۸۳۴۶۷۶
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

آمار متفاوت بارسلونا در غیاب هافبک برزیلی

مصدومیت آرتور عده زیادی را در نیوکمپ نگران کرد.

وبسایت نود: به نقل از اسپورت، روز ۸ فوریه اعلام شد که آرتور ملو، هافبک برزیلی بارسلونا به دلیل مصدومیت همسترینگ سه تا چهار هفته از میادین دور خواهد بود.

این خبر، با توجه به اهمیت یافتن آرتور در ترکیب اصلی بارسلونا، برای خیلی ها در نیوکمپ نگران کننده بود. ارنستو والورده خود بیشتر از هرکسی می‌دانست که آرتور در برنامه های او چه نقشی ایفا می‌کند.

اما این خبر هرچقدر که نگران کننده بود، نمی‌توانست غافلگیرکننده هم باشد. آرتور یکی از گزینه های دائمی والورده برای تعویض بود و آقای سرمربی در توضیح تصمیمات خود، از کم انگیزه شدن آرتور سخن می‌گفت.

قبل از دچار شدن به این مصدومیت، آرتور در اقدامی بحث برانگیز تصمیم گرفت تا در فاصله تنها ۲ روز مانده به ال کلاسیکوی کوپا دل‌ری، سوار هواپیما شده و در جشن تولد پرخرج نیمار، ستاره مصدوم پاریسن‌ژرمن شرکت کند. او برخلاف مسی و سوارز به این دعوت پاسخ مثبت داد و با هموطن خود همراه شد.

آمار متفاوت بارسلونا در غیاب هافبک برزیلی

در بازگشت به اسپانیا، ملو یکی از بهترین بازیکنان بارسا در برابر رئال بود اما در ناحیه همسترینگ احساس ناراحتی داشت. در آزمایش های پس از بازی، مصدومیت او تایید شد. والورده درباره مصدومیت آرتور این چنین گفت:

ما در آغاز دسامبر هم از حضور آرتور محروم بودیم. ما آلنیا و ویدال را داریم و البته گزینه های ما به بازی های پیش رو هم بستگی دارد. ما کوتینیو را هم داریم و می‌توانیم به چند گزینه در تیم بی توجه داشته باشیم. همه چیز به رویکرد ما در قبال حریفمان بستگی دارد. ابتدا به حریف پیش رو نگاه می‌کنیم و سپس راجع به گزینه جانشین تصمیم می‌گیریم.

بدون آرتور، بارسا اندکی کنترل میانه میدان و همچنین مالکیت توپ را از دست داده است. بدون داشتن آرتور، والورده به سراغ گزینه ای رفته که بهتر از هرکسی از خصوصیاتش آگاهی دارد: آرتورو ویدال.

ستاره شیلیایی خصوصیاتی کاملا متفاوت در مقایسه با آرتور دارد اما در غیاب هافبک برزیلی، در دو بازی از ابتدا به میدان رفته و در یک بازی دیگر به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده است.

بدون آرتور، بارسا در دو مسابقه به تساوی بسنده کرده و یک بار هم برنده شده است. اولین مسابقه، تساوی بدون گل در خانه اتلتیک بیلبائو بود. والورده در این مسابقه از مثلث راکیتیچ، بوسکتس و آرتورو ویدال در خط میانی استفاده کرد. فقدان تحرک در این مثلث کاملا مشهود بود و بارسا هرگز قادر به ارائه بازی همیشگی خود نبود. تا دقیقه 63 و حضور آلنیا به جای ویدال، بارسلونا در کنترل بازی مشکل داشت.

در بازی بعدی برابر وایادولید، والورده ترکیب را متحول کرد و بواتنگ و آلنیا را به ترکیب اصلی رساند. آرتورو ویدال و سرخیو بوسکتس نیز خط هافبک را کامل کردند. اما شاید غافلگیرکننده ترین ترکیب والورده در بازی برابر لیون مشاهده شد.

واگه به همراه روبرتو و سمدو همراه با تیم به فرانسه سفر کردند. والورده روبرتو را در خط میانی قرار داد. در این مسابقه نیز بارسا در گلزنی عاجز بود و روبرتو نیز در دقیقه 81 جای خود را به آرتورو ویدال داد.

شاید نگاهی به آمار مالکیت توپ بارسلونا در حضور و همچنین غیبت ملو برای همگان شوکه کننده باشد. از میان 8 بازی گذشته بارسلونا، آرتور در 5 بازی از ابتدا به میدان رفته است؛ شکست مقابل سویا در کوپا دل‌ری و همچنین پیروزی بازی برگشت به علاوه تساوی در مقابل رئال در ال کلاسیکوی حذفی.

میانگین مالکیت توپ بارسلونا در این سه مسابقه 59.46 درصد بود؛ عددی که نسبت به پیش بینی ها برای بارسای همیشگی پایین تر است. با این حال و از زمان مصدومیت آرتور، این عدد به 63.66 درصد ارتقا یافته است. بارسلونا در جریان تساوی 2-2 مقابل والنسیا، رکورد مالکیت توپ خود را ثبت کرد. در آن مسابقه بارسا در حالی مالک 68.7 درصد از توپ و میدان بود که نه آرتور و نه بوسکتس در ترکیب حضور نداشتند و والورده خط میانی اش را با کارلس آلنیا، راکیتیچ و آرتورو ویدال بسته بود.

این اعداد، شاید بر این فرضیه که بارسا در حضور آرتور بهتر توپ را به گردش در می‌آورد خط بطلان بکشد، اما نمی‌توان انکار کرد که بهترین ورژن بارسلونا، همچنان در روزهای حضور ملو در ترکیب قابل مشاهده است.

این هافبک برزیلی در مرحله ریکاوری قرار دارد و امیدواری زیادی برای حضور او در بازی برگشت ال کلاسیکوی حذفی وجود دارد. در نیوکمپ، همگان برای بازگشت آرتور لحظه شماری می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عالیه

    • بدون نام

      هه تیم کثیف فوتبال کثیف .مالکیت توپی بیخود که لذت فوتبال از تماشاگر میگیره حتی از خود بازیکنان و ارزش بازی کلا پایین میاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج