۸۳۴۵۰۱
۲۲ نظر
۵۰۱۳
۲۲ نظر
۵۰۱۳
پ

الویری: FATF را به رفراندوم بگذارید

رئیس شورای عالی استان‌ها درباره مخالفت‌ها با پیوستن ایران به کنوانسیون پالرمو وCFT گفت: پیوستن ایران به پالرمو و CFT یکی از مصادیق مواردی است که اگر شبهه‌ای درباره آن وجود داشته باشد، باید براساس اصل پنجاه و نهم قانون اساسی، به رفراندوم گذاشته شود.

خبرگزاری ایرنا: رئیس شورای عالی استان‌ها درباره مخالفت‌ها با پیوستن ایران به کنوانسیون پالرمو وCFT گفت: پیوستن ایران به پالرمو و CFT یکی از مصادیق مواردی است که اگر شبهه‌ای درباره آن وجود داشته باشد، باید براساس اصل پنجاه و نهم قانون اساسی، به رفراندوم گذاشته شود.

«مرتضی الویری» در حاشیه بازدید از سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی درباره تبعات تصویب نشدن لوایح چهارگانه دولت در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بدون تردید نپیوستن به CFT و پالرمو شرایط را از آنچه که هست بدتر خواهد کرد، برای اینکه حتی کشورهای دوست که با ما می‌توانستند کار کنند آنها هم دیگر نمی‌توانند کار کنند همکاری اروپا را هم باید کاملا به فراموشی بسپاریم.

رئیس شورای عالی استان‌ها تاکید کرد: کسانی که در مقابل پیوستن ما به پالرمو و CFT ایستاده‌اند باید مسئولیت بدتر شدن وضعیت را بپذیرند، طبیعتاً تبعات نپذیرفتن این لوایح می‌تواند ابعاد وسیع‌تری داشته باشد. تنگناهایی که برای ما به وجود خواهد آمد، مشکلات بسیاری ایجاد می‌کند و حتی احتمال وقوع جنگ را می‌تواند در پیش داشته باشد.

شهردار اسبق تهران افزود: نپذیرفتن عضویت در کنوانسیون پالرمو علاوه بر ضیق اقتصادی، مشکلات امنیتی هم برای ما ایجاد کند، هرچند ما ادعا نمی‌کنیم که این پیوستن می‌تواند تمام مشکلات کشور را حل کند اما حداقل می‌تواند راه را برای هموار کردن مشکلات و رسیدن به وضعیت طبیعی هموار کند.

الویری شایعه‌های شرط گذاشتن اروپا برای ایران را بهانه‌جویی دانست و گفت: کسانی که در جهت تخریب رابطه ما با کشورهای دنیا هستند به دنبال بهانه‌ای می‌گردند و از هر عبارتی تفسیر خود را ارائه و مطرح می‌کنند.

وی ادامه داد: به نظر من چارچوبی که اروپا با ما کار می‌کند چارچوب قابل قبولی است، طبیعتا ما برای منافع ملی خود باید تلاش کنیم مسیر این همکاری را فراتر و بازتر کنیم ولی استفاده نکردن از این زمینه‌ای که اروپا برای ایران فراهم کرده است به نظر من، خود تحریمی و تشدید تحریم به دست خودمان خواهد بود.

این فعال سیاسی درباره ظرفیت بخش خصوصی در ایجاد سازوکاری مشابه اینستکس در داخل گفت: اگر به بخش خصوصی ایران میدان داده شود و محدودیت‌هایی که از ناحیه بعضی‌‌ها به وجود آمده، برداشته شود، این سازوکارها از سوی آن‌ها هم به خوبی قابل تنظیم است.

این نماینده پیشین مجلس همچنین تلاش برخی نمایندگان برای استیضاح رئیس جمهوری را بُن بریدن بر سر شاخه توصیف کرد و گفت: یکی از مصادیق این عبارت که «بر سر شاخ، بُن می‌بُرید» اقدامی است که برخی جریان‌های تندرو در کشور انجام می‌دهند و توجه ندارند که با این کار ساقه درختی را قطع می‌کنند که خودشان روی شاخه آن نشسته‌اند. به نظر من طرح سوال از رئیس جمهوری یا تضعیف او چیزی غیر از این نیست.

لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته موسوم به پالرمو؛ یکی از چهار لایحه‌ای است که دولت برای پیوستن کشور به گروه ویژه اقدام مالی یا FATF به مجلس ارائه داده و این روزها در مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی می‌شود. لوایحی که از دید صاحبنظران سیاسی و اقتصادی، تاخیر در تصویب آن‌ها و نپیوستن ایران به این معاهدات بین‌المللی، شرایط کشور را دشوارتر و مبادلات تجاری ایران با جهان را محدودتر خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دهقان

      انقدر مردم تو فشار اقتصادی هستند که امکان تاییدش توسط مردم هست
      اگه هم بعدا نتیجه نداد این میندازن تقصیر نظام و مردم که خودتون خواستید

    • محمد

      بیشتر از اینکه ما جوان ها از جنگ بترسیم این آقایون مسئول از جنگ میترسن رنگشون میپره!

    • کامران

      ریاست جمهوری شیخ مان‌رابه رفراندوم (یا به اصطلاح فرهنگ علوم یکی ازتو ش درکش!)بگذارید؟

    • احد

      اين يک بحث تخصصي است که بايد در حوزه هاي تخصصي بحث شود نه با تبليغات و عوام فريبي و سپس راي گيري

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قانون اساسی تخصصی نبود؟؟

    • ایران

      باید بودن امثال شما در این پست و مقام رو به رفراندم بگذارند
      می خواهید مانند برجام مردم رو به خاک سیاه بنشانید

    • بدون نام

      این مردم با میانگین 2 دقیقه مطالعه در حد چنین تصمیمات بزرگی نیستن.کافیه به 40 سال رای دادن هاشون توجه کنید.
      برترینها نترس،بچاپ.

    • بدون نام

      دقیقه نود خاطرت جمع تایید میشود!!!مگر تاریخ مطالعه نمی فرمایید؟

    • بدون نام

      آخه مرد.... چند درصد از خود سیاسیون از این fatf اطلاع کامل دارند که نظر مردم را می‌خواهید به رفراندم بگذارید اونهم مردمی که به امثال آقایان احمدی نژاد. روحانی و.... و یا به نمایندگانی که به محض انتخاب از آموزش و پرورش به وزارت پر پول و پیمان منتقل شدند رای دادند.

    • بدون نام

      مگه کسی اصلا به قانون اساسیم عمل میکنه ،مگه مردمم به حساب میارن که رفراندوم برگزار کنن

    • بدون نام

      تا بحال همه تصمیمات با بزرگان و تصمیم گیران بوده است حالا چه اصراری هست توده مردمی که تخصصی ندارندو گرفتار کارهایشان هستند وارد شوند حقوقهای بالا را برای همین تصمیمات و عواقبش میگیرند در شان مجمع نیست منفعلانه عمل شود

    • بدون نام

      جراتشو ندارن
      میدونن نتیجه چیه!!!

    • امید

      هر وقت گیر می افتید از مردم مظلوم ایران مایه میزارید
      خیلی راست میگی اول معیشت مردم رو درست کنید
      بعد اف ای تی اف ...

    • بدون نام

      پزیزش FATFیک خیانت بزرگ به خون شهداست!!!!

    • غلام

      آقای الویری وقتی شما خودتان نمی دانید FATFچیست ونمی توانید هم دیگر توجیه کنید ازملت چه انتظاری دارید یکبار زیبا کلام هم این حرف زد درست نیست آقایان رشنفکر !!

    • هموطن

      کاملا صحیح است ،تمام گفته های ایشان حرف دل اکثریت مردم ایران است واکثریت مردم موافق پیوستن بهFATFهستند وآنرا را کمک به حل مشکلات کنونی میدانند،ولی اگر عده قلیل و تریبوندار و قدرتدار مخالف پیوستن ایران به این معاهده هستند باید تبعات آنرا نیز برعهده بگیرند و در اینده پاسخگوی این اقدامات ضد میهنی خود باشند ،نه اینکه فقط به خاطر مسائل حزبی وسیاسی وتعصبی خود مخالفت کنند وبعد هم در موقع فشار بیشتر بر کشور و مردم ،در حاشیه امن خود پنهان شوند!!

    • بدون نام

      قانون اساسی رو به رفراندم بگذارید مشکلات کمتر میشود

    • بدون نام

      تصویب FATF بنفع سران اصلاحطلب دولت است چون مانند برجام دلارهای اروپا به کشور سرازیر شده و جیب کثیفشان پر می شود و نتیجه آن مانند برجام گرانی و تورم شدیدتر برای مردم است!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      انتخابات آزاد وصلح بادنیاراهم به رفراندوم بذارید بدون اینکه مردم ببشترازاین عذاب بکشن.

    • بدون نام

      این چیزی است که دنیا برای ایران نقشه های جدید کشیدند مگر نه هی تمدیدش نمیکردند میخواند یک جوری ایران را تو تله بندازند وفشارها مثل برجام بیشتر کنند

    • عباس ابادی

      سلام. با اینکه مسؤلان رده بالای کشور اطمینان خاطر میدهند و دلایل متقن می اورند که گزینه نظامی امریکا یک شو تبلیغاتی بیش نیست، متاسفانه هر از چند وقت در بدنه دولت با سلاافرادی مثل اقای الویری پیدا میشوند که با اینچنین نظریه پردازی هایی مشخص است یا سفارشی صحبت میکند و یا ترسو و بزدل تشریف دارند. اللهم اصلح کل فاسد من امور المسلمین. آمین.

    • یاور

      در کل رفراندوم چیز خیلی خوبیه و بایست تو مسائل مهم تری رفراندوم گذاشت این که شما گفتی اولویت دهم هم نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج