جاباما
۸۴۶۶۹
۱۳ نظر
۵۰۲۵
۱۳ نظر
۵۰۲۵
پ

قدرتمندترین زنان جهان چند فرزند دارند؟

زنان قدرتمند جهان که هر ساله توسط مجله فوربس انتخاب می شوند زنانی هستند که مخصوصا در عرصه سیاست تاثیرگذارند البته کم نیستند زنانی چون اپرا وینفری و آنجلینا جولی که از عالم هنر وارد این لیست شده اند.

خبرآنلاین: زنان قدرتمند جهان که هر ساله توسط مجله فوربس انتخاب می شوند زنانی هستند که مخصوصا در عرصه سیاست تاثیرگذارند البته کم نیستند زنانی چون اپرا وینفری و آنجلینا جولی که از عالم هنر وارد این لیست شده اند.

اما این زنان هر کدام چند فرزند دارند؟ و انجام وظایف سیاسی تا چه اندازه روی زندگی آنان تاثیرگذاشته است در زیر به بررسی تعداد فرزندان برخی از معروفترین زنان عالم سیاست پرداخته ایم و نکته جالب این که اکثر آنان دو فرزندی هستند.

قدرتمندترین زنان جهان چند فرزند دارند؟

آنگلا دوروتئا مرکل متولد ۱۷ ژوئیه ۱۹۵۴ در هامبورگ. سیاست‌مدار آلمانی، دبیر کل اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان و از ۲۲ نوامبر ۲۰۰۵ صدراعظم کنونی و اولین بانویِ صدراعظم در تاریخ آلمان.

مرکل که در پی اولین انتخابات مشترک هر دو آلمان شرقی و غربی در دسامبر ۱۹۹۰ و از ایالت «مکلنبورگ-فورپومرن» که از ایالات آلمان شرقی سابق بود، به بوندس‌تاگ راه یافته از سال ۲۰۰۰ تا کنون رئیس اتحادیه دموکرات مسیحی‌ها بوده و رئیس دولت ائتلافی آلمان فدرال است.

آنگلا مرکل رهبر دوفاکتوی اتحادیه اروپا خوانده شده است، و مجله فوربز او را در ۲۰۱۲ دومین شخص قدرتمند جهان، نامید که بالاترین رتبه‌ای‌است که یک زن تاکنون بدان رسیده است.

وی در سال ۱۹۵۴ در هامبورگ متولد شد. پدرش یک کشیش و مادرش معلم بود. اندکی بعد از تولد وی، خانواده‌اش به آلمان شرقی مهاجرت کردند. در زمان تحصیل در دبیرستان، نمرات خوب او در دروس مختلف بخصوص ریاضی و زبان روسی مورد توجه معلمان قرار گرفته بود.

نام کامل او در آن زمان و تا پیش از ازدواج اولش آنگلا دوروتئا کزنر بود. زمانی که وی وارد دانشگاه شد با اولریش مرکل دانشجوی فیزیک آشنا شد و با او ازدواج کرد. این ازدواج در سال ۱۹۸۲ به جدایی کشید اما آنجلا نام خانوادگی همسر اولش را برای خود حفظ کرد و تبدیل به «آنگلا مرکل» کنونی شد.

اودو فرزند پسردارد که البته متعلق متعلق به همسردومش استیوآخیم زاوِر (۱۹۹۸ تاکنون) است.

قدرتمندترین زنان جهان چند فرزند دارند؟

میشل اوباما متولد ۱۷ ژانویه ۱۹۶۴ در شیکاگو همسر رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، باراک اوباما، و بانوی اول ایالات متحده است.

او دانش آموختهٔ دانشگاه پرینستون و دارای دکترای حقوق از دانشگاه هاروارد است.

خانم اوباما دو فرزند دختر به نام مالیا و ساشا دارد.

قدرتمندترین زنان جهان چند فرزند دارند؟

کاترین مارگارت اشتون ، بارونس اشتون او آپهولاند متولد ۲۰ مارس ۱۹۵۶ نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی است.

کاترین اشتون عضو حزب کارگر بریتانیاست و در سال ۱۹۹۹ لقب بارونس گرفت.او در خانواده ای از طبقه کارگر در لانکشایر بریتانیا بدنیا آمد و اولین عضو خانواده اش است که توانسته به دانشگاه راه پیدا کند.

قبل از فعالیت سیاسی در کمپین خلع سلاح هسته ای فعالیت می کرد و تا مقام معاونت این سازمان پیش رفت. در زمان نخست وزیری تونی بلر معاون وزیر بود.

در سال ۲۰۰۹ به عنوان مسئول سیاست خارچی اتحادیه اروپا انتخاب شد وی پیش از این کمیسر عالی اتحادیه اروپا در امور تجارت و بازرگانی بود.

او دو فرزند و ۳ فرزند خوانده دارد. نام همسرش پیتر کلنر و نام فرزندانش رابرت پیتر ، ربکا کلر است.

قدرتمندترین زنان جهان چند فرزند دارند؟

دیلما، رییس جمهور برزیل از یک پدر بلغاری مهاجر و مادری برزیلی زاده شده است. وی در مدرسه کاتولیک‌های فرانسوی زبان تحصیل کرد و در دهه ۱۹۶۰ میلادی به گروه‌های چریکی مبارز پیوست. در دهه ۷۰ دستگیر شد و تحت شکنجه‌های شدیدی قرار گرفت و بعد از آزادی از انجام فعالیت‌های سیاسی منع شد.

بعد از آن وارد دانشگاه شد و در رشته اقتصاد مدرک کارشناسی را کسب کرد. وی همواره شیوهٔ مبارزاتی خود را از نوع سیاسی می‌دانست و گرایشی به مبارزات مسلحانه نداشته. در دهه ۸۰ وارد فعالیت‌های دولتی شد و پست‌های متعددی را کسب کرد که از میان آنها می‌توان به انتصاب به عنوان وزیر انرژی ایالتی اشاره کرد. آخرین منسب حکومتی وی قبل از ریاست جمهوری، رئیس دفتری رئیس جمهور داسیلوا بوده است. وی یک فرزند به نام پائولا دارد.

وی در سال ۲۰۰۹ به سرطان غدد لنفاوی دچار شد و ماه‌ها تحت شیمی درمانی قرار گرفت و توانست سلامتی خود را بازیابد.

قدرتمندترین زنان جهان چند فرزند دارند؟

هیلاری کیلنتون فرزند نخست دروتی و هیو رودهام بود. هیلاری و برادرانش تونی وهیو در بریج پارک در حومه شهر شیکاگو در ایالت ایلینوی رشد یافت.

بعد از پایان تحصیلات در کالج ولزلی در رشته علوم سیاسی درسال ۱۹۶۹ وارد مدرسه حقوق دانشگاه ییل شد، و در این مکان برای نخستین بار با بیل کلینتون آشنا شد. او در سال ۱۹۷۳ دکترای حقوق را از همین دانشگاه دریافت کرد.

بعد از مدتی در آرکانزاس در کنار بیل کلینتون که فعالیت زیادی را برای تبدیل شدن به یک سیاست‌مدار حرفه‌ای آغاز کرده بود مشغول شد.

بیل کلینتون و هیلاری در سال ۱۹۷۵ با هم ازدواج کردند. هیلاری در سال ۱۹۷۶ عضو هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه آرکانسا و همچنین عضو موسسه حقوقی (Rose law) شد.

او دو فرزند دختر به نام چلسی و ویکتوریا دارد.

قدرتمندترین زنان جهان چند فرزند دارند؟

کریستین مادلین اودته لاگارد ، رییس صندوق بین المللی پول متولد اول ژانویه ۱۹۵۶ حقوقدان فرانسوی، وزیر اقتصاد و دارایی پیشین فرانسه و رئیس صندوق بین‌المللی پول می‌باشد.

او در ژوئن ۲۰۰۷ از طرف نیکولا سارکوزی به عنوان وزیر دارایی انتخاب شد. او پیش از این نیز در زمان دولت دومینیک دو ویلپن به عنوان وزیر تجارت و وزیر کشاورزی و ماهیگیری انتخاب شده بود. او اولین وزیر اقتصاد زن در دولت‌های جی۸ است. همچنین او اولین زنی است که به عنوان رئیس صندوق بین‌المللی پول انتخاب می‌شود. کریستین لاگارد در سال ۲۰۱۱ در رده نهم فهرست قدرت‌مندترین زنان جهان نشریه فوربز قرار گرفت.

کریستین لاگارد در پاریس در یک خانواده دانشگاهی به دنیا آمد. پدر او رابرت لالواِت استاد زبان انگلیسی در دانشکده روان بود و مادرش نیکول به عنوان یک معلم کار می‌کرد. لاگارد در نوجوانی، عضو تیم ملی شنای موزون فرانسه بود. لاگارد به عنوان کارآموز در سال ۱۹۷۴ در ساختمان کنگره ایالات متحده کار می‌کرد.

لاگارد دوبار طلاق گرفته و دارای دو پسر، پیر هانری لاگارد (متولد ۱۹۸۶) و توماس لاگارد (متولد ۱۹۸۸) از ازدواج اول خود با ویلفرد لاگارد است. از سال ۲۰۰۶، شریک زندگی او یک کارآفرین به نام خاویر جیوکانتی (Xavier Giocanti) از مارسی است.

قدرتمندترین زنان جهان چند فرزند دارند؟

نانسی پاتریشیا د الساندرو پلوسی ،‌ رییس مجلس نمایندگان آمریکا متولد ۲۶ مارس ۱۹۴۰ در ایالت مریلند، آمریکا از اعضای حزب دمکرات و رئیس سابق مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا است. سمتی که آنرا در تاریخ ۴ ژانویه ۲۰۱۱ به جان بینر تحویل داد.

او یکی از مخالفان سیاست‌های جرج بوش در اعزام نیرو به عراق بود.

وی اولین زن در تاریخ آمریکا است که به سمت ریاست مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا دست یافته است.

همسرش پل پلوسی وفرزندانشنانسی کارین، کریستین، ژاکلین، پل و الکساندر نام دارند

قدرتمندترین زنان جهان چند فرزند دارند؟

آنگ سان سو چی فعال سیاسی، مدافع حقوق بشر، از مخالفان حکومت نظامی برمه و برنده جایزه صلح نوبل است. در انتخابات عمومی سال ۱۹۹۰ اتحادیه ملی دموکراسی به رهبری او توانست ۵۹ ٪ آرای ملی و ۸۱ ٪ کرسی‌های مجلس را از آن خود کند. او که پیش از این انتخابات نیز در بازداشت خانگی بود، مجموعاً ۱۵ سال از عمر خود را بین ژوئیه سال ۱۹۸۹ تا نوامبر سال ۲۰۱۰ در حصر خانگی بسر برده است. او در سال ۱۹۹۱ جایزه صلح نوبل، در سال ۱۹۹۲ جایزه جواهر لعل نهرو را به منظور تفاهم بین‌المللی از دولت هند و جایزه بین‌المللی سیمون بولیوار را از دولت ونزوئلا دریافت کرد.

وی در روز ۱۹ ژوئن ۱۹۴۵ در شهر رانگون پایتخت برمه متولد گردید او در ۱۹۶۹ دوره‌ی کارشناسی خود را در رشته‌های فلسفه، علوم سیاسی و اقتصاد در کالجی در آکسفورد به پایان رساند. سپس به مدت سه سال در نییورک زندگی کرد و در سازمان ملل به کار پرداخت. او همزمان مجبور بود برای تأمین مالی خود مطالبی برای مایکل اریس محقق فرهنگ تبت بنویسد. آن دو در ۱۹۷۲ با یکدیگر ازدواج کردند. او در ۱۹۸۵ دکترای خود را از دانشکده مطالعات مشرق‌زمین و آفریقا دانشگاه لندن دریافت کرد.

اریس در سال ۱۹۹۹ در روز تولد ۵۳ سالگی خود درگذشت. آنگ سان سو چی در ۱۳ نوامبر ۲۰۱۰ از بازداشت خانگی خارج شد. او دو فرزند دارد؛ آلکساندر، کیم

قدرتمندترین زنان جهان چند فرزند دارند؟

موزه بنت ناصر بن عبدالله المسند متولد ۱۹۵۹ رهمسر دوم (از میان سه همسر) حمد بن خلیفه آل ثانی امیر پیشین قطر است.

وی فارغ التحصیل جامعه شناسی از دانشگاه قطراو نماینده ویژه یونسکو در امور آموزش پایه وپیشرفته و رئیس بنیاد آموزش و علوم و توسعه جامعه قطر است. موزه مادر امیر فعلی قطر، تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی، است.

او پنج پسر و دو دختر دارد.

قدرتمندترین زنان جهان چند فرزند دارند؟

سونیا گاندی متولد ۱۹۴۶ رهبر ایتالیایی تبار حزب کنگره ملی هند و بیوه نخست وزیر سابق هند راجیو گاندی است. او همچنین ریاست جبهه سیاسی ای با نام جبهه متحد ترقی خواه و ائتلاف پارلمانی کنگره را در پارلمان هند بر عهده دارد.

نشریه فوربس، این سیاستمدار پرنفود در سیاست هند را به عنوان سومین زن قدرتمند جهان در سال ۲۰۰۴ نام نهاد. در سال ۲۰۰۷رتبه او ششم بود. نام او همچنین در سالهای ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ در فهرست صد فرد پرنفوذ دنیا قرار داشت.

او یک پسر از راجیو گاندی به نام رائول گاندی دارد.

در بین زنان ایرانی دو نفر که بالترین مقامهای دولتی رسیده اند هم هر کدام دو فرزند دارند.

قدرتمندترین زنان جهان چند فرزند دارند؟

مرضیه وحید دستجردی نخستین وزیر زن در جمهوری اسلامی ایران و وزیر بهداشت در دولت احمدی نژاد دو دختر، ۲۴ و ۲۲ ساله دارد.

دختر بزرگش دانشجوی پزشکی است دختر دومش فارغ التحصیل رشته علوم ارتباطات دانشگاه علامه

قدرتمندترین زنان جهان چند فرزند دارند؟

معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست دولت دکتر حسن روحانی هم دو فرزند دارد به نام‌های عیسی و طه که عیسی ازدواج کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      تعداد بچه های عمه های مرا اگر گفتید یک سکه جایزه دارید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از جمعیت جهان که بیشتر نیست

    • بدون نام

      این موارد آخرم زنان قدرتمند جهان بودن دیگه؟

    • ashkan

      طبق معمول عربها تو اینجور مسایل(تنها کاربرد زنان جامعه شون) رکورد زدن
      جامعه جهانی برای حل مشکل رشد روز افون جمعیت جهان که عواقبش کمبود منابع و گرسنگی است باید رو فرهنگ عربها کار کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این عربه اصلا در حد این حرفها نیست اصلا در حد این لیست نیست که اینجا گذاشتنش اونم با سه تا هوو.....
        یه مدته کشور هایی مثل قطر مثلا میخوان فیگور بیان مشکلات فرهنگی جامعه شون مخصوصا در بحث زنان دارن حل میکنند

    • رضا

      دو تا آخري به تيترت نميخوره !!!!

    • بدون نام

      خالا که چه

    • کیانا

      خوبه کسانی هستند که غیر از زاد و ولد کار دیگه ای هم ازشون بر میاد ....زایمان تنها هنرشون نیست

      پاسخ ها

      • امیر

        واقعا خیلی خوبه که خانم ها هم سعی کنن به جنبه های دیگه زندگی هم فکر کنن برخلاف طرز تفکر یه عده از خانومها دیدن یه زن (خانم) با یه عالمه بچه تو دست و بالش اصلا جالب نیست حتی رو اعصاب هم میره... یه خانمی که متکی به خودشه و تو جامعه جایگاهی داره خیلی محترم تر و ارزشمند تر و حتی جذاب تر حداقل میشه فهمید تو زندگی به مسایل دیگه ای هم فکر میکنه وقتش هم همیشه پر نیست

    • mbk

      واقعاقدرتمندند

    • بدون نام

      واقعا این دوتای آخری از چه نظر قدرتمند هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از این نظر

    • بدون نام

      خداوند رحمت کند والدین شما را در اینصورت مادر بزرگ این حقیر سراپا تقصیر هم قدرتمند بوده است و بنده خبر نداشتم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج