۸۳۴۰۶۶
۲۰ نظر
۵۰۱۱
۲۰ نظر
۵۰۱۱
پ

مصرف آب ایرانی‌ها ۲ برابر اروپایی‌ها

مدیر دفتر حفاظت آب منطقه‌ای یزد بر حفظ منابع آبی به عنوان یکی از عوامل تهدیدکننده امنیت کشور تاکید کرد و خواستار مشارکت بیش از پیش بهربرداران در حفظ آن شد.

خبرگزاری ایسنا: مدیر دفتر حفاظت آب منطقه‌ای یزد بر حفظ منابع آبی به عنوان یکی از عوامل تهدیدکننده امنیت کشور تاکید کرد و خواستار مشارکت بیش از پیش بهربرداران در حفظ آن شد.

محمدرضا حکیمی در نشست‌ با بهره‌برداران مرکز استان که در محله نعیم آباد یزد برگزار شد، ضمن بحرانی خواندن مسئله آب در کشورمان، اظهار کرد: مصرف آب در کشور خشک ایران به ازای هر نفر ۲۵۰ میلی لیتر است که این میزان دو برابر مصرف عرف دنیا و حتی کشورهای اروپایی است.

وی با تاکید بر لازمه مشارکت جامعه در حفظ منابع آبی باقی مانده، تصریح کرد: این مسئله به قدری اهمیت دارد که نباید آن را تنها بر عهده دولت بدانیم بلکه باید همگان دست به کار شوند.

این مسئول، پایین آمدن کیفیت آب برخی از مناطق دارای آب باکیفیت در یزد مانند مناطق چرخاب و یزدگرد را ناشی از برداشت بیش از حد از آنها دانست و افزود: کیفیت آب در حال تغییر است لذا باید بیشتر نسبت به این مسئله احساس مسئولیت کنیم.

وی، پایین بودن راندمان کشاورزی در استان به میزان ۴۰ درصد را از دیگر دلایل لزوم توجه بیشتر به منابع آبی عنوان کرد و گفت: راهکار مدیریت منابع آبی موجود، روی آوردن کشاورزان به سمت کشت‌های کم آبخواه است در حالی که همچنان شاهد توسعه اراضی کشاورزی و به تبع آن حفر چاه‌های غیرمجاز و مخفی هستیم.

حکیمی گفت: جرایم سنگینی برای حفر چاه‌های مخفی و غیرمجاز از سوی قانون‌گذار لحاظ شده و خسارت وارده از روز ابتدای حفر تا زمان شناسایی چاه را شامل می‌شود.

وی با اشاره به تاثیر بارش‌های اخیر بر سفره‌های آب‌های زیرزمینی منطقه، گفت: این بارش‌ها که خوشبختانه نسبتاً میزان قابل توجهی بود، تنها برای مناطق ییلاقی مفید است و جوابگوی سفره‌های خالی و کم آب زیرزمینی نیست.

این مسئول، طرح احیا و تعادل‌بخشی را موثر در حفظ منابع آبی دانست و گفت: این طرح که در بردارنده دو هدف مقابله با افت منابع آبی و جبران این منابع است، در بازه‌ی زمانی پنج ساله به جبران افت آب‌های زیرزمینی و در بازه‌ی ۲۰ ساله به احیای منابع آبی منجر خواهد شد، هر چند که بازگشت آب به حالت اولیه غیرممکن است اما اجازه گذشتن منابع به محدوده هشدار را نمی‌دهد.

وی در مورد نصب کنتورهای هوشمند و تحویل آب به صورت حجمی به عنوان یکی از ۱۵ طرح موثر در رابطه با حفظ منابع آبی، گفت: سال آبی آینده، چاه کشاورزانی که نسبت به نصب کنتور اقدام نکرده‌اند کاملاً خاموش خواهد شد، در حالی که افرادی که کنتور دارند می‌توانند با شارژ کارت خود، منابعی را در اختیار گرفته و آن را مدیریت کنند.

وی حفاظت از منابع آبی را لازمه حفظ امنیت استان و کشور دانست و تاکید کرد: کم‌آبی به عنوان بحران تهدید کننده حیات کشور، امنیت را به خطر می‌اندازد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا یکبار نمی نویسید درآمد اروپاییها هزار برابر ایرانیها رفاه آنها هزار برابر ایرانیها میگردیم نکبت هر مملکت را به رخ ما مردم فلک زده بزنین

    • بدون نام

      بله آب این ملت نمک نشناسم باید قطع کنین، ای ملت نمک نشناس:)))

    • بیکار

      شما خودتان وامکانات کشور رابا اروپا مقایسه می کنید این ازبین لیاقتی وبی کفایتی شما هست که امکانات صرف جویی اب در کارخانجات وکشاورزی ما مثل اروپا نیست

    • ماشلا

      چرااماراشتباه به مردم می دهید ابی که مردم درخانه مصرف می کنند درمقابل ابی که درکارخانجات و کشاورزی استفاده می کند چیزقابل توجهی نیست شما سیستم کشاورزی رابروز کنید سیستم اب کارخانجات مثل ذوب اهن اصفهان را بروز کنید که درهرثانیه به اندازه یک شهر بزرگ اب را تبخیر کندودیگر کارخانجات واستفاده نکردن ازنعمت الهی باران که هرساله درکشور به هدر می رود مصرف آب خانگی چیزی درمقابل این هدر رفته اب نیست

    • حمید وفا

      نکنه ابی که از ایران میفرستین عراق و کویت رو هم زدین بحساب مصرف ما ایرانیهای فلک زده !!!! نه اینکه عراقیها اب رو مفت میبرن لابد با این جوسازیها مسعولین بی لیاقت ما میخوان پول اب عراقیها رو از ما بگیرن !!!!!

    • بدون نام

      اگه نماز بدون غسل و وضو حلال بشه مصرف اب ما هم مثل اروپا میشه نه ٓ؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      امووووو.کجای کاری.اونا اب نمیخورن داداش

    • بدون نام

      چرا درآمد ایرانی ها،دو برابر نمی شود؟

    • بدون نام

      اخه مگه عقل نداریند که در اروپا مدام بارندگی هست

    • بدون نام

      فقط مردم مقصر هستن یا روش کشاورزی ای که مال یک میلیون سال پیشه؟یا یا یا....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت ودست مریضاد

    • بدون نام

      کاش اینقد ک این چیزا را تو سرمون میزنید .یبارم میگفتین نرخ تورم ایران و اروپا چنده یا ک مزد کارگر ایران و اروپا چقدره

    • بدون نام

      خب بابا اروپاییا غسل ووضو ومسائل شرعی ندارن که بخوان آب مصرف کنن.معلومه مصرفشون پایینتره

    • بدون نام

      سلام،چراکسی حال گرفتن گزارش ازخانواده های فقیری ندارنکه گاه بچه هاشون ماهی یکباردربشکه باآب روی هبزم گرمکردن حمام میکنن،الان۳۰ساله ماآب شرب بهداشتی درچهل کیلومتری تهران نداربیم،بشکه ای رابکمک آب چاه همسایه پروزیرش چراغی مدام روشنه تاگرمشکنه.مصرف آب مانهایت هفته ای یک مترمکعب آب برای سه نفره،اینم یه ظلمه که حق ماراپولدارهامیخورن ویک بیعدالتی دیگر.

    • بدون نام

      شما ی کنتور رو نصب میکنید ۲۰۰ تمن..‌. مال ماه قبلش هم میزنی آزاد..‌. کنتور خراب بوده... اونم ۵۰... کمه ۲۵۰ واسه ۴۴ روز؟؟؟ خونه ی مادر بزرگ بنده ۲ نفرن پول آب اومده ۹۰۰ هزار تومان... اونم بدبخت از دهنشون گرفت و دایی هام کمکش کردن پرداخت کردن... اسم ارزانی نیارید..‌. مرد... .

    • بدون نام

      همه کارهای ما چند برابر دیگر شهروندان خارجی است به جز درآمد ماهیانه مرد حسابی بطور مثال در تمام دنیا امروزه از کولر گازی جهت سرمایه استفاده میگردد و مدیران آنها در کنار دریا می و گاه برق میزنند که هم برق تولید کنند و هم از اب خنک کنده بتوان خروجی اب شرب داشته و مردم با استفاده از سیستم کولر گازی در رفاه باشند ولی در ایران برعکس است هر کس کولر گازی داشته باشد باید جریمه مصرف برق را بدهد و در مقابل جهت سرمایه نامطلوب به سراغ کولر ابی رفته که مصرف اب بالائی داشته و هم برق
      مرد حسابی مردم رفاه میخواهند وقتی میروی در یک سمینار برو مطالبی که میخواهی بگوئید قبلا همه جوانب را بررسی کنید و سپس نطق بفرمائید

    • بدون نام

      مردک وقتی آمار میدهی مقایسه مصارف جز را هم اعلام کن تا بدانیم کجای کار ما خراب است خدایا این حضرات مدیران مملکتند مدرک را کیلوئی خریدند یا آقازاده هستند

    • بدون نام

      مدیرنداریم توکارخانجات بزرگ توپروژه های ساختمانی آب شرب مصرف میشود مدیریت کنید

    • بدون نام

      امار مص ف پروتئین و گوشت و ماهی رو هم مقایسه کنید با اروپاییها.بی کفایتی و بی مسوولیتی وزیران ایرانم مقایسه کنید با اروپا، کیفیت اتومبیل و دآمد و ... اینها چی؟

    • بدون نام

      امار مص ف پروتئین و گوشت و ماهی رو هم مقایسه کنید با اروپاییها.بی کفایتی و بی مسوولیتی وزیران ایرانم مقایسه کنید با اروپا، کیفیت اتومبیل و دآمد و ... اینها چی؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج