۸۶۳۹
۵ نظر
۵۰۲۰
۵ نظر
۵۰۲۰
پ

اصول انتخاب ميز‌ پذيرايي

همه به میز پذیرایی شما نگاه می کنند!

براي بسياري از افراد، توجه به ميز ‌پذيرايي و تحقيق‌ و جست‌وجو براي يافتن يك گزينه ايده‌آل و كامل، در ليست اولويت‌ها نيست و اغلب اوقات توجه چنداني به آن نمي‌شود.

همه به میز پذیرایی شما نگاه می کنند!

همه به میز پذیرایی شما نگاه می کنند!

براي بسياري از افراد، توجه به ميز ‌پذيرايي و تحقيق‌ و جست‌وجو براي يافتن يك گزينه ايده‌آل و كامل، در ليست اولويت‌ها نيست و اغلب اوقات توجه چنداني به آن نمي‌شود. ميز‌پذيرايي نقش مهمي را در دكوراسيون داخلي خانه‌ شما ايفا مي‌كند و كاربردهاي بسيار زيادي دارد. براي مثال ميز‌ پذيرايي فضاي گفت‌وگو و دور‌هم‌نشيني را در اتاق‌نشيمن تعريف مي‌كند، همچنين بايد زمينه راحتي و آرامش ميهمانان را فراهم كند، اين قابليت را نيز دارد كه به نقطه كانوني در دكوراسيون يك فضا تبديل شود و درعين حال يك فرصت خاص براي به نمايش گذاشتن سليقه فردي شماست.

همه به میز پذیرایی شما نگاه می کنند!

ميزپذيرايي مي‌تواند اصلي‌ترين جاذبه بصري در خانه‌تان باشد و همچنين مي‌تواند به عنوان يك عنصر هماهنگ‌كننده، ارتباط و انسجام خوبي بين اجزاي دكوراسيون منزل‌تان ايجاد كند. قبل از تصميم‌گيري توصيه مي‌كنيم ابتدا فضايي را كه در اختيار داريد اندازه‌گيري كنيد تا ميزان مانور خود را حدس بزنيد. يك ميزپذيرايي در اصل بايد مكمل دكوراسيون خانه باشد نه مخرب آن! بنابراين در انتخاب ميزپذيرايي مناسب و ايده‌آل دقت و وقت كافي صرف كنيد.

همه به میز پذیرایی شما نگاه می کنند!

اگر مي‌خواهيد با كمك يكي از وسايل خانه، عناصر موجود در دكوراسيون را به هم مرتبط سازيد، ميز پذيرايي بهترين گزينه براي اين‌كار است. اگر چه مهم‌ترين و اصلي‌ترين وظيفه و نقش ميز‌پذيرايي اين است كه سطحي را فراهم كند تا ليوان نوشيدني، بشقاب ميوه يا كتابي را كه مي‌خوانيد روي آن بگذاريد، اما ام ر وزه با طراحي ميزهاي پذيرايي با اشكال و سبك‌هاي مختلف، ميزپذيرايي به چيزي فراتر از يك ميز تبديل شده است. شما مي‌توانيد از ميان تنوع زيادي كه وجود دارد، گزينه مناسب با سليقه و سبك دكوراسيون خانه خود را انتخاب و خريداري كنيد.

براي انتخاب يك ميز مناسب براي دكوراسيون خانه‌تان نكاتي را بايد در ‌نظر بگيريد:

همه به میز پذیرایی شما نگاه می کنند!

محل قرارگيري

ابتدا و قبل از هرگونه اقدامي، جاي قرارگيري ميز را در دكوراسيون مشخص كنيد. اين كار در حقيقت مرحله‌اي ساده اما مهم در فرايند انتخاب ميز است. جاي قرارگيري ميز نقش مهمي در نوع و سبك آن دارد. براي مثال ميزي كه در اتاق كودك قرار مي‌گيرد، هم بايد ميزپذيرايي باشد و هم ميزتحرير، اما ميزپذيرايي اتاق‌نشيمن بايد كاملا مكمل دكوراسيون فضا باشد.


همه به میز پذیرایی شما نگاه می کنند!

سبك

مرحله دوم، انتخاب سبك مناسب براي ميز است. سبك ميزپذيرايي را بايد از روي سبك كلي چيدمان و همچنين وسايل و اثاثيه موجود در فضا تعيين كنيد و با آنها منطبق سازيد. براي مثال اگر ميز پذيرايي با سبك سنتي براي شما مناسب است، بايد ميزي چوبي يا برنجي با يك طراحي سنتي در نظر بگيريد. اين نوع ميزهاي سنتي معمولا از چوب‌هاي طبيعي ساخته مي‌شوند يا اگر سبك معاصر مناسب فضاي شماست، ميزهاي سنگي، چرمي، فلزي يا شيشه‌اي را توصيه مي‌كنيم. ميزهاي مدرن و معاصر معمولا ارتفاع عادي كوتاهتري دارند و افراد را بيشتر به لم دادن و نشستن روي زمين تشويق مي‌كنند.


همه به میز پذیرایی شما نگاه می کنند!

اندازه

اندازه ميز يكي ديگر از موارد مهمي است كه بايد به آن توجه شود. به طور استاندارد ميزپذيرايي بايد داراي ارتفاعي بين ۴۰ تا ۴۵ سانتي‌متر باشد. مورد ديگر در خصوص ارتفاع ميز اين است كه يا بايد هم ارتفاع قسمت نشيمن مبل‌ها باشد يا ۵/۲ تا ۵ سانتي‌متر پايين‌تر باشد. از ميان وسايل خانه، سبك كاناپه بيشترين تاثير را در تعيين سبك و سايز مناسب ميزپذيرايي دارد. همچنين ميزپذيرايي نبايد هم‌طول كاناپه باشد بلكه بهترين حالت اين است كه طول ميز، نصف يا دوسوم طول كاناپه باشد. عرض ميز نيز بستگي به فاصله كاناپه‌ها از هم دارد. بهترين حالت قرار‌گيري ميز، زماني است كه اگر فرد روي صندلي مي‌نشيند زانوهايش به ميز برخورد نكند، اما دسترسي وي به ميز براي گذاشتن ليوان نوشيدني راحت باشد. معمولا استانداردترين فاصله بين صندلي تا ميز، ۴۵ سانتي‌متر است.

همه به میز پذیرایی شما نگاه می کنند!

شكل

ميزها از نظر شكل تنوع فراوان دارند؛ از قبيل ميزهاي گرد، بیضی، مربع یا مستطیل. ميزهاي گرد و بيضي براي دورهم نشستن به صورت پراكنده و مقطعي مناسبند. از سوی دیگر، ميزهاي مربع یا مستطیل براي چيدمان‌هاي L مناسب هستند.

ميزهاي پذيرايي با شكل نامنظم نيز امروزه طرفداران زيادي دارند. البته شكل مناسب براي ميز به مقدار زيادي به شكل كاناپه‌ها و مبل‌ها بستگي دارد. براي مثال كاناپه‌هايي كه داراي خطوط گوشه‌دار هستند در كنار ميزهاي مستطيل شكل زيبا مي‌شوند و كاناپه‌هايي كه خطوط منحني و گرد دارند با ميزهاي گرد تناسب دارند.

همه به میز پذیرایی شما نگاه می کنند!

رنگ

پس از تصميم‌گيري در مورد شكل ميز بايد رنگ آن را انتخاب كنيد. رنگ ميزپذيرايي بايد اتحاد و مطابقت بسيار زيادي با رنگ ديگر مبلمان و وسايل موجود در دكوراسيون داشته باشد.


همه به میز پذیرایی شما نگاه می کنند!

نظرها را به سمت ميز پذيرايي جلب كنيد

در هنگام انتخاب ميز پذيرايي به اين فكر كنيد كه كدام يك از وسايل قرار است در كانون توجه قرار گيرد؟ ميزهاي پذيرايي جديد كه بيشتر شبيه به يك اثر هنري هستند تا ميز، مي ‌ توانند به‌خوبي در جايگاه چنين وسيله‌اي قرارگيرند و به‌خوبي نظرها و چشم‌ها را به‌سمت خود جلب كنند.

همه به میز پذیرایی شما نگاه می کنند!

ميزهاي ساخته شده از مواد طبيعي

ميزهاي پذيرايي با مواد متنوعي ساخته مي‌شوند. مواد طبیعی مانند سنگ، چوب، كرك و دیگر مواد ارگانيك از ماده‌هاي مناسب و خوب براي ساخت ميزپذيرايي هستند. در هنگام انتخاب ميز، به اين نكته توجه كنيد كه چه ميزان در خانه شما رفت‌وآمد صورت مي‌گيرد و آيا فرزند كوچكي در خانه داريد يا نه؟ سپس با توجه به شرايط زندگي و نياز دكوراسيوني خود، به انتخاب بهترين گزينه بپردازيد. براي نمونه اگر سبك زندگي شما به‌نحوي است كه ميز پذيرايي خانه‌تان بايد استحكام و دوام زيادي داشته باشد، ميزهاي ساخته شده از چوب طبيعي يا ميزهاي چرمي بهترين گزينه‌ها هستند.

اگر مي‌خواهيد زير ميزپذيرايي خود قاليچه‌اي زيبا و نفيس پهن كنيد و تمايل داريد قاليچه شما بهتر خودنمايي كند، ميزهاي شيشه‌اي گزينه‌اي مناسب براي دكوراسيون منزل‌تان هستند. البته نكته مهم ديگر كه بايد به آن توجه كرد، علاوه بر مرغوبيت و جنس ميز، وزن آن است. برخي از ميزهاي چوبي و طبيعي بسيار سنگين هستند و تكان دادن آنها بسيار دشوار است، بنابراين گزينه‌هاي ديگري مانند ميزهاي ساخته شده از آلومينيوم، روكش چوب و تخته سه‌لايي و... كه هم كيفيت خوبي دارند و هم سبك هستند را نيز مي‌توانيد انتخاب كنيد.


همه به میز پذیرایی شما نگاه می کنند!

ميزهاي چند‌منظوره براي خانه‌هاي كوچك

اگر صرفه‌جويي در فضا يكي از مهم‌ترين نكاتي است كه قصد داريد به آن توجه كنيد توصيه مي‌كنيم ميز‌پذيرايي را انتخاب كنيد كه بيش از يك كاربرد داشته باشد. برخي از ميزهاي پذيرايي فضاي ذخيره‌سازي پنهان و همچنين قفسه‌هاي مناسب براي قراردادن كتاب‌ها و عناصر تزئيني دارند. برخي از ميزهاي پذيرايي نيز به شكل پازلي تعدادي ميز‌هاي كوچك عسلي را در خود جاي داده‌اند كه مي‌توان در مواقع نياز آنها را بيرون آورد و استفاده كرد. اين نوع ميزهاي پذيرايي اگرچه قدري گران‌تر از انواع ساده آن است، اما كمك زيادي در صرفه‌جويي در فضا به شما مي‌كند و براي فضاهاي كوچك بسيار مناسب هستند.

ميزپذيرايي مي‌تواند منبع رنگ مورد علاقه شما در دكوراسيون باشد

در بسياري از دكوراسيون‌هاي خنثي، ميز‌پذيرايي عنصري بسيار مناسب براي آوردن رنگ و بافت به داخل دكوراسيون است. ميزهاي پذيرايي كه قسمت‌هاي پارچه‌اي دارند بهترين گزينه براي اين كار هستند .


ويژگي‌هاي ديگر

در نهايت پس از انتخاب شكل و سبك و رنگ ميز بايد در صورت نياز به موارد ديگر بپردازيد؛ براي مثال اينكه آيا تمايل داريد ميز پذيرايي‌تان فضاي مخفي يا قفسه‌هاي متعدد داشته باشد يا نه.

در نهايت نكته مهم ديگري را به شما توصيه مي‌كنيم و آن اين است كه در انتخاب ميزپذيرايي آزادانه و بي‌باك اقدام كنيد. براي مثال گاهي انتخاب يك ميز با شكلي نامنظم به‌جاي يك ميز مستطيل، يا انتخاب يك ميز گرد براي يك ست مبلمان زاويه‌دار مي‌تواند بسيار خاص و شيك باشد. بنابراين هر كجا كه لازم است آن طور كه فكر مي‌كنيد درست است انتخاب كنيد حتي اگر قوانين چيز ديگري را بگويند.


اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

همه به میز پذیرایی شما نگاه می کنند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • padina

      kheili bad

    • marjan

      khob bod

    • شیوا

      خوب بود ممنونم

    • borrna

      verey verey good
      aks haye bishtar bezarid
      loftan

    • shirin

      من که حسابی لذت بردم واز تمام مطالبتون کلی چیزهای نو مِی آموزم ممنون از زحماتتون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج