۸۵۰۱۵
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

افزایش غیر طبیعی شیوع سرطان در ایران

دکتر بهزاد رحمانی با عنوان این مطلب که بکار بردن واژه سونامی برای شیوع سرطان در کشور لفظ درستی نیست، به خبرنگار مهر گفت: البته تغییری در توزیع سرطان در کشور ایجاد شده که این موضوع دلایل مختلفی دارد.

خبرگزاری مهر: عضو هیئت مدیره انجمن علمی جراحان عمومی ایران، شیوع سرطان در کشورمان را غیرمتعارف خواند و گفت: تغییر به وجود آمده در روند ابتلا به سرطان و افزایش شیوع این بیماری در ایران، طبیعی به نظر نمی رسد.

دکتر بهزاد رحمانی با عنوان این مطلب که بکار بردن واژه سونامی برای شیوع سرطان در کشور لفظ درستی نیست، به خبرنگار مهر گفت: البته تغییری در توزیع سرطان در کشور ایجاد شده که این موضوع دلایل مختلفی دارد.

این جراح عمومی در توضیح دلایل افزایش شیوع سرطان در کشور، گفت: افزایش سن امید به زندگی و طول عمر افراد جامعه، یکی از دلایل افزایش موارد سرطان در کشور است. به طوریکه موارد سرطانها در سنین بالا بیشتر شده است.

رحمانی ادامه داد: اگر به طور میانگین، مردان جامعه ۸۵ سال عمر کنند، ۹۵ درصد آنها دچار سرطان پروستات می شوند.

عضو هیئت مدیره انجمن علمی جراحان عمومی ایران با اشاره به تغییر توزیع سرطانها و شیوع این بیماری در کشور، گفت: در سالهای گذشته بیشتر شاهد شیوع سرطانهای معده، مری و... بودیم. در حالی که هم اکنون سرطان ریه بیشتر شده و پس از آن، همچنان سرطان معده و روده بزرگ از شیوع بالاتری در کشور برخوردارند.

وی همچنین از شیوع بالای سرطان پستان در زنان ایرانی خبر داد و افزود: سن ابتلا به این سرطان در خانمها پایین آمده است.

رحمانی تاکید کرد: با تمام این تفاسیر و افزایش شیوع سرطان در کشور، نمی توان لفظ سونامی را برای این بیماری بکار برد.

وی با تاکید بر غیرمتعارف بودن افزایش شیوع سرطانها در کشور، تصریح کرد: آنچه مسلم است، اینکه سن ابتلا به برخی سرطانها در کشورمان پایین آمده است. به طوریکه در سالهای گذشته سن ابتلا به سرطان روده بزرگ مربوط به افراد ۵۰ سال به بالا بود اما در حال حاضر مواردی از ابتلا به این نوع سرطان در سنین زیر ۲۵ سال هم مشاهده می شود.

رحمانی، این تغییر در افزایش شیوع و توزیع سرطانها در کشور را غیرطبیعی خواند و افزود: شاید یکی از موارد، افزایش سن باشد که با خودش بیماریهای سنین بالا را می آورد، اما این وضعیت علتهای خاص هم دارد که شناخته شده ترین علت افزایش سرطانها، استرس است.

عضو هیئت مدیره انجمن علمی جراحان عمومی ایران ادامه داد: استرس، سطح ایمنی را پایین می آورد و یکی از دلایل شکست سیستم دفاعی بدن، به خاطر استرسهایی است که متوجه فرد است.

وی، همچنین به تغییر عوامل محیطی و نقش آن در افزایش سرطانها اشاره کرد و افزود: آلودگی هوای تهران در بروز و افزایش سرطان ریه را نمی توان نادیده گرفت.

رحمانی از راه شدن آزبست در هوای شهر تهران خبر داد و گفت: آزبست، باعث بروز یک نوع سرطان ریه می شود.

این جراح عمومی با اعلام اینکه آلودگی ناشی از دود و غبار در بروز سرطان نقشی ندارند، افزود: مواد شیمیایی ناشی از بنزین غیراستاندارد، ریسک ابتلا به سرطان ریه را بالا می برد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ترسو

      اقای دکتر دنبال چی هستی ؟ الودگی هوا که ... نداریم ! استرس که اصلا و ابدا.... نداریم ! برنج سیانوری که ... نداریم ! سبزی و میوه ابیاری شده با فاضلاب که.... نداریم ! داروهای تقلبی و بومی سازی!! شده که.... نداریم ! و... واقعا چرا سرطان داریم !!!!!!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • حمیدرضا

        ترسو خیلی باحال گفتی +++++++++++

    • نیما

      با این هوای آلوده تو شهرهای مختلف ....استفاده از کودهای شیمیایی... هورمون برای گوشت...مواد نگهدارنده غیر استاندارد...افزایش سرطان غیر طبیعی که نیست هیچ کاملا طبیعیه...

    • Malek

      ايشون كه پزشك اين مملكته نميخواد سراحتاً بگه كه پارازيت ماهوارهاي و الودگى هوا و بنزين غير استاندارد داره جوانان مملكت را مريض وسرطاني مى كنه هى ميگه سن افراد بالا رفته پس چرا هر روز مي شنويم جوانى گرفتار اين مريضى شده ؟چرا قديما پير ها اينقدر سرطان نمي گرفتند كه ميگيد پير ها بيشتر ميگيرند

    • لیلا

      بمباران های شیمیایی که طی جنگ به ایران شد باعث شد که در خاک پاک ایران تا سالیان سال مواد شیمیایی باقی بمونه
      حالا ببینید که ما در همین خاک سبزیجات صیفی جات و ۰۰۰۰ میکاریم و بعد مصرف میشه
      ببینید بجز سرطان چقدر سقط جنین هم افزایش پیدا کرده مادرهای ما میگن خانوما از پس یه بارداری بر نمیان اما واقعا کدوم جز از اندامهای داخلی ما سالم مونده که خانوما تحمل بارداری رو هم باید داشته باشن

    • بدون نام

      همه چیز آلوده است بعلاوه استرس و ناامیدی باز هم میگویند سونامی سرطان نداریم پس اگر سونامی نیست این همه مطبها شلوغ است و درد بی درمان زیاد شده اسمش چیست آقای دکتر!!!!!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج