۸۴۳۶
۱۶ نظر
۵۰۳۶
۱۶ نظر
۵۰۳۶
پ

۱۰ بهـشت روي زمين

۱۰ جایی که قبل از مُردن بايــد ديـــد

«اين‌ها جاهايي است كه بايد پيش از مرگ ببينيد»، در بسياري از نقاط دنيا دفاتري وجود دارد كه اولويت اول آن‌ها اطلاع‌رساني و مشورت در حوزه سفر است. آ‌ن‌ها به شما مي‌گويند، مقصدي كه انتخاب مي‌كنيد چه نيازهايي از شما را برطرف مي‌كند؛ موضوعي كه در ايران چندان رونق پيدا نكرده است.

10 جایی که قبل از مُردن بايــد ديـــد
«اين‌ها جاهايي است كه بايد پيش از مرگ ببينيد»، جادا گريوز و ناتاشا بلير، برندگان جايزه «بهترين نويسندگان حيطه گردشگري در سال‌هاي ۲۰۰۶ و ۲۰۰۹» مطلبي نوشته‌اند كه عنوان آن «اين‌ها زيباترين جاهاي جهان هستند» است. آن‌ها در مطلب خود آورده‌اند از همين امسال برنامه‌ريزي كنيد تا طي ۵، ۱۰ يا ۱۵ سال همه اين نقاط را ببينيد، آن گاه است كه مي‌توانيد بگوييد زيباترين جاهاي جهان را ديده‌ايد، اين شما و اين ۱۰ پيشنهاد عالي...


آگاهانه سفر كنيد

بعضي‌ها معتقدند، سفر «زنگ تفريح» زندگي است و عده‌اي معتقدند كه سفر «خودزندگي» است اما به‌نظر مي‌رسد كه ما سفر را چندان جدي نمي‌گيريم، مثلا براي خريد يك تلويزيون يا ماشين لباسشويي از چند نفر تحقيق مي‌كنيم ولي آيا تا به حال براي انجام يك سفر با بنگاهي مشورت كرده‌ايم؟

در بسياري از نقاط دنيا دفاتري وجود دارد كه اولويت اول آن‌ها اطلاع‌رساني و مشورت در حوزه سفر است. آ‌ن‌ها به شما مي‌گويند، مقصدي كه انتخاب مي‌كنيد چه نيازهايي از شما را برطرف مي‌كند؛ موضوعي كه در ايران چندان رونق پيدا نكرده است. مثلا خيلي‌ها براي چندمين‌بار به شمال مي‌روند و از همان مسير تكراري عبور مي‌كنند، در همان رستوران تكراري غذا مي‌خورند و شايد هم از اقامت تكراري نيز رنج ببرند. پس بهتر است براي سفر هم تحقيق كرد كه به‌نظر مي‌رسد اين امر بر عهده بنگاه‌هاي مسافرتي و آژانس‌هاي گردشگري است. بعد از ماه رمضان موج دوم سفرها آغاز مي‌شود، شايد شما هم مسافر باشيد. پيشنهاد جدي ما اين است كه حتما پيش از سفر مشورت كنيد؛ شما به تنهايي سفر مي‌كنيد يا با خانواده، براي تفريح مي‌رويد يا خريد، جذابيت‌هاي تاريخي براي شما اهميت دارد يا طرفدار دنياي مدرن هستيد و ده‌ها سوال ديگر را بدانيد و بعد مسافرت كنيد.


10 جایی که قبل از مُردن بايــد ديـــد

10 : پارك ملي «درياچه پليتوريچ» در كرواسي

هنرمندي رنگ و نور طبيعي

به‌طور معمول توريست‌هاي سراسر جهان، حتي آن‌هايي كه حرفه‌اي هستند چيز زيادي در مورد اين درياچه نمي‌دانند. اين درياچه، درواقع از ۱۶ درياچه كوچك و چند جزيره بسيار كوچك در دل آن‌ها و آبشارهاي فوق‌العاده در گوشه و كنار آن شكل گرفته است. در طول روز شما طيف باور نكردني از رنگ‌هاي آبي و سبز گرفته تا نقره‌اي و قرمز را در اين محل به طور طبيعي خواهيد ديد. فصل تابستان براي تماشاي زيبايي‌هاي حضور حيوانات در اين محل كه در قلب كواسي واقع است فصل مناسبي است، اما اگر در زمستان به اين پارك سر بزنيد، از مشاهده تصويرهاي عجيب و غريب شكل گرفته با يخ شگفت‌زده خواهيد شد. يكي از توريست‌هايي كه به اين منطقه سفر كرده آن را تجسم فوق‌العاده‌اي از، رنگ و صداي طبيعت توصيف كرده است.

10 جایی که قبل از مُردن بايــد ديـــد

9 : بورو بادور، اندونزي

در طلوع و غروب آفتاب شگفت‌زده شويد

اين بنا به صورت مكان مقدس بودائيان در مركز جاوه درآمده است اما كسي نمي‌داند واقعا ]i ساخته شده است. براساس اطلاعات يونسكو، يكي از پادشاهان سلسله ساليندراي جاوه،‌ در فاصله بين سال‌هاي ۷۵۰ تا ۸۴۰ ميلادي اين بنا را ساخته است اما خب براي لذت بردن از اين بنا لازم نيست زياد در مورد تاريخ بدانيد. كافي است به سنگ‌هاي خاكستري رنگي كه در اوج سليقه كنار هم قرار گرفته‌اند تا يك شاهكار معماري را خلق كنند دقيق نگاه كنيد. هر بخش از مجموعه بناها و مجسمه‌ها براساس اصول دين بودايي ساخته شده است. به‌رغم سال‌ها درگيري نظامي در اطراف اين مجموعه بناها، هيچ‌كدام از اين بناها و مجسمه‌ها آسيب نديده است. بهترين زمان براي بازديد از بورو بادور در ماه مي است؛ زماني كه هوا در اوج لطافت و تميزي است. حتما تلاش كنيد تا شاهد طلوع و غروب خورشيد در اين مكان جادويي باشيد.


10 جایی که قبل از مُردن بايــد ديـــد

8 : تاج محل، هندوستان

عظمت جزئيات

احتمالا درمورد اين بناي تاريخي در هندوستان زياد شنيده‌ايد؛ بنايي سرخ و سفيد با سنگ كه طراحي و عظمت آن شگفت‌زده‌تان مي‌كند. اين بنا درواقع بناي يادگاري است كه يكي از شاهان هند براي بزرگداشت خاطره همسرش در شمال هند ساخت؛ اين شاه مغول كه همسر محبوبش «ممتاز محل» را از دست داده بود بهترين معماران عصر خود را به خدمت گرفت تا اين بنا به يكي از مشهورترين بناهاي جهان بدل شود. بهترين زمان براي سفر به اين منطقه ماه‌هاي اكتبر تا مارس است كه هوا آن‌قدر گرم نيست كه نتوانيد پياده‌روي در اطراف اين بنا داشته باشيد. يادتان باشد همه كارشناسان امر توريست پيشنهاد مي‌دهند يك روز، از صبح زود تا غروب آفتاب را در اين محل بگذرانيد تا بازي رنگ و نور را در اين فضاي غريب كاملا حس كنيد. دكتر فارمر، متخصص توريسم مي‌گويد: «آنچه در تاج محل جلب توجه مي‌كند عظمت بنا يا قرينه بودن شگفت‌انگيز يا آن مناره‌هاي زيبا نيست بلكه جزئيات شگفت‌انگيزي است كه هركدام از آن‌ها در اوج خلاقيت شكل گرفته‌اند. اين محل بنايي عظيم است كه از هزاران جزئيات فوق‌العاده سنگين شكل گرفته است.»


10 جایی که قبل از مُردن بايــد ديـــد

7 : جزاير مرجاني، استراليا

3 هزار گونه گياهي و جانوري زيرآب

جزاير مشهور استراليا كه به نام جزاير مرجاني،‌ ساحل شگفتي‌ها و بهشت سنگي هم شهرت دارد درواقع يك منطقه خاص نيست، حتي مي‌گويند كل سواحل استراليا كه بالغ بر ۲۰۰ هزار كيلومتر مربع است را مي‌توانيد جزو اين سواحل حساب كنيد. جالب است بدانيد تنها موجود زنده‌اي كه از فضا قابل رويت است همين جزاير مرجاني غول‌پيكر است. به هر نقطه از اين جزاير كه نگاه كنيد از سواحل عسلي رنگ، درياي آبي و جزاير غول آساي سبز رنگ شگفت‌زده خواهيد شد اما يادتان باشد زيبايي اصلي روي آب نيست، زير آن است، يك ماسك غواصي بگيريد و به زير آب برويد تا حدود ۳ هزار گونه گياهي و جانوري عجيب و غريب كه در اين جزاير مرجاني زندگي مي‌كنند را كشف كنيد. حدفاصل ماه‌هاي ژوئن تا اكتبر، سواحل كوئيزلند در استراليا، بهترين محل براي لذت بردن از عظمت طبيعت است؛ در ماه‌هاي ديگر،‌گرما و سرما تا حدودي شما را اذيت خواهد كرد.


10 جایی که قبل از مُردن بايــد ديـــد

6 : گرندكانيون، آمريكا

منظره‌اي از فيلم‌هاي وسترن

احتمالا منظره‌هاي بسياري از گرندكانيون را در فيلم‌هاي وسترن يا اكشن ديده‌ايد، اما مناطق كوهستاني - بياباني گرندكانيون آن‌قدر وسيع هستند كه نمي‌توان عظمت آن‌ها را در عكس‌ها و فيلم‌ها به تصوير كشيد. در منطقه گرندكانيون، رودخانه، كوه‌هاي سنگي، صخره‌هاي عظيم،‌ چشم‌اندازهاي طبيعي و درختان و گياهان عجيب و غريب را كنار هم پيدا مي‌كنيد. تئودوروزولت، رئيس جمهور آمريكا در زمان جنگ جهاني دوم گفته بود: «تمام آمريكايي‌ها بايد حتي براي يك‌بار هم كه شده گرندكانيون را ببينند.» بهتر است كه در تابستان به اين پارك حفاظت شده آريزونا نرويد، بهتر است كه در ماه‌هاي مارس تا مي يا سپتامبر و نوامبر به اين منطقه سفر كنيد تا گرمازده نشويد.


10 جایی که قبل از مُردن بايــد ديـــد

5 : قصر ورساي، فرانسه

باغي به نام ماري آنتوانت

زماني مجموعه قصر‌هاي ورساي محل زندگي شاه، ملكه و شاهزاده‌هاي فرانسه بود، اما حالا اين مجموعه شگفت‌انگيز معماري به شكل موزه‌اي سمبليك درآمده است. در بازديد از اين مكان مي‌توانيد از تالارها و باغ‌هاي اعجاب‌ برانگيز ديدن كنيد. تالار وسيع و زيباي موسوم به تالار آينه‌ها كه قرارداد ختم جنگ جهاني اول در آن منعقد شد، باغ‌هاي فرانسوي كه در آن مارپيچ‌هاي سبز فوق‌العاده و انواع گل‌هاي عجيب از نقاط مختلف جهان در آن گرد آمده‌اند، باسيان دي آپولون يا چشمه آپولون و باغ موسوم به باغ ماري آنتوانت مكان‌هايي است كه همگي مي‌توانند شما را شگفت‌زده كنند. اوايل تابستان بهترين زمان براي بازديد از اين منطقه است به‌خصوص كه نمايشگاه‌ها و كنسرت‌هاي موسيقي زيادي در اين مقطع در آن برگزار مي‌شود.


10 جایی که قبل از مُردن بايــد ديـــد

4 : ماچوپيچو، پرو

هماهنگي طبيعت و انسان

ماچوپيچو را شهر عجايب مي‌شناسند، شايد حالا نتوان اين منطقه ۱۲ هكتاري را يك شهر ناميد، اما باغ‌ها، بالكن‌ها و مارپيچ‌هاي بي‌نظير اين منطقه عظيم هر بازديدكننده‌اي را شگفت‌زده مي‌كند. اين منطقه كوهستاني در دل ابرها قرار مي‌گيرد. اين منطقه در دل كوه‌هاي اوروبامبايرو،‌ همان شهر معروف «شهر گمشده اينكاها» است كه مجسمه مشهور «مجسمه خورشيد» در آن قرار داشت. به هرحال اين منطقه، ردپايي از تاريخ تمدن عجيب اينكاهاست كه هر بيننده‌اي را به تعجب وامي‌دارد. دكتر مفتسوبيستا، مورخ و سياح مشهور مي‌گويد:« شايد با نگاه كردن به عكس‌هاي ماچوپيچو فكر كنيد كه اين نشانه‌هايي از يك تمدن ويران‌شده است اما وقتي پا به آنجا مي‌گذاريد افسون مي‌شويد، اين ناحيه هماهنگي باورنكردني طبيعت و ساخته‌هاي دست انسان است. محيط ماچوپيچو تمام انسان‌ها را سحر مي‌كند...»

10 جایی که قبل از مُردن بايــد ديـــد

3 : مجسمه رامسس دوم،

مجسمه‌هايي باورنكردني

طي ۶۷ سال حكومتش، فرعون رامسس دوم يادگارهاي بسياري از خود به جا گذاشت كه شايد مشهورترين آن‌ها مجسمه ساخته شده در دل كوه‌ها در جنوب مصر است كه آن را مجسمه‌هاي سنگي فرعون مي‌نامند؛ اين مجسمه‌ها در كنار شهر ابوسيبل قرار دارد و به همين دليل به اين اسم هم ناميده مي‌شوند. اين مجسمه‌ها ۴ مجسمه نشسته روي تخت هستند كه عظمت آن‌ها شما را شگفت‌زده مي‌كند اما در اين منطقه شما مي‌توانيد آثار باستاني ديگري هم ببينيد كه نشان‌دهنده پيروزي‌هاي ارتش باستاني مصر بر ارتش‌هاي ليبي، سوريه و نومياست. در كنار اين مجسمه‌ها مجسمه نفرتي تي، محبو‌ب‌ترين همسر فرعون هم هست. بهترين زمان ديدن اين مجسمه‌ها از ۲۰ فوريه تا ۲۰ اكتبر است كه در آن نورخورشيد به گونه‌اي به مجسمه‌ها مي‌تابد كه بهترين منظره را پيش چشم شما قرار مي‌دهد.


10 جایی که قبل از مُردن بايــد ديـــد

2 : ديوار بزرگ، چين

بزرگ‌ترين ساخته دست بشر

مي‌گويند فضانوردان از بالاتر از جو مي‌توانند ديوارچين را با چشم غيرمسلح ببينند، اما مسئله به اين سادگي‌ها نيست، اين نكته نبايد شما را از بازديد از ديوار چين پشيمان كند. اين ديوار ۶ هزار كيلومتري در شمال چين عظيم‌ترين ساخته بشر از آغاز تاريخ تا كنون است. در طول اين ديوار انواع و اقسام محيط‌هاي طبيعي را مي‌بينيد،‌ بخشي از آن تنها در فاصله يك ساعتي پكن است، بخش ديگر در دل مناطق جنگلي است و بخشي در دل بيابان قرار گرفته است. در هر فصل از سال‌ كه به اين منطقه سفر كنيد مي‌توانيد از زيباي‌هاي آن‌ها استفاده كنيد، اما يادتان باشد كه در برخي ماه‌هاي سال، به‌خصوص در تعطيلات چين، ميزان بازديدكننده‌ها در مناطقي كه به‌طور عام توريست‌ها را به آنجا مي‌برند آن‌قدر زياد است كه شلوغي ممكن است نگذارد شما لذت كامل را از اين منطقه ببريد.


10 جایی که قبل از مُردن بايــد ديـــد

1 : نورشمالي، قطب

سينماي طبيعت

اين صرفا يك پديده طبيعي است كه بشر در آن هيچ نقشي ندارد. اين اتفاق وقتي مي‌افتد كه ذرات خورشيدي به قطب مغناطيسي زمين برخورد مي‌كند و مجموعه‌اي باورنكردني از رنگ‌ها را تشكيل مي‌دهند. به‌نوعي مي‌توان اين پديده را رنگين‌كماني عظيم از نور و رنگ دانست كه ميان زمين و آسمان پلي مي‌زند. دكتر ماگتوس و هدالر، متخصص زمين‌شناسي مي‌گويد: «در يك شب تاريك و ساكت به تماشاي اين نور بنشينيد تا كاملا شگفت‌زده شويد، تقريبا تمام كساني كه براي اولين‌بار نور شمالي را در چنين شرايطي مي‌بينند در جاي خود ميخكوب مي‌شوند.» بهترين جاها براي ديدن اين نور منطقه آلاسكا، يا كالياري در كانادا هستند.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

10 جایی که قبل از مُردن بايــد ديـــد


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mohsen

      خیلی مجلتون جالب و کامله واقعا" نقص نداره

    • maryam

      عالی بود

    • @R@$

      مر30 خیلی مجله ی جالبی دارین

    • magid

      خیلی باحال بودممنون

    • الهه

      ذست شما درد نکنه الان دیدیم تو عکس ها! الهی از جوونی خیز ببینی که ما پول بلیت ندیم!

    • naser

      دست شما درد نکنه واقعا دیدنی بودند

    • بدون نام

      خیلی خووووووووووووب بووووووووووودن!!!!!!!

    • ساغر

      خیلی زیبا بود اما فکر نکنم حتی بتونم یکی از این جاهای دیدنی رو برم.مرسی از شما.

    • mehrnoosh ansari

      aslan jaleb nabood

    • hana

      چه هدفی داشتی اینارو نشونمون دادی؟؟؟؟آخه ما پولمون کجا بود بریم این همه جا رو ببینیم؟؟؟عقده ای شد.........م

    • سمیرا

      جالب بودن ولی بهتر از اینا هم هستن

    • فائزه

      واقعا قشنگ و عالی بود خیلی خیلی

    • saba

      kheyli khoob bood mersi vagan ham bayad did.

    • بدون نام

      از هیچ کدومشون خوشم نیومد

    • ناشناس

      خیلی آلیه اما من عشقی دارم که دو برابر اینا دوسش دارم

    • بدون نام

      من رفتم همشونو ببینم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج