جاباما
۸۵۱۳۸۹
۲۸ نظر
۷۶۴۱
۲۸ نظر
۷۶۴۱
پ

معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

ایالات متحده یکی از وسیع‌ترین کشور‌های جهان است که از ۵۰ ایالت بزرگ و کوچک تشکیل شده و هر یک از این ایالت‌ها دارای قانون مربوط به خود است که بخشی از یک حکومت فدرال بزرگ‌تر هستند.

برترین‌ها - ترجمه از حسین علی‌پناهی: ایالات متحده یکی از وسیع‌ترین کشور‌های جهان است که از ۵۰ ایالت بزرگ و کوچک تشکیل شده و هر یک از این ایالت‌ها دارای قانون مربوط به خود است که بخشی از یک حکومت فدرال بزرگ‌تر هستند. هر یک از این ایالات نیز پرچم خاص خود را دارد که معنایی خاص پشت نماد‌های روی آن پرچم نهفته است. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با معنای پشت هر یک از این پرچم‌ها که تاریخ و دلیل جالبی دارند آشنا کنیم.

۱- آلاباما
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

از سال ۱۸۹۵ میلادی، پرچم ایالت آلاباما یک صلیب قرمز رنگ سنت اندروز روی یک زمینه تماماً سفید مستطیلی بوده است. به احتمال فراوان این طراحی به منظور حفظ دائمی برخی از ویژگی‌های بسیار متمایز پرچم رزمی نیرو‌های کنفدراسیون در دوران جنگ داخلی بوده است. آلاباما یکی از تنها ۴ ایالتی است که رنگ آبی را در پرچم خود ندارد. ۳ ایالت دیگر عبارتند از کالیفرنیا، مریلند و نیو مکزیکو.
۲- آلاسکا
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

آلاسکا در سال ۱۹۲۶ هنوز یک ایالت نشده بود که در سودای رسیدن به جایگاه ایالتی، لژیون آلاسکایی آمریکایی در مشارکت به فرماندار منطقه‌ای یک مسابقه طراحی پرچم را برای کودکان این ایالت برگزار کرد. برنده این مسابقه پرچمی بود که توسط جان بنی بنسون ۱۳ ساله طراحی شده بود، نوجوانی که در یک یتیم خانه در اونالاسکا زندگی می‌کرد. طراحی او شامل ۸ ستاره (ستاره‌های دب اکبر و ستاره شمالی) روی یک زمینه آبی بود که نماد آسمان و گل فراموشم مکن آلاسکایی بود. او یک ستاره هشتم را نیز در این طراحی وارد کرد که به گفته خودش ستاره شمالی و نماد آینده ایالت آلاسکا بوده که شمالی‌ترین ایالت آمریکا محسوب می‌شود.
۳- آریزونا
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

پرچم ایالت آریزونا در سال ۱۹۱۷ شکل گرفت و از دو بخش تشکیل شده است. بخش بالای آن از ۱۳ پرتو متناوب قرمز و زرد که نماد ۱۳ جامعه اولیه است تشکیل می‌شود. رنگ این پرتو‌ها به احترام پرچم اسپانیا که توسط فرانسیسکو وازکز د کورونادو هنگام ورود به آریزونا و کشف این منطقه در سال ۱۵۴۰ حمل می‌شد در این پرچم وارد شده است. نیمه دوم پرچم نیز آبی یک رنگ و ساده بوده و با رنگ آبی پرچم ایالات متحده یکسان است. یک ستاره مسی رنگ بزرگ نیز در مرکز پرچم قرار دارد که موقعیت آریزونا به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده مس در ایالات متحده را نشان می‌دهد.
۴- آرکانزاس
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

پرچم ایالت آرکانزاس شاید ساده به نظر برسد، اما سمبولیسم در آن موج می‌زند. رنگ‌های این پرچم (قرمز، سفید و آبی) نشان دهنده جایگاه آرکانزاس به عنوان یک ایالت در اتحادیه هستند. شکل الماس مرکز پرچم نیز به تنها معدن الماس ایالات متحده اشاره دارد که در آرکانزاس واقع شده و ۲۵ ستاره حاشیه آن نیز نشان می‌دهد که این ایالت ۲۵ اُمین ایالتی بوده که به عضویت این اتحاد درآمده است.
۳ ستاره زیر واژه «آرکانزاس» دو معنا دارد: آرکانزاس بخشی از سه کشور (اسپانیا، فرانسه و ایالات متحده) بوده و سومین ایالتی نیز بوده که از ایالت لوییزیانا پرچیس خارج شده است. ستاره بالای واژه «آرکانزاس» نیز در سال ۱۹۲۳ به عنوان نماد کنفدراسیونی به این پرچم اضافه شد.
۵- کالیفرنیا
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

پرچم کالیفرنیا به طور رسمی در سال ۱۹۱۱ رونمایی شد بلکه اولین بار در سال ۱۸۴۶ به عنوان نماد شورش علیه مکزیک که در آن دوران هنوز بر این ایالت حکمرانی می‌کرد برافراشته شد. خرس گریزلی که روزگاری به وفور در این ایالت دیده می‌شد، اما اکنون در این منطقه منقرض شده است، با هدف ترساندن مقامات مکزیکی در این پرچم وارد شد. ستاره سرخ داخل آن نیز برای تقلید از «ستاره تنهای تگزاس» در این پرچم قرار گرفته است.
۶- کلرادو
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

رنگ آبی در پرچم کلرادو در سال ۱۹۱۱ به این پرچم اضافه شد که نماد آسمان‌های وسیع آبی این ایالت بوده و باریکه سفید وسط آن نیز نماد قله‌های برف گرفته آن است. حرف «c» با همان رنگ قرمز پرچم ایالات متحده در وسط پرچم کلرادو نقش بسته و نماد خاک‌های قرمز رنگ این ایالت است. دایره طلایی درون این حرف نیز نماد روز‌های فراوان آفتابی این ایالت در طول سال عنوان شده است.
۷- کنتیکت
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

پرچم ایالت کنتیکت در سال ۱۸۹۵ به رسمت شناخته شد اگر چه از سال‌ها قبل به عنوان پرچم رسمی ایالت ناتمگ پذیرفته شده بود. طرح آن از ۳ درخت انگور تشکیل شده که نماد سه جامعه قدیمی این ایالت است که بعد‌ها به یکدیگر پیوسته و این ایالت را تشکیل دادند.
درخت‌های انگور نیز از سال ۱۶۳۹ با این ایالت بوده است، زمانی که بخشی از مهر رسمی آورده شده از بریتانیا توسط سرهنگ جرج فنویک بودند که بر منطقه سیبروک حکومت می‌کرد. عبارت لاتین «qui transtulit sustinet» نیز که از مهر فنویک گرفته شده به معنای «کسی که می‌کارد پایدار خواهد ماند» است.
۸- دلاویر
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

رنگ‌های موجود در پرچم ایالت دلاویر، نخودی و آبی استعماری، از یونیفرم‌هایی گرفته شده اند که توسط ژنرال جورج واشنگتن پوشیده شده بود. تاریخی که زیر الماس پرچم قرار گرفته و ۷ دسامبر ۱۷۸۷ را نشان می‌دهد روزی است که قانون فدرال در دلاویر تصویب شد. دلاویر اولین ایالتی بود که این کار را انجام داد و به همین دلیل اولین ایالتی بود که به اتحاد پیوست و لقب «اولین ایالت» داده شد.
۹- فلوریدا
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

فلوریدا اولین ایالت جنوبی بود که بعد از جنگ داخلی برای خود پرچم خاصی طراحی کرد، اما قبل از این که در سال ۱۹۰۰ به شکل کنونی درآید بار‌ها تغییر داده شد. مهر ایالتی فلوریدا در مرکز صلیب سرخ سنت اندرو دیده می‌شود و این تنها بخش از پرچم است که رنگ آبی در آن دیده می‌شود، رنگی که روی دامن زن بومی آمریکایی که در حال پرتاب کردن گل هاست دیده می‌شود.
۱۰- جورجیا
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

جورجیا تنها از سال ۲۰۰۱ تاکنون ۳ پرچم ایالتی داشته که نشان از اختلافات بر سر داشتن ارجاع به پرچم متحدین در طول جنگ داخلی آمریکا و مقدار این ارجاع دارد. پرچم کنونی این ایالت که در سال ۲۰۰۴ با انتخابات عمومی در سراسر ایالت انتخاب شد هنوز هم بر اساس رنگ قرمز، سفید و آبی موجود در پرچم متحدین طراحی شده و دیگر صلیب سنت اندروز که روزگاری در آن وجود داشت دیگر در آن دیده نمی‌شود.
۱۱- هاوایی
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

پرچم رسمی ایالت هاوایی ترکیبی از رنگ‌های سرخ، سفید و آبی «ستاره‌ها و خط‌های راه راه» پرچم ایالات متحده و پرچم بریتانیاست. با این وجود یک پرچم دیگر وجود دارد که هاوایی‌ها از آنِ خود می‌دانند و آن پرچم شخصی شاه کامهام‌های اول با رنگ‌های سرخ، زرد و سبز است که گروه‌های مختلف جامعه هاوایی را نمایندگی می‌کنند.
۱۲- آیداهو
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

پرچم رسمی آیداهو آبی رنگ است که عبارت «ایالت آیداهو» به رنگ طلایی زیر مهر رسمی ایالت روی آن نقش بسته است. خود این مهر نیز بر اساس نقاشی از پل ایوانز طراحی شده که مهم‌ترین صنایع ایالت آیداهو یعنی معدن، کشاورزی و جنگلداری را نشان می‌دهد.
۱۳- ایلینویز
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

پرچم ایالت ایلینویز در نگاه اول بسیار ساده است، زیرا مهر ایالتی روی یک زمینه کاملاً سفید نقش بسته که نام ایالت نیز زیر آن حک شده است. مهر ایالتی یک عقاب کچل با یک پرچم قرمز در منقارش نشان می‌دهد که شعار اصلی این ایالت روی آن نوشته شده است: «حاکمیت ایالتی، اتحاد ملی». در سال ۱۸۶۷، شارون تیندل که بعد‌ها به وزارت خارجه کشور رسید می‌خواست که ترتیب این عبارت را برای نشان دادن حمایت خود از اتحاد در طی دوران بازسازی نشان دهد، اما مجلس ایالتی مانع از انجام این کار شد. با این وجود او واژه «حاکمیت» را وارونه ساخت تا خواندن آن دشوارتر شود.
۱۴- ایندیانا
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

پرچم ایالت ایندیانا که ۱۹ اُمین ایالت پذیرنده قانون اساسی ایالات متحده بود به رنگ آبی است که ۱۹ ستاره همراه با یک شعله به معنای آزادی و روشنفکری در خود داشته و پرتو‌هایی که نماد تاثیر قابل توجه این ایالت هستند.
۱۵- آیووا
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

ایالت آیووا تا سال ۱۹۲۱ دارای پرچم ایالتی نبود هر چند ۷۵ سال قبل از آن قانون اساسی ایالات متحده را پذیرفته بود. بعد از استقرار نیرو‌های ایالتی در مرز مکزیک در دوران جنگ جهانی اول بود که ایالت هاک آی متوجه شد که پرچمی برای خود ندارد. این پرچم از ۳ خط راه راه عمودی آبی، سفید و قرمز تشکیل شده با یک عقاب کچل در قسمت سفید که یک نوار با شعار «آزادی هایمان را ارج می‌نهیم و حقوقمان را حفظ خواهیم کرد» را به نوک دارد.
۱۶- کانزاس
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

پرچم ایالت کانزاس از مهر رسمی ایالت، یک آفتابگردان طلایی و واژه «آرکانزاس» روی یک زمینه آبی تشکیل شده است. بین گل آفتابگردان و مهر ایالتی یک خط طلایی و سفید وجود دارد که نماد توافقنامه لوییزیانا پرچیس است که بر اساس آن این ایالت از فرانسه خریداری شد.
۱۷- کنتاکی
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

پرچم ایالت کنتاکی در سال ۱۹۱۸ شکل گرفت و توسط یک معلم هنر طراحی شد که شامل مهر رسمی ایالت در مرکز یک زمینه آبی دریایی است. این مهر که بر اساس قانون به این ایالت اعطا شده یک مرد با لباسی از پوست گوزن را نشان می‌دهد که نماد مرز کشور بوده و مرد دیگر نیز کت و شلوار به تن دارد که آن نیز نماد کارمند دولت است.
این دو مرد در طول سال‌ها در مهر ایالتی کنتاکی شکل گرفته اند؛ نمونه‌های قدیمی شامل دو مرد با لباس رسمی بود که یکدیگر را در آغوش گرفته بودند و نمونه‌ای دیگر که دو مرد با لباسی از چرم گوزن را در شرایطی مشابه مورد قبل نشان می‌داد. همچنین در این مهر عبارت «متحد باشیم باقی خواهیم ماند» و «جدا شویم سقوط می‌کنیم» و البته «جمهوری کنتاکی» دیده می‌شود.
۱۸- لوییزیانا
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

پرچم ایالت لوییزیانا یک زمینه آبی لاجوردی است و پلیکانی لاغر در وسط آن دیده می‌شود که سینه خود را زخمی می‌کند تا جوجه هایش از گوشت و خون او تغذیه کنند و این نماد تمایل این ایالت به از خود گذشتگی برای شهروندانش است. سه قطره خونی که در این پرچم دیده می‌شود از سال ۲۰۰۶ بر اساس قانون به آن اضافه شد.
۱۹- مَین
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

پرچم کنونی ایالت مَین به سال ۱۹۰۹ باز می‌گردد که مهر رسمی ایالت را در خود دارد، مهری که یک کشاورز با داس، یک ملوان با سکان و یک گوزن شمالی زیر یک درخت کاج و درفشی که روی آن واژه لاتین «دیریگو» (dirigo) به معنای «من می‌خوانم» نوشته شده را در خود دارد. اکنون جریان‌هایی در این ایالت شکل گرفته که می‌خواهند پرچم قدیمی ایالت مین که شامل یک ستاره آبی و یک درخت سبز کاج بود و بین سال‌های ۱۹۰۱ تا ۱۹۰۹ استفاده می‌شد را بازگردانند.
۲۰- مریلند
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

با رنگ‌های روشن و جیغ، الگو‌های جذاب و نجابت دقیق، پرچم ایالت مریلند را بهترین پرچم ایالتی می‌نامند. طراحی آن از سپری که در لباس نظامی جرج کالورت، اولین لرد بالتیمور و مالک استعماری مریلند، بود گرفته شده و به طور متناوب با رنگ‌های سفید و قرمز و صلیب نمادین کراس لندز که خانواده مادری کالورت بوده اند ترکیب شده است.
۲۱- ماساچوست
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

در قسمت جلوی پرچم ایالت ماساچوست که در کنار پرچم ایالت اوریگون تنها پرچم‌های دو رو در ایالات متحده است، تصویری از یک مرد سرخپوست در زیر اسلحه اش و عبارت «با شمشیر ما به دنبال صلح هستیم، اما صلح تنها در سایه آزادی» دیده می‌شود. یک ستاره سفید نیز که نماد ایالت bay، یکی از ۱۳ جوامع اولیه ساکن ایالات متحده بوده، بالای گوشه سمت چپ تصویر قرار گرفته است. برخی این تصویر را توهین کننده دانسته و بر این باور بودند که این طرح به بدرفتاری گذشته با سرخپوستان اشاره دارد. از این رو اکنون پیشنهاد‌های برای تغییر این پرچم صورت گرفته که هنوز در حال بررسی هستند.
۲۲- میشیگان
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

پرچم ایالت میشیگان یک زمینه آبی است که نماد نظامیان ایالت را روی خود دارد. این نماد عقابی را نشان می‌دهد که یک شاخه زیتون و تعدادی تیر در دهان دارد و دو نوع گوزن شمالی نیز سپری را نگه داشته اند که مردی در آن دیده می‌شود که روی یک شبه جزیره سرسبز ایستاده است. همچنین به جای یک شعار، سه شعار به زبان لاتین روی این پرچم بدین مضمون نقش بسته اند: «از بسیاری، یکی»، «دفاع خواهم کرد» و «اگر به دنبال یک شبه جزیره خوش آب و هوا هستی، اطرافت را نگاه کن».
۲۳- مینه سوتا
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

پرچم ایالت مینه سوتا شامل چندین تاریخ است: ۱۸۱۹ سال افتتاح قلعه نظامی فورت اسنلینگ، ۱۸۵۸ سالی که مینه سوتا به عنوان ایالت شناخته شد و ۱۸۹۳ سالی که پرچم ایالتی این کشور به صورت رسمی معرفی شد. علاوه بر این سه تاریخ، ۱۹ ستاره روی پرچم این ایالت نشان دهنده این است که پس از جوامع اولیه سیزده گانه، این ایالت نوزدهمین ایالتی بود که به اتحاد ایالت‌ها در آمریکا پیوست. بزرگ‌ترین ستاره نماد ستاره شمالی و مینه سوتا است.
۲۴- می‌سی‌سی‌پی
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

پرچم رسمی این ایالت شباهت بسیاری به پرچم ایالت جورجیا دارد و تنها برخلاف آن حاوی صلیب تزیین شده با ستاره آبی به سبک پرچم نیرو‌های متحد است. این تنها پرچم ایالتی است که به استفاده از این صلیب خاص ادامه می‌دهد و قرار نیست به زودی تغییری در آن ایجاد شود و تلاش‌ها برای حذف این صلیب تاکنون ناکام مانده است.
۲۵- میسوری
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

برای نزدیک به یک قرن بعد از تبدیل شدن به یک ایالت مستقل، میسوری هیچ پرچم رسمی نداشت. اما اکنون خط راه راه آبی روی این پرچم نماد هوشیاری، پایداری و عدالت، خط قرمز نماد شجاعت و خط سفید نیز نماد پاکی است. مهر داخل پرچم نیز دو خرس گریزلی را نشان می‌دهد که نماد بزرگی و قدرت ایالت و شجاعت مردمان آن هستند و یک هلال ماه نو که یادآور که نماد شعار «می توانیم آینده بهترین برای خود بسازیم» است.
۲۴ ستاره اطراف نماد نظامی نیز نشان دهنده این است که این ایالت ۲۴ اُمین ایالت بوده که به اتحاد ایالات پیوسته است. شعار‌های روی پرچم نیز به این معنی هستند: «متحد بمانیم باقی خواهیم ماند، جدا شویم سقوط خواهیم کرد» و عبارتی لاتین که به معنای «بگذار آسایش مردم بالاترین قانون باشد» است.
۲۶- مونتانا
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

پرچم ایالت مونتانا را می‌توان تبلیغی برای سفر به ایالتی با آسمان آبی دانست. مهر ایالتی در مرکز این زمینه آبی رنگ زیبایی‌های طبیعی این ایالت مانند کوهستان ها، آبشارها، جنگل‌ها و خورشید طلایی را به نمایش می‌گذارد. شعار ایالتی که در پایین این مهر دیده می‌شود به زبان اسپانیایی عبارت «طلا و نقره» را نشان می‌دهد.
۲۷- نبراسکا
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

در مرکز پرچم ایالت نبراسکا نیز مهر مخصوص این کشور حک شده که با نماد‌های مختلفی تزیین شده است. در پیش زمینه این مهر یک قایق بخار روی رودخانه میسوری و قطاری در حال حرکت به سمت غرب و کوهستان‌های راکی دیده می‌شود. همچنین می‌توان یک آهنگر را دید که در حال استفاده از پتک و سندان است که نماد هنر‌های مکانیکی ایالت مانند آهنگری است و یک کلبه، مقداری گندم و ذرت دیده می‌شود که نماد کشاورزی هستند. شعار این ایالت با عنوان «برابری نزد قانون» نیز روی روبانی در بالای مهر حک شده است.
۲۸- نوادا
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

پرچم نوادا در طول دهه‌های گذشته بار‌ها تغییر کرده است، اما پرچم اصلی این ایالت به سال ۱۹۰۵ باز می‌گردد که با واژه‌های «نقره نوادا طلا» و ۳۶ ستاره نقش بسته که نشان می‌داد ایالت نقره‌ای ۳۶ اُمین ایالت آمریکاست. نمونه کنونی از دو شاخه گیاه درمنه که یک تاج گل را تشکیل داده اند و یک ستاره نقره‌ای در مرکز تشکیل شده که واژه «نوادا» در زیر این ستاره قرار گرفته است.
۲۹- نیو همپشایر
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

پرچم کنونی ایالت نیو همپشایر یک کشتی بریتانیایی به نام raleigh را نشان می‌دهد که در سال ۱۷۷۶ در پورتسموث ساخته شده بود. این کشتی اولین کشتی نیروی دریایی آمریکا بود که پرچم این کشور را در نبرد حمل می‌کرد و این موضوع در مهر وسط این پرچم نیز نمود پیدا کرده است. این کشتی توسط برگ‌های درخت غار و ۹ ستاره احاطه شده است که نشان می‌دهد این ایالت نهمین ایالتی است که قانون اساسی اتحاد ایالات را پذیرفت.
۳۰-نیوجرسی
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

گفته می‌شود که خود جرج واشنگتن در انتخاب رنگ‌های اورجینال زرد و آبی این پرچم نقش داشته است. این پرچم دارای مهر ایالتی در مرکز خود است که خود ۵ سمبل دارد. کلاهخود و سر اسب جایگاه نیوجرسی را به عنوان یکی از اولین ایالات نشان می‌دهد که سومین ایالت امضا کننده قانون اساسی کشور بوده است. دو زنی که سپر را نگه داشته اند نماد آزادی هستند. الهه رومی گندم نیز که شاخی پر از میوه و سبزیجات را نشان می‌دهد در واقع نماد محصولات ویژه این ایالت است.
۳۱- نیومکزیکو
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

با رنگ‌های روشن و ساده و نمادی که در وسط آن قرار گرفته، جای تعجب ندارد که نیومکزیکو زیباترین پرچم ایالتی را، بر اساس یک نظرسنجی، انتخاب کرده است. نماد آفتاب وسط پرچم نیز به ژیا پوبلو در نیومکزیکو نسبت داده می‌شود که گفته می‌شود نماد عدد مقدس ۴ و دایره زندگی است: ۴ باد، ۴ فصل، ۴ جهت و ۴ وظیفه مقدس.
۳۲- نیویورک
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

پرچم نیویورک نیز مهر ایالت را در خود دارد: دو کشتی روی رودخانه هادسون با سه کوهستان در پس زمینه و یک آفتاب طلایی معلق در آسمان آبی. همچنین یک سپر، ترازوی عدالت و یک مشعل توسط دو زن در دست گرفته شده است. زنی که ترازو را در دست دارد چشم بند به چشم دارد. این دو نماد آزادی و عدالت هستند. بالای سپر نیز یک عقاب آمریکایی به سمت غرب نگاه می‌کند و روی یک کره نشسته است که نشان دهنده ویژه بودن جایگاه نیویورک در جهان و فرصت زیاد این ایالت و خوش بینی است.
۳۳- کارولینای شمالی
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

پرچم ایالت کارولینای شمالی بسیار ساده است. علاوه بر قرمز، سفید و آبی، حروف اول نام ایالت و دو تاریخ روی آن دیده می‌شوند. ۲۰ می، ۱۷۷۵ که روز اعلام استقلال مکلنبورگ است و دیگری ۱۲ آوریل، ۱۷۷۶ که روز تصویب قانون هالیفاکس است که بر اساس آن نمایندگان کارولینای شمالی در کنگره قاره‌ای به استقلال رأی دادند.
۳۴- داکوتای شمالی
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

پرچم ایالت داکوتای شمالی چند عنصر در خود دارد که برای اغلب آمریکایی‌ها آشنا هستند. اولین مورد عقاب بی مو یا پرنده ملی کشور است که یک شاخه زیتون در یک چنگال و مشتی تیر در دیگری دارد که نشان می‌دهد صلح با قدرت بدست می‌آید. روی سینه عقاب یک سپر قرمز، سفید و آبی با ۱۳ ستاره و بالای سر عقاب نیز ۱۳ ستاره دیگر وجود دارند که نماد ۱۳ ایالت اولیه هستند. عقاب با نوک خود نیز یک روبان را حمل می‌کند که روی آن شعار ملی که روی اسکناس‌های دلار نیز وجود دارد نوشته شده است.
۳۵- اوهایو
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

پرچم ایالتی اوهایو سه گوش بوده و تنها پرچم در ایالات متحده است که شکلی غیر از مستطیل دارد و مردی به نام جان ایزنمن آن را در سال ۱۹۰۱ طراحی کرده است. این مثلث با استفاده از خطوط اصلی پرچم که نماد تپه‌ها و دره‌ها بوده و خطوطی راه راه که جاده‌ها و راه‌های دریایی ایالت را نشان می‌دهند ساخته شده است. دایره درون پرچم نیز نماد منطقه قلمرو شمال غربی و حرف اول نام ایالت است. ۱۳ ستاره سمت چپ دایره نیز نماد ۱۳ ایالت اولیه و ۴ ستاره اضافی در سمت راست نیز نشان می‌دهند که اوهایو هفدمین ایالت اتحاد ایالات در آمریکا بوده است.
۳۶- اوکلاهما
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

پرچم ایالت اوکلاهما سپر یک جنگجوی بومی با شاخه زیتون و پیپ صلح قرار گرفته روی آن را نشان می‌دهد که همگی نماد صلح هستند، هرچند سپر نشان می‌دهد که این ایالت در صورت مورد تهدید قرار گرفتن از خود دفاع خواهد کرد. این پرچم در سال ۱۹۲۵ رسمیت یافته و در سال ۱۹۴۱ نام ایالت به پایین سپر اضافه شد.
۳۷- اوریگون
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

پرچم اوریگون نیز دو طرف دارد و یکی از تنها دو ایالتی است که دو طرف پرچم آن‌ها دارای نماد‌هایی است. در یک طرف پرچم مهر ایالت قرار گرفته که یک سپر، یک سلاح و درختان کاج در مقابل یک کوهستان و یک کشتی جنگی بریتانیایی و یک کشتی بخار آمریکایی در اقیانوس آرام روی خود دارد. در مرکز پرچم بنری وجود دارد که واژه «اتحادیه» روی آن نوشته شده و زیر آن یک دسته گندم، یک گاو آهن و یک کلنگ دو سر قرار دارد. یک سگ آبی که نماد ایالت بوده و در گذشته در این ایالت به وفور شکار و فروخته می‌شده نیز با غرور خاصی در پشت پرچم در حال استراحت است.
۳۸- پنسیلوانیا
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

روی پرچم ایالت پنسیلوانیا سمبل‌های زیادی دیده می‌شود که نماد دومین ایالت قدیمی کشور هستند. این نماد‌ها شامل یک سپر هستند که روی آن یک کشتی نقش بسته که نشان می‌دهد تولیدات این ایالت در سراسر جهان مصرف می‌شوند، یک گاو آهن خاکی رنگ که نشان می‌دهد این ایالت معادن غنی دارد و سه خوشه طلایی گندم که نماد زمین‌های حاصلخیز این ایالت است. دو اسب این سپر را بالا نگه داشته اند و عقاب نیز بالای آن نشسته است. روی بنر پایین پرچم نیز چنین نوشته شده است: «پرهیزکاری، آزادی و استقلال».
۳۹- رود آیلند
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

رنگ رسمی پرچم ایالت رود آیلند سفید است با یک لنگر طلایی که توسط ۱۳ ستاره احاطه شده است و نماد ۱۳ ایالت یا جوامع اولیه ساکن ایالات متحده است. زیر لنگر یک ریبون آبی رنگ قرار دارد که روی آن شعار «امید» نوشته شده است. لنگر روی پرچم دو معنا دارد که یکی از آن‌ها به تاریخچه رود آیلند به عنوان یک بندر مهم اشاره دارد، اما استفاده از واژه «امید» همراه لنگر به کتاب مقدس و عبارت «امیدی که داریم مانند لنگر دل ماست».
۴۰- کارولینای جنوبی
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

پرچم رسمی کارولینای جنوبی یکی از ساده‌ترین و مشخص‌ترین پرچم‌های ایالات آمریکاست که روی یک پس زمینه آبی رنگ نقش بسته اند که رنگ یونیفرم‌های سربازان کارولینای جنوبی در دوران جنگ استقلال بوده است. درخت خرمای مرکز پرچم نماد دفاع قهرمانانه قلعه پالمتو لاگ در جزیره سولیوان در مقابل نیرو‌های بریتانیایی در سال ۱۷۷۶ است. هلال ماهی که در بالا و سمت چپ پرچم قرار دارد نیز به علامت نقره‌ای که روی کلاه‌های سربازان این ایالت قرار داشت اشاره دارد.
۴۱- داکوتای جنوبی
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

برای شناسایی تمامی اشکال روی پرچم ایالت داکوتای جنوبی باید با دقت زیادی به مهر روی آن نگاه کنید. نقاشی‌های آبی تیره و سفید روی آن یک کوره ذوب کاری و دیگر بخش‌های مربوط به کار معدن، تعدادی تپه، کشاورزی در حال شخم زدن با گاو آهن، یک گله گاو، یک مزرعه ذرت و یک قایق بخار روی رودخانه را نشان می‌دهد. همچنین عبارت «داکوتای جنوبی، ایالت کوه راشمور» نیز در اطراف دایره‌ای که دور یک خورشید نوشته شده که نماد غرور این ایالت به خاطر داشتن کوه راشمور در خود است.
۴۲- تنسی
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

پرچم ایالت تنسی توسط لروی ریوز از اعضای پیاده نظام تنسی طراحی شده است. سه ستاره سفید توسط یک دایره بی پایان زمین آبی در کنار یکدیگر حفظ شده اند که نشان اتحاد و تعلق خاطر به ایالت در بین مردمان آن است.
۴۳- تگزاس
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

این پرچم یکی از مشخص‌ترین پرچم‌ها در میان ایالات آمریکا است که به خاطر ستاره تنهای آن شناخته می‌شود. این پرچم ابتدا به جمهوری تگزاس تعلق داشته و نماد اتحاد بین تگزاسی‌ها در اعلام استقلال خود از مکزیک است. خطوط راه راه آبی نماد وفاداری، سفید نماد پاکی و قرمز نیز نماد شجاعت هستند.
۴۴- یوتا
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

مهم‌ترین عنصر در پرچم ایالت یوتا یک کندوی عسل است که نماد سختکوشی و صنعت در این ایالت است. البته به تاریخچه و نام سابق این ایالت که ایالت کندوی عسل نام داشت نیز اشاره دارد. این پرچم در سال ۲۰۱۱ رسمیت یافته، اما شباهت زیادی به پرچم اولیه این ایالت متعلق به سال ۱۹۱۳ دارد.
۴۵- ورمونت
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

جای تعجب ندارد که ایالتی که برخی از بهترین پنیر‌ها و بستنی‌های کشور را تولید می‌کند یک گاو قرمز رنگ روی پرچم خود داشته باشد. در کنار این گاو، کوهستانی سرسبز، خوشه‌های گندم، سر یک گوزن، درختان کاج و شعار ایالت که «آزادی و اتحاد» است نیز در روی پرچم دیده می‌شوند.
۴۶-ویرجینیا
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

پرچم ایالت ویرجینیا به طور رسمی پس از جدایی ایالت از اتحادیه در سال ۱۸۶۱ و در آستانه جنگ داخلی شکل گرفت. این پرچم آبی کم رنگ مهر رسمی ایالت را در خود دارد که خود الهه پاکدامنی را نشان می‌دهد که یک نیزه را به سمت پایین گرفته و شمشیری که رو به بالاست. او روی یک مرد ایستاده که نماد ظلم بوده و تاچ پادشاهی اش کنارش افتاده است. علاوه بر نام ایالت، شعار ایالت با مضمونی لاتین به معنای «این کاری است که همیشه با ظالمان می‌کنیم» نیز روی پرچم ایالت ویرجینیا نقش بسته است.
۴۷- واشنگتن
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

پرچم رسمی ایالت واشنگتن در سال ۱۹۲۳ و بیش از ۳۰ سال پس از این که این ایالت به اتحاد پیوست شکل گرفت که به خاطر رنگ سبز تاریک خود منحصربفرد است. در مرکز این پرچم مهر ایالتی قرار دارد که تصویر جورج واشنگتن را روی خود دارد.
۴۸- ویرجینیای غربی
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

تصویر مرکزی روی پرچم ویرجینیای غربی صخره‌ای است که تاریخ ایالت شدن ویرجینیای غربی در ۲۰ ژوئن ۱۸۶۳ روی آن نقش بسته و دو مرد در کنار آن دیده می‌شوند که یکی کشاورز و دیگر معدنچی است و دو صنعت مهم این ایالت یعنی کشاورزی و معدنکاری را نشان می‌دهد. شعار ایالت با مضمون «کوهستان نشینان همیشه آزاد هستند» نیز روی یک بنر قرمز رنگ نوشته شده است. همه آن‌ها توسط یک حلقه گل صد تومانی احاطه شده اند که گل نماد این ایالت است.
۴۹- ویسکانسین
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

پرچم ایالت ویسکانسین و یونیفرم روی آن پر از سمبل‌های متفاوت هستند. یک ملوان و یک معدنچی سپری را بالا گرفته اند که نماد شهروندان این ایالت است که در دریا و زمین کار می‌کنند. خود سپر به ۴ قسمت تقسیم شده که هر یک سمبل خاص خود را دارد: کلنگ و بیل نماد معدنکاوی، گاو آهن نماد کشاورزی، دست و چکش نماد صنعتکاری و کارگری و لنگر نیز نماد کشتیرانی است. شعار «رو به جلو» و گورکنی که نماد ایالت هستند نیز بالای یونیفرم دیده می‌شوند. همچنین نام ایالت و عدد ۱۸۴۸ که سال پیوستن ویسکانسین به اتحاد ایالات است روی این پرچم نقش بسته است.
۵۰- وایومینگ
معنای نهفته در پرچم ۵۰ ایالت کشور آمریکا

یک بوفالو بزرگ روی پرچم ایالت وایومینگ قرار دارد که روزگاری پادشاه چمنزار‌های این ایالت خوانده می‌شد. در روی شانه بوفالو، مهر ایالت وایومینگ مانند یک نشان حک شده که تاریخ این ایالت به عنوان اولین قلمرو کشور آمریکا که به زنان حق رأی داده را متذکر می‌شود. شخصی در وسط این مهر قرار دارد که بنری در دست داشته و روی آن نوشته شد: «حقوق برابر» و اشخاص مذکری که در اطراف آن قرار گرفته اند نماد احشام و صنایع معدنکاوی هستند.
منبع: rd
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • k2

      جالب بود

      پاسخ ها

      • حقیقت تلخ

        نژاد پرست نیستیم رو خوب اومدی
        خخخخخ
        خودت میدونی که مردم ایران جزو نژادپرست ترین مردم جهان هستند به همه اقوام به راحتی توهین و فحاشی میکنند از عرب بگیرتا افغانی و...
        کلا عُقده خود برتر بینی دارند و با همین کارهاشون ب هیچ جا نمیرسن و نخواهند رسید

      • بدون نام

        اونی که اون بالا پی ام گزاشته بود رو چرااا حذف کردید
        خخخخخ

    • بدون نام

      درود به آمریکا

      پاسخ ها

      • درودبرایران

        بدبخت امثال شما بودن قاجاروپهلوی که ایران رو به باد دادن وافتخار‌شون نوکری برای امریکابود بگو ببینم خودت چکارکردی بدبخت تا ایران بشه یه قدرتمند مثل امریکا چقدمتنفرم ازادمهای که به داشته دیگران افختارمیکنه ولی برای وطن خودش یه انگلی بیش نیست

      • بدون نام

        خاک تو سرت نادون

      • بدون نام

        فحاش های بی ادب . برید پیش روانپزشک.
        فقط فکر کنید آمریکا چقدر به علم و پیشرفت کمک کرده
        شما چکار کردین جز فحاشی و لعنت و مرگ فرستادن

      • بدون نام

        12:29 شما باید بری پیش روانپزشک که با اون موهای طلایی پریزیدنت ارضا میشین و چشم دیدن این یه تیکه گربه وسط کره زمینو ندارین

        بوس

      • بدون نام

        درود بر عزرائیل که به زودی جونتو میگیره

      • چو ایران مبادتن من مباد

        کاربر۱۲:۲۹

        امریکا خوشم اومد به یه چیزخوب اعتراف کردی اونم اینکه امریکا اگه الان قدرتمنده وپیشرفته فقط ازعلم استفاده رسیده به اینجا مثل یه عده غرب زده توی ایران نیستن که فقط واسه دیگران ذوق کنن خودشون هیچ کاری نکنن من باتفکرشما یادقاجاروپهلوی میفتم که میگفتن ما احمقیم ما نادانیم هیچکاری حتی آفتابه نمیتونیم بسازیم چون خودباوری نداشتن اعتمادبه نفس نداشتن ازاون طرف امریکا مکاره امریکا استعمارگره نمیزاره بقیع کشورهای جهان پیشرفت کنن تاکشوری بخوادپیشرفت کنه بهش حمله میکنه وهمه رو باخاک وخون یکسان میکنه ما ایرانیها ازهرلحاظ حساب کنیم ازهمه کشورهای جهان سرهستیم نژادپرست نیستم بلکه براساس تاریخ میگم فقط اگه به خودمون ایمان داشته باشیم وغرب زده نباشیم

      • کاکو

        به به
        چه بحث های زیبایی اینجا میشه

      • بدون نام

        آمریکا از هر لحاظ بهتره چون من اونجا با سفر زیاد رفتمم و الکی از خودتون حف در نیارید آمریکا اینجوریه اینجوریه . فقط آمریکا American Dream

    • مارس

      آمریکا 52 ایالت داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افریقا ۵۳ ایالت داره

    • حسین

      اخه امریکا خودش فیکه ، حالا بخواهد ایالتهاش پرچم داشته باشند ، هر چند بدم نیست چون روزی میرسه آمریکا تجزیه میشه اونم به دلیل فیک بودنش زنده باد ایران و فرزندان کوروش

    • reza

      ان شاء الله بزودی آمریکا تجزیه میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو خودت تجزیه نشو ار بهتری کشورم بد حرف نزن بد غواره

    • اقا مبین

      تف تو تک تک پرچماش

    • بدون نام

      مرگ بر آمریکا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرگ بر خودت که امثال شماها فقط مرگ و بدبختی رو به ایران می یارید

      • ایران پاینده

        مرگ رو امریکا برای ایران به ارمغان اورده اون از قبل انقلاب که همکاره ایران بود بعدانقلاب صدام رو انداخت جون ایران بعدجنگ تحریم ها بود الان هم ترامپه یه کم چشاتو بازکن گناه ما غیرازاینکه استقلال کشورمون خواستیم دیگه چه گناهی کردیم من زخم خورده امریکایم روشن فکروصلح طلب من دنبال جنگ ومرگ نیستیم چشاتو بازکن هرچند منکر نقص های که خودمون هم داریم نمیشم

      • بدون نام

        برادر 9:58 حواسش نبود امریکا هرجا میره خوشبختی میاره


        خ

    • بدون نام

      حالا بدیش دست رائفی پور فقط نماد های شیطانی توش پیدا میکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون که خله

      • بدون نام

        خل خودتی بدبخت بی سواد

    • بدون نام

      خوشابه سعادت هرکی که زیراین پرچمهازندگی میکنه.

    • امیر

      دلم به حال اونایی میسوزه که عرفات پور ای وای ببخشید راعفی پور رو به چشم دانشمند میبینن خخخخخخخ

    • ۰بهنام

      کاش استانهایکشور ما هم پرچم داشنند تا هویت وملییت هر کدام معلوم میشد خیلی زیبا بود باتشکر ازشما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج