جاباما
۸۴۰۴۴
۱۵ نظر
۵۰۰۸
۱۵ نظر
۵۰۰۸
پ

حضور عجیب اشرار در فیس بوک! +عکس

در اتفاقی منحصر به فرد صفحه‌ای که تحت عنوان «شرارت» در شبکه اجتماعی «فیس بوک» راه اندازی شد، در مدت زمانی کوتاه سی هزار پیگیری کننده یافت؛ صفحه‌ای که شاید بتوان گفت جز معدود صفحات در مجموعه این وب سایت دارای یک میلیارد و چندصدمیلیون کاربر باشد که مجرمین خطرناک و جنایت کاران در آن معرفی و تحسین می‌شوند.

تابناک: در اتفاقی منحصر به فرد صفحه‌ای که تحت عنوان «شرارت» در شبکه اجتماعی «فیس بوک» راه اندازی شد، در مدت زمانی کوتاه سی هزار پیگیری کننده یافت؛ صفحه‌ای که شاید بتوان گفت جز معدود صفحات در مجموعه این وب سایت دارای یک میلیارد و چندصدمیلیون کاربر باشد که مجرمین خطرناک و جنایت کاران در آن معرفی و تحسین می‌شوند و البته هنوز گروهی از اهالی مرتبط، برای بسته شدن، اقدام به گزارشش نکرده‌اند!

«ایوب پیچ گوشتی»، «مهدی سیاه»، «داوود خالدار»، «رضا غول»، «حمید زردک»، «حسین قاتل»، «مهدی فیل»، «کامبیر پلنگ»، «سجاد کوسه»، «محمود گراز» و صدها لقب عجیب دیگر در صدر و ذیل نام گروهی از اشخاص نقش بسته که ظاهراً خلافکاران باسابقه‌ای هستند و هریک به خودیِ خود می‌توانند منشاء جرایم عجیبی باشند اما حالا تصویر، عناوین و سوابق‌شان در صفحه‌ای در فیس بوک قرار گرفته و روز به روز مشهورتر می‌شوند!

حضور عجیب اشرار در فیس بوک! +عکس

«شرارت» صفحه‌ای است که در تاریخ ۰۵/۰۴/۲۰۱۳ در فیس بوک ایجاد شده و ایجادکننده‌اش درباره این صفحه تنها نوشته است: «یکیمون حبسی و یکیمون بنگی، یکی‌ فقط یه عکس رو قاب، یکی‌ دیگه رو قبرش خاک!». مشابه همین صفحه در وبلاگی نیز ایجاد شده و اگرچه عنوان شده این وبلاگ هدفش آشنایی با عاقبت این اراذل و اوباش است اما در نهایت به همان شکل به تمجید از این راهزنانِ جان و مال و ناموس مردم پرداخت که در صفحه مذکور رخ می‌دهد.

حضور عجیب اشرار در فیس بوک! +عکس

تصاویر مشابه و برخی توضیحات تقریباً کپی شده نیز نشان می‌دهد احتمالاً اداره کننده یا اداره کنندگان این وبلاگ همان اداره کنندگانِ صفحه «اشرار» در فیس بوک هستند. در صفحه فیس بوک «اشرار» که طبیعتاً آزادی عمل بیشتری وجود دارد و تاکنون بیش از سی هزار کاربر به آن پیوسته‌اند -بخشی از این کاربران اساساً سوابق مجرمانه ندارند و محض تفریح، این صفحه را لایک کرده اند- شاهد آغاز به کار این صفحه با نوشته‌های نقل شده از برخی از جملات هستیم و در ادامه نیز اشعار رپ و مضامین نزدیک به فضای لات‌ها و عربده کش‌ها قرار داده شده است.

حضور عجیب اشرار در فیس بوک! +عکس

اما آنچه بیش از کامنت‌های تمجید از این اشرار، حساسیت برانگیز است، همان تصاویر اشرار است که برخی از ایشان با سلاح‌های چون کلت یا کلاشینکف ژست گرفته‌اند و برخی دیگر نیز قمه به دست حاضر شده اند. جالب تر اما تصاویری است که ظاهراً از داخل محوطه و بندهای زندان‌های مختلف گرفته شده که در نوع خود اتفاق بی‌سابقه‌ای است چرا که حمل موبایل، ثبت تصاویر و خروج این تصاویر از زندان، شبیه ماموریت غیرممکن است. در زیر این تصاویر درباره محل ثبت‌شان پرسیده شده که عده‌ای در این باره حتی به ذکر خاطراتشان نیز پرداخته‌اند!

چنین تصور می‌شود که حضور دهشتناک‌ترین چهره‌ها در شبکه‌های اجتماعی، نیازمند یک حرکت جدی است، چرا که چنین صفحاتی نه تنها وجهه بیرونی مناسبی برای کشورمان نخواهد داشت و دیر یا زود برخی رسانه‌های انگلیسی زبان با اشاره به ۳۰ هزار لایک این صفحه که خود توهینی به ایرانیان در پی خواهد داشت، به سوژه روز خود مبدلش خواهند ساخت - کما اینکه به صورت محدود به این موضوع پرداخته اند - بلکه برچسب‌های بدی را متوجه ایرانیان حاضر در این شبکه خواهند کرد.

حضور عجیب اشرار در فیس بوک! +عکس

شاید بهترین راهکار در این زمینه علاوه بر پیگیری منشاء وبلاگ و صفحه مذکور توسط مسئولان امر، ریپورت چنین صفحاتی به صورت مداوم به فیس بوک است تا این صفحات حذف شوند، چرا که حقیقتاً شوخی گرفتن چنین صفحاتی و حتی عضویت در آنها به قصد تفریح، چندان با مصالح مردم ایران تطابق ندارد و می‌تواند هزینه‌هایی را برای کل جامعه ایرانی در پی داشته باشد که تسویه‌اش به سادگی میسر نخواهد بود.

کافی است یک تحلیل گر ضدایرانی قصد بهره برداری از این سوژه را داشته باشد و در نهایت در ادعایی خام، عنوان کند چنین اشخاصی ۳۰ هزار طرفدار دارند یا در تعبیری بدتر، تمامی این سی هزار کاربر را از جنس این جماعت شرور بخواند! آیا چنین بی آبرویی کمتر از ماجرای توهین به «مسی» و «لیما»، برای ایرانیان تمام خواهد شد و آیا چنان هزینه‌ای در پی خواهد داشت که این بار به تعداد بیشتری بازیگر برای اعزام به سایر نقاط جهان نیاز خواهیم داشت؟!

حضور عجیب اشرار در فیس بوک! +عکس

حضور عجیب اشرار در فیس بوک! +عکس

حضور عجیب اشرار در فیس بوک! +عکس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جوان

      خب حالا هی جناب ظریف بیان از فیس بوک حمایت کنن،تازه این اولشه....مطمئنم خیلی از جوونا با دیدن همچین خبرایی اول از رو جوگیری میرن تو این صفحه و بعدش هم کم کم میشن مثل اون....

      پاسخ ها

      • صابر

        جوان تو سنت تو عالم جووني هستش و سرت پر باد !
        اين همه از ملت غيرو و فهيم ايران تعريف ميكنن ولي تو همين ملت هم كلي بنگي و شررو و زناكار هستش اونوقت نيان بگن ملت غيرو و با فرهنگ ؟

      • محسن

        برا یه بی نماز در مسجد رو نمیبندن

      • بدون نام

        ولی داشتم توجه میکردم، متوجه شدم از منظر زیبایی شناختی این عکسا یه چیزی کم داره.تا اینکه متوجه شدم که آها اینا آفتابه کم دارن.بالاخره گردن کلفتو آفتابه مسی دیگه

      • مسعود

        خیلی خوبه که فکر میکنین فقط شما میفهمین چی خوبه چی بد! اون 1میلیاردی که عضو فیسبوکن هیچی نمیفهمن. من موندم با این همه فیلسوف تو این مملکت چرا اوضامون این قدر داغونه. ایراد بگیرید. بده. راست میگی .

      • بدون نام

        "مطمئنم خیلی از جوونا با دیدن همچین خبرایی اول از رو جوگیری میرن تو این صفحه و بعدش هم کم کم میشن مثل اون"...آقا شما کجا بودی تا حالا؟ جامعه شناس بزرگ!!

    • بدون نام

      چشم پلیس فتا روشن!واقعا پیگیری این جریان و پیدا کردن این اوباش وظیفه کیست؟

    • لیلی

      اییییییییییییییییییییییییی چندش

    • ramin chelsea

      Face book haram ast

      پاسخ ها

      • نغمه

        پس تو نیا مث شراب تو نخور سگ تو دس نزن اما هر چی که حذومه به زور که نباید از دستمون بکشن چون وقتی واسمون شناسنامه صادر میشده نوشتن مسلمان و شیعه الانم بخوای حرف بزنی میبرنت بالای دار

    • Alireza Xed

      این پیجو منم لایک کرده بودم ... الان آنلایکش میکنم.............

    • سمیرا

      پیدا کردنشون برای اگاهی سه سوته پس چرا نمیگیرنشون؟؟؟؟ اشغالا چه افتخاری هم میکنن به کثافتکاریاشون

    • تن تن

      خب جنبه هم خوب چیزیه
      استفاده از فیس بوک حتی یه لایک کوچیک هم فهم و شعور میخواد
      ضمن اینکه اگه پلیس فتای ما یه پلیس پویا بود همون اول باید نطفه رو خفه میکرد
      ببینیم چکار میکنن

    • میترا

      باید دید چه اهدافی پشت این صفحات هست و چه کسانی میخواهند ایرانیان را در نظر دنیا بی اعتبار کنند - بهر حال پلیس فتا برای همین راه اندازی شده ... پس کجا هستن که میزارن این افراد با چنین شکل و شمایلی صفحه داشته باشن

    • زهرا خانوم

      فقط دلم به حالِ پدر مادرهای بیچاره شون میسوزه که چه زحمتها وخونِ دلهایی برای این بچه هاشون خوردن و حالا شدن این اراذل واوباش...خدا نصیبِ هیچ پدرو مادری نکنه...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج