جاباما
۸۳۴۲۱۴
۳۷ نظر
۵۰۰۲
۳۷ نظر
۵۰۰۲
پ

همه چیز درباره سندرز، رقیب احتمالی ترامپ در ۲۰۲۰

برنی سندرز، سناتور مستقل ۷۷ ساله کاندیداتوری‌اش را برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا اعلام کرد. خیز دموکرات‌ها با رهبری احتمالی سندرز برای تصاحب کرسی ریاست جمهوری آمریکا و مبارزه با دونالد ترامپ کاملا جدی است. حال این سوال مطرح است که آیا واقعا ریاست جمهوری سندرز برای روابط ایران و آمریکا مفید خواهد بود یا خیر؟

برترین ها: برنی سندرز، سناتور مستقل ۷۷ ساله کاندیداتوری‌اش را برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا اعلام کرد. خیز دموکرات‌ها با رهبری احتمالی سندرز برای تصاحب کرسی ریاست جمهوری آمریکا و مبارزه با دونالد ترامپ کاملا جدی است. حال این سوال مطرح است که آیا واقعا ریاست جمهوری سندرز برای روابط ایران و آمریکا مفید خواهد بود یا خیر؟

سندرز پس از اعلام کاندیداتوری در مصاحبه با یک شبکه رادیویی گفت: ما در کمپین انتخاباتی ۲۰۱۶ یک انقلاب سیاسی را آغاز کردیم و اکنون زمان آن است که این انقلاب را پیش ببریم. من نامزد رقابت‌های ریاست جمهوری می‌شوم. از شما می‌خواهم امروز به این کمپین تاریخی مردمی که کار خودر ا با حداقل یک میلیون تن کار خود را آغاز کرده بپیوندید. سندرز در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ در رقابتهای مقدماتی این انتخابات در حزب دموکرات رقیب هیلاری کلینتون بود.

کاندیدای چپ‌گرای آمریکایی این طور که سی‌ ان بی سی گزارش کرده، با اعلام کاندیداتوری برای ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا برای کارزار انتخاباتی حزب دموکرات در جمع کمک‌های مالی مردمی در کمتر از ۲۴ ساعت رکورد شکسته و مبلغ ۶ میلیون دلار به دست آورده است.

همه چیز درباره سندرز، رقیب احتمالی ترامپ در ۲۰۲۰

با این حال در شرایط حال حاضر آمریکا در مقایسه با ۲۰۱۶، سندرز در فضای سیاسی‌ای کاندیدا می‌شود که سیاستهای لیبرالش جایگاه بهتری در جریان اصلی حزب دموکرات پیدا کرده است.

سندرز همچون ترامپ هنگامی که رقابت‌های مقدماتی ریاست جمهوری ۲۰۱۶ برگزار می‌شد یک چهره تازه وارد و ناشناخته محسوب می‌شد اما بعداً تا آستانه شکست کلینتون نیز رفت. او مطرح کردن برنامه‌هایش برای نظام بهداشت و درمان همگانی، تعیین یک حداقل دستمزد ۱۵ دلاری برای همه و آموزش عالی رایگان دولتی مورد حمایت لیبرال‌های جوان قرار گرفت. سندرز محبوب بسیاری از دموکرات‌های نیز هست.

پس از اعلام نامزدی سندرز برای انتخابات 2020 دونالد ترامپ در واکنش به این موضوع برای برنی سندرز و کاندیداتوری‌اش در انتخابات آرزوی موفقیت کرد اما معتقد است که این سناتور شانس خود را از دست داده است. وی در ادامه گفت:من از برنی خوشم می‌آید. خواهیم دید که او چه می‌کند.

همچنین در این مورد کایلی مک‌اینینی، سخنگوی مطبوعات ملی کمپین انتخاباتی ترامپ در بیانیه‌ای گفت که رای دهندگان آمریکایی دستور کار سیاسی سندرز را که شامل نرخ بالای مالیات، مراقبت‌های بهداشتی دولتی و رفتار نرم با دیکتاتورها می‌شود، رد می‌کنند.

در همین رابطه محمد قوچانی با طرح یک سوال در روزنامه سازندگی درباره کاندیداتوری برنی سندرز در انتخابات 2020 آمریکا و تاثیر احتمالی نتیجه این انتخابات بر روابط ایران و آمریکا نوشت: نامزدی برنی سندرز علیه ترامپ با استقبال روشنفکران و برخی سیاستمداران ایرانی مواجه شده است، اما واقعا ریاست جمهوری او برای ایران مفید خواهد بود؟. شکست ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا به بخشی از رویای آمریکایی‌ها بدل شده است. هنوز مشخص نیست در ماراتن دموکرات‌ها در مصاف با جمهوری‌خواهان کدام شخص پرچمدار مبارزه با ترامپ در ۲۰۲۰ می‌شود.

به نظر می‌رسد شانس برنی سندرز به دلایلی از جمله یهودی بودن در عین صهیونیست نبودن و سوسیالیست بودن زیاد بالا نباشد. اما بدون شک انتخابات ۲۰۲۰ یکی از سرنوشت سازترین انتخابات آمریکا خواهد بود. این انتخابات مورد توجه برخی از کشور‌ها از جمله ایران، فرانسه، آلمان، روسیه، عربستان، اسرائیل قرار دارد که در ۴ سال ریاست جمهوری ترامپ چالش‌های متفاوتی را با وی داشتند.

قوچانی در ادامه یادداشت خود آورده است: ترامپ یکی از رسواترین روسای جمهور آمریکا از منظر لیبرالیسم سیاسی است. اما از منظر پوپولیسم سیاسی او سیاستمداری عوام‌پسند است. او با شعار آمریکا برای آمریکایی‌ها سعی کرده که از خروج کار و سرمایه از آمریکا جلوگیری کند و رشد اقتصادی را افزایش دهد. مهمترین تناقض ترامپ درباره ایران است که لابی اسرائیل مانع از سیاست خارجی متحد آمریکا درباره ایران می‌شود.

اسرائیل سیاست خارجی آمریکا درباره ایران را در اختیار دارد و به آن باید عربستان و مجاهدین خلق را هم اضافه کرد که به عنوان بقایای جریان بنیادگرای سکولار شده و قدرت طلب عقل ترامپ را دزدیده‌اند. این ائتلاف علیه ایران بسیار خطرناک است. ترامپ استراتژی فشار بر ایران را در دستورکار قرار داده و شاید فشار بر ایران بخشی از نقشه او برای خاورمیانه باشد.

در چنین شرایطی ایران نباید به انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا خوشبین باشد. در جبهه دموکرات‌ها در سال 2016 حتی فردی مثل هیلاری کلینتون هم برای ایران خطرناک بود چه برسد به فردی چون برنی سندرز! او به علت گرایش‌های شدید سوسیالیستی شانس کمی برای متقاعد کردن جامعه سنتی محافظه‌کار آمریکایی دارد. سندرز نماینده احتمالی پوپولیسم چپ در برابر پوپولیسم راست که ترامپ نماد آن است می باشد. از این رو دل بستن ایران به انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا یک خطای استراتژیک است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خخخ به همین‌خیال باشین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خبر رو تا اخر بخون.فقط تیتر خوندی؟؟ هه، همین امثال تو هستن که فقط تیتر میخونید بعد ادعای سیاست مداری دارن.

      • بدون نام

        دست های پشت پرده نخواهند گذاشت رییس جمهور بشه

    • بدون نام

      جوان تر از این نبود؟ این که حرف میزنه آدم فکر میکنه الان سکته می کنه.همون خانمه که دورگه جاماییکایی هندیه بهتره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما تو ایران خودمون پیرتر از اینم داریم تو پست های مهممون

    • سجاد

      چقدر ذلیل و خوار شدیم ما ایرانی ها که تعیین سرنوشتمون در کشورهای دیگه تعیین میشه!!عجب استقلالی الان باید دعا کنیم ترامپ پیروز نشه والا به خاک سیاه می شینیم!!متاسفم تو همه چی پسرفت داشتیم دل مردم رو خوش کردن به موشک ها و امنیت که اونم مشخص شد خیلی کار داره و بومی نیس و بمب گذاری هم هیج جا نمی شه تو ایران میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        استقلال یعنی اینکه تصمیمات سیاسی در داخل کشور گرفته میشه و از بیرون دیکته نمیشه. نه اینکه از بیرون هیچ تاثیری نپذیریم. ممکنه کشوری که مستقله بهش حمله نظامی هم بشه که بیشترین تاثیر رو داره. پس بجای حرف مفت زدن یخورده فکر و مطالعه کنید.

      • دونالد ترامپ

        الان روسیه و چین دیکته نمیکنن؟

      • بدون نام

        فقط با ی حرفی میخواید ثابت کنید حرف ما درسته ب حرف زدنت فکر کن بعد بگو .هنون طور که ی انسان هم باشه تمام خطرات احتمالی رو هم درنظر میگیرد

    • mehdi

      میگم یه پیشنهاد دارم!!والا شرکت ملت در انتخابات ایران اصلا هیچ تأثیری کشور نداره چون دیگه سرنوشت جایی دیگه تعیین میشه فکر کنم انتخابات امریکا برای ملت ایران خیلی مهمتر باشه والا چون ترامپ باز پیروز بشه مارو به خاک سیاه می نشونه!!عجب اقتداری چه عزتی چه استقلالی چقدر آزادی داریم!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر اتفاقی افتاد تو بزن تو سر خودت و خودتو تحقیر کن واقعا برای تو و امثال تو متاسفم

      • سعیده

        تا در کشور ما کسانی مثل حسن فریدون روی کار هست همین کاسه و همین اش ایران را ذلیل کرده اقتدار ملت زیر سوال برده

      • بدون نام

        لایک

      • بدون نام

        سیاست خارجی ینی همین. امریکا هم چشم به انتخابات کشورای دیگه داره و سیاستش رو تنظیم میکنه.

      • بدون نام

        اگه ایران بود باند خودشون نبود میگفتن سنش بالا هست نمیتوانه شرکت کنه تو انتخابات

      • بدون نام

        چقدر تو بي سوادي آخه

    • دونالد ترامپ

      مشکل اینه که مشکل از خودمونه و هر چهار سال میایمذهمین مقاله رو مینویسیم میگیم امیدوار نباشیم مگه میشه همه رییس جمهوراشون دشمن جان ما باشن ماهم مقصریم صد در صد

    • انت

      ترامپ مرد واقعیه......دور از پزهای الکی دموکراتا....اقتصاد امریکا را شکوفا کرده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زرشک.

    • مجبی

      تا ۲۰۲۰ دیگه ما نیستیم فکر خودتون باشید

    • بدون نام

      خری آرزو میکرد که خدایا صاحبم بمیره شخصی بهش رسید وگفت این صاحب یمیره تو دست صاحب دیگری میوفتی پس خر نباش

    • بدون نام

      پس از الان بشینیم دعا بخوانیم تا ایشان برنده رقابت ریاست جمهوری شود

    • بدون نام

      معلومه که مبلغ زیادی جمع میسه. چون پشتش سلبریتی های دو زاری هستند

    • مازیار

      صابون نزنید دل را عزیزان تا 2024 با ترامپ !! این اقای برنی باید دیگه کم کم بره تو تابوت.

    • بدون نام

      انتخابات آمریکا همیشه دو دوره دست یک نفر بوده دور بعد هم قطعا ترامپه ما باید برای دوره 8 ساله ترامپه آماده باشیم.

    • 7

      به نظرم گزینه خوبی برای ایرانه تنها کسیه که مخالف تحریم ایرانه

    • بدون نام

      ترامپ از دور قبلی هم بیشتر رای میاره

    • بدون نام

      تو آمریکا رای مردم مهم نیست اگه بود که هیلاری رای میاورد همون دوره که ۲ میلیون بیشتر از ترامپ رای داشت تو آمریکا آراء الکترال مهمتره که آراء شرکتها و ثروتمندان آمریکاست که به ترامپ رای دادن سندرز آدم خوبیه و تنها کسیه که به طرح تحریمهای ایران رای منفی داد ولی حتی اگه ۲۰ میلیونم بیشتر از ترامپ رای داشته باشه آراء الکترال مهمه که اون به نفع ترامپه

    • بدون نام

      تا 1401 پیر و کدر میشه عقلشو هم از دست میده

    • بدون نام

      ول کنیداین جفنگارو فکری بحال مملکت واین مردم بدبخت بکنید

    • بدون نام

      سندرز غلط کرد

    • بدون نام

      زنده ميمونه تا اون وقت؟

    • بدون نام

      خوب وقتی سرنوشت کشور ما بستگی به انتخابات سال ۲۰۲۰ آمریکا داره،پس به جای انتخابات سال ۱۴۰۰ ریاست جمهوری درایران، از ما دعوت بشه که در سال ۲۰۲۰ در ایران رئیس جمهور آمریکا را تعیین کنیم از لحاظ اقتصادی هم صرفه تره چون دیگه نیازی به چاپ پوستر و بنر تبلیغاتی در ایران نیست؟

    • بدون نام

      آسیبی که دولت بی کفایت و بی تدبیر اصلاحطلبان به کشور زده اند خیلی بیشتر از آمریکا و ترامپ است ...

    • سخن کو از سر اندیشه ناید نوشتن را و گفتن را نشاید

      کاملا حرفش درسته دل بستن به اینکه سندرز پیروز بشه خیال باطله چون حتی اگه مثل هیلاری تعداد رٱی بیشتری هم بیاری باز نظر نهایی را مجمع الکترال میده که درانتخابات قبل هم ترامپ روانتخاب کرد

    • بدون نام

      آمریکا رو به افول و قطعا نابود میشه

    • بدون نام

      امضا تمامی ریاست جمهورهای امریکا از زیر دست صهیونیست و اسرائیل می گذرد. بقیه موارد فقط نمایش های رو به تکامل و تغییر است.
      مرگ بر صهیونیست و لابی های امریکایی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج