۸۶۵۹۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

زنان نگهبان تا اسکورت گرم اموال ثروتمندان!

رییس مرکز انتظام پلیس پیشگیری نیروی انتظامی در مورد استفاده از نگهبانان محله برای حفاظت شخصی از افراد،‌ گفت: به هیچ عنوان نگهبانان محله نمی‌توانند نسبت به حفاظت از شخص اقدام کنند و این اقدام ممنوع است.

خبرگزاری ایسنا: رییس مرکز انتظام پلیس پیشگیری نیروی انتظامی در مورد استفاده از نگهبانان محله برای حفاظت شخصی از افراد،‌ گفت: به هیچ عنوان نگهبانان محله نمی‌توانند نسبت به حفاظت از شخص اقدام کنند و این اقدام ممنوع است،‌ اما اگر فردی اوراق و یا کالای گرانبهایی داشته باشد که بخواهد نسبت به اسکورت آن اقدام شود؛ می‌توانند این کالا را در اختیار شعب غیرمادر بانک‌های غیردولتی داده تا از طریق نگهبان، نسبت به اسکورت این کالا با سلاح گرم اقدام شود.

سرهنگ کریم بیات در تشریح جزئیات فعالیت مرکز انتظام با بیان اینکه در سال ۸۰ بحث ساماندهی شب‌گرد و نگهبانان محله‌ای که به صورت خودسر به فعالیت می‌پرداخته و یا به استخدام افراد درمی‌آمدند، در دستورکار قرار گرفت، گفت: در راستای عملیاتی کردن اصل ۴۴ قانون اساسی که بر اساس آن بخشی از وظایف انتظامی پلیس قابل واگذاری به بخش غیردولتی بود، بکارگیری افراد در قالب نگهبان محله توسط پلیس عملیاتی شد.

وی با بیان اینکه در سال ۸۳ آیین‌نامه بکارگیری این افراد در مجلس تنظیم و نهایتا در هفدهم آبان ماه سال ۸۸ اساسنامه این مرکز به تصویب مقام معظم رهبری رسید، گفت: در این راستا تاکنون ۴۵ هزار نفر در قالب نگهبان محله در ۶۰۰ موسسه حفاظتی و مراقبتی در ۴۰۰۰ نقطه از کشور مشغول به فعالیت هستند.

رییس مرکز انتظام پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به رتبه‌بندی موسسات حفاظتی و مراقبتی، گفت: برای این موسسات درجات یک، ۲ و ۳ تعبیه شده است که بر اساس درجه‌بندی، وظایف خاصی به این افراد محول می‌شود که این موسسات باید آیتم‌های خاصی را رعایت و کسب کنند تا از درجه سه به دو و پس از آن به درجه یک ارتقا یابند.

بکارگیری زنان نگهبان

بیات با بیان اینکه موسسات حفاظتی و مراقبتی بر اساس سابقه، امکانات و تجربه، رتبه‌بندی می‌شوند، گفت: علاوه بر بکارگیری مردان در قالب نگهبان محله، برای پوشش اماکن مخصوص بانوان همچون استخر و پارک از نگهبانان زن نیز استفاده می‌کنیم که این افراد پس از اخذ آموزش‌های لازم، آماده کار می‌شوند.

ممنوعیت بکارگیری نگهبانان محله برای حفاظت شخصی

وی در مورد استفاده از نگهبانان محله برای حفاظت شخصی از افراد،‌ گفت: به هیچ عنوان نگهبانان محله نمی‌توانند نسبت به حفاظت از شخص اقدام کنند و این اقدام ممنوع است،‌ اما اگر فردی اوراق و یا کالای گرانبهایی داشته باشد که بخواهد نسبت به اسکورت آن اقدام شود؛ می‌توانند این کالا را در اختیار شعب غیرمادر بانک‌های غیردولتی داده تا از طریق نگهبان، نسبت به اسکورت این کالا با سلاح گرم اقدام شود.

به گفته رییس مرکز انتظام پلیس پیشگیری ناجا، اسکورت کالا با سلاح گرم توسط نیروهای بازنشسته و یا استراحت آموزش دیده پلیس صورت می‌گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج