۸۷۶۶۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

خلع لباس ۴۰۰ کشیش برای رسوایی جنسی

مدارکی که به تازگی از واتیکان افشا شده، نشان می‌دهد، پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر سابق کاتولیک‌های جهان ۴۰۰ کشیش را در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ در ارتباط با رسوایی جنسی خلع لباس کرده بود.

خبرگزاری ایسنا: مدارکی که به تازگی از واتیکان افشا شده، نشان می‌دهد، پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر سابق کاتولیک‌های جهان ۴۰۰ کشیش را در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ در ارتباط با رسوایی جنسی خلع لباس کرده بود. این آمار از میان مدارک ارائه شده از سوی واتیکان به سازمان ملل متحد استخراج شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد؛ این نخستین بار است که واتیکان تا این حد به طور علنی بابت شکایت‌های متعدد درباره سوء‌رفتار جنسی کشیش‌ها با کودکان مورد مواخذه قرار می‌گیرد. نمایندگان واتیکان در برابر کمیته‌ای از سازمان ملل متحد در ژنو حاضر شدند و درباره علت مخفی نگه داشتن این مدارک و این که واتیکان برای پیشگیری از تکرار چنین وقایعی چه اقدامی انجام داده، به سوالاتی پاسخ دادند.

با وجود این، مدافعان حقوق کودکان قربانی می‌گویند کلیسا هنوز به اندازه کافی در این باره شفاف‌سازی نکرده است.

فدریکو لمباردی، سخنگوی واتیکان، پس از انتشار این آمار توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس، ابتدا آن را سوء برداشت از آمار و اسناد تفسیر کرد اما ساعاتی بعد در گفتگو با بی‌.بی‌.سی، اظهارات خود را اصلاح کرد و گفت که این آمار صحت دارد.

این آمار جدید نشان می‌دهد تعداد کشیشان خلع لباس شده در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ عملا بیش از دو برابر تعداد آن‌ها در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ بوده است. در آن سال‌ها واتیکان برای نخستین بار آمار کشیش‌های اخراجی را منتشر و تعداد آنها را ۱۷۱ تن اعلام کرد اما آمار جدید رقمی حدود ۴۰۰ کشیش را نشان می‌دهد که از تمامی القاب و امتیازات مذهبی خود خلع شده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس همچنین گزارش داد، کلیسا پرونده ۴۰۰ کشیش دیگر را برای محاکمه در دادگاه واتیکان یا رسیدگی و برخورد اداری ارجاع کرده است.

پاپ بندیکت شانزدهم، در سال ۲۰۰۵ و هنگامی که اخبار تجاوز جنسی گسترده کشیش‌ها به کودکان برای نخستین بار علنی شد، به عنوان پاپ دویست و شصت و پنجم سوگند یاد کرد. با این حال، اوج اخبار مربوط به این رسوایی‌ها در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ بود که اکنون آمار مربوط به خلع لباس‌ها هم آن را تایید می‌کند.

واتیکان در سال ۱۹۹۰ به معاهده حقوق کودکان در سازمان ملل متحد پیوست اما از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۱۲ هیچ گزارشی از اقدامات این نهاد عالی مذهبی در ارتباط با حقوق کودکان به سازمان ملل متحد ارایه نشد.

در دسامبر ۲۰۱۳ واتیکان از ارائه این اسناد به کمیته حامی از حقوق کودکان سازمان ملل متحد خودداری و اعلام کرد، این اسناد را تنها در صورتی که یک کشور مستقل آن‌ها را برای رسیدگی قضایی به پرونده‌ای درخواست کند، تحویل خواهد داد.

پاپ فرانسیس که سال گذشته میلادی جانشین پاپ بندیکت شانزدهم شد، روز پنج‌شنبه در مراسم موعظه‌ای، رسوایی جنسی پدران روحانی را "لکه ننگی بر دامن کلیسا" خواند. او ماه گذشته اعلام کرد که واتیکان کمیته ویژه‌ای برای مبارزه با کودک آزاری در کلیسا تعیین کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج