۸۴۴۹۵۲
۲۱ نظر
۵۰۱۰
۲۱ نظر
۵۰۱۰
پ

پیام روس‌ها به اسد: از سوریه می‌رویم

در هفته ای که گذشت، کاخ ریاست جمهوری در دمشق به دلیل کثرت مهمانانی که وارد آن شدند، زمانی برای عوض کردن لوازم پذیرایی نداشت! در اغاز، وزیر دفاع روسیه، یک روز بعد، وزیر دفاع عراق و رئیس ستاد مشترک نیروهای ملسح ایران، وارد سوریه شدند، و احتمالا در ادامه، هیئت هایی از دیگر دولتهای عربی برای بررسی امکان دعوت از سوریه برای بازگشت به نشست مجمع عربی که قرار است در تونس برگزار شود، به سوریه می روند.

انتخاب: تسفي برئيل در هاآرتص نوشت: در هفته ای که گذشت، کاخ ریاست جمهوری در دمشق به دلیل کثرت مهمانانی که وارد آن شدند، زمانی برای عوض کردن لوازم پذیرایی نداشت! در اغاز، وزیر دفاع روسیه، یک روز بعد، وزیر دفاع عراق و رئیس ستاد مشترک نیروهای ملسح ایران، وارد سوریه شدند، و احتمالا در ادامه، هیئت هایی از دیگر دولتهای عربی برای بررسی امکان دعوت از سوریه برای بازگشت به نشست مجمع عربی که قرار است در تونس برگزار شود، به سوریه می روند.

پیام روس‌ها به اسد: از سوریه می‌رویم

در ادامه این مطلب آمده است: مهمانان رسما تصریح کردند که برای گفتگو در مورد ادامه مبارزه با تروریستها وارد این کشور شده اند، اما این موضوع می توانست از طریق تماس تلفنی هم مورد بحث قرار گیرد. مساله اصلی، گام بعدی روسیه است که تبدیل به دغدغه اصلی این طرفها شده است. رئیس جمهور روسیه روز یکشنبه جلسه اقدام مشترکی را با حضور وزیر خارجه و وزیر دفاع خود برگزار کرد که طبق گزارش های روسی و سوری، در این جلسه به آنها دستور داد نیروهای روسیه را از سوریه خارج کرده و جنگنده های روسی را از پایگاه حمیمیم بیرون برند.

طبق گزارشها، گروه اول جنگنده های روسی به روسیه بازگشته است. اما (جمعه) برای شرکت در نبرد استان ادلب به سوریه رفته اند. رئیس کمیسیون دفاع و امنیت در پارلمان روسیه تخمین زده است که روسیه حدود هزار سرباز خود را در سوریه نگاه می دارد، که به نظر می رسد با این اقدام قصد دارد به اسد بفهماند که نقش نظامی روسیه در سوریه به پایان خود نزدیک می شود.

با این حال، باید گفت این مساله درست نیست؛ چرا که استان ادلب هنوز منتظر راه حل است و پیش بینی می شود در صورتی که ترکیه نتواند به تعهداتش به روسیه وفادار مانده و نیروهای جبهه النصره و جیش الاسلام را از این استان خارج کند، نبرد ادلب به خشونت زیادی کشیده می شود.

دو قدرت بزرگ که تجهیزات نظامی در اختیار دارند، مانع تکمیل سیطره اسد بر سوریه می شوند. اخیرا بین روسیه و ترکیه شراره های خشم و تنش شعله ور شده است؛ چرا که رئیس جمهور ترکیه از روسیه خواست زمان بیشتری برای عمل به تعهداتش به آن بدهد و این در حالی است که روسیه تلاش می کند عملیات نظامی را برای انتقال به مرحله سیاسی و پایان جنگ، تکمیل کند.

طرفی که باید از عقب نشینی احتمالی روسیه از سوریه نگران باشد، اسرائیل است؛ چرا که روسیه را ضمانت مهمی برای جلوگیری از تمرکز ایران بر مرزهای سوریه با اسرائیل بویژه در تپه های جولان می داند. روسیه به تعهدات خود عمل نکرده و نیروهای ایرانی را تا فاصله ده کیلومتری شرق خط مرزی دور نکرد، بلکه پیشنهاد داد نقاط مراقبتی در طول مرزها برپا شود.

از سوی دیگر، اسرائیلیها امیدوارند از خروج نیروهای روسیه از سوریه، بعنوان عاملی برای فشار بر ایران استفاده شود، تا این کشور نیز در مورد خارج کردن نیروهای خود از سوریه اقدام کند. اما باید این مساله را در نظر داشته باشد که در این مرحله هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه ایران هم مانند روسیه چنین نیتی داشته باشد، وجود ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روسیه پایگاهش رو که جمع نمیکنه.اینا بازیه برای فشار بر ایران.ما خیلی هزینه ی جانی و مالی برای سوریه دادیم.حقمونه نفعی ببریم.

    • بدون نام

      طبق معمول روسیه خیانت کرد

      پاسخ ها

      • رشنو

        اتفاقا وقتی روسیه بیرون بره میدان فقط دراختیارایرانه

    • AAAAAAAAAA

      روسیه از سوریه میرود و ایران را تنها میگزارید طبق دستور ترامپ.
      روسیه کثیف را خوب نمی شناسید بخاطر پول هر کاری میکند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قبلا هم حمالیش مال ایران بود چند تا نظامی روسی کشته شدند؟ اونا اصلا تو جنگهای چریکی وارد نمیشدن فقط بمباران هوایی میکرد

      • علی کرمانشاه

        اشتباه نکنید اصل قدرت برتر در سوریه ایران و همپیمان محور مقاومت است اگر هواپیما جنگنده و سایتهای ناو هواپیمابر و موشکی به تنهایی جواب میداد امریکا و اعتلاف صهیونیزمی نیابتی های وهابی داعش و النصره و مزدورهای اجاره‌ای خارجی بیش از ۸۰٪سوریه و ۵۰٪عراق را در اشغال نظامی داشتند پس چرا نتوانستند آن را حفظ کنند و بسوی مرزهای غربی ایران بیایند آنها پیشرفته ترین‌تسلیحات نظامی و دلارهای فراوان خرج کردند ولی در مقابل جوانان باغیرت و مقتدر و شجاع سپاه قدس و محور مقاومت نتوانستند دوام بیاورند و منطقه مملو از اجساد پلید وهابی های داعش و النصره و مزدوران اجاره‌ای و خائنین داخلی شد و الان باقی‌مانده آنها بصورت فشرده در منطقه تدمر در محاصره کامل هستند که یا باید بمیرند و یا تسلیم شوند حضور سپاه قدس و محور مقاومت در سوریه و عراق یعنی حفظ آرامش داخل ایران و امنیت پایدار کشور و ملت عزیز و لایق ایران است خروج ما از سوریه خطر نفوذ وهابی های نیابتی آل‌سعود و امریکارابه مرزهای شرق و غرب ایران را تقویت میکند و قطعا جنگ رآ به داخل ایران میکشانند که در این صورت هم خط مقدم سوریه و عراق را از دست داده و هم بخشی از کشور خود را درگیر جنگ با وهابی های مزدور عربستان و ارتجاع عرب وهابی و اعتلاف امریکایی میکنیم.لااقل همان سوریه و بلندای جولان را نگه میداریم که با کوچکترین تحرک دشمن تکفیری و صهیونیزمی امریکایی مستقیم تا اورشلیم و حیفاء را از وجود کثیف صهیونیزم‌محو و پاکسازی کنیم و لااقل اسرائیل را محو و نابود کنیم تااثری از این غده سرطانی باقی نماند.

      • دونالد ترامپ

        علی نظرت چرت به تمام معنا بود هنوز از اصل ماجرا بیخبری فک میزنی

      • hassan.h

        این ایران بود که روسیه را وارد جنگ سوریه کرد و هم پیمانان ناتو را دچار حیرت کرد به گونه ای که دوئل شرقی غربی دوباره در اذهان آنها زنده شد
        از قول های تبلیغاتی ترامپ خروج از ناتو بود ولی وقتی روسیه وارد جنگ سوریه شد ترامپ از عمل به این وعده صرف نظر کرد
        هدف ایران و روسیه پیش گیری از تسلط وحشی های داعش بر سوریه بود که محقق شد اکنون ایران و روسیه هر دو می توانند نیروهایشان را کاهش دهند

    • AAAAAAAAAA

      روسیه از سوریه میرود و ایران را تنها میگزارید طبق دستور ترامپ.
      روسیه کثیف را خوب نمی شناسید بخاطر پول هر کاری میکند.

      پاسخ ها

      • علی کرمانشاه

        حضور روسیه بسته به امنیت ملی خودش است و اگر وهابی‌ها در سوریه و عراق قدرت بگیرند روسیه هم توسط وهابی های چچنی و ازبکها و قرقیزها که بیش از ۹۰٪انتحاری های داعش و النصره را تامین میکنند تا آخر روسیه و دریای مدیترانه اشغال میشود روسیه برای دفع خطر افراطی های خود تلاش میکند که پای وهابی های داعش و النصره به جمهوری‌های مشترک المنافع نرسد چون اکثر ونها از مسلمانان وهابی هستند و در جنگهای سوریه و عراق و لبنان حضور دارند .

      • حمید

        وقتی بین ایران و عراق جنگ شد ‌ کسا نی که منافع اونها به خطر افتاد به غرب و کشورهای دیگه فرار کردن. در جنگ سوریه و عراق علیه داعش و جنگ خلیج فارس هم این اتفاق افتاد در جنگ یمن هم بیشترین غرق شدگلن دریای مدیترانه را سوریها و یمنی ها تشکیل دادند.
        اگر این جنگ با سیاست بازی روسیه امریکا چین و اروپا که هرکدام از بازگشت تکفیریها به سرزمین خودشان نگرانند بخواهند به ایران و سوریه و عراق و یمن پاکستان و افغانستان ختم شود و اگر نا امنی هم هست در این مناطق بماند چه خواهد شد؟ ای کسانی که نمی توانید مثل بعضی ها به کشورهای دیگر مهاجرت کنید.
        جوانان زیادی بدنیا بیاورید و انها را به جنگ بفرستید این جنگ بیش از ملت ایران و عراق و سوریه و یمن و افغانستان قربانی میخواهد.تا به خاک ایران کشیده نشود.
        بیاد همه ی شهدای مظلوم که دور از وطن شهید شدن. بیاد جوانان عزیز در حال جهاد. و ظهور اقا صلوات

    • بدون نام

      بجز آمریکا همه باید از سوریه بروند .
      وگرنه درگیری شدیدتری رخ خواهد داد .
      هزینه ماندن سنگین است .
      بگذارید این هزینه برای آمریکا باشد .
      یا دعا کنیم جنگ نیابتی کنار برود و جنگ واقعی و رودربایستی رو ایجاد شود .
      که فقط یک طرف دعوا از بین برود .
      و برای همیشه جنگ در منطقه از بین برود .
      شتر سواری که دلا دلا نمیشه .
      خاک تو سر همه آنها .

    • بدون نام

      ما چرا به روسیه اعتماد می کنیم .
      ابتدا تاسیس اسرائیل با هم دستی خود روسیه ایجاد شد .
      اولین مهاجران اسراییل از روسیه بوده اند .
      حالا دلمان به چی خوش است .
      ما اگر بفهمیم باید با آمریکا رابطه حسنه داشته باشیم .

    • بدون نام

      روسیه هر کاری می خواهد بکند، ما نسبت به نیروهای خودمان باید مستقل تصمیم بگیریم و فقط منفعت و مصلحت خودمان را در نظر بگیریم. تصمیمات روسها با اسرائیلیها هماهنگ است، المومن کیس، ما باید خیلی باهوش باشیم، اخیرا ملاقات مسئولین نظامی سه کشور عراق، ایران و سوریه در دمشق اقدام محکم و لازم بود، الحمد لله.

    • بدون نام

      چقدر باید هزینه بدیم خدا داند
      تورمه ۹۸ چقدر بشه خدا داند
      اخه اینهمه فشار و هزینه و تلفات شده چرا اسراییل روز بروز گردنش کلفتتر میشه مگر تمام جنگها برا اسراییل نیست چرا وقتی کاری نمیشه کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هشت سال 16 میلیارد هزینه ایران بود.ینی سالی دومیلیار دلار.بنظرت عدد یبزرگ و زیادیه؟اصلا این رقم دردی از مشکلات ایران دوا میکنه؟؟اگر این هزینه اونجا نمیشد و نیروهای داعش که به سی کیلومتری مرز ایران و نزدیک شهرهای ایران رسیده بودن وارد خاک ایران میشدن چند برابر باید هزینه جانی و مالی میدادیم؟؟

    • بدون نام

      چقدر باید هزینه بدیم خدا داند
      تورمه ۹۸ چقدر بشه خدا داند
      اخه اینهمه فشار و هزینه و تلفات شده چرا اسراییل روز بروز گردنش کلفتتر میشه مگر تمام جنگها برا اسراییل نیست چرا وقتی کاری نمیشه کرد

    • بدون نام

      جلوی ضرر رو هر وقت بگیرید نفعه ، همیشه باید این نکته رو اویزه گوش کرد که .........وضع می تونه به سرعت بد بشه .

    • بدون نام

      تا حالا روسیه جایی نرفته و به راحتی حاضر به ترک اونجا شده باشه

    • بدون نام

      ما را با تی پا از سوریه بیرون خواهند انداخت. متخصص کش دادن هر چیز تا حضیض برای خروج شده ایم.

    • rm

      گیریم روسیه ازسوریه بره مگرسیاست مقاومت وابسته به روسیه است ؟شاید خدامیخواد روسیه بره تادست مقاومت برای هراقدامی. جهت بیرون راندن امریکا بازباشه .اماروسیه هیچوقت ازسوربه بیرن نمیره هرکس خلاف این فکرکنه شمه سیاسی ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج