۸۷۵۷۹
۶ نظر
۵۰۰۲
۶ نظر
۵۰۰۲
پ

واکنش زوج‌ های جوان به وام ۵۰ میلیونی

تعدادی از زوج‌ها که متقاضیان بازار مسکن هستند، در واکنش به میزان مبلغ وام و شرایط بازپرداخت وام این چنین تاکید کردند: مسوولان مسکن در تهران یا در شهرستان محله‌‌ای را نشان بدهند که با ۵۰ میلیون تومان، خریدار بتواند یک آپارتمان نقلی خریداری کند.

روزنامه دنیای اقتصاد: مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن به زوج‌هایی که قصد دریافت تسهیلات ۵۰میلیون تومانی خرید مسکن (اوراق حق تقدم) دارند، توصیه کرد که اگر اقساط خود را به روش ساده بازپرداخت کنند، باید ماهانه ۷۵۳ هزار تومان پرداخت کنند که حدود ۹ میلیون و ۵۰۰هزار تومان به نفع شان خواهد بود و همچنین بازپرداخت وام ۱۲ ساله خواهد بود. (یعنی برای وام ۵۰ میلیون تومانی، متقاضی باید در طول ۱۲ سال، ۱۰۸ میلیون و ۴۳۲ هزار تومان بپردازد).

وی در ادامه در رابطه با بازپرداخت اقساط ۵۰ میلیونی زوجین به روش پلکانی اظهار کرد: اقساط پلکانی ماهانه از ۶۴۹ هزار تومان شروع و تا یک میلیون و ۵۰ هزار تومان ادامه می‌یابد.

در همین رابطه تعدادی از زوج‌ها که متقاضیان بازار مسکن هستند، در واکنش به میزان مبلغ وام و شرایط بازپرداخت وام این چنین تاکید کردند: مسوولان مسکن در تهران یا در شهرستان محله‌‌ای را نشان بدهند که با ۵۰ میلیون تومان، خریدار بتواند یک آپارتمان نقلی خریداری کند.

یکی از مصرف کننده‌ها در بازار مسکن عنوان کرد: این وام ۵۰ میلیون تومانی نصف مبلغ خرید یک واحد مسکونی درجه دو در محله امن تهران را هم تامین نمی‌کند.

منتقد دیگری اظهار کرده است: اگر در شیوه بازپرداخت ساده وام قرار باشد ماهانه ۷۵۰ هزار تومان فقط قسط پرداخت کنیم پس برای گذران زندگی چه بخوریم تا زنده بمانیم؟!
برخی دیگر هم به مسوولان مربوط این چنین گلایه کردند: به جوان‌ها اهمیت بدهیم و تصمیم کارساز بگیریم، نتیجه اش شد وام 12 ساله با 15درصد سود؟!

50 میلیون تومان وام بدهند و در ازای آن 108 میلیون تومان پس بگیرند ! مگر یک زوج جوان چقدر درآمد دارد که بتوانند به مدت 12 سال ماهانه 750 هزار تومان قسط بدهد؟

انگار قرار بود پول ملی را تقویت کنند تا قیمت مصالح ساختمانی پایین بیاید تا هزینه ساخت‌وساز کاهش یابد نه اینکه از یک سو قیمت‌ها بالا بماند و فقط نقدینگی در قالب وام به بازار تزریق شود!
با این عملکرد مالکان همچنان یک کلام باقی می‌مانند به گران‌فروشی خود ادامه می‌دهند و این خریدار است که همیشه متحمل فشار است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      این وام های بانکی همون ربا است فقط اسمشو رو عوض کردن !

    • بدون نام

      تمامی تصمیماتی که در ایران گرفته میشود اصلا کارشناسی شده نیستند و بیشتر شبیه تصمیم یک شبه هستند . الان متوسط قیمت یک واحد آپارتمان در جنوب شهر تهران و سایر شهرستانها حدود متری 2 میلیون تومان است یعنی یک واحد 60 تا 70 متری معادل 120 تا 140 میلیون تومان است

    • بدون نام

      بعضی اقایان بزرگان خودشان میلیاردی حقوق میگیرند کارت هدیه پنجاه میلیونی به هم میدهند خوب هفتصدهزار تومان قسط که چیزی نیست هفتصد میلیون در ماه هم چیزی نیست..............................

    • جواد

      این افزایش وام فقط باعث افزایش قیمت مسکن می شود وفقط به نفع انبوه سازانی است که مسکنهای خالی آنها روی دستشان مانده است متاسفانه این کار در این شرایط به ضرر خریداران وقشر ضعیف جامعه است

    • سماء

      واقعا ممنون که اینقدر به فکر جوونا هستید! 50 میلیون وام میدید 108 میلیون پس می گیرید!! اونم با اقساط 750 هزار تومانی...‍!! واقعا ممنون

    • مریم

      دیگه
      رسما فقط کسایی که دستشون به دهنشون میرسید میتونن خونه دار شن!شایدم این وامو بااین سود نگیرن!اخه مسیکه بتونه این وامو پرداح کنه که با این سود دنبالش نیس!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج