۸۵۷۵۲۴
۳۳ نظر
۵۰۰۹
۳۳ نظر
۵۰۰۹
پ

جهانگیری: تحریم جان بیماران را به خطر انداخته

معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه متأسفانه امروز شاهد رفتارهای مخرب، غیرسازنده و ضدبشری دولت آمریکا علیه مردم ایران هستیم، گفت: متأسفانه دولت آمریکا علی‌رغم قوانین حقوق بشری با دست زدن به اقدامات ضدانسانی و وضع سخت‌ترین تحریم‌ها بر بخش سلامت، عملاً امکان تأمین و واردات داروهای مورد نیاز بیماران خاص و تجهیزات پزشکی را با مشکلات جدی مواجه کرده است و جان بیماران زیادی را به خطر انداخته‌اند.

خبرگزاری ایسنا: معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه متأسفانه امروز شاهد رفتارهای مخرب، غیرسازنده و ضدبشری دولت آمریکا علیه مردم ایران هستیم، گفت: متأسفانه دولت آمریکا علی‌رغم قوانین حقوق بشری با دست زدن به اقدامات ضدانسانی و وضع سخت‌ترین تحریم‌ها بر بخش سلامت، عملاً امکان تأمین و واردات داروهای مورد نیاز بیماران خاص و تجهیزات پزشکی را با مشکلات جدی مواجه کرده است و جان بیماران زیادی را به خطر انداخته‌اند.

اسحاق جهانگیری در هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت گفت: حضور مهمانان را در نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت صمیمانه گرامی می‌دارم و از سیاستگذاران و دست اندرکاران برگزاری مجمع سپاسگزارم.

وی افزود: سلامت مسئله نخست دیروز، امروز و فردای انسان و جامعه بشری است که اکنون ابعادی فراتر از قبل را دارد. امنیت پایدار، توسعه همه جانبه و متوازن و موضوع دست‌یابی به جهانی عاری از ترس و زور و خشونت و فقر امروز بیش از هر چیزی وابسته به اندیشه و اخلاق به طور خلاصه انسان است.

وی ادامه داد: سلامت آنگونه که سازمان جهانی بهداشت تعریف می‌کند بنای بسیار فراتر از صرف نداشتن بیماری دارد. سلامت یکی از جنبه‌های اصلی حقوق بشر و بزرگترین مصداق عدالت اجتماعی است که تحقق آن از مهمترین وظایف دولت‌ها به شمار می‌رود و از این منظر سلامت تنها کالای عمومی است که هم محصول و شاخص اندازه گیری پایداری توسعه جوامع انسانی به شمار می‌رود.

معاون اول رییس‌جمهور گفت: در تقسیم‌بندی جدید، مفهوم سلامت معادل سلامت عمومی است که کارکردهای سیاسی از جمله برقراری ثبات و دموکراسی، امنیت داخلی برای مقابله با تروریسم و کنترل بیماری‌های عفونی را شامل می‌شود، سیاست‌های جدید سلامت، تحقق ثبات اقتصادی و شکوفایی داخلی و بین المللی و انجام فعالیت‌های خیریه برای ریشه‌کنی فقر به عنوان دشمن اصلی توسعه را برجسته می‌کند.

معاون اول رییس‌جمهور افزود: در جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی به صورت‌های کلان نظام سلامت به عنوان حق اساسی و عمومی شهروندان تبدیل شده است و مسئولیت سیاست‌گذاری برای اجرای قانون و اطمینان از دسترسی عموم به خدمات عادلانه و با کیفیت سلامت بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپرده شده است.

جهانگیری ادامه داد: علی‌رغم مسائل مختلفی که کشور ما در زمینه‌های مختلف با آن روبرو بوده است جای خوشنودی و امیدواری است که می توانیم بگوییم یکی از مهمترین دستاوردهای نظام ما در چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران در همین زمینه است. محصول چهل‌ سالگی انقلاب ما امروز افزایش امید به زندگی از ۵۴ سال به ۷۶ سال، کاهش چشمگیر مرگ و میر مادران باردار، کودکان و نوزادان و افزایش دسترسی عادلانه به خدمات گوناگون در سطوح مختلف سلامت بوده است.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: در تمامی مناطق کشور و با هدف محرومیت‌زدایی و توسعه، تربیت و آموزش نیروی انسانی و سلامت اعم از پزشک، پرستار، ماما و کارشناسان گوناگون و فعال در حوزه صورت گرفته که نتیجه آن افزایش مطلوب رضایت شهروندان بوده است.

وی گفت: افزایش معنادار کمی و کیفی حضور بانوان ایرانی در این بخش به برکت نظام جمهوری اسلامی بدست آمده است که این موفقیت‌ها را شتاب بیشتر داده است.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: شبکه بهداشت ایران یکی از مدل‌های موثر و موفق و قابل تعمیم در جهان برای گسترش عدالت محور خدمات سلامت به مناطق دورافتاده و محروم به شمار می‌رود و سهم عمده‌ای در بهبود شاخص‌های سلامت کشور ما داشته است. دولت یازدهم در سال ۱۳۹۳ برنامه اصلی عدالت اجتماعی خود را با عنوان طرح تحول سلامت و با هدف پوشش همگانی سلامت آغاز کرد، این طرح یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های اجتماعی دولت به شمار می‌رود و در دولت دوازدهم نیز ادامه یافت و به گواه سازمان جهانی بهداشت توانسته است گام‌های اساسی در زمینه افزایش دسترسی عادلانه به خدمات با کیفیت داشته باشد، همچنین توانستیم پوشش بیمه‌ای برای بیش از ۹۵ درصد شهروندان را داشته باشیم.

جهانگیری ادامه داد: انجام پوشش همگانی سلامت به عنوان برنامه اصلی سلامت یکی از برنامه‌ها برای تحقق حقوق شهروندی توسط وزارت بهداشت و با همکاری سایر نهادها در حال اجرا است، در پی تصویب برنامه جهانی اهداف توسعه پایدار، کمیته ملی توسعه پایدار ساختار خود را بر اساس مدل بومی با این اهداف هماهنگ کرده و از آن زمان با مسئولیت یکی از معاونان رئیس جمهور به کار خود ادامه می‌دهد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: به درستی گفته‌اند صلح، رفاه و کرامت مردم و مشارکت اجتماعی و حفظ کره زمین از اهداف توسعه پایدار هستند و در این میان نقش و مشارکت به منظور ایجاد نظام حاکمیت مبتنی بر اصول توسعه پایدار و عدالت بین نسلی بسیار اساسی است.

جهانگیری افزود: جمهوری اسلامی ایران در طول حیات ۴۰ ساله خود همواره با تحریم‌های ظالمانه قدرت‌های بزرگ به ویژه آمریکا مواجه بوده که البته نتیجه آن تاب آوری و استقلال بیش از پیش ما شده است، چنان که به گواه گزارش‌های سازمان‌های بین‌المللی کشورمان امروز از جهت تولید علم در رده بیست کشور نخست دنیا قرار گرفته و در منطقه خود اول است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مردم ایران برای شما مهم نیستن که تازه فهمیدین

    • مملکت ویران

      پس چراهمش میگین آمریکاهیچ غلطی نمیتواندبکند؟چرامیگین تحریم برای مااثرنمیکند؟

    • بدون نام

      کاسبان تحریم هیچی شون نشه به جهنم که افراد بیمار و مردم از بین برند. زندگی اونایی که از بودن تحریم ها زتدگیشون تامین هست و دنیا بر وفق مراد اوناست مهم هست نه مردم!

    • بدون نام

      چه عجب راست حرف زدی گرانی پدر ما را در اورده با حقوق زیر دو میلیون

    • بدون نام

      با آمریکا کنار بیایید

    • بدون نام

      همه میدونند که دارو و غذا تحریم نیست ومیتونید خریداری و وارد کنید!

    • بدون نام

      تو که میگفتی دنیا عاشق کار با ما شده ؟؟؟ پس کو اون همه هیاهو و وعده و وعید

    • علب

      کسی نمی تونه باور کنه شما برای جان آدمها ارزش قایل باشید پس ادای فیلم هندی را در نیارید

    • محمد

      پس تو که گفتی برجام امضا شه دیگه لغو نمیشه تحریمها هم برداشته میشه.

    • سپهر

      شوخی نکن آمریکا که هیچ غلطی نمیتونست بکنه الان زاییدید چرا پس

    • بدون نام

      الکی نگو تحریم ها نعمته

    • دوست شارلاتان بنفش

      مسئولین کشور بیشتر از تحریمها جان بیماران را به خطر میاندازند .

    • بدون نام

      دارو تحریم نیست....اینقدر. دروغ نگو اسحاق پینوکیو

    • بدون نام

      البته آقازاده ها هم که مقیم آمریکا و اروپا هستند هم به مشکل خوردند برید زود مذاکره کنید

    • بدون نام

      مدیران نادان== جنگولک بازی

    • بدون نام

      شما که میگفتین تحریم اثری نداره

    • بدون نام

      واقعا جهانگیری این حرف رو بزنه مسخره است

    • اوباما

      نخیرم آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه تحریمها هم تازه برکت و نعمت هست دیگه از این حرفهای بد نزنید!!

    • بدون نام

      تحریم نه.حماقت شما مملکت رو به خطر انداخته

    • بدون نام

      پس رییست چکار میكنه بگو کلید رو حرکت بده

    • بدون نام

      شوخی میکنید.یادتون هست در مورد تحریم ها چی می‌گفتید .......

    • بدون نام

      تحریم نشان بی مدیریتی کشور است
      بعداز چهل سال؟؟؟!!!

    • بی نام

      سر شما سلامت

    • melika.perspolis

      فقط بینی رو عشقه
      خخخخ

    • محمد

      تحریم نه، حضور افراد بی لیاقت و بی عرضه ای مثل شخص شما که به زور دروغ قدرت رو دست گرفتید. مطمئن باشید با دستای بسته توو آتیش جهنمید.

    • بدون نام

      اون دماغتو بکشی کنار کارها درست میشه انتر که استرس میندازی تو جون مردم

    • رضا ملی

      آقا جهانگیری شما یادتون؟ ؟؟؟

    • بدون نام

      وزیر بهداشت میگوید کمبود دارویی نداریم.
      جهانگیری میگوید تحریم ها جان بیماران را ب خطر انداخته .
      حقیقت کدام است ؟؟
      دو فرد از یک کابینه با دو حرف متناقض .
      علی برکت الله

    • بدون نام

      جریان چیه بفکربیماران افتادی از داداش مهدی چه خبر؟

    • بدون نام

      اقای جهانگیری، تحریم جان سالم ها رو به خطر انداخته چه برسه به بیماران، سالمها نه میتونن گوشت بخرن نه پیاز نه گوجه نه خرما نه ..... بیمارانم که اونجوری

    • محمدی مقدم

      شما می گفتید تحریم ها هیچ تاثیری نداره پس اینها یعنی چه؟ پیشنهاد میکنم مقداری پول در اختیارم قرار بدهید خیلی از مشکلات مثل دارو و امثالهم را حل خواهم کرد. فقط مرد و مردونه پای کارباشید. حتی خیلی از مشکلات صنعت قند و امثالهم را حل خواهم کرد.

    • محمدی مقدم

      فقط برید گم شید الی برکت الله

    • محمدی مقدم

      جهانگیری جان اینجاش مردم را بدبخت کردید بس نیست شما چقدر بی شرم و بیحیا هستید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج