۸۶۳۰۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

تحريم، منشايی برای فساد شد

رييس كميسيون اصل ۹۰ مجلس گفت: «پرونده اخير يك معادله چند ده مجهولي است. از يك طرف بحث تحريم‌هاست، از يك طرف بحث حضور بانك‌هاي خصوصي و دولتي خارجي، بانك مركزي و وزارت نفت در پرونده مطرح است.»

تابناک: محمد علي‌پور مختار، رييس كميسيون اصل ۹۰ مجلس در برنامه تلويزيوني«ديروز، امروز، فردا» بدون نام بردن از بابك زنجاني اظهار داشت: «پرونده اخير يك معادله چند ده مجهولي است. از يك طرف بحث تحريم‌هاست، از يك طرف بحث حضور بانك‌هاي خصوصي و دولتي خارجي، بانك مركزي و وزارت نفت در پرونده مطرح است.»

روزنامه «اعتماد» نوشت: وي با بيان اينكه بازيگران و عوامل مختلف زيادي در اين پرونده وجود دارند كه اغلب خارجي هستند، خاطرنشان كرد: گذشته متهم و مصالح كشور هم موضوع ديگري است كه اهميت دارد.

از جهت ديگر مديريت اين پرونده با هدف بازگشت اين پول‌ها به كشور صورت مي‌گيرد. با تاييد يكي از مسوولان بانك مركزي و وزارت نفت اعلام شده بود بدهي وي به وزارت نفت به حساب واريز شده است اما اين عواملي كه عرض كردم بعدا تاثيرگذار شد كه آن بانك خارجي (حسب اظهار مقام بانك مركزي خودمان) گواهي خودش را پس گرفت.

پورمختار با بيان اينكه مفاسد اداري در كنار مفاسد اقتصادي با هم تعريف مي‌شوند، افزود: اتفاقاتي در دستگاه اداري ما ممكن است اتفاق بيفتد كه به بروز مفاسد اقتصادي كمك مي‌كند. واقعيت تلخ اين است كه يك پاي هر فسادي كه بررسي مي‌كنيم دستگاه اداري و اجرايي است. پس مفاسد اداري را هم بايد در كنار مفاسد اقتصادي ريشه‌يابي و علاج كنيم.

پورمختار در ادامه صحبت‌هايش گفت: «فشارهاي زيادي در راه مبارزه با مفاسد اقتصادي وجود دارد. روي خود من فشارهاي زيادي وجود دارد. مي‌گويند مراقب باشيد، با شما برخورد خواهند كرد! بعضا خودم حس مي‌كنم. وقتي نزديك به موضوعي مي‌شويم سفارشات و صدايش از جاي ديگري مي‌آيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج