۸۳۵۴۹۹
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

بی‌سابقه‌ترین حمایت مجلس از انرژی‌های تجدیدپذیر

معاون وزیر نیرو با اشاره به اینکه تجدیدپذیرها ارزان‌ترین روش تأمین انرژی در ایران و حتی دنیا هستند، گفت:‌ این روزها مجلس یکی از بی‌سابقه ترین حمایت‌ها را از توسعه انرژی‌‌ تجدیدپذیر داشته است.

خبرگزاری فارس‌: سیدمحمد صادق‌زاده در مراسم تجلیل از فعالان حوزه انرژی تجدیدپذیر که به همت شرکت نیرونویان قشم انجام شده است با تأکید براینکه قاطعانه اعلام می‌کنیم که مجلس یکی از بی‌سابقه‌ترین حمایت‌ها را از توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر داشته است، گفت:‌ تجدیدپذیرها ارزان‌ترین روش تأمین اجتماعی در دنیا و حتی ایران هستند.

وی با اشاره به اینکه حتی در آلمان که کشوری پیشرو در توسعه تجدیدپذیرها است، از حیث زمان و هزینه‌های انجام شده برای توسعه قابل قیاس با ایران نیست، گفت: اصلاح الگوی انرژی که تبدیل به قانون شده است توانسته تأثیرات بسیار زیادی را در توسعه تجدیدپذیرها داشته باشد. به گونه‌ای که تنها یک ماده آن منشأ تمام تغییرات در انرژی تجدیدپذیر بوده است.

به گفته وی، براساس ماده ۶۱ قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی دولت مؤظف شده تا از تمام تولیدکنندگان غیردولتی انرژی تجدیدپذیر را به صورت بلندمدت خریداری کند.

صادق‌زاده افزود: خرید بلندمدت برق انرژی‌های تجدیدپذیر باعث شده که در آیین‌نامه اجرایی عدد ۲۰ سال تضمین قید شود که همین مسئله باعث شده تا دغدغه تولیدکنندگان کاهش یابد.

وی گفت: استفاده از عوارض برق برای تأمین سرمایه تجدیدپذیرها استفاده می‌شود پس این یک منبع مطمئن و منطقی برای توسعه تجدیدپذیرها است که همین مسئله تأثیرات بسیار زیادی را در توسعه این صنعت برجا گذاشته است.

معاون وزیر نیرو با اشاره به اینکه قبل از سخنرانی بنده نمایندگان مجلس نیز بر این موضوع تأکید کردند که انرژی‌های تجدیدپذیر یک کالای لوکس نیست، گفت: انرژی تجدیدپذیر اقتصادی‌ترین روش تأمین انرژی در دنیا به حساب می‌آید چرا که امروزه هزینه‌های تجدیدپذیرها در کشور به ۴ یا ۵ سنت کاهش یافته که باید این مسئله مورد توجه قرار گیرد.

وی توضیح داد: در شرایط کنونی سخت تحریم‌ها که امکان صادرات نفت محدود شده لازم است تا از آمادگی شرکت‌های متعدد فعال در حوزه تجدیدپذیر استفاده کنیم.

صادق‌زاده افزود: در حال حاضر شرکت‌های تجدیدپذیر تقاضا دارند که در ازای تولید برق تجدیدپذیر و دریافت پول نقد نفت و فرآورده‌های نفتی را دریافت کنند که این مسئله علاوه بر فراهم کردن زیرساخت‌ها می‌تواند مشکلات را برطرف کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هیچ جا قابل قیاس با ویران نیست

    • بدون نام

      آمدی جانم بقربانت ولی حالاچرا.حالا که همه کفگیرها به ته دیگ خورده ؟ حالاکه حتی کشورهای کوچک عربی خیلی وقت است اقدام کرده وبه نتیجه رسیده اند؟حالاکه عربستان درحال احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی درجهان است؟۴۰ سال دیرکردید همان بهترکه درسوریه ولبنان وعراق سازندگی کنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج