۸۳۸۰۲۲
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

نرخ تاکسی‌های فرودگاه امام گران نمی‌شود

عضو هیأت مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه بیش از یک‌هزار درخواست برقراری پرواز فوق‌العاده نوروزی از شرکت‌های هواپیمایی در فرودگاه امام خمینی دریافت کرده‌ایم، گفت: نرخ کرایه تاکسی‌های فرودگاه در نوروز افزایش نمی‌یابد.

خبرگزاری فارس: علی رستمی امروز در جمع خبرنگاران درباره آماده‌سازی فرودگاه امام خمینی (ره) برای سفرهای نوروزی، بیان کرد:‌ تلاش کردیم فرودگاه امام خمینی (ره) امسال نیز برای سفرهای نوروزی کاملاً پیشرو باشد.

وی ادامه داد: مردم باید‌ طراوت و تازگی نوروز را در فرودگاه‌ها هم لمس کنند‌ و ‌فرودگاه‌ها از نظر خدمات‌دهی، رفاه‌ مسافر، ارائه خدمات مناسب و ‌غیره ‌کم و کاستی نداشته باشد.

‌عضو هیأت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: جلسات ستاد سفرهای نوروزی با ارگان‌های خدمات دهنده و دخیل در انجام فرایند پرواز‌ی در حال برگزاری است، هماهنگی‌ لازم در حال انجام است، برنامه‌ریزی‌ها و پیش بینی‌ها برای پروازهای ورودی و خروجی انجام شده است‌.

رستمی بیان کرد: در مدت‌زمان طرح نوروزی سال گذشته، بیش از ۵۵ هزار مسافر در فرودگاه امام خمینی (ره) جابه‌جا شدند.

* درخواست شرکت‌‌ها برای صدور مجوز بیش از یک‌هزار پرواز فوق‌العاده‌

رستمی اظهار داشت: حدود ۶۴ شرکت هواپیمایی در فرودگاه امام خمینی (ره) فعالیت می‌کنند که از این تعداد، ۱۳ شرکت ایرانی و بقیه شرکت‌های هواپیمایی خارجی هستند.

‌وی درباره میزان صدور مجوز پروازهای فوق‌العاده برای ایام نوروز اظهار داشت: از شرکت‌های هواپیمایی خواسته‌ایم، درخواست پروازهای فوق العاده خود را برای سفرهای نوروزی هر چه زودتر به ما ارائه دهند، بسیاری از شرکت‌ها درخواست‌های خود را ارائه دادند و در حال حاضر واحد TOC که برنامه‌ریزی پروازی فرودگاه امام را انجام می‌دهد، در حال برنامه‌ریزی برای پروازها و پروازهای فوق‌العاده است.

‌عضو هیأت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ادامه داد: امیدواریم به زودی فهرست‌ پروازهای فوق‌العاده که از شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی گرفته می‌شود، نهایی شود تا ‌تعداد پرواز‌ها و مسیر‌ها برای نوروز مشخص شود‌.

وی اظهار داشت: از شرکت‌های هواپیمایی خواسته‌ایم فهرست پروازهای فوق‌العاده درخواستی خود را هر چه زودتر به ما ارائه کنند، هر شرکتی که زودتر فهرست خود را ارائه کند،‌ ساعت و زمان مناسب‌تر پرواز را به خود اختصاص می‌دهد و ‌هر چه دیرتر درخواست پروازهای فوق‌العاده را به ما بدهند،‌ برخی ساعات مناسب را از دست می‌دهند.

رستمی اضافه کرد: در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی برای برقراری پروازهای فوق‌العاده استقبال کرده‌اند و این نشان از استقبال مسافران دارد.

‌عضو هیأت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزود: شرکت‌های هواپیمایی تاکنون درخواست صدور بیش از یک‌هزار مجوز پرواز فوق‌العاده را برای ما ارسال کرده‌اند ‌و قطعاً این رقم تا پایان سال افزایش می‌یابد.

* قیمت تاکسی فرودگاه امام در ایام نوروز افزایش نمی‌یابد

رستمی درباره نرخ کرایه تاکسی‌های فرودگاه امام اظهار داشت برنامه‌ریزی کرده‌ایم که کرایه تاکسی‌ها افزایش نیابد، البته این موضوع بیشتر در حیطه اختیارات ‌اصناف آن‌ها است، اما ‌ما هیچ برنامه‌ای برای گران کردن خدماتی که در فرودگاه ارائه می‌شود، چه حمل و نقل و چه خدمات غرفه‌ها نداریم و با گران‌فروشی برخورد می‌کنیم.

وی تأکید کرد: به مسافران فرودگاه توصیه می‌کنیم، حتماً از تاکسی فرودگاه برای حمل و نقل خود استفاده کنند، آنچه که برای ما رسمیت دارد، همین تاکسی‌های فرودگاه است، آن‌ها شناسنامه دارند، تحت نظارت هستند و ناظران فرودگاه هم بر عملکرد آن‌ها نظارت می‌کند‌.

‌عضو هیأت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با تأکید بر اینکه باید ابزاری برای مقابله با تاکسی‌هایی غیر از تاکسی فرودگاه ‌وجود داشته باشد، بیان کرد:‌ نظارت دقیقی بر‌ تاکسی‌های فرودگاه وجود دارد و به مردم توصیه می‌کنیم، حتماً از تاکسی‌های فرودگاه استفاده کنند.

* استقرار ۲۴ ساعته نماینده ایرلاین و ارگان‌های فرودگاهی در فرودگاه در ایام نوروز‌

رستمی تأکید کرد: ‌شرکت‌های هواپیمایی برای ایام نوروز ملزم به استقرار نماینده خود در فرودگاه به صورت ۲۴ ساعته هستند.

وی افزود: در این‌باره جلسه‌ای در سازمان هواپیمایی کشوری برگزار و تأکید شد‌ همه شرکت‌های هواپیمایی، همه ناظران در بخش فرودگاهی و ‌همه ارگان‌ها به صورت جداگانه در فرودگاه ناظر‌ داشته باشند و در حوزه‌های مدیریتی و عملیاتی هم ناظر‌های جداگانه فعال باشند.

* ۹۰ درصد تجهیزات ترمینال سلام داخلی است

‌عضو هیأت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) درباره روند تکمیل ترمینال سلام در فرودگاه امام خمینی (ره) اظهار داشت: ضرورت دارد همه بخش‌های ترمینال سلام تکمیل و سپس این پایانه افتتاح شود.

وی با اشاره به اینکه چیدمان و دکوراتیو ترمینال سلام هم کمی زمان‌بر است، ادامه داد: خرید درب‌های ضد حریق برای ترمینال انجام شد و ‌‌تجهیزات لازم همه خریداری شده است.

رستمی بیان کرد:‌ تلاش کردیم برای تأمین تجهیزات ترمینال سلام، تا جایی که امکان داشته باشد، از تجهیزات داخلی استفاده کنیم، در این راستا حدود ‌۹۰ درصد تجهیزاتی که در ترمینال سلام نصب شده‌، تولید داخل است.

‌عضو هیأت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) درباره زمان افتتاح ترمینال سلام بیان کرد: تلاش می‌کنیم در فصل بهار و پیش از خردادماه، ترمینال سلام به بهره‌برداری برسد.

رستمی با بیان اینکه در حال جمع‌بندی هزینه تمام شده ساخت ترمینال سلام هستیم، اضافه کرد: بخشی از ارقام از گذشته در ترمینال کار شده است، بخشی از این ارقام سرمایه‌گذاری بوده است و بخشی هم قرارداد محوطه سازی داشتیم که همه این ارقام در حال جمع‌بندی است و به زودی منتشر می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همه اسنپ میگیرن از فرودگاه یا برای فرودگاه
      کسی دیگه این تاکسی های گرون و سوار نمیشه به جز خارجی ها

    • بدون نام

      همین الانم اونقدر گرون هست که درآمدشون از یه خلبان بیشتره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج