۸۳۴۹۸۵
۱۸ نظر
۵۰۱۰
۱۸ نظر
۵۰۱۰
پ

جزییات طرح جدید زوج و فرد در تهران

طرح زوج و فرد نیز پس از ۱۳ سال اجرا، از سال آینده به صورت شکلی و ساختاری تغییرات بنیادی خواهد داشت.

خبرگزاری مهر: طرح زوج و فرد نیز پس از ۱۳ سال اجرا، از سال آینده به صورت شکلی و ساختاری تغییرات بنیادی خواهد داشت.

تغییرات طرح ترافیک در دومین سال اجرا به تعیین تکلیف سهمیه آژانس ها و وانت بارها، امتیاز جدید به ساکنان محدوده، تغییر جزئی نرخ و بازگشت پنحشنبه ها به طرح محدود شده است. طرح زوج و فرد نیز پس از ۱۳ سال اجرا، از سال آینده به صورت شکلی و ساختاری تغییرات بنیادی خواهد داشت درحالی که محدوده آن تغییری نمی کند. کلیات طرح ترافیک در سال ۹۸ به نسبت سال ۹۷ تغییرات چندانی نخواهد داشت، تنها اصلاحات صورت گرفته به شرح زیر خواهد بود.

امتیاز جدید برای ساکنان محدوده طرح ترافیک

ساکنان محدوده طرح ترافیک با ثبت نام در سامانه «تهران من» علاوه بر یک خروج رایگان تا قبل از ساعت ۸:۳۰ و یک ورود رایگان پس از ساعت ۱۷ به محدوده، به ازای هر واحد مسکونی یک خودرو از تخفیف ۵۰ درصدی بهره مند خواهد شد.

نرخ طرح ترافیک ۹۸ برای آژانس ها و وانت بارها

آژانس ها و وانت بارها در سال ۹۸ از تخفیف ۵۰ درصدی در سقف سهمیه بهره مند می شوند و این تخفیف در مورد هرکدام با ارائه «سندسفر» و «باربرگ» تا ۷۰ درصد قابل افزایش خواهد بود.

نرخ های جدید طرح ترافیک

حداقل نرخ ورود به محدوده طرح ترافیک بر اساس مصوبه شورای شهر برای خودروهایی با معاینه فنی برتر و تردد در ساعات غیر پیک ترافیک در سال آینده ۱۴ هزار و ۴۹۰ تومان و حداکثر نرخ برای خودروهای بدون معاینه فنی برتر در ساعات پیک ۴۱هزار و ۴۰۰ تومان خواهد بود.

افزایش حداکثری نرخ طرح ترافیک ۱۵ درصد پیش بینی شده است که بر اساس اعلام تورم بانک مرکزی متغیر خواهد بود، براین اساس در صورتی که نرخ تورم پایین تر از ۱۵ درصد باشد افزایش حداقلی نرخ طرح به اندازه نرخ تورم اعلامی خواهد بود و اگر میزان آن از ۱۵ درصد بیشتر باشد همین ۱۵ درصد لحاظ می شود.

سهمیه های مربوط به جانبازان، خبرنگاران و سایر موارد بدون تغییر اعمال خواهد شد.

محدوده زوج یا فرد تاریخی و حلقه دوم متولد شد

از تیرماه سال ۹۸ محدوده زوج یا فرد با عنوان «محدوده کنترل آلودگی هوا» یا حلقه دوم همراه با تغییرات اساسی در ساختار اعمال می شود.

براساس این طرح، تمامی خودروها بدون توجه به پلاک خود می‌توانند در هر فصل ۲۰ روز رایگان در محدوده زوج یا فرد تردد داشته باشند. ثبت تردد بیش از ۲۰ روز مشمول پرداخت عوارض می شود و عملاً دیگر محدوده زوج یا فرد وجود نخواهد داشت.

تمام خودروها باید برای حضور در حلقه دوم ترافیکی در سامانه «تهران من» ثبت نام کنند در غیر این صورت مشمول تردد غیر مجاز و جریمه خواهند شد.

یک بار ثبت نام برای تمام خودروها کافی است تا سامانه، ترددهای هر پلاک را در محدوده شمارش کند و در صورت عدم ثبت پلاک خودرو در سامانه و حضور در محدوده، پلاک مورد نظر مشمول جریمه می شود.

خودروهای پلاک شهرستان نیز برای ورود به حلقه دوم ترافیک تهران با ثبت نام در سامانه «تهران من» می توانند در هر فصل ۱۵ روز به صورت رایگان در این محدوده تردد کنند.

امتیازات ساکنان محدوده حلقه دوم(زوج و فرد)

ساکنان این محدوده با ثبت نام در «تهران من» علاوه بر یک خروج رایگان تا قبل از ساعت ۸:۳۰ و یک ورود رایگان پس از ساعت ۱۷، از تخفیف ۵۰ درصدی برای ورود به این محدوده برخوردار خواهند بود.

افرادی که بتوانند با پرداخت عوارض و یا سهمیه خود در روزهای پنجشنبه وارد محدوده حلقه دوم شوند، می توانند پس از ساعت ۱۳، به صورت رایگان وارد محدوده طرح ترافیک نیز شوند.

امتیاز آژانس ها و وانت بارها در حلقه دوم

آژانس ها و وانت‌بارها بدون سقف سهمیه از ۵۰ درصد تخفیف برخوردارند و در صورت داشتن «سند سفر» و یا «باربرگ» این تخفیف به ۷۰ درصد می‌رسد.

نرخ ورود به محدوده حلقه دوم

حداقل نرخ ورود به حلقه دوم ترافیک در سال آینده ۷ هزار و ۲۴۵ تومان برای خودروهایی با معاینه فنی برتر و تردد در ساعات غیر پیک ترافیک و حداکثر ۲۰ هزار و ۷۰۰ در ساعات پیک و بدون معاینه فنی برتر خواهد بود.

شورای حمل و نقل ترافیک ۳ ماه فرجه برای اجرای طرح حلقه دوم در نظر گرفته است تا مردم به خوبی با آن آشنا شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پویا

      لعنت خدا به این اصلاح طلبها هر جا پا گذاشتن زندگی رو برای مردم سخت کردن حالا رفتن شورای شهر هر روز یه طرح میدن که جیبشون پر کنن

    • بدون نام

      شرم اوره فقط بحث گرفتن پول نه خدمات و برده داری مردم ...ماشینها رو برقی تولید کنید مترو اتوبوس فراوان دیگه نه الودگی نه ترافیک نه اعصاب مردم و ریه های مردم داغون میشه این واقع چه مشکلی داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!

    • مصطفی

      بابا بخدا مردمو دیوونه کردید با این طرحهای مسخرتون.

    • ایرانی

      آفرین به شهردار تهران و اعضای شورای شهر . بعد از اینهمه مترو و دوچرخه سواری در شهر که همش نمایشی و کشکی بود به راه حل خوبی رسیدن که اونم دست درازی به جیب مردم بود .

    • بدون نام

      خدا لعنتتون کنه شماها به فکر مردم وسلامت اونها نیستید فقط به جیبتون فکر میکنید

    • بدون نام

      چقدر قشنگ جیب مردم رو خالی میکنن واقعا مچکریم

    • بدون نام

      ۴۰ سال در منطقه ای زندگی میکنم که محدوده زوج و فرد شاملش شده.با این طرح ما ساکنینن این مناطق حق استفاده از خودرو برای دو روز در هفته داریم در حالیکه حق بیمه و عوارض یکسال را پرداخت میکنیم و در محدودیت قرار میگیریم در عین حال ژنهای خوب با استفاده از چندین خودرو یا حق ویژه تمامی روزهای هفته را تردد میکنند.زنده باد مدیران نالایق

    • بدون نام

      تورو خدا مردومو اینقدرمسخره نکنید ......
      کارشناس این طرح واقعا محشر ،مخش تعطیل بوده

      بزودی به درستی حرفم میرسید

    • رحیم

      ظاهرا مسئولین محترم به جای حل مشکل مسئله را پاک کرده اند این وضعیت جدید که تاثیری در رفت و آمد نخواهد داشت کاش به جای تعیین نرخ و صحبت از تورم و جریمه افزایش تعداد وسایل حمل و نقل عمومی را داستند تا هم جوانان به کارگیری شوند و هم کارخانجات تولیدی سر پا شوند
      ولی افسوس که فقط به فکر افزایش فشار مالی هستند
      برادر عزیز مگر قشر ضعیف با خودرو در محدووه تردد میکنند ؟؟؟؟
      با هوش ثروتمندان با هر بار جریمه به فکر جبران از جیب فقرا هستند با گران فروشی و کم فروشی بعد با هزینه بیت المال پیگیری و دستگیری و زندان بعنی چی چرا به هدف فکر نمی کنند فقط تصمیم و اجرا ؟؟؟؟

    • بدون نام

      خیلی خیلی زرنگ هستین .. یه فصل ۹۰ روزه رو ۲۰ زوزش رایگان و ۷۰ روزش پولی .. درحالی که قبلا نصف بودش حداقل تعداد روزها .. با حلقه حلقه دور گردن مردم حلقه دار انداختید .. خدا ازتون نگذره

    • بدون نام

      همه ترفند جهت افزایش قیمت هاست

    • دروغ

      خودشون رو مسخره کردن....

    • احمد

      اگر قرار باشد برای ورود به شهر از مردم پول بگیرید باید عوارض سالانه خودرو را حذف کنید این نماینده ها انگار تو خواب خرگوشی هستند اینکار کاملا غیر قانونی هست

    • فرشاد

      تف به همتون فقط فکر پولین که چه جوری باز جیب مردم و خالی کنید....اگه فکر مردم بودین وضع مملکت این نبود...لعنت خدا بر شما

    • بدون نام

      بجای راه حل برای حل ترافیک آلودگی روش برای خالی کردن جیب مردم ابداع میکنند

    • بدون نام

      خدا ازتون نگذره که فقط برای مردم دردسر و گرفتاری درست میکنید.مالیات و عوارض و معاینه و ارزش افزوده و .......از مردم میگیرید کمه باز تو این اوضاع و احوال دلتون خوش طرح دادید و منتم سر مردم میذارید فقط تو فکر این هستید چه طوری از مردم پول بگیرید.پول زور

    • خدا

      قبل انقلاب یه کاریکاتور روی جلد مجله ای چاپ شده بود که دولت می خواد روی دهن مردم کنتور نصب کنه که از نفس کشیدن اشون مالیات بگیره!!!دیدین اینا اجراش کردن؟؟؟

    • بدون نام

      آخه لعنتی ها اون بدبختایی که با اسنب کار میکنن چه خاکی به سرشون بریزن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج