۸۳۴۸۱۴
۹ نظر
۵۰۰۹
۹ نظر
۵۰۰۹
پ

واکنش‌ها به تصمیم اخیر FATF درباره ایران

پس از تمدید فرصت ۴ ماهه «FATF» به ایران برخی مقامات و نهاد‌ها درباره این تصمیم گروه ویژه اقدام مالی اظهارنظر کردند.

برترین ها: روز گذشته گروه ویژه اقدام مالی (FATF) تعلیق اقدامات تقابلی علیه ایران را تمدید کرد و تا ماه ژوئن ۲۰۱۹ به ایران مهلت داد تا انتظاراتش را در زمینه مبارزه با تأمین مالی تروریسم و پولشویی برآورده کند.

واکنش‌ها به تصمیم اخیر FATF درباره ایران

پس از تمدید فرصت 4 ماهه «FATF» به ایران برخی مقامات و نهادها درباره این تصمیم گروه ویژه اقدام مالی اظهارنظر کردند.

علی‌اکبر صالحی ، رئیس سازمان انرژی اتمی صبح امروز در حاشیه بازدید نمایشگاه سرآمدان فناوری و صنعت درباره تمدید تعلیق اقدام تقابلی علیه ایران از سوی گروه ویژه اقدام مالی (FATF) گفت: این اقدام نشان می‌دهد که طرف مقابل نمی‌خواهد شرایط را به جایی برساند که احساس بن‌بست ایجاد شود؛ متقابلاً نیز این موضوع در ایران بررسی می‌شود و هر آنچه به نفع منافع ملی باشد تصمیم‌گیری خواهد شد.

حسین شریعتمداری در یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت: باید از طرفداران تصویب لوایح یاد شده پرسید؛ اگر FATF را نپذیریم چه اتفاقی خواهد افتاد که اکنون نیفتاده است؟! مگر اصلی‌ترین بهانه آمریکا برای مقابله با ایران اسلامی، موجودیت نظام جمهوری اسلامی نیست؟ مؤمن و اساسا هیچ عاقلی نباید از یک سوراخ دوبار گزیده شود. آیا ده‌ها بار گزیده شدن کافی نیست تا بر سر عقل آییم؟! اگر یک امتیاز و فقط یک امتیاز به دست آورده‌اید، بسم‌الله، بفرمایيد!

بانک مرکزی هم در پی تصمیم جدید کارگروه ویژه اقدام مالی در اطلاعیه‌ای ضمن اسقبال از این تمدید 4 ماهه ابراز امیدواری کرد تکلیف ۲ لایحه باقیمانده نیز هرچه زودتر تعیین شود.

الویری؛ رئیس شورای عالی استان‌ها درباره مخالفت‌ها با پیوستن ایران به کنوانسیون پالرمو وCFT گفت: پیوستن ایران به پالرمو و CFT یکی از مصادیق مواردی است که اگر شبهه‌ای درباره آن وجود داشته باشد، باید براساس اصل پنجاه و نهم قانون اساسی، به رفراندوم گذاشته شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهرداد

      ترکمنچاه

    • بدون نام

      کیهان از شکم سیری حرف میزند و هرجی تحریم بیشتر جیبش از خق مردم پرتر میشود

    • ج

      اصلآ به سود وزیان اف.ای.تی.اف.نداریم مگه مامجلس نداریم نماینده قانون گذارنداریم اگرشریعتمداری وکیهانیها منافع شخصی خودشان راباتصویب این لایحه درخطرنمی بینند چه کاره اندکه اینقددخالت میکنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بز نباش

    • aztor

      دولت روحانی یک دولت منفعل و بسیار ناکارامد هست که کل راهکارهاش خلاصه در پیمان های بین المللی هست. 80 درصد وضع الان بخاطر مدیریت غلط بوده و 20 درصد بخاطر تحریما پس با fatf هیچی درست نمیشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کل بدبحتی ما تحریم است شما غنی هستید خبر ندارید

    • بدون نام

      هیچ بخاطر دیر شدن یا جریمه یا تحریم

    • بدون نام

      اخه شما به چه قانونی پایبند هستید که FATF دومیش باشه ؟ اگر قانون و بخشنامه ملاک عملکرد بود این همه اختلاس ، دزدی ، سرگردنه گیری ،.... در کار نبود !

    • بدون نام

      این قوانین بین المللی است و جای برخوردهای دو و چندگانه همه اینها بهانه است و انها هم دنبال بهانه جویی اگر میتوانید با دنیا ی پر از بیعدالتی ودرراس ان امریکا مفابله کنید کمر بند ها را محکم و بجای دفاع حمله کنید اگر نمیتوانید مسایل اصلی تان را با امریکا حل کنید لازمه جنگ هم رضایت عموم مردم است از حکومت و اقامه عدل.
      اگر بتوانید مردم را داشته باشید هیچ کس هیچ غلطی نمیتواند بکند اما متاسفانه شما کمربه طرد بسته اید یکی را با حجاب و دیگری را با م‌موسیقی و....این اعمال ما را از هدف بزرگمان دور و پیاده نظام دشمن را پرشمار میکند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج