۸۸۱۰۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

بازیکنانی که سرمربی تیمشان شدند +عکس

به بهانه بازگشت کلارنس سیدورف ستاره پیشین میلان به عنوان سرمربی به این تیم ایتالیایی، نگاهی به بازیکنانی انداخته‌ایم که به عنوان سرمربی به تیم‌های پیشین خود برگشتند و بعضا موفق‌تر از دوران بازی خود بوده‌اند. پپ گواردیولا، کارلو آنچلوتی و فابیو کاپلو نمونه‌هایی هستند که به عنوان سرمربی در تیم‌هایشان موفق‌تر بودند.

خبرگزاری مهر: باشگاه میلان بالاخره بعد از کش و قوس‌های فراوان، "ماسیمیلیانو الگری" سرمربی خود را اخرج کرد و "کلارنس سیدورف" ستاره پیشین این تیم را به عنوان سرمربی جدید باشگاه معرفی کرد.

میلان در این فصل تنها 5 پیروزی کسب کرد و شکست 4 بر 3 مقابل ساسولو باعث شد سران باشگاه زودتر از موعد الگری را بر کنار کنند و سیدورف را که در باشگاه بوتافوگو بازی می‌کرد، فراخواند تا هدایت روسونری‌ها را به عهده بگیرد.

سیدورف از فوتبال به عنوان بازیکن خداحافظی کرد تا روی نیمکت میلان بنشیند. سران باشگاه امیدوارند تعهد، علاقه و تعصبی که سیدورف به میلان دارد، این تیم را بار دیگر به روزهای اوج خود بازگرداند و بار دیگر به یکی از مدعیان قهرمانی سری آ تبدیل کند.

در ادامه این گزارش نگاهی به 10 بازیکنی می‌اندازیم که به عنوان سرمربی به باشگاه خود بازگشتند:

بازیکنانی که سرمربی تیمشان شدند +عکس

کارلو آنچلوتی

بازگشت به: میلان

دوران بازی: ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۲

دوران مربیگری: ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹

یکی از معدود افرادی که هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان سرمربی لیگ قهرمانان اروپا را فتح کرد. کارلو آنچلوتی یک از موفق‌ترین مربیان حال حاضر جهان است که در دوران بازی خود نیز با میلان سال‌های بسیار خوبی را تجربه کرد. او در مجموع ۱۷ عنوان قهرمانی را در دوران بازی و مربیگری خود با میلان کسب کرد. او به عنوان سرمربی روسونری‌ها را در سال های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۷ قهرمان اروپا کرد.

بازیکنانی که سرمربی تیمشان شدند +عکس

فابیو کاپلو

بازگشت به: میلان، رم، یوونتوس

دوران بازی: ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۰ برای رم، ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۶ برای یوونتوس و ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۰ برای میلان

دوران مربیگری: ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۶ و ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۸ میلان، ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۴ رم و ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ یوونتوس

کاپلو در نخستین بازگشت خود به میلان در سومین فصل حضورش در این تیم روسونری‌ها را به عنوان قهرمانی اروپا رساند. او بعدا با میلان قهرمانی سری آ را هم کسب کرد. او به هر تیمی بازگشت حداقل یک قهرمانی سری آ با این تیم کسب کرد، البته ۲ قهرمانی او با یوونتوس به دلیل رسوایی کالچوپولی از این تیم گرفته شد.

بازیکنانی که سرمربی تیمشان شدند +عکس

آنتونیو کونته

بازگشت به: یوونتوس

دوران بازی: ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۴

دوران مربیگری: ۲۰۱۱ تا کنون

به مدت ۱۳ سال کونته قلب تپنده خط هافبک و کاپیتان بیانکونری‌ها بود، تیمی که عادت کرده بود تمامی جام‌ها را فتح کند. وقتی کونته در سال ۲۰۱۱ به عنوان سرمربی به یوونتوس برگشت، این تیم به دلیل رسوایی کالچوپولی بسیار افت کرده بود و می‌خواست به روزهای اوج خود برگردد. در طول ۲.۵ سال گذشته سرمربی پیشین سیه‌نا، یوونتوس را به دو قهرمانی سری آ و دو سوپرکاپ ایتالیا رسانده و اکنون در آستانه سومین قهرمانی پیاپی در سری آ است که برای نخستین بار در ۷۹ سال اخیر رخ می‌دهد.

بازیکنانی که سرمربی تیمشان شدند +عکس

کنی دالگلیش

بازگشت به: سلتیک، لیورپول

دوران بازی: ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۷ برای سلتیک، ۱۹۷۷ تا ۱۹۹۰ برای لیورپول

دوران مربیگری: ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۰ سلتیک، ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۱ و ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲ لیورپول

دالگلیش به عنوان سرمربی سلتیک موفقیت چندانی نداشت و تنها قهرمانی جان اتحادیه اسکاتلند را با این تیم کسب کرد. اما ناف دالگلیش را با لیورپول برده‌اند، این سرمربی ۶۲ ساله در نخستین حضور خود در آنفیلد به عنوان سرمربی ۳ عنوان قهرمانی در لیگ و ۲ عنوان قهرمانی در جام حذفی را با لیورپول کسب کرد و در دوره دوم حضورش در این تیم لیورپول را به روزهای خوب بازگرداند و جام اتحادیه را با این تیم کسب کرد.

بازیکنانی که سرمربی تیمشان شدند +عکس

دیدیه دشان

بازگشت به : المپیک مارسی، یوونتوس

دوران بازی: ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۰ و ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۴ برای مارسی و ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۹ برای یوونتوس

دوران مربیگری: ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ یوونتوس، ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ مارسی

بعد از ۴ سال حضور روی نیمکت موناکو و صعود به فینال لیگ قهرمانان با این تیم، دیدیه دشان به یوونتوسی پیوست که به دلیل رسوایی کالچوپولی به سری B سقوط کرده بود. دشان در نخستین و تنها سال حضورش در یووه این تیم را به سری A بازگرداند و بعد از ترک این تیم به مارسی تیم دوران بازی خود پیوست. دشان ۴۵ ساله در مدت حضور خود در مارسی، سه قهرمانی جام حذفی فرانسه و یک قهرمانی لوشامپیونه را کسب کرد. بعد از مارسی دشان هدایت تیم ملی فرانسه را به عهده گرفت.

بازیکنانی که سرمربی تیمشان شدند +عکس

رودی گارسیا

بازگشت به: لیل

دوران بازی: ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۸

دوران مربیگری: ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳

گارسیا بیشتر در دوران حضور خود به عنوان سرمربی لیل مشهور شد و کمتر کسی او را به عنوان بازیکن این باشگاه فرانسوی به یاد دارد. او ابتدا با تیم نه چندان مطرح دیژون به دسته دو لیگ فرانسه صعود کرد و بعد از آن مورد توجه سران لیل قرار گرفت و هدایت تیم دوران بازی خود را به عهده گرفت. او در سال ۲۰۱۱ لیل را به عنوان قهرمانی لوشامپیونه و جام حذفی فرانسه رساند.

بازیکنانی که سرمربی تیمشان شدند +عکس

پپ گواردیولا

بازگشت به: بارسلونا

دوران بازی: ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۱

دوران مربیگری: ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲

در مورد پپ گواردیولا چیز زیادی نمی‌توان گفت چرا که همه چیز در مورد او گویاست. ۱۱ سال حضور در خط میانی بارسلونا و کسب عناوین و قهرمانی‌های مختلف او را به یکی از اسطوره‌های این باشگاه تبدیل کرد. او سپس در سال ۲۰۰۸ هدایت آبی و اناری‌ها را به عهده گرفت و در عرض ۴ سال با این تیم ۱۴ عنوان قهرمانی کسب کرد. بدون شک پپ یکی از بهترین مربیان حال حاضر جهان محسوب می‌شود.

بازیکنانی که سرمربی تیمشان شدند +عکس

یورگن کلینزمن

بازگشت به: بایرن مونیخ

دوران بازی: ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۷

دوران مربیگری: ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹

مهاجم پیشین اینتر و تاتنهام وقتی در سال ۲۰۰۸ به عنوان جانشین اوتمار هیتسفیلد به بایرن مونیخ بازگشت تغییرات زیادی در این باشگاه صورت داد که چندان به مذاق ریاست باشگاه خوش نیامد. او بایرن را در آن فصل تا مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان پیش برد و با شکست مقابل بارسلونا حذف شد. بایرن در فاصله ۵ بازی تا پایان فصل تنها ۳ امتیاز باز صدر جدول فاصله داشت که از کار برکنار شد.

بازیکنانی که سرمربی تیمشان شدند +عکس

برند شوستر

بازگشت به: کلن

دوران بازی: ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۰

دوران مربیگری: ۱۹۹۸ تا ۱۹۹۹

شوستر بعد از نخستین سقوط کلن به بوندسلیگا ۲ سرمربی این تیم شد. او در نخستین سال حضورش با کلن دهم شد و و نتوانست به بوندسلیگا ۱ صعود کند. شوستر به شدت از عملکرد تیمش ناامید بود، به طوری‌که بین دو نیمه برای صحبت کردن با بازیکنان به رختکن نمی‌رفت. او به جای اینکار زیر باران می‌ایستاد تا نیمه دوم آغاز شود. آن فصل برای شوستر فصل بسیار سختی بود.

بازیکنانی که سرمربی تیمشان شدند +عکس

فاتح تریم

دوران بازی: ۱۹۷۴ تا ۱۹۸۵

دوران مربیگری: ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۰، ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ و ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳

با وجود اینکه فاتح تریم به عنوان یکی از موثرترین بازیکنان تاریخ فوتبال ترکیه محسوب می‌شود اما دوران بازی او از نظر عناوین قهرمانی یک کابوس محسوب می‌شود چرا که در آن ۱۱ سال گالاتاسرای حتی یک بار هم نتوانست عنوان قهرمانی لیگ ترکیه را کسب کند. اما در بازگشت تریم به عنوان سرمربی، او ۶ عنوان قهرمانی در لیگ ترکیه، ۲ عنوان قهرمانی در سوپرکاپ ترکیه و یک قهرمانی در جام یوفا با این تیم کسب کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج