۸۳۴۳۵۶
۱۳ نظر
۵۰۰۹
۱۳ نظر
۵۰۰۹
پ

علت گرانی طلا و سکه چیست؟

یک کارشناس بازار طلا و سکه با بیان این‌که میزان عرضه و تقاضا در بازار به تعادل رسیده است، اظهار کرد: به دلیل رشد قیمت دلار و طلا در بازارهای جهانی، ارزش طلا و سکه در بازار داخلی هم رشد کرده است.

خبرگزاری ایسنا: یک کارشناس بازار طلا و سکه با بیان این‌که میزان عرضه و تقاضا در بازار به تعادل رسیده است، اظهار کرد: به دلیل رشد قیمت دلار و طلا در بازارهای جهانی، ارزش طلا و سکه در بازار داخلی هم رشد کرده است.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگویی در رابطه با بررسی شرایط بازار طلا و سکه طی هفته جاری گفت: بررسی‌ها نشان از آن دارد که طی یک هفته اخیر اونس جهانی و قیمت دلار در بازار روند صعودی داشته است و این موضوع عاملی برای افزایش قیمت طلا و انواع سکه در داخل شد.

وی ادامه داد: اونس جهانی در ابتدای هفته کار خود را با نرخ ۱۳۲۲ دلار آغاز کرد و تا روز چهارشنبه به قیمت ۱۳۴۴ دلار افزایش یافت، اما طی معاملات روز جاری این رقم به محدوده ۱۳۳۶ دلار کاهش یافت که در مجموع می‌توان گفت که به طور متوسط نرخ اونس جهانی در یک هفته اخیر ۱۴ دلار رشد را به ثبت رسانده است.

این کارشناس بازار طلا و سکه یادآور شد: دلار فعالیت خود را در ابتدای هفته از محدوده ۱۲ هزار و ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان آغاز کرد و در حال حاضر به ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده که همان‌طور که گفته شد رشد این دو عامل افزایش قیمت سکه و طلا را به همراه داشته است.

کشتی‌آرای تاکید کرد: قیمت سکه تمام در ابتدای هفته چهار میلیون و ۳۹۰ هزار تومان بود که با وجود آنکه نرخ آن حتی به چهار میلیون و ۷۲۰ تومان هم رسید، ولی طی معاملات امروز نرخ چهار میلیون و ۶۴۰ تومان را برای خود ثبت کرده است که این موضوع نشان از رشد ۲۵۰ هزار تومانی قیمت سکه طی یک هفته دارد. قیمت سکه یک گرمی بسیار قابل توجه بوده است، زیرا تقاضا برای این نوع سکه‌ها بیش از دیگر انواع سکه به ثبت رسیده است. در مجموع قیمت سکه تمام طی یک هفته اخیر ۶ درصد رشد را به ثبت رسانده است.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل کاهش تقاضا برای سکه تمام طی یک هفته اخیر اندکی از حباب قیمتی سکه کاسته شده و این در حالی است که قیمت طلا در یک هفته اخیر با رشد ۱۰ درصدی مواجه شده است.

این کارشناس بازار طلا و سکه میزان عرضه و تقاضای طلا و سکه را متعادل توصیف کرد و گفت: در هفته‌های اخیر به دلیل افزایش قیمت و کاهش قدرت خرید خانواده‌ها میزان تقاضا به خصوص در مصنوعات طلا به شدت کاهش یافته است و عملا می‌توان گفت مصنوعات طلا از سبد خرید روز مادر خارج شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بخدا روانی شدیم اون هفته طلاهای خانمم هنه رو فروختم گرمی ۳۷۰ این هفته شد ۴۳۰ الان دارم روانی میشم میگم کاش یه هفته صبر میکردم
      آخه چرا با روان ملت بازی میکنید اصلا خبر از فردامون ندارییم
      لعنت به مسولین بی‌شرف

      پاسخ ها

      • ی

        این پس فطرتی که اظهار بیان می کند درارتباط با دلار و طلا خودش عامل فساد در اقتصاد این مملکت است مردم تا مادامی که افرادی همچون این فردی که اظهار نطر کرده را نشناسند همین وضعیت ادامه دارد. ای لعنت بر کسانی که جز به دنیای نکبتی خود به چیز دیگری نمی اندیشند نه شرف دارند ونه وجدان ونه...

    • بدون نام

      دنبال علت نگردید دنبال معلول باشید

    • بدون نام

      تقصیر مردمه هرچی گرون میشه حمله میکنیم نخریم حل میشه مردم باید تحریم کنند اجناس و ارز گرون رو تا درست بشه دیگه شورش رو دراوردن واقعا مردم رو اسیر کردن

    • بدون نام

      اونا قیمتش درسته پول شماست که دستماله

    • بدون نام

      بی عرضه گی و بی تدبیری دولت تدبیر .

    • بدون نام

      دلیل همه چیز بی عرضه گی دولت و مسولین کشور بقیه اش بهانه است

    • سلطان غم

      راستی مگه سلطان سکه رو اعدام نکردند؟؟؟؟؟؟!!!!!! نکنه ازون دنیا داره بازار سکه و طلا رو کنترل میکنه!!!!!!!

    • بدون نام

      سلطان سکه مگه اعدام نشد بگردیدیکی رو پیداکنید بی لیاقتی خودتون روگردنش بندازید

    • بدون نام

      گرونی کدومه مشتییییی....تکذیبش کن بره

    • بدون نام

      ای خدا لعنتشون کنه

    • بدون نام

      این کتاب داستان های حسنی را جمع کنید توی بازار .
      دیدید آخر عاقبت چی کاره شد ........
      برای روح و روان کودکان ضرر داره

    • بدون نام

      چشامون کور بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج