جاباما
۸۳۴۶۲۷
۸ نظر
۵۰۰۹
۸ نظر
۵۰۰۹
پ

ظرفیت ۶۰۰ میلیون دلاری فرش ایران در بازار عراق

رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت: برآورد می شود تا پایان سال ۲۰۲۰ ظرفیتی معادل ۶۰۰ میلیون دلار تقاضا در بازار عراق برای فرش ایران وجود خواهد داشت و اکنون سهم کشورمان در این بازار کمتر از پنج درصد تقاضاست.

خبرگزاری ایرنا: رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت: برآورد می شود تا پایان سال ۲۰۲۰ ظرفیتی معادل ۶۰۰ میلیون دلار تقاضا در بازار عراق برای فرش ایران وجود خواهد داشت و اکنون سهم کشورمان در این بازار کمتر از پنج درصد تقاضاست.

ناصر بهزاد یادآور شد: عراق سالیانه حدود ۲۵۰ میلیون دلار انواع فرش از ترکیه، چین، مصر واردات دارد.

وی با بیان اینکه حضور تولیدکنندگان فرش ایران در عراق آغاز شده است، در ارتباط با جایگاه ایران در این بازار گفت: صادرات فرش ایران به عراق بر اساس راهبرد نفوذ می تواند زمینه ایجاد بازار جدیدی را برای این محصول ایرانی فراهم کند.

بهزاد توضیح داد: ضریب تقاضا برای واردات فرش به عراق از کشورهای مختلف در سال ۲۰۱۸ نسبت به دو سال گذشته به دو برابر رسیده است.

فرش دستباف نقش مهمی در توسعه و اشتغال کشور دارد که بر این اساس اکنون بر اساس آمارهای رسمی بیش از یک تا یک و نیم میلیون نفر در حوزه فرش فعالیت دارند در عین حال آمارهای غیررسمی رقم دو میلیون نفری را نشان می دهد اما بیش از ۶ میلیون نفر در حوزه فرش ارتزاق و نان آوری دارند.

پارسال بیش از پنج میلیون و ۳۹۷ هزار تُن فرش ایرانی توسط بیش از ۷۰ کشور جهان به ارزش ۴۲۴ میلیون و ۴۵۱ هزار دلار جذب شده بود که آمریکا با رقم ۱۲۶ میلیون دلار در صدر فهرست جای داشت.

کشورهای آلمان و لبنان با ارقام ۵۷.۵ و ۳۰ میلیون دلار به ترتیب در رتبه های دوم و سوم وارد کنندگان فرش دستباف ایران جای گرفته بودند.

بررسی فهرست اسامی وارد کنندگان فرش ایران گویای آن است در قاره اروپا، کشورهای آلمان، انگلستان، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، سوئیس، اتریش، روسیه، پرتغال، دانمارک، سوئد و نروژ در کنار مجارستان، رومانی، لهستان و ایرلند از جمله واردکنندگان به حساب می آیند.

همچنین علاوه بر عراق، کشورهای قطر، ترکیه، کویت، عمان، بحرین، جمهوری آذربایجان، افغانستان و مصر در منطقه در شمار واردکنندگان فرش ایران در سال ۹۶ جای گرفته اند.

صادرات فرش ایران در سال ۱۳۹۵ به لحاظ ارزشی و وزنی نسبت به سال ۱۳۹۴ سیر صعودی داشت به طوری که نسبت به سال ۱۳۹۴ افزون بر ۲۰۳ درصد رشد ارزشی و حدود ۱۳ درصد رشد وزنی داشت و همچنین بیش از ۹۰ میلیون دلار در سال ۱۳۹۵ فرش دستباف به کشور آمریکا صادر شده بود.

به گفته بهزاد، فرش دستباف ایران آمیخته هنر و صنعت است و به کشورهای مختلف دنیا در قاره های آسیا، اروپا، آمریکا، آفریقا و اقیانوسیه صادر می‌شود و با توجه به کیفیت، قیمت، تنوع، طراحی و نوع بافت فرش ایران که با سلایق مردم عراق همخوانی دارد می‌تواند در سبد صادرات به این کشور نیز جایگاه مناسبی پیدا کند.

بهزاد بر رویکرد سازمان توسعه تجارت ایران به انجام اقدامات تخصصی در کشورهای همسایه جهت بازارسازی و افزایش صادرات با هدف همگرایی تولید و صادرات جهت تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: حضور فعالان اقتصادی ایران ‌می‌تواند ضمن رونق تجارت در این بازار، زمینه ایجاد کارگاه‌های کوچک و متوسط، انتقال خط تولید و تولید مشترک را موجب شود.

رایزن بازرگانی ایران در عراق تصریح کرد: خلاقیت در طرح و نقشه، تنوع در سایز و استفاده از الیاف بدیع، اضافه کردن قابلیت های خاص به فرش، چاپ دیجیتالی و نوآوری‌هایی از این دست، موجب ایجاد موقعیت رقابتی و انحصاری در تولید فرش ایران خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Htc

      شما پول گاز و برق رو بگیر از عراق.. سرمایه گذاری پیشکش.

    • یعقوب

      اخه چرادروغ میگید عراقیا درگیر داعشن پولشون کجا بوده فرش ایرانی بخرند مواد غذایی مرغ گوشت وووو برق گاز میوه به یک چها رم قیمت ازایران میرود

    • یعقوب

      اخه چرادروغ میگید عراقیا درگیر داعشن پولشون کجا بوده فرش ایرانی بخرند مواد غذایی مرغ گوشت وووو برق گاز میوه به یک چها رم قیمت ازایران میرود

    • بدون نام

      خخخخخخخخخخخ عراق گشنه دلخوش به عراق

    • بدون نام

      وای بدبخت شدیم الان سرنوشت فرشم میشه گوشت و زعفران پسته

    • بدون نام

      از مردم بدبخت ایران بگیرید بفرستید عراق .

    • بدون نام

      عراق بهتون چی میده چی داره چراسرمایه های ایران را الکی می بخشید

    • بدون نام

      چرا عراق بگو پاکستان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج