۸۳۵۰۹۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

نکاتی خواندنی از فینال اتحادیه؛ ساری در لبۀ پرتگاه

منچسترسیتی و چلسی روز یکشنبه در فینال جام اتحادیه به مصاف هم می روند.

وبسایت نود: منچسترسیتی و چلسی در حالی روز یکشنبه در فینال جام اتحادیه انگلیس موسوم به لیگ کاپ ( یا Carabao Cup) به مصاف هم خواهند رفت که همین چند هفته قبل چلسی در شهر منچستر با شش گل مقابل رقیب شکست خورد و چند هفته ای است که تیم ساری اوضاع خوبی را پشت سر نمی گذارد. اوضاع طوری پیش رفته که گفته می‌شود شکست در این مسابقه، حکم اخراج ساری را امضا خواهد کرد.

پیش از برگزاری این مسابقه، نکات خواندنی این بازی را مرور می کنیم:

نکاتی خواندنی از فینال اتحادیه؛ ساری در لبۀ پرتگاه

این دو تیم در شرایطی پای به ومبلی می گذارند که تا به حال هریک 5 بار فاتح این جام شده اند. منچسترسیتی نیز مدافع عنوان قهرمانی است. آنها فصل قبل با شکست یک تیم لندنی دیگر، توانستند قهرمانی در لیگ کاپ را جشن بگیرند. لیورپول با هشت قهرمانی پرافتخارترین تیم این جام است که از سال 1961 برگزار می شود و بعد از آن چهار تیم با 5 قهرمانی قرار دارند.

البته من سیتی تیمی بوده که در فصول اخیر در این جام عملکردی عالی داشته است، آنها در پنج فصل اخیر سه بار قهرمان شده اند و دو مرتبه دیگر، تیم های چلسی و یونایتد قهرمان این تورنمنت شده اند.

نکاتی خواندنی از فینال اتحادیه؛ ساری در لبۀ پرتگاه

اگرچه چلسی و منچسترسیتی در طی سالهای اخیر دو تیم موفق فوتبال انگلیس بوده اند و سهم بزرگی از عناوین دهه اخیر در فوتبال انگلیس، متعلق به این دو تیم بوده است ( در واقع از ابتدای فصل ۲۰۱۰-۲۰۱۱ هیچ تیمی به اندازه این دو تیم در فوتبال انگلیس، عنوان کسب نکرده است) ولی این اولین تقابل آنها در فینال یک تورنمنت حذفی است.

منچسترسیتی و چلسی در طی فصول اخیر روی هم؛ پنج قهرمانی در لیگ، سه جام حذفی، چهار جام اتحادیه، یک لیگ قهرمانان و یک لیگ اروپا را فتح کرده اند. البته سیتی در بازی های داخلی موفق تر بوده چرا که هر هفت جام این تیم، در بازی های فوتبال انگلیس رقم خورده است.

این مسابقه، چهارمین جدال این دو تیم در فصل جاری است. در ابتدای فصل، سیتی و چلسی در کامیونیتی شیلد به مصاف هم رفتند که آن دیدار با برتری ۲-۰ تیم پپ پایان یافت تا آنها اولین جام فصل را به خانه ببرد. پس از آن، در دسامبر بود که چلسی توانست در خانه خود منچسترسیتی را ۲-۰ شکست دهد تا اولین باخت فصل را به تیم سیتی تحمیل کند. این تنها برد آنها در پنج مسابقه اخیر مقابل سیتی بود.

اما در بازی برگشت دو تیم در لیگ برتر، منچسترسیتی موفق شد برد ۶-۰ را رقم بزند. پیروزی ای که ساری را تحت فشار زیادی قرار داده است. هر چند شاید ساری در اولین تجربه خود در یک مسابقه فینال در بازی های رسمی، بتواند اوضاع را به سمت خود برگرداند.

نکاتی خواندنی از فینال اتحادیه؛ ساری در لبۀ پرتگاه

ساری در صورت پیروزی، اولین قهرمانی دوران مربیگری خود را تجربه می کند. حال آنکه پپ 20 جام برده است و رکوردی فوق العاده در بازی های فینال دارد. او موفق شد در 10 فینال از 11 فینالی که حضور داشته، به پیروزی برسد. تنها باخت او در فینال جام حذفی سال 2011 رقم خورد.

سیتی خوشحال است که دی بروین شرایط خوبش را بازیافته و می تواند در بازی فینال کمک حال تیم باشد. این ستاره بلژیکی رکوردی عالی در این جام دارد و از زمان پیوستن به سیتی، هیچ بازیکنی به اندازه او در جام اتحادیه گلزنی نکرده است. او 9 گل در این جام به ثمر رسانده است که تقریباً نیمی از آنها در بازی های نیمه نهایی بوده است. 4 گل.

نکاتی خواندنی از فینال اتحادیه؛ ساری در لبۀ پرتگاه

امید دیگر سیتی برای این مسابقه، سرخیو آگوئرو است. ستاره ای که رکوردی خیلی خوب در مقابل چلسی دارد. او در ۱۸ بازی برابر رقیب لندنی، ۱۵ گل زده است. به این ترتیب آگوئرو بهترین آمار گلزنی اش را در مقابل چلسی (در کنار نیوکاسل) دارد. ضمن این که او دو بار مقابل شیرهای لندن هتریک کرده است. از جمله بازی چند هفته قبل دو تیم در اتحاد. هر چند نباید فراموش کرد که آمار آگوئرو در بازی های فینال خوب نبوده است. او در شش فینالی که حضور داشته فقط و فقط یک گل زده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج