تولید خودرو ۴۰درصد کاهش یافت
یک عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است اصلیترین دلیل رشد منفی ۷.۹ درصدی بخش صنعت در ۹ ماه ابتدایی سال ۹۷ ضربههایی بوده که به صنعت خودرو وارد شده است.
خبرگزاری ایسنا: یک عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است اصلیترین دلیل رشد منفی ۷.۹ درصدی بخش صنعت در ۹ ماه ابتدایی سال ۹۷ ضربههایی بوده که به صنعت خودرو وارد شده است.
محمدرضا نجفیمنش اظهار کرد: همانطور که بررسی آمار سالهای قبل نشان میدهد، خودرو اصلیترین عامل در تعیین شرایط رشد صنعت کشور است و این حوزه هر گاه توانسته به کار خود با قدرت ادامه دهد صنعت نیز رشد کرده و هر گاه صنعت خودرو زمین خورده، رشد صنعتی کشور نیز منفی شده است.
به گفته وی در ماههای گذشته میزان تولیدات خودروی کشور حدود ۴۰ درصد کاهش یافته و همین مسئله تأثیر خود را در رشد منفی بخش صنعت و همچنین صنایعی همچون فولاد و پتروشیمی نشان داده است.
این عضو اتاق بازرگانی تهران درباره دلایل کاهش تولید و افت صنعت خودرو در سال ۹۷ توضیح داد: متأسفانه امروز بازار خودرو با مشکلاتی جدی رو به رو است. از یک سو قیمتها به جایی رسیده که برای بسیاری از مردم امکان خرید در این بازار را از بین برده است و از سوی دیگر خودروسازان نیز معتقدند که با شرایط فعلی متضرر خواهند شد.
نجفیمنش ادامه داد: اصلیترین عامل این اتفاق حضور دولت در این بازار و قیمتگذاریهای دستوری است که اتفاق افتاده؛ وقتی دولت به خودروسازان دستور میدهد که کالای خود را با قیمت خاصی عرضه کنند، هر دو طرف این بازار با مشکل عدم رضایت مواجه خواهند شد.
وی با بیان اینکه خارج شدن کامل دولت از بازار خودرو بهترین اتفاقی است که میتواند برای این بخش رخ دهد، درباره چگونگی تعامل بازار با این اتفاق توضیح داد: با خروج دولت بازار خود نرخ نهایی را تعیین میکند. برای مثال اگر در حال حاضر قیمت یک خودرو در بازار به صد میلیون تومان رسیده پیشنهاد ما این است که قیمت ابتدایی ۵ درصد زیر قیمت بازار یعنی ۹۵ میلیون تومان تعیین شود.
این عضو اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: پس از این اتفاق شرایط بازار رصد میشود. اگر دیدیم که همچنان کشش کافی برای قیمتها وجود ندارد، باز هم قیمت پایین آمده و در نهایت به نقطه تعادل میرسد. به همین ترتیب هم خودروسازان تکلیف خود را با بازار میدانند و هم مردم براساس شرایط واقعی قیمتها نسبت به خرید محصولات مورد نظرشان اقدام میکنند. در غیر این صورت نمیتوان انتظار داشت که صنعت خودرو به روزهای خوب خود بازگردد.
براساس جدیدترین آمارهای ارائه شده رشد اقتصادی کشور در ۹ ماه ابتدایی سال ۹۷ به منفی ۳.۸ درصد رسیده است. در این میان بخش صنعت به عنوان یکی از اصلیترین عوامل تأثیرگذار در رشد اقتصادی کشور در ۹ ماه ابتدایی سال گذشته رشد منفی ۷.۹ درصد را به ثبت رسانده است.
نظر کاربران
به درک امیدوارم تولید این آشغالها برای همیشه متوقف شود کوچه های بن بست هم شده پارکینگ وپارک دوبل میشه تولید انبوه بدون توسعه زیرساخت مساوی با نابودی
به جهنم
خخخخخخخخخخخخخخخخ
به جهنم انشالا که نابود بشه بی شرفای کثیف با این قوطی که به مردم میچپونید.
اشغالی بنام پراید هم نمی توانید بسازید!؟
اینو دانش آموزان تو مدارس ژاپن کاردستی می سازند.
در دولت اصلاحطلب به برکت برجام ، شرکت عظیم خودروسازی هم با مشکل برخورد کرد . چرا؟؟؟؟!!؟؟؟!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
در دولت اصلاحطلب به برکت برجام ، شرکت عظیم خودروسازی هم با مشکل برخورد کرد . چرا؟؟؟؟!!؟؟؟!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خودرو سازها تولید دارن فقط با کارگزارهای خاص خودشون توی بازار به قیمت آزاد میفروشن و جالب اینکه تمام دستگاهای ذیربط مثل شما میدونن و خودشون به کوچه دیگه زدن
خودروسازان پدر مردم را در آوردند خبر مر گشون خودرو بسازند اینها که خودرو نیست بااین قیمتها وزباله است
واقعا اون کسی که ۵۰میلیون پول بی زبون میده پراید میخره باید تو ملا عام اعدامش کرد.ازماست که برماست
پاسخ ها
شرکتی که به قراردادخودش پایبندنیست وحرفش زیرپامیگذاره پول ملت میگیره ومردم سرکارمیگذاره تعطیل بشه بهتره ملت هم خیالش راهته
به صفر میرسد انشاالله.
خدا کنه این اشغالهای داخلی اصلا تولید نشه ولله ما کارخانه خورد یا کلا وسیله های خودروی ببندیم راحتریم چون ارزش ندارن بی کیفیت و گران و از همه مهمتر قتل عام مردم
به جهنم خدا کنه زودتر ورشکست بشن این آشغالها
دوباره سناریوی تکراری. کاهش تولید خودرو. افزایش قیمت خودرو در بازار. نزدیک کردن قیمت کارخونه به حاشیه بازار و افزایش قیمت کارخونه و سپس فروش فوری با قیمت جدید
اگر نخریم بدبخت میشن خاک توسرشون که نمیتونن قیمتارو کنترل کنن