جاباما
۸۶۲۹۶۰
۵ نظر
۵۴۴۵
۵ نظر
۵۴۴۵
پ

ناگفته‌هایی از زندگی مرموز «مارک زاکربرگ»

همان‌گونه که حتماً در جریان هستید سکان فیس‌بوک در دست‌های مارک زاکربرگ است و این جوان ۳۴ ساله که فیس‌بوک را به همراه چند تن از دوستانش راه‌اندازی کرد این روز‌ها در پول و ثروت غلت می‌زند و در سال ۲۰۱۹ ثروت خالص او نزدیک به ۷۰.۴ میلیارد دلار برآورد شده است.

برترین‌ها: این روز‌ها شبکه‌های اجتماعی دنیا را می‌چرخانند و حتی در تعیین برنده انتخابات نیز تأثیر دارند، فیس‌بوک نیز با نزدیک به ۲.۲۳ میلیارد کاربر یکی از مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا به‌حساب می‌آید و کسی را سراغ نداریم که عضو فیس‌بوک نباشد یا دست‌کم نام این شبکه اجتماعی به گوشش نخورده باشد.

همان‌گونه که حتماً در جریان هستید سکان فیس‌بوک در دست‌های مارک زاکربرگ است و این جوان ۳۴ ساله که فیس‌بوک را به همراه چند تن از دوستانش راه‌اندازی کرد این روز‌ها در پول و ثروت غلت می‌زند و در سال ۲۰۱۹ ثروت خالص او نزدیک به ۷۰.۴ میلیارد دلار برآورد شده است. این موارد زاکربرگ را به چهره‌سرشناسی تبدیل کرده و هواداران اطلاعات زیادی از زندگی او می‌دانند.

ناگفته‌هایی از زندگی مرموز «مارک زاکربرگ»

اما زاکربرگ نیز همانند هر سلبریتی دیگری ناگفته‌های جالبی دارد و اطلاعات زیادی از او می‌دانیم که بیشتر هواداران در جریان این اطلاعات نیستند، به همین دلیل در ادامه قصد داریم ناگفته‌هایی از زندگی مارک زاکربرگ را بگوییم که کسی آن‌ها را با شما در میان نمی‌گذارد.

زاکربرگ از کودکی اعجوبه و نابغه بود

اگر از هواداران زاکربرگ باشید حتماً در جریان هستید که در خانواده‌ای یهودی در نیویورک به‌دنیا آمد، بر اساس گزارشی که نیویورکر در خصوص زندگی زاکربرگ منتشر کرده است، پدر او دندان‌پزشک بود و بیمارانش به وی لقب «دکتر بدون درد زی» (Painless Dr.Z)، داده بودند. از قرار معلوم پدر مارک زاکربرگ علاقه زیادی به برنامه‌نویسی داشت و این علاقه به مارک نیز منتقل شد.

گفته می‌شود در سال ۱۹۹۶ و زمانی که مارک زاکربرگ تنها ۱۲ سال بیشتر نداشت، پدرش با او در خصوص جایگزین کردن روش جدیدتری برای گذاشتن قرار ملاقات با بیمارانش مشورت کرد. همین گفتگوی ساده باعث شد تا مارک زاکربرگ نرم‌افزار خاصی برای قرار ملاقات بیماران پدرش بنویسد. او این نرم‌افزار را زاک‌نت (ZuckNet)، نام‌گذاری کرد. این نرم‌افزار در‌واقع یک سرویس پیام‌رسان بود که به لحاظ فنی و امکانات حتی از پیام‌رسان معروف آی. ای. ام (AIM)، نیز پیشرفته‌تر به نظر می‌رسید.

ناگفته‌هایی از زندگی مرموز «مارک زاکربرگ»

دستاورد مارک زاکربرگ در ساخت زاک‌نت، پیشرفت بزرگی برای این نوجوان نابغه به‌حساب می‌آمد، اما این پیشرفت تازه اول کار زاکربرگ بود و مارک در کنار ساخت این نرم‌افزار، علاقه زیادی به ساخت بازی‌های رایانه‌ای نیز داشت. هوش و نبوغ زاکربرگ تا جایی پیش‌رفت که دیوید نیومن (David Newman)، معلم برنامه‌نویسی مارک زاکربرگ، او را نوجوانی نابغه دانست که آینده درخشانی دارد.

مدتی بعد نیز مارک زاکربرگ سرویس «سیناپس» (Synapse)، را راه‌اندازی کرد، این سرویس در‌واقع یک برنامه هوش‌مصنوعی بود که سلیقه کاربر برای انتخاب موسیقی را فرا می‌گرفت و بر اساس همین سلیقه، ترانه‌های مورد علاقه کاربر را به او پیشنهاد می‌داد. سرویس «سیناپس» توجه شرکت‌های مهمی مانند مایکروسافت و ای. اُو. ال را جلب کرد و این دو شرکت به این فکر افتادند تا این پسر نابغه را استخدام کنند. همان‌گونه که حتماً می‌دانید زاکربرگ پیشنهاد کار در این دو شرکت مهم را رد کرد و در آینده به جایی رسید که شانه به شانه با بزرگان فناوری رقابت کنند.

زاکربرگ در میان مردم با لقب آدم‌آهنی شناخته می‌شود

زاکربرگ ممکن است سلطان شبکه‌های اجتماعی باشد، اما او به لحاظ روابط اجتماعی، مرد خوش مشربی نیست و افرادی که زاکربرگ را می‌شناسند از او با عنوان فردی گوشه‌گیر و خلوت نشین یاد می‌کنند که به غیر از کارش، به چیز دیگری تمرکز نمی‌کند. اگر نگاهی به زندگی افراد نابغه داشته باشید متوجه خواهید شد که این خصوصیت‌ها در دیگر نابغه‌ها نیز دیده شده و همین موارد باعث شد تا اطرافیان زاکربرگ به او لقب آدم‌آهنی بدهند. نیویورکر، لحن گفتگو و صحبت کردن زاکربرگ را همانند گفتگو در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان می‌داند و مدعی است و زاکربرگ همانند آدم ماشینی‌ها گفتگو می‌کند. رید هافمن (Reid Hoffman)، یکی از سرمایه‌گذاران فیس‌بوک نیز در گفت و گویی با واشینگتن پست مدعی شد مارک زاگربرگ جوان ساکت و آرامی است که حتی در جلسه‌های مهم فیس‌بوک نیز بیش از اندازه حرف نمی‌زند و دائم در حال فکر کردن است.

در خصوص سبک رفتار و گفتار مارک زاکربرگ، مدتی پیش ییشان وونگ (Yishan Wong)، یکی از کارمندان سابق فیس‌بوک صحبت‌های جالبی را در خصوص مارک زاکربرگ در وب‌سایت معروف پرسش و پاسخ کوارا (Quora)، مطرح کرد. این کارمند سابق فیس‌بوک مدعی شد مارک زاکربرگ بدون هیچ‌گونه جلب توجهی، به سخنان دیگران گوش می‌دهد و این رفتار به‌گونه‌ای است که طرف مقابل احساس می‌کند زاکربرگ توجهی به حرف‌های او ندارد، اما این قضیه کاملاً برعکس است و زاکربرگ شش‌دانگ حواسش متوجه صحبت‌های مخاطب است. ییشان وونگ در ادامه از اخلاق و رفتار مارک زاکربرگ تعریف می‌کند.

ناگفته‌هایی از زندگی مرموز «مارک زاکربرگ»

دیگر کارمندان فیس‌بوک نیز از حضور در این شرکت راضی هستند و بر اساس نظرسنجی پایگاه اینترنتی گلس‌دور (GlassDoor.com)، در سال ۲۰۱۷ فیس‌بوک به‌عنوان دومین شرکت از دیدگاه رضایت شغلی کاربران انتخاب شده است. نیویورکر به این نکته نیز اشاره می‌کند که زاکربرگ کاملاً به رفتار و کردارش آگاهی دارد و در زندگی شخصی و خانوادگی نیز فرد ساکت و کم‌حرفی است.

زاکربرگ علاقه زیادی به پوشیدن تی‌شرت‌های خاکستری دارد

افراد زیادی را سراغ داریم که معتقد هستند پوشیدن لباس‌های شیک و گران‌قیمت تأثیر زیادی از افزایش اعتماد به‌نفس دارد، این قضیه به اندازه‌ای باب شده که حتی در کتاب‌های انگیزشی و بهینه‌سازی شخصی نیز پوشیدن لباس‌های شیک توصیه می‌شود. اما باور کنید اعتمادبه‌نفس در درون انسان ایجاد می‌شود و لباس و پوشاک شیک و جذاب هرگز اعتمادبه‌نفس پایدار نمی‌آورد. برای اثبات این گفته کافی است به نحوه پوشش مارک زاکربرگ یا استیوجابز فقید نگاهی داشته باشید.

زاکربرگ به اندازه‌ای ثروت و مکنت دارد که بهترین و شیک‌ترین لباس‌های دنیا را می‌تواند بخرد، اما اگر از طرفداران این جوان نابغه و ثروتمند باشید حتماً به‌خوبی می‌دانید که زاکربرگ لباس و پوشش بسیار ساده‌ای را انتخاب می‌کند و حتی در مهمانی‌های مهم و برنامه‌های تلویزیونی نیز با لباس‌های بسیار معمولی حضور پیدا می‌کند. به همین دلیل نیز در بیشتر اوقات زاکربرگ را با یک تی‌شرت خاکستری می‌بینیم.

ناگفته‌هایی از زندگی مرموز «مارک زاکربرگ»

دلیل انتخاب این لباس کاملاً روشن است چرا که زاکربرگ معتقد است زمان ارزش بیشتری دارد تا بخواهد وقت خود را برای انتخاب پوشاک و پوشیدن لباس‌های شیک به هدر دهد. به همین دلیل نیز کمد لباس مارک زاکربرگ کمترین لباس‌ها را دارد و برای پوشیدن لباس دیگر نیازی نیست دنبال پیراهن‌های مختلف بگردد و همیشه با پوشیدن تی‌شرت خاکستری موردعلاقه‌اش از خانه بیرون می‌زند. مدتی پیش زاکربرگ عکسی از کمد لباس‌هایش را در فیس‌بوک با هواداران به اشتراک گذاشت که در این عکس تنها تی‌شرت‌های خاکستری در کمد لباس‌های زاکربرگ به‌چشم می‌خورد.

ناگفته نماند این تی‌شرت‌ها به لحاظ جنس و کیفیت از بهترین لباس‌های بازار انتخاب شده اند و بیزنس اینسایدر در این زمینه گزارش داده که هرکدام از تی‌شرت‌های زاکربرگ نزدیک به ۴۰۰ دلار قیمت دارند. به این نکته نیز اشاره کنیم که زاکربرگ در سال ۲۰۰۹ به مدت یک سال هر روز با کت و شلوار و کراوات به دفتر کارش در فیس‌بوک مراجعه می‌کرد. در آن زمان فیس‌بوک با رکود روبرو شده بود و این مدیر موفق برای پیشرفت فیس‌بوک و استخدام نیرو‌های جدید کت و شلوار می‌پوشید تا به سایر همکارانش روحیه دهد.

زاکربرگ کوررنگی دارد

فیس‌بوک یکی از مهم‌ترین وب‌سایت‌های دنیا است و انتظار داشتیم لوگوی این برند، جذابیت بیشتری داشته باشد، اما همان‌گونه که می‌دانید لوگوی فیس‌بوک چنگی به دل نمی‌زند و بیش از حد معمولی و پیش‌پاافتاده به نظر می‌رسد. از طرف دیگر این لوگو سرشار از رنگ آبی است و محیط وب‌سایت و اپلیکیشن فیس‌بوک نیز کاملاً آبی طراحی شده است.

طراحی ساده لوگوی فیس‌بوک و استفاده بیش از حد از رنگ آبی بی‌دلیل نیست و زاکربرگ طیف رنگ‌های قرمز و سبز را همانند چیزی افراد سالم می‌بینند، نمی‌بیند و کوررنگی دارد. احتمالاً به همین دلیل نیز هست که زاکربرگ علاقه زیادی به پوشیدن تی‌شرت‌های خاکستری دارد. کوررنگی عارضه‌ای پیچیده و جالب است و افرادی که کوررنگی دارند دنیا را همانند فیلم‌های قدیمی، سیاه و سفید می‌بینند.

ناگفته‌هایی از زندگی مرموز «مارک زاکربرگ»

برای چشم‌های زاکربرگ رنگ‌های قرمز و سبز یک طیف رنگی همانند دارند و این رنگ‌ها را با سایه‌ای از طیف رنگ زرد می‌بیند. جالب اینجاست که زاکربرگ تا بزرگسالی متوجه کوررنگی‌اش نشد و خودش نیز مدعی است ندیدن طیف‌های مختلف رنگ‌ها، چیزی نیست که بیش از حد بخواهد نگرانش باشد.

زاکربرگ در خصوص کوررنگی‌اش مدعی است رنگ آبی را بیشتر از دیگر رنگ‌ها می‌بیند و طیف‌های مختلف آبی را به راحتی تشخیص می‌دهد. پایگاه خبری نیویورکر نیز در این زمینه گزارش داده که خانه مارک زاکربرگ بیشتر با رنگ‌های آبی و بژ رنگ‌آمیزی شده و تنها آشپزخانه را به رنگ زرد رنگ‌آمیزی کرده است. به این ترتیب بعید به نظر می‌رسد در آینده نیز شاهد تغییر رنگ لوگوی فیس‌بوک یا محیط وب‌سایت و اپلیکیشن آن باشیم و فیس‌بوک همیشه آبی خواهد بود.

دیدگاه زاکربرگ در خصوص حریم شخصی مورد انتقاد قرار گرفته است

کاربران اطلاعات شخصی خود را با فیس‌بوک به اشتراک می‌گذارند، از طرف دیگر با لایک‌هایی که در فیس‌بوک می‌کنیم نیز این شبکه را در جریان سلیقه‌ها و علایق خودمان قرار می‌دهیم. این امر باعث شده تا فیس‌بوک به حجم بسیار گسترده‌ای از اطلاعات و سلیقه‌های کاربران دسترسی داشته باشد.

با این حساب باید اعتراف کرد که حضور شبکه‌های اجتماعی به نوعی معنای حریم شخصی در دنیای دیجیتال را تغییر داده‌اند و فیس‌بوک نیز از این قضیه مستثنی نیست. از طرف دیگر فیس‌بوک وسواس زیادی در خصوص اطلاعات دقیق کاربران دارد و حتی در خصوص انتخاب نام کاربری نیز سخت‌گیری‌های خاصی را اعمال می‌کند. واشینگتن پست در این زمینه گزارش جالبی مطرح کرده و مدعی است زاکربرگ بر این باور است که فیس بوک بتواند جامعه بشری را در شرایط ازادتری قرار دهد. او قصد دارد تا به کمک فیس‌بوک، انسان‌ها بیشتر با یکدیگر در تماس باشند و همدیگر را نسبت به گذشته بهتر درک کنند.

در این بین با افزایش محبوبیت فیس‌بوک، سیاست‌های این شبکه اجتماعی در خصوص حریم شخصی، گریبان کاربران را گرفت و فیس‌بوک نیز شفافیت سابق را در خصوص حفظ حریم شخصی کاربران در پیش نگرفت. از طرف دیگر در بسیاری از مواقع نیز فیس‌بوک سیاست‌های حریم شخصی کاربران را بدون اینکه به آن‌ها اطلاع بدهد تغییر داد و تمامی این موارد باعث شد تا در سال ۲۰۱۶ محبوبیت فیس‌بوک و مارک زاکربرگ کاهش پیدا کند و اتهام‌هایی به فیس‌بوک به‌دلیل افشای اطلاعات کاربران و سوء‌استفاده این اطلاعات در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری زده شد.

ناگفته‌هایی از زندگی مرموز «مارک زاکربرگ»

مارک زاکربرگ علاقه‌ای به فیلمی که در خصوص او ساخته شده ندارد

اگر اهل سینما باشید بدون شک دیوید فینچر (David Fincher)، را می‌شناسید و فیلم «شبکه اجتماعی»، ساخته فینچر را دیده‌اید. این فیلم به روز‌های اول شکل‌گیری فیس‌بوک اشاره می‌کند و دعوا‌های مارک زاکربرگ و دیگر همکارانش در خصوص مالکیت فیس‌بوک را نمایش می‌دهد. فیلم «شبکه اجتماعی» به لحاظ هنری نمره‌های خوبی دریافت کرد و جایزه‌های ممتازی گرفت. این فیلم به لحاظ انگیزشی نیز به‌عنوان یکی از منابع مهم ایجاد انگیزه برای کارآفرین‌های جوان و استارتاپ‌ها به‌حساب می‌آید.

اما جالب است بدانید به‌رغم اینکه دنیا فیلم «شبکه اجتماعی» را پسندید، شخص مارک زاکربرگ اصلاً از این فیلم خوشش نمی‌آید. برای اثبات این ادعا باید به قضیه هک شدن سرور‌های سونی به‌عنوان شرکت تولید کننده فیلم «شبکه اجتماعی» اشاره کنیم. این اتفاق در سال ۲۰۱۴ صورت گرفت و ایمیل‌های زیادی از مارک زاکربرگ به سونی برملا شد که در این ایمیل‌ها، زاکربرگ به تولید فیلم «شبکه اجتماعی» از جانب سونی اعتراض کرده بود و می‌خواست جلوی پخش این فیلم را بگیرد.

صدای زاکربرگ به جایی نرسید و درنهایت فیلم «شبکه اجتماعی» پخش شد، گاردین در این زمینه گزارش داد که زاکربرگ مدعی است سازندگان این فیلم، قسمت‌های زیادی را از خودشان درآورده‌اند و سعی کرده‌اند داستانی سیاه و جذاب را به‌تصویر بکشند که با واقعیت فاصله زیادی دارد. از طرف دیگر آرون سورکین (Aaron Sorkin)، فیلمنامه نویس، فیلم «شبکه‌های اجتماعی»، دیدگاه دیگری در خصوص این فیلم دارد و مدعی است دیوید فینچر اصرار زیادی داشت تا واقعیت را نمایش دهد و جزئیات زندگی زاکربرگ و ایجاد فیس‌بوک را با ظرافیت زیاد به تصویر بکشد.

آرون سورکین در مصاحبه‌ای با گروچو ریویزو (Groucho Reviews)، مدعی شد که فیلمنامه این فیلم با واقعیت بسیار نزدیک است و آن‌ها چیزی را از خودشان در نیاورده‌اند. سورکین درنهایت از اینکه این فیلم به مذاق مارک زاکربرگ خوش نیامده بود از او عذر خواهی کرد، اما باز هم تأکید داشت که فیلم «شبکه اجتماعی» بسیار نزدیک به واقعیت است.

زاکربرگ پیش از این کاربرانی که اطلاعات خصوصی‌شان را در فیس‌بوک به اشتراک می‌گذاشتند را دست می‌انداخت

حضور در دنیای اینترنت نیازمند رعایت احتیاط‌های خاصی است، در غیر این صورت در یک چشم به هم زدن، اطلاعات شخصی کاربر در اختیار افراد زیادی قرار می‌گیرد. این قضیه در خصوص فیس‌بوک نیز صدق می‌کند. از طرف دیگر گاهی اوقات نیز این اطلاعات و عکس‌ها را آگاهانه در شبکه‌های اجتماعی به‌اشتراک می‌گذاریم، اما زمانی از این کار پشیمان می‌شویم که دیگر کار از کار گذشته و اطلاعات ما میان هزاران کاربر دست به دست شده است.

ناگفته‌هایی از زندگی مرموز «مارک زاکربرگ»

این قضیه در خصوص نوجوان‌ها بیشتر صدق می‌کند و عکس‌ها و اطلاعاتی که در دوران نوجوانی به اشتراک گذاشته می‌شود شاید زمانی که همان فرد به بزرگسالی برسد اطلاعات خیلی جالبی نباشد و دیگران بابت همین عکس‌ها فرد را دست بیاندازند. جالب است بدانید چنین قضیه‌ای حتی گریبان مارک زاکربرگ را نیز گرفته و اطلاعات او در زمانی که سن و سالی نداشت و ۱۹ ساله بود به بیرون درز پیدا کرده است.

این اطلاعات دقیقاً به زمان شکل‌گیری فیس‌بوک باز می‌گردد و ظاهراً در آن زمان مارک زاکربرگ نوجوان در یک گفتگوی اینترنتی با دوستش از داشتن ۴ هزار ایمیل، عکس، آدرس و اطلاعاتی از این دست از کاربران به خودش افتخار می‌کرد. در این گفتگوی اینترنتی، دوست مارک زاکربرگ از او می‌پرسد که چرا افراد اطلاعات شخصی‌شان را به زاکربرگ داده‌اند؟

زاکربرگ نیز در پاسخ به دوستش می‌گوید که کاربران حماقت کرده‌اند و به راحتی اطلاعاتشان را در اختیار زاکربرگ گذاشته‌اند. مدت‌ها بعد پس از برملا شدن این گفتگو، مارک زاکربرگ در مصاحبه‌ای با نیویورکر از پیام‌هایی که در نوجوانی با دوستش رد و بدل کرده بود عذرخواهی کرد و مدعی شد این صحبت‌ها مربوط به گذشته است و امروز زاکربرگ احترام بیشتری برای کاربران قائل است.

مارک زاکربرگ دستیار هوشمند مخصوص خودش را طراحی کرده بود

اگر اهل فیلم‌های ابرقهرمانی باشید به احتمال زیاد فیلم آیرون‌من را دیده‌اید و دستیار هوشمندی که به رابرت داونی جونیور در این فیلم کمک می‌کند را به‌خوبی می‌شناسید. این دستیار هوشمند در دنیای فیلم‌های ابرقهرمانی با نام جارویس (Jarvis)، شناخته می‌شود و کنترل لباس روباتیک آیرون‌من و خانه‌اش را بر عهده دارد. رسیدگی به امور منزل، پیدا کردن اطلاعات و مواردی از این دست را می‌توان از کار‌هایی دانست که دستیار هوشمند جارویس در فیلم آیرون‌من برای رابرت داونی جونیور انجام می‌دهد.

ناگفته‌هایی از زندگی مرموز «مارک زاکربرگ»

جالب است بدانید مارک زاکربرگ از این دستیار هوشمند حسابی خوشش آمده و یک دستیار هوشمند را برای خودش طراحی کرده است که دست برقضا این دستیار هوشمند نیز جارویس نام دارد. این دستیار هوشمند گوش به‌فرمان دستور‌های صوتی و متنی زاکربرگ است و کنترل نور، درها، سیستم تهویه و مواردی از این دست را بر عهده دارد. دستیار هوشمند جارویس از چیزی که فکرش را بکنید باهوش‌تر طراحی شده و چهره تمامی افراد منزل را شناسایی می‌کند تا در صورت حضور فرد غریبه‌ای در خانه، پلیس را خبر کند.

زاکربرگ در جایی گفته است که جارویس ممکن است در آینده به پروژه‌ای تجاری تبدیل شود، اما در حال حاضر این پروژه را شخصاً برای انجام کار‌های خودش و مدیریت منزل طراحی کرده است. جالب اینجاست که جارویس قادر به سخن‌گفتن نیز هست و صدای هنرپیشه معروف، مورگان فریمن برای جارویس استفاده شده است. زاکربرگ به لحن صدای مورگان فریمن علاقه زیادی دارد و به همین دلیل نیز فریمن را استخدام کرد تا به جای جارویس صحبت کند.

پیش از این روی کارت ویزیت زاکربرگ نوشته شده بود «من مدیر عامل هستم، کله‌پوک.»

رسیدن به موفقیت در سن و سال نوجوانی، در دسر‌های خاص خودش را دارد و مارک زاکربرگ نیز وقتی فیس‌بوک به موفقیت رسید، نوجوانی بیش نبود و به همین دلیل نیز ناپختگی‌های زیادی انجام داد. یکی از این موارد را می‌توان کارت ویزیت مارک زاکربرگ نام برد که روی آن نوشته شده بود: «من مدیر عامل هستم، کله‌پوک.» این جمله برگردان جمله I'm CEO, Bitch. است که مطمئن هستیم شما بهتر از ما می‌دانید چه معنی می‌دهد.

با این حساب می‌توان گفت به رغم اینکه گفته می‌شود مارک زاکربرگ آدم‌آهنی است و زیاد شوخی نمی‌کند، در دوران نوجوانی سر شوخ و شنگی داشته و از طراحی کارت ویزیت با جمله‌ای که به آن اشاره شد نمی‌خواسته به کسی توهین کند، بلکه قصدش شوخی و تفریح بوده است. این کارت ویزیت بحث‌های زیادی را به دنبال داشت و در این زمینه برایان ولوسو (Bryan Veloso)، به‌عنوان کسی که این کارت ویزیت را برای زاکربرگ طراحی کرده بود در وب‌سایت کواورا در خصوص این کارت ویزیت توضیح داد و مدعی شد مارک زاکربرگ جمله من مدیرعامل هستم، کله‌پوک. را در یک جلسه رسمی نیز به زبان آورده است.

ناگفته‌هایی از زندگی مرموز «مارک زاکربرگ»

ظاهراً مارک زاکربرگ در نوجوانی همانند هر نوجوان دیگری سعی داشته تا طرز رفتار زندگی‌اش را شکل بدهد و برای اینکار نیز از استیو جابز فقید الگو گرفته بود. اگر استیو جابز را بشناسید، حتماً به‌خوبی می‌دانید که دهانش چفت و بند درست و حسابی نداشت و حتی در جلسه‌های مهم کاری نیز حرف‌های زشتی می‌زند. به همین دلیل مارک زاکربرگ با انتخاب این جمله برای کارت ویزیت خودش قصد تقلید رفتار استیو جابز را داشت.

به این نکته نیز اشاره کنیم که مارک زاکربرگ دو مدل مختلف کارت ویزیت برای خودش طراحی کرده بود، یک مدل این کارت ویزیت‌ها همان چیزی بود که برای شما گفتیم، او این کارت را به افرادی می‌داد که با آن‌ها احساس راحتی می‌کرد و آن‌ها را می‌شناخت، کارت ویزیت دیگر زاکربرگ نیز یک کارت رسمی و معمولی بود که به افرادی که آن‌ها را نمی‌شناخت نشان می‌داد.

زاکربرگ سودای ریاست جمهوری آمریکا را در سر ندارد

مارک زاکربرگ یکی از شناخته‌ترین چهره‌های دنیا است و به لطف قدرتی که فیس‌بوک در اختیار او قرار داده است هر چیزی که بخواهد را بدست می‌آورد، این موارد باعث شده تا بسیاری از هواداران به این فکر بیافتند که با نزدیک شدن سال ۲۰۲۰ و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، زاکربرگ نامزد این انتخابات شود.

این گمانه‌زنی‌ها بی‌دلیل نیست و نیویورک تایمز گزارش داده است که در سال ۲۰۱۷، مارک زاکربرگ مدت زیادی از وقت خود را به سفر به نقاط مختلف آمریکا اختصاص داد. هدف او از این سفر آشنایی با کاربران فیس‌بوک در ایالت‌های مختلف آمریکا ذکر شد. از طرف دیگر زاکربرگ و همسرش، پرسیلیا چان، جو بننسون (Joe Benenson)، که یکی از مشاورین ارشد هیلاری کلینتون بود را استخدام کردند تا به آن‌ها برای اهدای ۹۹ درصد از سهام زاکربرگ در فیس‌بوک به خیریه، زاکربرگ مشاوره بدهد.

ناگفته‌هایی از زندگی مرموز «مارک زاکربرگ»

گاردین نیز در این زمینه مدعی است اگر هوای ریاست جمهوری به سر زاکربرگ بزند، نامزد بحث‌برانگیزی در انتخابات ۲۰۲۰ خواهد شد چرا که در چند سال اخیر صحبت‌های زیادی در خصوص فیس‌بوک و حفظ حریم شخصی کاربران مطرح شده است. این گمانه‌زنی‌ها همچنان ادامه داشت تا اینکه در نهایت به گوش زاکربرگ رسید، او در صفحه فیس‌بوک خودش نوشت که هیچ برنامه‌ای برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ندارد. اما اظهار نظر صریح زاکربرگ نیز باعث نشد تا هواداران از گمانه‌زنی‌ها در خصوص عزم او در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دست بردارند، به این ترتیب خدا را چه دیده‌اید، شاید زاکربرگ در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا نامزد نشود، اما با توجه به سن و سال کمی که دارد هنوز وقت برای نامزدی در این انتخابات زیاد است و چه بسا در آینده‌ای نه چندان دور، زاکربرگ هوای سیاست به سرش بزند و بخت خودش در انتخابات را امتحان کند.

در این قسمت به پایان ناگفته‌های زندگی مارک زاکربرگ رسیدیم، پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم به این جوان خوش‌فکر و میلیاردر علاقه دارید و اطلاعات خاصی از زندگی او را می‌دانید که ما به آن‌ها اشاره نکردیم، در قسمت نظرات این اطلاعات را با ما و سایر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: grunge

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • من

      نظرات را چرا منتشر نمیکنید

    • بدون نام

      عاشقتممممم

    • بدون نام

      از بس خسيسه هميشه تي شرت خاكستري مي پوشه! كلا ازش متنفرم

      پاسخ ها

      • مریم

        این حجم تنفر از کسی که ندیدیش عجیبه ...مگه چی کارت کرده ؟ ادم خوبیه مارک زاکربرگ

    • بدون نام

      خیلی جالب بود
      مخصوصا اینکه از سوشیال مدیا خیلی خوشم میامد
      حالا میبینم خودش برعکسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج