفروشد ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر چند وقت دیگه الاغ ها کم شدند
        پس معلوم میشه این مدت الاغ ها را داشتند قصابی می کردند

    • بدون نام

      ایییی

    • دادستان

      عده ایی بیمار برای سوژ شدن در فضای مجازی دست بهر کاریی میزنند نباید حیوان ازاریشون رو رسانه ایی کرد یک هیاتی باید بطور مخفیانه انها را ردیابی کنند و مجازات کنند اینها اگه سوژه اخبار شوند یجورایی تقویت میشوند

    • بدون نام

      خوشبحال معلولین بهزیستی که باماهیانه 100 وهشت تومن دریافت می کنن توان خرید گوشت « الاغ » ندارند

    • بدون نام

      خر با گوره خر چه فرقی دارد؟
      چه اشکالی دارد،فقط مغز را به کله پزی ها ندهید!

    • رضا

      بابا چرا شلوغش کردید...چند ساله مگه تو رستوران های جاده ای مگه چی میخوریم؟گوشت الاغه عزیزم.فقط حیف که نمیشه ازش آبگوشت درست کرد چربی نداره لا مصب..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج