۸۴۲۵۰
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

واکنش مرحوم پرورش به گران شدن ارز

عضو حزب موتلفه اسلامی در مورد ویژگی های شخصیتی مرحوم پرورش گفت: در زمانی که مسئول فرهنگی اکو شد در پایان سال حقوقش را بر اساس قانون به صورت ارز به او دادند.وقتی ارز را تبدیل به ریال ایران کرد با توجه به بالا رفتن قیمت ارز صراحتاً گفت من حقم این مقدار پول نیست.

خبرگزاری مهر: اسدالله بادامچیان عضو حزب موتلفه اسلامی در مورد ویژگی های شخصیتی مرحوم پرورش گفت: وی انسان نمونه بود البته مطلق گرایی نمی کنیم و انسان ها معصوم نیستند ولی مرحوم پرورش از آغاز عمر خود تا لحظه ای که به دیار باقی شتافت ویژگی های غالب و بارزی داشت که او را تبدیل به یک انسان نمونه کرده بود.

وی ادامه داد: کسی از او سراغ ندارد که او خارج از وظایف دینی و تلاش برای اسلام وقفه ای داشته باشد و از قدم زدن در این مسیر خارج شود.

بادامچیان با بیان اینکه پرورش از نظر سلامت زندگی انسان ویژه ای بود افزود: هیچکس کج رفتاری مادی از او سراغ ندارد. خانه ای در اصفهان داشت از زمان گذشته و وقتی اینجا آمد و مسئول شد خانه ای را اجاره کرد و در آن سکونت گزید چول پول خرید خانه را نداشت. در زمانی که مسئول فرهنگی اکو شد در پایان سال حقوقش را بر اساس قانون به صورت ارز به او دادند.

وی ادامه داد: وقتی ارز را تبدیل به ریال ایران کرد با توجه به بالا رفتن قیمت ارز صراحتاً گفت من حقم این مقدار پول نیست و از آن پولی که به دستشان رسیده بود ۲۰ میلیون را به بدهی های خود داد و ۵۰ میلیون مابقی را به کمیته امداد و مرحوم عسگراولادی داد و گفت این حق بیت المال است.

عضو حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: می بینید که وی در عین نیاز چنین کاری می کند و این از ویژگی های انسان های نمونه است زیرا این پول حق خودش بود.

وی به زمان وزارت مرحوم پرورش نیز اشاره کرد و گفت: وقتی وزیر بود هنگامی که همه وزرا می توانستند فرزندانشان را در بهترین مدارس ثبت نام کنند ایشان پسرش را در یک مدرسه معمولی و عادی ثبت نام کرد و گفت من به عنوان وزیر باید خودم این رویه را عمل کنم.

بادامچیان با اشاره به اینکه پرورش به فکر حیثیت خود نبود و حیثیتش را فدای اسلام می کرد افزود: ایشان پایگاه مبارزین در اصفهان بود. البته در اصفهان دو عالم روحانی در مبارزه وجود داشت یکی مرحوم خادمی و دیگری مرحوم طاهری که دو افق فکری متفاوت داشتند ولی پایگاه اصلی و محور مبارزاتی پرورش بود.

وی در ادامه به ذکر خاطره ای از دوران مبارزاتی مرحوم پرورش پرداخت و گفت: در آن زمان پرورش طی یک اقدامی دستگیر شد که دستگیری وی کار مبارزه با دچار بن بست کرد لذا آیت الله بهشتی فرمودند به آقای پرورش بگویید به هر نحوی شده بیاید بیرون حتی اگر لازم شده اعلام ندامت کند و بیاید مبارزه را ادامه دهد. وقتی این مطلب را به او گفتم او گفت که این یک آسیب است برای من. به او اعلام کردم که آقای بهشتی فرموده که در جواب گفت چون آقای بهشتی فرمودند چشم برای من حیثیت مهم نیست و وظیفه ام مهم است و باید به وظیفه ام عمل کند حتی اگر این اقدام بعدها مورد سوء استفاده قرار گیرد.

عضو حزب موتلفه اسلامی با بیان این که وی انسان اخلاقی و عارفی بود افزود: واقعاً در خدمت دین بود. همواره در حزب جمهوری اسلامی از صدای زیبای قرائت قرآن او و بیاناتش در حزب موتلفه استفاده می کردیم. هر چند او حاضر نبود سخنرانی هایش به صورت کتاب در آید و کتاب های بسیار کمی از او داریم ولی در حال حاضر شاگردان او در اصفهان فراوانند و راه ایشان را بیشتر و بهتر ادامه می دهند.

وی ادامه داد: آقای پرورش در روشنگری در مورد اعمال و رفتار منافقین، پهلوی چی ها، بنی صدر و مهدی هاشمی نقش بسیار فعالی داشت و همواره در خط صحیح ولایت و روحانیت حرکت می کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • افشین

      همه میدانند ایشان آدم سالمی بودند اما چرا همچین فرد سالمی باید سالها خانه نشین باشند؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج