جاباما
۸۵۸۰
۵۲ نظر
۵۳۰۱
۵۲ نظر
۵۳۰۱
پ

بچه‌ها را در مشهد کجا ببریم/ معرفی مراکز تفریحی

مشهدی‌ها بچه‌های خود را برای تفریح کجا می‌برند؟ این سوالی است که احتمالا در ذهن همه آنهايي که مشهد را برای تعطیلات تابستانی خود انتخاب کرده‌اند، وجود دارد. در زیر به معرفی برخی از اين مراکز می‌پردازیم.

بچه‌ها را در مشهد کجا ببریم/ معرفی مراکز تفریحی
مشهدی‌ها بچه‌های خود را برای تفریح کجا می‌برند؟ این سوالی است که احتمالا در ذهن همه آنهايي که مشهد را برای تعطیلات تابستانی خود انتخاب کرده‌اند، وجود دارد. با فرا رسیدن فصل تابستان، تعداد زیادی مسافر به مشهد به عنوان پر توریست‌ترین شهر ایران می‌آیند و در نتیجه نیاز به داشتن امکانات تفریحی برای تمام گروه‌های سنی به خصوص بچه‌ها وجود دارد. مشهد دارای مراکز تفریحی متعدد و متنوعی از قبیل پارک‌های آبی، شهر بازی‌ها و... برای بچه‌هاست و با ساخته شدن منطقه ویژه گردشگری در انتهای بلوار خیام شمالی تعداد متعددی مراکز تفریحی دیگر افتتاح شده یا در حال ساخت هستند. در زیر به معرفی برخی از اين مراکز می‌پردازیم.


بچه‌ها را در مشهد کجا ببریم/ معرفی مراکز تفریحی

سرزمین عجایب

  • آدرس: انتهای بلوار خیام شمالی، مجتمع الماس شرق

مجتمع الماس شرق به عنوان یک مرکز بزرگ تجاری، تعداد زیادی از خانواده‌ها را به آنجا مي‌كشد. در این مجموعه امکانات تفریحی متعددی برای بچه‌ها وجود دارد. یکی از این امکانات، شهربازی سرزمین عجایب، واقع در طبقه سوم و چهارم این مجتمع است. بیش از ۱۰۰ بازی کامپیوتری و جایزه‌ای به همراه بازی‌هایی مانند قطار، ماشین برقی و فوتبال دستی که در این مجموعه در 2 طبقه جمع‌آوری شده است كه می‌تواند ساعات نشاط‌آور و فراموش نشدنی را برای بچه‌ها فراهم کند. سرزمین عجایب را می‌توان به عنوان بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده مشهد به حساب آورد که این توانایی را دارد با بازی‌های متنوع و گوناگون چند ساعت بچه‌ها را سرگرم کند. به جز سرزمین عجایب، در اين مرکز سینما پنج بعدی و یک آکواریوم به نام شهر دریایی شرق وجود دارد که دارای مجموعه‌ای از ماهیان جمع آوری شده از تمام دریاهای‌های شور جهان است. تنوع گونه‌های ماهی موجود در این آکواریوم بسیار قابل توجه است و در میان آنها از کوسه ماهی تا خرچنگ نعل آبی و مجموعه ماهیان کارتون نمو پیدا می‌شود.


باشگاه کودک و آینده

  • آدرس: بلوار فلسطین، فلسطین ۱۸

اینجا اولین باشگاه بازی کودکان در ایران است که به مهارت‌های اجتماعی از قبیل کنترل خشم، اعتماد به نفس و همکاری از طریق بازی می‌پردازد. گل بازی، آب بازی، بازی‌های جسمی و حرکتی مثل وسطی و اوریکامی موجب می‌شود کودک لذت بازی در کوچه و خیابان را در محیطی امن و به صورت کنترل شده تجربه کند.
حضور والدین در این مرکز به منظور بازی با بچه‌های خود جزء برنامه‌های روزمره باشگاه است که موجب می‌شود بچه‌ها و والدین تحت نظر کار‌شناسان روان‌شناسی و علوم تربیتی لذت بازی کردن را تجربه کنند. تمام این موارد می‌تواند موجب ایجاد شادی و تعادل روحی، شکوفایی خلاقیت و کمک به یادگیری بهتر بچه‌ها و کسب تجربه از طریق بازی با گروه همسالان شود.


بچه‌ها را در مشهد کجا ببریم/ معرفی مراکز تفریحی

شهر بازی پارک ملت

  • آدرس: مشهد پارک ملت

مشهد 3 شهر بازی بزرگ دارد: کوهستان پارک شادی در انتهای وکیل آباد، شهربازی خورشید در انتهای بلوار خیام و شهر بازی پارک ملت. در حالی که در 8-7 سال کوهستان پارک شادی اوج لذت و هیجان را در مشهد برای بچه‌ها و حتی بزرگسالان ایجاد می‌کرد و بازی‌هایی مانند رنجر و گردباد که روی یک دره می‌چرخد، به عنوان نفس‌گیر‌ترین کارهای ممکن مطرح بودند، اما با بازسازی شهربازی پارک ملت و کهنه‌تر شدن وسایل بازی کوهستان پارک حالا این شهر بازی پارک ملت است که می‌تواند به عنوان شهر بازی اول مشهد مطرح شود. ساخت بزرگ‌ترین چرخ و فلک خاورمیانه، ترن هوایی علاوه بر بازی‌هایي مثل کالسکه که از شهر بازی قدیم باقی مانده‌اند، این توانایی را دارند که چند ساعت بچه را سرگرم کنند تا ساعاتی پر هیجان و نشاط را در این شهر بازی بگذرانند.


بچه‌ها را در مشهد کجا ببریم/ معرفی مراکز تفریحی

پارک ساحلی آفتاب

  • آدرس: انتهای بلوار خیام شمالی، جنب الماس شرق

مادرانی که فرزند کوچک دارند از این‌که به خاطر گرفتاری‌های کودک دیگر وقتی برای خودشان ندارند، ناراضی هستند. شاید بزرگ‌ترین مزيت این مجموعه برای مادران، وجود استخر مخصوص کودکان به همراه چند مربی مخصوص کودک باشد که می‌تواند خیال مادران را برای چند ساعت شنا، ماساژ و تمدد اعصاب راحت کند. این مجموعه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی طبقاتی دنیا دارای امکانات ویژه‌ای مانند سونای ماسه، حمام آفتاب و حمام اسپوتاست که با وجود یک مجموعه آبی برای کودکان به همراه اتاق خواب و بازی و مربیان مربوطه برای نگهداری بچه‌ها بهترین محل برای چند ساعت شنا و بازی برای مادر‌ان و بچه‌های‌شان باشد. وجود چند سرسره بازی کودکان به همراه استخر موج برای بچه‌ها می‌تواند با ایجاد محیطی نشاط‌آور برای آنها، محل استراحت، ورزش و تمدد اعصاب والدین بچه‌ها هم باشد.


بچه‌ها را در مشهد کجا ببریم/ معرفی مراکز تفریحی

باغ وحش وکیل آباد

  • آدرس: انتهای وکیل آباد

همه آنهايي که از 15-10 سال قبل تاکنون این باغ وحش را ندیده‌اند احتمالا تصویری از تعدادی میمون گرسنه به همراه یک شیر تنهای کچلی گرفته که حتی حوصله بداخلاقی را هم ندارد، در خاطرشان مانده است، اما این باغ وحش اکنون تغییر زیادی کرده است. سالن تاکسیدرمی که نمایشگاهی از حیوانات خشک شده به همراه نمایش مراحل مختلف تاکسیدرمی، سالن مار و تمساح با انواع گونه‌های مختلف این موجودات به همراه انواع مختلف حیوانات از درنا گرفته تا خرس این باغ وحش را برای بچه‌های علاقه‌مند به حیوانات بسیار جذاب می‌کند، اما شاید جالب‌ترین حیوان این مجموعه موجودی به نام تایگون است که از پدر ببر و مادر شیر درست شده و شبیه شیر با ردهای ببر مانند است. به هر حال این باغ وحش با مجموعه قابل توجهی از انواع مختلف حیواناتی که شاید بچه‌ها عکس آنها را تنها در کتاب‌ها دیده باشند، می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد.


مجتمع تفریحی جام‌جم

  • آدرس: انتهای وکیل آباد ابتدای جاده شاندیز

برای داشتن تفریحات مدرن‌تر می‌توان به این مجتمع مراجعه کرد. پیست کارتینگ این مجتمع به همراه پیست کارتینگ مجموعه اسب سواری ارشاد، علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب می‌کند. اگر به کارتینگ علاقه دارید حتما به‌ این مجموعه مراجعه کنید. زمین پینت بال مجموعه جام‌جم هم هر روز تعداد زیادی از بچه‌های علاقه‌مند به این ورزش را به خود جلب می‌کند. حتی فکر پوشیدن لباس جنگی و شلیک گلوله‌های رنگی به دشمن هم می‌تواند هیجان انگیز باشد. پس اگر به پینت بال علاقه‌مندید این مجموعه را از دست ندهید.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

بچه‌ها را در مشهد کجا ببریم/ معرفی مراکز تفریحی


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • pegah

      merci,
      kheili jaleb booooooood.

    • nancy

      inja(mashhad) be nesbate kalan shahre mazhabi budanesh unghadr k bayad emkanate tafrihi nadare masalan ye salone khoob vase concert ya ye sinamaye daraje yek ya ye baghe parandegan mesle esfahan. inaee k goftin hamash male bache hast!
      pas ma javoona chi?
      ye sokhanran davat mikonan ye salon vasash nemigiran k 4 ta adam bishtar jam beshan. va tablighateshun ham inghadr zaeefe k hichki nemifahme ki umad ki raft!
      hamchin ham k zemestun mishe shoru mikonan o mioftan be june asfalte khiyabuna o 1metr god mikonan!ba desham asfalt haye khoob ro ham pore chale choole mikonan. in che vaze por turist tarin shahre irane?
      hamash bannaee hamash terafike bikhod hamash bibarnamegi...
      aslan mikham bedunam k in laghab ro be mashhad dade????? por turist tarin shahre iran....
      omran! bayad begin por zaer tarin shahre iran.
      key orupaee ha umadan inja o pool kharj kardan?
      ya arab haye bahal ya hatta tork ha!
      omran k be esfahan berese ba in vaze modiriyateshun.....

      پاسخ ها

      • nihan

        با سلا به دوستان عزیز
        کسی زورت نکرده بیای
        :)
        لطفا اسم من مسخره نکنید چون من روسیه به دنیا اومدم ولی اسمم ترکیه

    • بدون نام

      نانسی جون شما اگه خوشت نیومده میتونی تشریف نیاری زورت که نکردن! غصه خارجی ها رو هم نخور اونا پول دارن میرن پدیده حالشو میبرن!

    • parasto

      این جور مکانها بیشتر به درت بچه ها میخوره ..از این جور مکانها هم زیاده تو کل شهر مشهد یه مکان شاد وتفریحی و عالی که به درده جوان ترها میخوره اگه میتونید تو شهر مشهد نام ببرید .......

    • shirin

      جوونا نمیتونن برن موج های ابی تفریح کنن؟؟این همه مرکز خرید و رستوران هست تو شهر..!شهرای توریستی هم که داره..مثلا طرقبه,شاندیز,توس!مگه اروپاییها خودشون مراکز توریستی ندارن؟من خودم خارج از کشور رفتم,با اون همه امکانات کمتر کسی پیدا میشه که از این شهر ها دیدن کنه!موافقم,مشهد به نسبت این که دومین شهر پرجمعیت و پایتخت معنوی کشور هستش باید بیشتر پیشرفت کنه و در آخر,خانم نانسی!هیچکدوم از شهر های کشور رو نمیشه با هام مقایسه کرد(شهرای بزرگ)!چون هر شهر با توجه به موقعیت خودش امکانات خاص خودشو داره و هر کس هم به شهر خودش افتخار میکنه...!

    • amir

      مجتمع کوه سر در هاشمیه خیلی باحاله هرکی بولینک یا بیلیارد بازی میکنه بره اونجا راستی اونجا تنها جایی تو مشهد که دختر ها هم میتونند بولینگ بازی کنند بقیه ی جاها مثل پروما نمیزارند زن ها بازی کنند.

    • جواد کازرانی

      جاهای تفریحی مشهد باید بیشتر از اینا باشه، فک نکنم همه جاها رو نوشته باشن؟؟؟
      مثلا آبشار اخلمد که نزدیک چنارونه و یکساعت با مشهد فاصله داره، جای بسیار باصفا و رویاییه که زیاد ازش تعریف نمیشه و همچنین شهر کلات نادر...

    • کیمیا

      میشه آدرس دقیق وکیل آباد رو بدید

    • مریم

      ببخشید نانسی خانوم یا هرکی که هستی،از اسمت کاملا معلومه عقده ای هستی.البته تقصیر خودت نیستا!کلا اصفهانیا اینجورین دوتا دونه سرو ستون دارن بهش میگن اثار باستانی چارتادونه پرنده ریختن تو یه قفس میگن باغ پرندگان،من خودم تا هفت جد آبادم اصفهانیه،ولی خودم تو مشهد به دنیا اومدمو تو مشهدم بزرگ شدم اما همه ی مصافرتامو میرم اصفهان،اما مشهد خودم به اصفهان به ظاهر قشنگتون ترجیح میدم نه مثل اصفهانیا که دم به دقیقه پشت سر مشدیا بد میگن اما میبینی همونا فرداش مشهدن،همشم امام رضارو بهونه میکنید ولی سر از جاهای دیگه در میارین.در مورد وضعیت زائرو به قول خودت توریستم باید بگم که: آدمای زیادی میان مشهد ارزش نداره براشون کاری بکنن چون ی سری به مشهد رسیدنو خوشگلش کردن این زوارا مث قوم موقول گند زدن به شهر،ی نمونشم وقتی میری تو حرم معمولا مشهدیا ۲ماه ی بار یا کمتر میرن حرم،وقتی میخوای دستتو بزنی به ضریح تا دمش که میری منصرف میشی چون انقد وحشی بازی در میارن که اگه بتونی ضریحو ببینی هنر کردی،در کل میخوام اینو بگم اگه مشهد ی شهر زواری نبود بهت میگفتم چی میشد درکل بدون شما اصفهانیا حق ندارید که از مشهد بد بگید یا اگرم گفتید پاش وایسید نیاین مشهد نه این که سرتونو میزنن تهتونو میزنن میاین مشهد.

    • کیمیا

      با اینکه من مشهد خیلی دوست دارم ولی به کسی اجازه نمدم درمورد شهر من بد حرف بزنه تو اگه امام رضا را دوست داشتی میفهمیدی امام گفتند از کسی بد نگویید پس خفه شو توکه از اثار باستانی سرد نمیشه

    • ارش

      salam ma to mashhad pist motor 4charkh atv darim ke to esfehan nadarim

    • maryam

      جاهای دیدنی مشهدکجاهاسوما بزرگا باید کجا بریم بگردیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بهارزند

      دستت درد نکنه عکس ها یت قشنگ بود

    • افرا

      کوه سر انتهای هاشمیه خیلی جای باحالیه واسه جووونا

    • كمال

      آیا در مشهد جای هست برای أموزش اسب سواری؟

    • مهرداد

      جناب نانسی شما که هیچ اطلاعاتی نداری و فقط ادعات میشه لطفا اظهار نظر نکن .... سینما هویزه مشهد مجهز ترین سینمای ایرانه حتی سالن سه بعدی هم نداره

    • mersedeh

      سلام میخاستم بدونم پارک ملت مشهد و بستن؟

    • نازنین

      نه پارک ملتو نبستن پارک کوهستان پارک رو بستن چون وسایلش نا معتبر بوده و چند نفر کشته شدن

    • ازیتا

      من بت نظر نانسی موافقم مشهد هیچ جایی واسه لذت بردن نداره

    • محمد

      اطلاعات درج شده در این پیج کاملا کذب هست. بزرگترین شهربازی سرپوشیده مشهد سرزمین بازی هاست که توسط شهرداری احداث شده و 10 برابر سرزمین عجایب وسعت داره( 2 هکتار زیربنا داره). اونجا مرکز تفریحات تخصصی خونواده ها و جووناست. هر مدل بازی و تفریح بخواین اونجا هست و همشم مختلط قابل استفادست.(خانم ها و آقایون). بولینگ حرفه ای و بیلیارد و پیتن بال و لیزر تگ و صخره نوردی و 200- 300 تا بازی دیگه. پاتوق من و خونوادم همیشه اونجاست. حتی تو تهران هم لنگش پیدا نمیشه.واقعا جای خوبیه واسه خوش گذرونی.نمی دونم چرا تو این پیج بهش اشاره نشده!!!! اینم آدرس سایتشه اگه کسی خواست ببینه: shahrebazi.org

    • محمدحسین

      من نمیدونم بعضیا با خودشون چی فکر میکنن تو مشهد همه چی هست هرچی بخوای وجود داره مشهد دارای چهارتا پارک ابی هستش که موج های خروشان بزرگترین پارک ابی جهان هم جزو اوناس مجتمع کوهسر عالیه . هر کی میگه شهربازی پارک ملت بچه بازیه بره اسکیت یا سالتو رو سوار بشه بعد بیاد نظر بده اگه خواستین ورزش تو هوای ازاد کنین که پارک ملت عالیه تو سالنی یا فضا بسته خواستین مجتمع عظیم استان قدس هست.ابتدای شاندیز پیست کارتینگ و پینتبال و اسب سواری وجود داره . شاندیز و طرقبه مشهد که عالیه غذادهاش تو ایران یکه اگه خواستین تو محیط طبیعی باشین من سد چالیدره و پارک وکیل ابادو پیشنهاد میکنم اگه بازار هم بخواین که مشهد پره من چندتاشو نام میبرم.بازار رضا.پروما.ویلاژتوریست . الماس شرق. بازار فردوسی.کیان سنتر یک و دو .....خیلی زیادن ببخشید طولانی شد ولی امیدوارم مطالبم به دردتون خورده باشه فقط یه چیزی اصفهان کلا تو میدو نقش جهان خلاصه میشه هیچوقت اصفهانو با مشهد مقایسه نکنین حیفه مشهده

    • پرتو

      تو پارک ملت مشهد بخشی هست مخصوص خانمها که بدون حجاب میتونن ورزش کنن و از هوای باز و فضای پر گیاه و مسیر آبش لذت ببرن. این بخش از بیرون هیچ دیدی نداره و واقعا در ایران کم نظیره.
      همچنین نزدیک ورودی شمالی در ابتدای بلوار معلم اگه اشتباه نکنم یه بخش وسایل بازی برای بچه ها هست که علاوه بر تاب و سرسره های مختلف یه بخش مخصوص آب بازی و مایه بازی هم داره. بسیار عالیه. پیشنهاد میکنم بچه ها رو حتما ببرین.
      در سالهای اخیر روی فضاهای شهری در مشهد خیلی کار شده. امکانات و پارکها و پیاده رو سازیها و مسیرهای مخصوص نابینایان و معلولین و دوچرخه در ایران بینظیره.
      به زحمت ممکنه کسی بیاد مشهد و متوجه اینها نشه!!!

    • بدون نام

      مقایسه مشهد با اصفهان مثل مقایسه افغانستان با المان هست مشهد در برابر اصفهان مثل انباریست فرهنگ مغولی مشهدو با اصفهان مقایسه نکنید

      پاسخ ها

      • م

        اصفهانی دزدطمعکارفرصت طلب زیاده خواه اونجا که افغانی هابیشتربیدادمی کنندوحضوردارند

      • علیرضا

        فرهنگ مغولی توشما اصفهانی هابیشتره که همتون فرصت طلب ونامرد تشریف دارید

      • امیر از مشهد

        چرا شما اصفهانی ها انقدر حسود تشریف دارین؟مگه افغانی چشه؟من به عنوان یه مشهد متنفرم از ادم های نژاد پرست.اونها هم فارسی حرف میزنند بیشعور.بیخود نیس پایتخت فرهنگی جهان اسلام رو میخوان ازتون بگیرن.من برای مردم اصفهان و همه ایران ارزش قایلم.به قول استادمون ادم نخاله همه جا پیدا میشه حرف شما رو به حساب کل اصفهانی ها نمیزارم.ولی در کامنت هایی که میخونم بیشتر جوون های اصهانی و تبریزی بد و بیراه میگن و خودبزرگ بین هستند.چرا شیرازیا اینطوری نیستند؟

      • یه مشهدی

        آخه تو اصفهانی گوه خور گدای نکبت رو چی به نظر

    • مهدی ازشهرستان شاندیز

      شاندیز زیبا منتظر شماست عزیزم

    • محمد از مشهد

      سلام.
      اگه دو تا کاربر که معلوم نیست مال کجا هستن اومدن و به مشهد و مشهدی ها توهین کردن، آیا دلیل می شه ما هم به اصفهان و اصفهانی ها توهین کنیم؟!
      حتی اگه این افراد اصفهانی هم باشن، باز دلیل نمی شه به هموطن هامون در اصفهان توهین کنیم چون دو نفر نماینده ی یک استان بزرگ نیستند.
      من مشهدی هستم و از توهین به شهرم و مردمم ناراحت می شم.
      اما نباید منفعلانه عکس العمل نشون بدیم. کار اون دو نفر زشت بود. اما بعضی از عکس العمل ها از این هم زشت تر.

    • فاطمه

      بسیار عالی بود دست همگی درد نکنه برای پاسخاتون

    • بی نام

      جایی خوندم :
      هیچ موقع شخصی را به خاطر این سه چیز مسخره نکنید (نمیدونم نقل قول از کیه):
      1-چهره
      2-پدر و مادر
      3- محل زندگی

    • علی از اصفهان

      سلام این حرفای الکی چیه که میزنید هم اصفهان هم مشهد قشنگترین شهرهای ایرانن. چرا الکی بحث میکنید. چی بهتون میرسهه ازین بحثا هم اصفهان هم مشهد مردم خوب و بامحبتی داره هردوشهر رو دوست داریم

    • حسنا

      سلام خسته نباشید واقعا پارک ملت عالی بود وسایل بازی عالی بود مرسی حسنا

    • آزاد

      واقعا من به عنوان یک ایرانی اهل تسنن از مشهد خیلی خوشم میاد.انشاالا امسال برای بار دوم به این شهر زیبا و حرم امام رضا سفر خواهم کرد. آزاد از مهاباد . آذربایجان غربی

    • بدون نام

      واقعا متاسفم براي دو ايراني ك هر دو در قشنگترين.و بهترين شهرهاي ايران زندگي ميكنيد وچنين بي ادبانه تاريخ و هويت ما ايرانيان را با كلمات نسنجيده خود خرد ميكنيد
      البته ك تاريخ ما بسيار جايگاه بالاتري دارد ك زير بار حرف چنين كوته فكراني سر خم نمايد

    • حسین

      سلام دوستان من بچه مشهدم خدایی مشهد چیزایی داره که هیچ جای دنیاوجودنداره بزرگترین استخرسرپوشیده دنیا بزرگترین چرخ فلک سال96مشهد پایتخت جهان اسلام میشه اصلامیدونستین؟مشهدخیلی جاهای تفریحی گردشی ومذهبی داره پیشنهادمیکنم ازمشهد خوب دیدن کنین راستی موزه حرم یادتون نره محشره یاعلی

    • علی

      من مترجم و ساکن مشهدم تنها می توانم بگویم با ارتباطاتی که با غربی ها داشته ام فهمیدهام آنها به کشور مان رشک می برند چرا که ما تنها مذهب زنده دنیا را داریم (شیعه) همه آنها در خود کمبود شدید معنوی احساس می کنند که این مورد در کشورم یافت نمی شود. البته بدخواه هم این زمین پاک زیاد دارد
      امیدوارم دوستان قدر این سرزمین پاک و اهورایی را بیش از پیش بدانند
      اگر بخواهیم از ایران بزرگ بنویسیم باید به اندازه کل کتابهای دنیا کاغذ داشته باشیم چرا که ما بزرگترین تاریخ جهان را داریم .
      عشق جاودان من ایران پاک تو بمان تو بمان تو بمان!
      علی از مشهد

    • mahdiiiiii

      به نظرمن همه جای ایران قشنگن خصوصا مشهد
      هم شهر زیارتیست هم سیاحتی
      زیارتی امام رضا سیاحتی داخل شهر پارکها باغها موزه ها و بیرون شهر شاندیز و طرقبه خصوصا چالیدره نغندر جاغرق

    • امیر

      قابل توجه دوستانی که میگن مشهد هیچ جلی تفریحی نداره . اولندش شما اگه بخاطر تفریخ میای مشهد اصلا نیا چون مشهد معروفه به مشهدالرضا شهر بهشت . دوما بزرگترین پارک آبی سرپوشیده جهان توی مشهده که همین کافیه . سوما شیشلیگ مشهد جزو بهترین غذاهای ایرانه که فقط توی منطقه ییلاقی طرقبه و شاندیز مشهد میتونی پیداش کنی . حالا بماند از آبشارها ی اخلمد و قره سو وارتکندو .... از مناطق دیدنی هم که هر کسی یکماه توی شهر مشهد باشه بخواد همه رو بره بازم وقت کم میاره ....... با تشکر

    • حسین خوش عاطفه

      سلام به همگی ،به همه هموطنان عزیز ،من مشهدی هستم ولی هنوز نتونستم خیلی از جاهای ایران رو سفر کنم ولی شمال و یزد و یاسوج و کردستان و اصفهان و شیراز و قم و تهران رو رفتم واقعا هر شهری زیبایی خاص خودشو داره هم مشهد جاهای قشنگ داره و هم بقیه جاهای کشور ،در کل کشور قشنگی داریم ،تو رو خدا به هم بی احترامی نکنید

    • وحید

      علت توریست نداشتن شهرهامون وجود آدمهایی مثل شماست

    • حامد

      سلام .مشهد الرضا رو دوست دارم انرژی مثبت امام رضا رو خیلی دوست دارم وقتی بری تو حرم ادم ساعت ها فراموش میشه و هر چند بار هم بری بازم لازمه ..اصفهان دانشجو بودم شهر تاریخی هست و زیبا و با مدیریت خوب شیراز زندگی میکنم شهر خوش اب و هوا و خوشحالم شاهچراغ رو داریم دلمون تنگ شد واسه امام رضا اونجا میریم .طبیعت گردی هم که بقیه استانها عالین

    • شیرین

      خیلی زشت و شرم آوره که آمد حرمت هموطنش و از اون بد مملکتش رو نگه نداره مگه ایران جایی به جز تهران و مشهد و تبریز و اصفهان و یزد و شیراز و ... هست چه طور به خودمون اجازه می دیم این طور راجع خاک و شهرهای این مملکت اینجوری حرف بزنیم؟ وجب به وجب این مملکت به همه ی ما تعلق داره و زشت تر اینکه به گنجینه های تاریخی یه شهر که باعث افتخار همه ی ما ایرانی هاست این طور اهانت بهش
      اگه شهری امکانات کمتری داره باعث بی اعتباری مردم شهر می شه ؟ واقعا جای تاسف
      وقتی خودمون احترام خودمون رو نگه نمی داریم چه طور از کشورهای دیگه توقع داریم به مملکت و ملت منو احترام بذارن؟

    • به دنبال دل

      دوستان عزیز لطفا توهین نکنید هم مشهد هم اصفهان عالی هستند ، زیباترین شهر های ایرانن. ضمنا ما هنرمندان اصفهانی فرهیخته زیاد داریم که شهره جهانی دارن مثل استاد فرشچیان، و یکی از بهترین خوانندگان، استاد افتخاری رو داریم، مشهد هم که امام رضا ع در راس تمام جاذبه های این شهر ، درود بر مردم مشهد و اصفهان

    • مشتبا

      سلام دوستان به جا این حرفا جاهای دیدنیشو بگین
      مشدیا عزیز هر جایی که به نظرتون میرسه که برای رفتن جالبه پیشنهاد میکنید بگید ما هم بریم مرسی فداتون (:

    • sara

      سلام دوستان.من خودم شمالی هستم و ساکن مشهدم.میخوام چند تا از جاذبه های مشهد رو معرفی کنم تا اگر به این شهر مسافرت کردید حتما ازشون دیدن کنید.سد چالیدره که تله سیژ داره و رستوران و کافی شاپ روی اب که غذاهای رستورانش واقعا خوبه و یه سری امکانات دیگه مثه قایق موتوری و پدالی و ...داره.یه باغ مینیاتوری هست تو الهیه که نماد شهرهای مختلف رو گذاشته.مورد بعدی باغ گیاهشناسی هست که واقعا زیباست و قسمت های مختلف مث ابشار و برکه و باغ ژاپنی داره تو اینترنت سرچ کنید ادرس رو پیدا میکنید البته یه باغ دیگه هم داره به اسم پارک گلها که اون بیشتر تو فصل فروردین و اردیبهشت پر گل و قشنگه بعدش تقریبا خشک میشه.باغ پرندگانش زیاد بزرگ نیست باغ وحش وکیل اباد هم بد نیست.کوهسنگی هم قشنگه میتونید از پله ها بالا برید و نمای شهر رو ببینید و سوار کالسکه شید و رستوران هم داره.پارک وکیل اباد یه پارک بزرگه جاذبه خاصی نداره ولی واسه وقت گذروندن خوبه.یه پارک خورشید داره که بیشتر پاتوقه ولی خوب معمولا اونجا بادبادک هوا میکنن و واسه روزای بادی خوبه.کوه های اب و برق رو دوست دارم چون میتونی از پله ها تا یه ارتفاع زیادی بالا بری و شهر رو ببینی و اون بالا بشینی و مخصوصا شبا لذت ببری.طرقبه و شاندیز اگر رفتین حتما شاندیز شیشلیک رستوران ارم و یا ماهان رو امتحان کنید.اگر شاندیز رو تا اخر برید به روستای زشک میرسید اونجا رستوران مهستان غذاهاش عالیه میتونین تو رودخونه بشینید و غذا میل کنین.یه رستوران هم هست به اسم کوروش که واقعا زیبا ساختنش ولی کیفیت غذاش معمولیه اما به دیدینش می ارزه چون میره تا بالا.کلا سمت شاندیز غذاهاش از طرقبه بهتره.سمت طرقبه هم بلبل عنبران معروفه ولی عالی نیست بیشتر فضاش قشنگه و رستوران سراب هم خوبه.انتهای طرقبه روستای کنگ هست که تا حدودی به ماسوله شبیه و خونه ها روی هم قرار دارن و یه جای توریستی هست.راستی پدیده شاندیز هم هست نصفه کاره رها کردنش ولی توش هم مغازه داره و هم رستوران اونجا یه رستوران هندی هم هست البته گر هم خواستید میتونین برین رستوران پدیده شاندیز که کمی بالاتر از محل اصلی پدیده هست یعنی کلا از اون مجموعه جداست و باید برید به سمت شاندیز تا پیداش کنین البته غذاهاش انچنان عالی نیست ولی فضاش قشنگه.تو طبیعت خشک مشهد من طبیعت نغندر رو میپسندم چون خیلی سرسبز و زیباست و خوش اب و هوا.رستوران های توی شهر یه اجاق باشی هست تو وکیل اباد که روی هر میزی یه منقل و هواکش داره کلا طبخ غذا با خودتونه چیز جالبیه.رستوران کلبه بین صارمی و هاشمیه غذاهای فرنگی و خوبی داره.رستوران لبنانی لیالی تو وکیل اباد.رستوران زیتون تو سجاد استیکش عالیه.رستوران سیلوانا لاکچریه و لیان هم غذاش عالیه واسه فست فود میتونین عطاویچ یا اس برگر و گاجره یا گریل هوس و ...رو امتحان کنید.سمت حرم پیراشکی ده دی و واسه نوشیدنی ابمیوه سجاد و رضا. همینطور رستوران کریم و راستگو و روف گاردن هتل درویش برید که این اخری صبحونه های خوبی هم داره.هتل میثاق هم صبحونه هاش متنوع هست.پارک ملت شهر بازی خوبی داره و واسه خرید به جز پروما میتونید برید کیان سنتر 2 و تمام پاساژهای همون راسته چون تمومشون تو یه خیابون هستند و پاساژ کوروش تو سجاد که همش برند هست و همینطور پاساژ ارمیتاژ که اون قسمت بالای ارمیتاژ منظر گاه هم داره.مشهد خیلی جاهای توریستی داره و اینا فقط یه تعداد از خوباش بود.بیشتر این مکان ها رو برای توریستای پولدار عرب ساختن چون خوب پول خرج میکنن.واسه خرید اجیل برید اجیل حسینی تو وکیل اباد.مجتمع کوهسر تو ارتفاع هست و یه مجموعه بزرگ شامل بولینگ و رستوران با موزیک زنده و کافی شاپ و غیره هست.اینجا پر از پاساژ پر از پارک پر از رستوران هست.و روز به روز هم داره بزرگتر و پیشرفته تر میشه.چند تا موزه و حمام داره.شهرداری مشهد خیلی به زیباسازی مشهد اهمیت میده و هر سال از دانشجوهای معماری واسه تزیین میادین و سطح شهر کمک میگیره.یک سره در حال کاشت گل و سبزه هستند و واقعا اینا تحسین بر انگیزه.در مورد اون بحثی که دوستان کردن هم باید بگم که افغانی هم انسان هستند مثل من و شما.هم زبان ما هستند.توشون بسیار تحصیل کرده دارن اینجا چند تا دکتر بسیار معروف که تو ایران شناخته شده هستند و افغانی هستند. طبابت میکنند و اینکه خیلی انسان تر از شمایی هستند که دم از فرهنگ میزنی اما هنوز قوانین و حقوق انسانی رو زیر پا میذاری.اولین شرط با فرهنگ بودن توهین نکردن به یک انسان و نگه داشتن حرمت نفس هست.گذشته از همه این ها من تمام شهرای ایران رو گشتم.و حقیقتا هر کجا رو میبینم که رو به پیشرفت و ابادانی هست خوشحال میشم برام فرقی نداره اونجا زادگاه خودم باشه یا اینجا مشهد یا شیراز یا اصفهان و یا تبریز و یا هر جای دیگه.مهم اینه که کشورم داره پیشرفت میکنه.لطفا انسان باشد.باور کنید اینجا هم مثل شهر شما ادمای خوب و بد داره.قابل توجه دوستانی که میگن رفتیم نخود و کشمش بخریم سرمونو کلاه گذاشتن...

    • مهتاب

      سلام خانومی که میگی زواراگندزدن مشهدواخه این چه حرفیه میزنیداگرزوارانبودن وجوداقاامام رضانبودمشهدچی داره که مردم ازجای جای کشوربیان مشهداقتصادمشهدرونق بگیره من غرب کشورزندگی میکنم سالی یکی دوبارمیام مشهدفقط به عشق امام رضا وعلاتوعمرمم مشهدنمیومدم برین خداشکرکنین برااین زوارااگرنبودبیکاری بیدادمیکردتوشهرتون

    • بدون نام

      کلا دنیا اگر خونه باشه
      خاور میانه توالتشه
      ایران هم سنگ دستشویشه

    • نیوشا

      یعنی چی که مشهدفقط امام رضا روداره ؟؟این همه جاذبه گردشگری کمه ؟اصلا به درک که واردمشهدنمیشیدیک جاخوندم که مشهد یکی ازامن ترین شهرهای ایران است وسطح جرم ان پایین است تازه هنرمندان خوبی مثل رضاعطاران وحامدبهدادمهدی یغمایی مشهدی هستندولی ومیگندمشهدی هاحسودندحسودبودن خوبه چون به غیرت ادم برمیخوردمشهدی هاانقدرحسودی کردندکه شهرشون بهترین شهرشده ولقب شهربهشت روبه خودش گرفته

    • بدون نام

      مشهد زندگی می کنی ولی خبر نداری بالاترین فحشا در مشهد هست برو اطراف حرم ببین چه خبره همه چی دست عرب
      افغانی و عرب از حق وحقوق ما دراین شهر استفاده می کند

    • کوروش

      من ۱۷ ساله که تو اصفهان زندگی میکنم و بچه بوشهر هستم و قصد هیچ طرفداری از هیچ شهری رو ندارم ولی با توجه به مسافرتی که به مشهد داشتم وقتی با اصفهان مقایسه میکنم اصفهان در برابر مشهد مثل یه دهات در برابر شهر هست اصلآ ساختمانها و مجتمع های تجاری و غیره که مشهد داره اصفهان که پیشکش تو هیچ کجای ایران پیدا نمی کنی مشهد در کل یه سر و گردن از شهرهای ایران سر تره حتی از شیراز

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج