۸۳۷۹۰۱
۲۰ نظر
۵۰۰۵
۲۰ نظر
۵۰۰۵
پ

اتحادیه اروپا، حامی «گوآیدو» شد

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داد که هرگونه اقدامی که آزادی و امنیت رهبر اپوریسیون ونزوئلا را به خطر بیندازد باعث به وجود آمدن دامنه گسترده‌تر و جدیدتری از بحران‌ها پیرامون این کشور شده و با محکومیت قاطع جهانی مواجه می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داد که هرگونه اقدامی که آزادی و امنیت رهبر اپوریسیون ونزوئلا را به خطر بیندازد باعث به وجود آمدن دامنه گسترده‌تر و جدیدتری از بحران‌ها پیرامون این کشور شده و با محکومیت قاطع جهانی مواجه می‌شود.

خوآن گوآیدوی تحت حمایت آمریکا که در ماه ژانویه خود را رئیس جمهور این کشور خواند، در ۲۲ فوریه در اقدامی معترضانه به حکم یکی از دادگاه‌های قضائی عالی ونزوئلا مبنی بر ممنوعیت خروج گوآیدو از کشور به دلیل تحقیقات در دست انجام، به کلمبیا رفت. بعد از اینکه گوآیدو موفق نشد تا کمک‌های بشر دوستانه را که از سوی آمریکا برای ونزوئلا به مرز این کشور با کلمبیا فرستاده شده بود به مردم کشورش برساند، اعلام کرد که به خانه برمی‌گردد.

اتحادیه اروپا، حامی «گوآیدو» شد

بر اساس گفته‌های "خوآن کارلوس والدز"، معاون قاضی دادگاه عالی ونزوئلا، گوآیدو به دلیل نقض حکم ممنوعیت سفرش به خارج با ۳۰ سال حبس در زندان مواجه خواهد شد.

فدریکا موگرینی، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای از سوی اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا بر عقیده خود مبنی بر اینکه راه حل بحران چند بعدی که ونزوئلا را فرا گرفته تنها می‌تواند یک راه حل سیاسی، دموکراتیک و مسالمت‌آمیز باشد، تاکید دارد. در این رابطه هر اقدامی که استقلال، امنیت یا هویت گوآیدو را خدشه دار کند و به خطر بیندازد با افزایش تنش‌ها و محکومیت‌ها از سوی جامعه جهانی مواجه خواهد شد.

بر اساس گفته‌های موگرینی اعضای مجمع ملی ونزوئلا "از مصونیت قانون اساسی برخوردارند که باید به آن کاملاً احترام گذاشته شود" و "با این روش آنها می‌توانند قانون‌گذاری را بدون ذره‌ای ترس و احساس خطر بر روی خود یا خانواده شأن انجام دهند."

این بیانیه همچنین متذکر شد که این اتحادیه به "نظارت نزدیک وقایع ونزوئلا با همکاری اعضای گروه تماس بین‌المللی و شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی خود" ادامه می‌دهد.

در همین حال "الیوت آبرامز"، فرستاده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا نیز در مورد پرونده گوآیدو به همراه واکنش گسترده جهانی، کاراکاس را تهدید کرده است.

ونزوئلا هم اکنون در میان بحران سیاسی گسترده‌ای گیر افتاده است. در ۵ ژانویه خوآن گوآیدو به عنوان رئیس مجمع ملی ونزوئلا که تحت کنترل اپوزیسیون است، انتخاب شد.

در ۲۳ ژانویه هنگامی که دادگاه عالی ونزوئلا انتخاب او را ملغی اعلام کرد، گوآیدو خود را به عنوان رئیس جمهور خودخوانده این کشور معرفی کرد. اما نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا که در دهم ژانویه برای بار دوم سوگند ریاست جمهوری را خواند و به این سمت دست یافت، جنبش گوآیدو را تلاشی از سوی آمریکا برای ایجاد یک کودتا علیه ونزوئلا خوانده است.

بنا به گفته یک منبع دیپلماتیک در حالی که آمریکا به سرعت گوآیدو را به رسمیت شناخت، اتحادیه اروپا به دلیل وتوی ایتالیا موفق به رسیدن به یک بیانیه مشترک در این مورد نشد. علی رغم این موضوع بسیاری از کشورهای اروپایی هر یک به صورت جداگانه‌ حمایت خود را از گوآیدو و جنبشش نشان داده‌اند.

روسیه، چین، کوبا، بولیوی و چند کشور دیگر اما حمایت‌های خود را از نیکولاس مادورو، به عنوان تنها رهبر مشروع و قانونی این کشور نشان داده‌اند. سازمان ملل متحد نیز همچنان دولت مادورو را به رسمیت می‌شناسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      معلومه که حامی گوایدو میشه
      اروپا داره له له میزنه واسه نفت ونزوئلا
      نفت عظیم ونزوئلا وارد بازار بشه قیمت نفت نصف بشه چی بهتر از این

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اروپا الانم داره از ایران حمایت میکنه پس برای نفته

      • بدون نام

        مادورو دیکتاتور باید بره مردمش اینطور میخوان

      • بدون نام

        اروپا کجا از ایران حمایت کرده؟ فقط حامی منافعشون هستن اگر از گروهی خاص حتی در ایران حمایت کنند

      • بدون نام

        کاهش قیمت نفت میتونه مثلا اقتصاد فرانسه فلک زده رو بهبود بده

    • ناشناس

      جالبه که اتحادیه اروپا گفته که گوایدو بر اساس قانون اساسی از مصونیت قضایی برخوردار است و این قانون اساسی فقط در همین یک زمینه باید رعایت شود در صورتیکه سایر بندهای قانون اساسی این کشور برای غربی ها اهمیتی ندارد! بحث بنده بر سر موضوع قانون اساسی و یک بام و چند هوای غربی هاست و کاری به طرفداری از هیچ کدام از طرفین نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زدی تو خال

      • بدون نام

        جایی که مردم از گرسنگی حیوانات باغ وحش رو می کشن می خورن، قانون اساسی و غیر اساسی حتمن مشکل داره. گناه اروپایی ها نیست گناله دولتمردان دیکتاتور احمقه.

      • دونالد ترامپ

        تو مگه قانون اساسی ونزوئلا رو خوندی که میگی چی توش بوده که رعایت نشده فقط حرف مفت بلدید بزنید ابله جان یکم وضعیت مردمش رو ببین سیاست رو بریز دور واقعیت اینه که مادورو بدبخت کرده مردمش رو

      • دونالد ترامپ

        این ناشناس هیچی حالیش نیس فقط بلده نظر مخالف بده ابراز وجود کنه از بس کسی حسابش نمیکنه اینکارها رو میکنه

      • دونالد ترامپ

        ناشناس بی سواد

    • لتا

      افرین

    • بدون نام

      بله انتظار دیگری از این دزدان موقر داشتید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونا که غریبه ان و حرجی بهشون نیست . موندم این خودی هایی که تو کشورامون داریم در چه درجه ای از وقر بسر می برن؟؟

    • بدون نام

      اتحادیه اروپا الان داره از ایران حمایت میکنه جلو امریکا چطور حمایت از گوایدو بده این خوب

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اروپا داره از منافع خودش حمایت میکنه نه از ایران.می دونه اگه ایران هم به روز سوریه بیافته اروپا با سیل مهاجرین و ناامنی نابود میشه

      • بدون نام

        قطعا اروپا برعکس امریکا دوست نداره نفت ایران تحریم بشه و برای کنترل بازار نفت به ایران نیاز داره

    • بدون نام

      خوشا به حال مردم ونزوئلا . همه میگفتن ونزوئلا میشیم حالا دیگه ونزوئلا هم وضعش از ما بهتره...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگرمادوروی عزیزدل برادرکه خوب تپل شده ونیازی به کمک های ارسالی نداشت انها را تحویل مردم ایران میداد که خیلی نیاز داشتندخیلی هم تشکر میکردند

    • بدون نام

      اروپا از ما حمایت میکنه؟؟؟!!!! جک بامزه ای بود روزمون رو ساختید دوستان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج