۸۶۴۰۳۲
۲۶ نظر
۵۰۰۷
۲۶ نظر
۵۰۰۷
پ

کیهان هم دلواپس پراید ۶۰میلیونی شد!

در شرایطی که قیمت پراید به مدد سوء مدیریت و دلال بازی عده‌ای سودجو، روی کاغذ به ۶۰ میلیون تومان رسیده، این شائبه به وجود آمده که آیا مدیران دولتی با این دلالان رابطه دارند که برای این آشفته‌بازار کاری نمی‌کنند؟

روزنامه کیهان نوشت: در شرایطی که قیمت پراید به مدد سوء مدیریت و دلال بازی عده‌ای سودجو، روی کاغذ به ۶۰ میلیون تومان رسیده، این شائبه به وجود آمده که آیا مدیران دولتی با این دلالان رابطه دارند که برای این آشفته‌بازار کاری نمی‌کنند؟

در حال حاضر با توجه به آشفتگی بازار خودرو، قیمت‌ها به صورت لحظه‌ای تغییر می‌کند. برخی از نمایندگی‌‌های شرکت‌های خودروساز به این وضعیت دامن زده و به محلی برای دلالی خودروهای صفر تبدیل شده‌اند. این قضیه آنچنان تقویت شده که نمایندگی‌ها برای فروش روزانه خودرو منتظر می‌مانند تا ساعت ۱۱ صبح قیمت روز خودروها مشخص شود!

کیهان هم دلواپس پراید ۶۰میلیونی شد!

در تماس با یکی از نمایندگی‌های ایران خودرو، مدیر فروش این نمایندگی‌ با بیان اینکه قیمت خودروها لحظه‌ای عوض می‌شود، به خبرگزاری فارس گفت: خودروی مورد نظرتان را یکی، دو روزه تحویل می‌دهیم ولی پلاک خودرو بعد از دو هفته تعویض می‌شود و دو هفته بعد هم سند به نام خریدار صادر می‌شود. همچنین چند نمایندگی ایران خودرو، در پاسخ به درخواست خرید خودرو تحویل روز، اعلام کردند که ساعت ۱۱ با آنها تماس گرفته شود تا قیمت روز خودروها مشخص شده باشد. این موضوع در کنار عرضه کم خودروسازان باعث شده تا قیمت خودرو در بازار روندی صعودی داشته باشد.

مدیر فروش یکی از نمایندگی‌های ایران خودرو با بیان اینکه قیمت‌ها لحظه‌ای مشخص می‌شود، گفت: خودروها به نام سرمایه‌گذار نمایندگی است، سرمایه‌گذار ۲۰۰ دستگاه ماشین از کارخانه تحویل گرفته و حالا آنها را به فروش گذاشته است! خودرو همین امروز به شما تحویل داده می‌شود ولی یک هفته بعد به شما وکالت تعویض پلاک می‌دهیم.

نکته سؤال برانگیز در اینجا این است که چگونه در شرایطی که بسیاری از مردم عادی نمی‌توانند حتی برای خرید یک خودرو سفارش خود را در سایت ایران خودرو ثبت کنند یک سرمایه‌گذار- بخوانید دلال- به راحتی توانسته 200دستگاه ماشین از کارخانه تحویل بگیرد!

همچنین مدیر فروش یکی از نمایندگی‌های سایپا هم در این مورد بیان کرد: خودروها به اسم سرمایه‌گذار نمایندگی است که در روز خرید تحویل مشتری داده می‌شود و بعد از دو یا سه روز هم وکالت تعویض پلاک برای خریدار صادر می‌شود. به این ترتیب مشاهده می‌کنیم که نمایندگی‌های شرکت‌های خودروساز به محلی برای دلالی خودرو و تقویت قیمت بازار تبدیل شده‌اند.

در حقیقت علت نا به سامانی‌های بازار خودرو، ریشه‌هایی غیر از دلایل متداول دارد و با چند سیاست معمولی در بازار نمی‌توان آن را اصلاح نمود. به عنوان نمونه در حال حاضر این سؤال و یا به عبارت بهتر، «شبهه» مطرح است که خودروسازان با بهانه‌های مختلفی دست به احتکار خودروهایشان زده‌اند و با این کار در نظام قیمت‌ها اخلال ایجاد می‌کنند.

در حال حاضر، با توجه به احتکار 60 هزار فقره‌ای خودرو در کشور این سؤال وجود دارد که اگر این انبارکردن خودروها ناموجه است چرا برخوردی نمی‌شود و اگر واقعا کمبود قطعه وجود دارد، چرا خودروسازان برای جبران این نواقص اقدامی انجام نمی‌دهند؟

هرچند گزینه دوم تا حد زیادی خوشبینانه است، چراکه نبود قطعاتی مانند چراغ مشکل لاینحلی نیست که این همه خودرو را معطل خود نگه دارد اما حتی با فرض درست بودن این گزاره، باز هم توجیهی برای عرضه نکردن خودروها وجود ندارد. جالب اینجاست که دولت تصمیم گرفت مبلغی از بدهی خودروسازان به قطعه سازان را پرداخت کند.

از سوی دیگر، خودروسازان تاکنون هیچ تلاشی برای استفاده از نخبگان و ظرفیت‌های علمی کشور برای پیدا کردن راهی به منظور حل مشکلات نکردند، جوانانی که علاوه‌بر کمک‌رسانی در شرایط حساس کنونی، می‌توانند در سطح کلان نیز به کمک صنعت خودروسازی آمده و گره‌های زیادی از مشکلات این صنعت باز کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دلار 3700 شده چهاربرابر شده . با این منطق تا پراید را 80میلیون نکنند دست بردار نیستند
      لعنت به همه شما

      پاسخ ها

      • پویا

        تقصیر ترامپه

    • احمد

      دلال ها قبلا نبودند ؟؟؟ چرا خودمون رو گول میزنیم ؟ قیمت ماشین با دلار مشخص میشه که قاعدتا الان باید بیش از سه برابر شده باشه .

    • سلمان

      این کیهان خودش از همه بدتره از کجا معلوم‌خودش دستی روی این اتش ندارد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست عزيز ديگه شعر بهم نباف

    • س

      مردم از هیچ کسی گلمند نیستن خود کرده را تدبیر نیست خودم کردم که لعنت بر خودم باد

    • بدون نام

      خدا به زمین گرمتون بزنه اخه این همه ظلم خدا رو هم باید خوش بیاد تعجبم از این که سیر مونی ندارند داداش اگه دست دولت تو کاسه نباشه که این همه جولان نمدادند خاک تو سر همه اشون کنند

    • بدون نام

      برای همین هست که سایت ها اصلا بروی مشتری باز نمیشود...چی شد که میگفتند با هر شماره کارت ملی یک خودرو....یقینا دست دولت در کار است...۶ ماه نخریدن پدر همشونو درمیاره

    • بدون نام

      همه دسشون تویه کاسه هست
      پراید که ارزش ۶ تومان هم ندارد چطور شده ۶۰ ملیون خدا ازتون نگزره مسئولین بی لیاقت

    • بدون نام

      پراید ۲۱ م مشتری نداشت آن را قسطی به باز نشسته های ن م داده می شد .حال جو سوداگری وسود جویی و دلالی ببین کار را به کجا کشانده‌اند.

    • بدون نام

      اقای شریعتمداری رئیس روزنامه کیهان شما مثل اینکه تازه متوجه دلال بازی این بازار شده اید حالا این داستان در همه زمینها جور جوره زیاد تو فکرش نرو

    • بدون نام

      کیهان جان فقط حرف کافی نیست
      یه کمی هم عمل کن

    • بدون نام

      خدا لعنت کند مسئولان داعشی این مملکت را

    • بدون نام

      پراید قیمت اصلیش ۱۰ میلیونه بیشتر از این بخرید ضررگردید

    • بدون نام

      شک نکیند.حتما مدیران دولتی بادلالان شریکن

    • نااشنا

      نصف پول پراید فقط تو جیب سازمانها میره

    • بدون نام

      از مسلمانی فقط نماز و روزه مانده و دیگر هیچ

      پاسخ ها

      • بی نام

        نماز مردم عادی انشالله مقبول تر است تا نماز کسانی که برای اقامه آن حقوق می گیرند و منّت هم سر خدا و خلق خدا دارند

      • والنتیناخانم

        نمازپولی قبول نیست

    • مهرداد

      حقتونه ملت، حقتونه، خوشحال باشین دلار پنج تومن نشد و یه مشت سلبریدی احمق براتون دولت سرکار اورد

    • بدون نام

      بازم وعده های الکی....

    • بدون نام

      از این تعجبم که تو تلویزیون اعلام میکنن ایران خودروی ملی داره که صفر تا صدش تولید داخله و وابستگی به خارج نداره ولی حالا تو ساختش موندن

    • بدون نام

      بشه 100تومان خب نخرید

    • بدون نام

      خیلی عجیبه که قیمت پراید آشغال مثلا از تیبا که کیفیت یکم بهتری داره بیشتر شده... کار ملت رو نعمت زاده خراب و اون کارمندان و فرهنگیان... زمانی که کمپین نه به خرید خودروی صفر درست کردن و البته که موفق هم داشت میشد ولی اینا خرابکاری کردن حالا چه سهوا چه عمدا... . پراید تا عید سال بعد قطعا به ۷۰ الی ۸۰ میلیون میرسه.

    • بدون نام

      خود.دولت.باید.کاری.کند‌که.نمیکند.چون.دست.همشون.از.کاسه‌.گذشته.الان.وسط.باک.پرایده.کاسشون.پرشده.اگر.میخواستن.کاری.کنن.میکردن.اینقدر.مردم.علاف.نمیکردن

    • بدون نام

      وقتی پارسال لنت پراید ۷۰ هزار شده الان ۲۰۰ هزار .
      بعد لاستیک خارجی دیگه در بازار نیست .
      توقع که همین پراید بش ۱۰۰ میلیون تومان کم نیست .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج