جاباما
۸۵۵۴
۱ نظر
۵۵۵۹
۱ نظر
۵۵۵۹
پ

بهترین اسکیت‌های موجود در بازار

حتما برای شما هم پیش آمده هنگامی که برای خرید کفش اسکیت به فروشگاهی مراجعه می‌کنید با سردرگمی مواجه شده باشید؟! برای کسب اطلاعات مهم و ضروری این مطلب را بخوانید تا پارامتر‌های لازم جهت خرید یک جفت کفش اسکیت مناسب را فراگیرید.

برترین‌ها: حتما برای شما هم پیش آمده هنگامی که برای خرید کفش اسکیت به فروشگاهی مراجعه می کنید با سردرگمی مواجه شده باشید!؟ برای کسب اطلاعات مهم و ضروری این مطلب را بخوانید تا پارامترهای لازم جهت خرید یک جفت کفش اسکیت مناسب را فراگیرید.

کفش اسکیت مانند هر نوع پوشاک ورزشی دیگری در رنگها، مدل ها و طرح های متنوع از کمپانی های مختلف به بازار ارائه شده است.این تنوع برای افراد عادی که برای اولین بار میخواهند خرید کنند بیش از آنکه سرگرم کننده باشد مطمئنا گیج کننده است.نکاتی که باید در نگاه اول به آنها توجه کنید عبارتند از:

به هیچ عنوان کفش ارزان قیمت نخرید!

اولین و مهمترین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که تحت هیچ شرایطی کفش ارزان قیمت نخرید.متاسفانه کفش های ارزان قیمت زیادی در بازار وجود دارد که هم رنگ و لعاب خوبی دارند و هم قیمت پایینی دارند و هم از آنها تعریف میشود اما باید در نظر داشت که این کفش ها استاندارد نیستند (اینجاست که ضرب المثل قدیمی "هیچ ارزانی ای بی دلیل نیست" به یاد آدم می اید)

بهترین اسکیت‌های موجود در بازار
نمونه ای از شکست بست های اسکیت ارزان قیمت و فیک در اولین استفاده!

کفش های ارزان قیمت همانطور که از اسم و ظاهرشان پیداست از مواد بسیار ارزان قیمت ساخته شده اند که باعث شده در عین داشتن قیمت فروش پایین بازهم برای تولید کننده و فروشنده سود داشته باشند.

مواد بکار رفته در ساختار این کفش ها عمدتا پلاستیک های سخت و پارچه های بی کیفیت می باشد.نکته ای که باید درنظر داشت این است که افرادی سودجو با ترفند هایی مثل سبکی و استحکام اقدام به جذب مشتری برای این کفش ها می کنند و باید مراقب بود تا حقه این افراد را نخورد.سبکی و استحکام-بجای استحکام بهتره بگیم خشکی!-این کفش ها بخاطر کیفیت پایین آنها است که از حداقل ماده غیرمنعطف ممکن ساخته شده اند.

این کفش ها گذشته از نداشتن ساختار ارگونومیکی مناسب (علم ارگونومیک علم طراحی اشیاء و وسایل اعم از کفش،صندلی ،پوشاک و ... بر اساس علم آناتومی بدن است به نحوی که حداکثر راحتی و حداقل آسیب وارده ممکن به بدن را داشته باشد)، دوام بسیار پایین که معمولا در بهترین حالت حداکثر ۳ ماه است،ایجاد بوی نامطبوع به طرز وحشتناک به دلیل کیفیت پایین پارچه و آستر بکار رفته،کفی های نا مناسب ،تعادل ناکافی، عدم کارایی راضی کننده، قدرت مانور حداقل و به طور کلی نداشتن ویژگی های مناسب باعث آسیب نیز می شوند! از جمله آسیب های وارده میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

- زخم ها و آسیب های بافتی - مفصلی در اثر شکستن اسکیت هنگام سواری و زمین خوردن در اثر عدم تعادل ناشی از استاندارد نبودن اسکیت.

- آسیب های جبران ناپذیر و دردآور تاندونی در اثر انتقال مستقیم ضربات و لرزش ها به تاندون ها (متاسفانه بدترین تراژدی این اسکیت ها همین مورد می باشد که به دلیل خشکی و نبود ضربه گیر تمامی لرزش ها و نیروی حاصل از اسکیت سواری را بجای جذب به تاندون ها منتقل کرده و باعث کشیدگی،پارگی و درد بسیار شدید می شوند که در دراز مدت راه رفتن را سخت کرده و باعث باراحتی هایی مثل قوز کمر، پرانتزی شدن زانو، درد مفصلی، کجی انگشت های پا، چرخش مچ پا، ضعف و لرزش عضلات و اختلال در راه رفتن در کنار درد دایمی می شوند.)

- آسیب های مفصی مثل ساییدگی یا جابجایی و از بین رفتن غضروف. ساییدگی در اثر اسیب به صفحات مینیسک موجود در محل اتصال دو استخوان در ناحیه مفصل به دلیل زاویه نامناسب پا هنگام ورزش و انجام حرکات نا صحیح ایجاد می شود. متاسفانه این صفحات تا اخر سنین رشد که قد در حال افزایش است آسیب را نشان نمیدهند و مشکلات بعد از بسته شدن این صفحات بروز پیدا میکنند. این امر باعث شده که عده ای بدون اطلاع از آسیب وارده به اسکیت سواری با اسکیت های نامناسب و غیر استاندارد ادامه داده و دیگران را با این استدلال که مدتی استفاده کرده اند اما مشکلی برایشان پیش نیامده به استفاده از این قسم اسکیت ها ترغیب نمایند. پس توجه داشته باشید که عدم بروز آسیب در کوتاه مدت دال بر عدم آسیب نمی باشد.

سایر اسیب ها عبارتند از: اسیب به رباط، چرخش مفصل زانو و مچ یا به اصطلاه پیچیدن پا،آب آوردن مفاصل، تورم و درد، کج شدن انگشتان، اسیب به استخوان ها علی الخصوص استخوان کف پا و ...

گذشته از این آسیب ها مشکلات دیگری هم هستند که در وهله دوم اهمیت دارند اما قابل چشم پوشی هم نیستند مثل پیشرفت کند در اسکیت سواری، عدم توانایی در مانور، ناتوانی در انجام حرکات صحیح، عقب ماندن از دوستان و... .

سایز کفش را حتما در نظر داشته باشید

بهترین اسکیت‌های موجود در بازار
راهنمای انتخاب و تعیین سایز کفش بر اساس طول پا

کفش اسکیت حتما باید سایز پای شما باشد. از خریدن کفش اسکیت سایز بزرگ به امید پوشیدن آن تا چند سال آینده خودداری فرمایید.اگرچه بسیاری از کفش ها قابلیت تغییر سایز را دارند اما باید توجه داشت که در رده اسکیت های حرفه ای و بزرگسالان و جوانان کفش های اسکیت معمولا قابلیت تغییر سایز را ندارند.به همین دلیل هنگام خرید کفش اسکیت حتما سایز آنرا مناسب با پای خود انتخاب کنید.گشاد بودن یا تنگ بودن بیش از حد کفش باعث عدم تعادل و اسیب به پا می شود.

هنگام خرید اسکیت حتما در ساعات واپسین روز مراجعه فرمایید زیرا در طول روز پا دچار انقباض و انبساط می شود و در سایز اصلی خود نیس اما در ساعات انتهایی روز این انبساط و انقباض ها به پایان میرسد و پا در اندازه ی واقعی خود قرار دارد.

حتما هر دو لنگه کفش اسکیت را بپوشید چرا که برخی از انسانها هردو پای آنها دقیقا هم اندازه نیس و ممکن است یکی کمی کوچک تر یا بزرگ تر باشد.

مارک اسکیت

اگر قصد دارید که به صورت تفریحی و برای بدنسازی و فیتنس اسکیت بخرید؛ به دنبال اسکیتهای مارک دار معتبر بروید و از خرید اسکیتهای با مارکهای متفرقه پرهیز کنید.

هنگام خرید دقت فرمایید که مارک اسکیت به درستی برروی کفش نوشته شده باشد: به عنوان مثال کفش های رولربلید مارک صحیحشان به صورت Rollerblade است اما برروی نمونه های تقلبی عباراتی مثل Rolerblad یا Rollerblad و... نوشته شده.

راحتی و کیفیت

ظاهر اسکیت یک پارامتر مهم است (علی الخصوص برای کودکان) اما نه به اندازه راحتی و کیفیت. بنابراین هنگام خرید در وهله اول به کیفیت و راحتی کفش اسکیت توجه کنید و سپس ظاهر آن.

لوازم ایمنی

در اسکیت سواری به دلیل اسیب های احتمالی مقوله محافظت امری حیاتی است بنابراین هنگام خرید اسکیت حتما لوازم ایمنی مربوطه شامل کلاه، آرنج بند، زانو بند و مچ بند را هم تهیه بفرمایید.

بهترین اسکیت‌های موجود در بازار بهترین اسکیت‌های موجود در بازار

هنگام خرید به اعتبار فروشگاه توجه کنید

بسیاری از والدین دچار اشتباه می شوند و اسکیت های ارزان و بی کیفیتی را از مغازه های اسباب بازی فروشی یا خرازی های نامعتبر خریداری می کنند. آن ها این ریسک را می کنند و اسکیت های نامرغوبی (اصلا به این محصولات نمی توان اسکیت گفت، شاید اسم کفش هم برای آن ها زیادی باشد!) را می خرند که کودک پس از پوشیدن آن ها دیگر به سراغ اسکیت و اسکیت سواری نمی آید. سرنوشت محصولات این نوع مغازه ها این است که در گوشه انبار ها یا گاراژ ها یا فروشگاه لوازم دست دوم خاک بخورند.
شما می‌توانید اسکیت موردنظر خودتان را با کیفیت و قیمت عالی به صورت آنلاین تهیه کنید:
بهترین اسکیت‌های موجود در بازار
نکات تخصصی که باید به انها توجه کنید:

سبک اسکیت سواری

بهتر از قبل شروع اسکیت سواری با مربی صحبت کرده و سبک مورد علاقه خودرا مشخص کرده و سپس اسکیت مناسب با آنرا انتخاب کنید.

کفش، چکمه یا بوت اسکیت

کفش اسکیت از چند لحاظ بررسی می شود:

سخت یا نرم بودن: کفش های سخت محافظت بهتر را از پا انجام میدهند در حالی که کفش های نرم یا سافت گردش هوا و راحتی بیشتری را به همراه دارند و بهتر کیپ پا می شوند.

ساق اسکیت: ساق های بلند حمایت بهتر اما قدرت مانور و انعطاف کمتری در مقابل ساق های کوتاه دارند.کفش های ساق کوتاه عمدتا برای اسکیت های سرعت که نیاز به قدرت مانور بالایی دارند استفاده می شنود.
بهترین اسکیت‌های موجود در بازار
کفش اسکیت ساق بلند و کفش اسکیت ساق کوتاه

جنس بدنه: جنس پلاستیک وآهن برای اسکیتهای کیفیت پایین استفاده می شود و معایبی دارد. بدنه پلاستیکی اگر از جنس مناسبی نباشد احتمال شکستن آن زیاد است. اگر از جنس آهن باشد احتمال زنگ زدن بالا بوده و بطورکلی اسکیت را سنگین میکند.

جنس آلومینیومی از کیفیت بهتری برخوردار است و آلومیمنوم بدلیل سبک بودن باعث کاهش وزن اسکیت می شود؛ جنس کربن هم مخصوص اسکیتهای حرفه ای است و بسیار سبک و مقاوم است اما قیمت اسکیت را بسیار افزایش می دهد و شاید دلیلی برای استفاده از کربن در بدنه اسکیتهای تمرینی وجود نداشته باشد.

بست اسکیت: درهنگام خرید به بستهای کفش اسکیت توجه کنید. یک سیستم بست خوب باید درحالی که هیچ فشاری روی پا نمیآورد به خوبی از پا حمایت کند. در اسکیتهای سخت بستها باید قابل تنظیم باشند و در اسکیتهای نرم بندها ابزار اصلی هستند و باید کاملاً به آنها دقت داشت.
بهترین اسکیت‌های موجود در بازار
بست (تسمه و سگک)

کفی: کفش اسکیت برای راحتی پا طراحی شده است و یک کفی خوب از یک لایه پارچه مخملی به عنوان آستر، یک لایه فوم با تراکم مختلف در سطوح مختلف پا، ماده پلاستیکی در اطراف پاشنه و یک لایه پارچه تشکیل شده است.

بهترین اسکیت‌های موجود در بازار

هنگام خرید اسکیت حتماً کفی آن را بیرون بکشید و آن را با کفی اسکیتهای دیگر مقایسه نمایید. لازم به ذکر است جنس آستر و کفی در اسکیتهای ساخت شرکتهای مختلف متفاوت میباشد

فریم یا تیغه اسکیت: فریمها در زیر چکمه قرار دارند و چرخها را روی اسکیت نگه میدارند. در بیشتر اسکیتها فریم قطعهای مجزا است که با پرچ به چکمه متصل است. یک فریم خوب باید چرخهایی با اندازههای مختلف را براحتی در خود جا بدهد. جنس فریمهای غیرفلزی، فلز و یا ترکیبی از مواد مختلف است. جنس فریمهای پلاستیک از نایلون و مقداری رشتههایی از بافت شیشه است. فریمهای فلزی انرژی را سریعتر منتقل میکنند. اسکیت بازهای هاکی و سرعت تمایل بیشتری به استفاده از این نوع فریم دارند. فریمهای ترکیبی از ترکیب فشرده رزین داخل فایبر گلاس، کربن و پوسته های Kevlar ساخته شده اند.
بهترین اسکیت‌های موجود در بازار
در هنگام خرید اسکیت سختی فریم آن را بررسی نمایید. برای بررسی آن چرخ جلوی اسکیت را بیرون بیاورد و سعی کنید دو ریل فریم را به هم نزدیک کنید. فریمهایی که سختی بیشتری دارند مشکلتر به هم نزدیک میشوند.

بهترین اسکیت‌های موجود در بازار

چرخ ها: یکی از مهم ترین اجزای اسکیت است که بایستی نسبت به انتخاب جنس و قطر آن توجه لازم مبذول شود. در لبه خارجی چرخ ها دو مشخصه قطر و جنس آن وجود دارد که با قطر چرخ با علامت MM و جنس آن با حرف A نمایش داده شده است. چرخها از جنس اورتان (ترکیبی از پلاستیک سخت و نوعی ماده شیمیایی خاص) است و درجه سختی آن بر اساس دیورومتر با یک عدد دو رقمی مشخص میشود. در اسکیت سرعت از چرخ ها با قطر های بالاتر که حداکثر آن MM۱۱۰ است و در رشته های دیگر ازچرخ های با قطرهای پایین تر استفاده می شود. جنس چرخ ها نسبت به زمینی که استفاده می شود و رشته ورزشی مورد استفاده متفاوت است. برای سالن و زمین های صیقلی از چرخ های نرم تر و جهت آسفالت و جاده از چرخ هایی با A بالاتر استفاده می شود.
بهترین اسکیت‌های موجود در بازار
بلبرینگ اسکیت: بلبرینگها درجه بندی و انواع مختلف دارند. هر چرخ شامل دو بلبرینگ و بوش داخلی و خارجی است.بلبرینگ به نسبت تعداد دور در دقیقه و کیفیت آن به انواع مختلف تقسیم می شــود که علامت مشخـــصه آن با ABC مشـــخــص می شـــود که شماره جلوی آن نشان دهنده تعداد دور در دقیقه است، مثلا ABC۵برابر با ۵۰۰۰ دور در دقیقه است.به طور کلی اگر شما یک اسکیت با کیفیت خوب بخرید مطمئناً بلبرینگهای خوبی در آن کار گذاشته اند.
بهترین اسکیت‌های موجود در بازار

ترمز ها: ترمز باید از پلی اُورتان نرم، نه پلاستیک ساخته شده باشد، تا سطح تماس خوبی برقرار کرده و باعث توقف اسکیت سوار شود.
بهترین اسکیت‌های موجود در بازار
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کامیار

      سلام
      بنظر من هم اسکیت رولربلید یکی از بهترین استکیت ها برای افرادی که دارن تازه شروع میکنن و هم برای افراد حرفه ای هست. استاندارد بودن و رونی اسکیتهای رولربلید باعث یادگیری سریع و افزایش علاقه برای افراد در این زمینه میشه.
      در این کانال تلگرامی میتونین با انواع اسکیتهای رولربلید آشنا بشین.
      کانال تلگرام : skateb@

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج