۸۸۵۱۸۵
۷ نظر
۵۰۱۱
۷ نظر
۵۰۱۱
پ

فرانسه: غنی‌سازی ایران خطر جنگ را بالا می‌برد

وزیر امور خارجه فرانسه با توجه به گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران گفت که باید اقداماتی در راستای کاهش تنش انجام داد.

خبرگزاری ایسنا: وزیر امور خارجه فرانسه با توجه به گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران گفت که باید اقداماتی در راستای کاهش تنش انجام داد.

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه گفت که عبور غنی‌سازی اورانیم ایران از سطح تعیین شده پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای قدرت‌های جهان با تهران، «واکنشی بد به یک تصمیم بد بود» و ترس ورود به یک جنگ را افزایش می‌دهد.

لودریان در توضیح وجود خطر جنگی گسترده‌تر در خاورمیانه گفت: وضعیت جدی است. افزایش تنش‌ها ممکن است منجر به وقایعی ناگوار شود.

وی در باره کاهش تعهدات برجامی ایران گفت: این واقعیت که ایران تصمیم گرفته است از برخی تعهداتش در زمینه اشاعه تسلیحات هسته‌ای کناره‌گیری کند، یک نگرانی مضاعف است. این یک واکنش بد به تصمیمی بد، یعنی خروج آمریکا از توافق هسته‌ای در سال گذشته است.

وزیر امور خارجه فرانسه در ادامه گفت: هیچ کس به دنبال جنگ نیست. من به این توجه داشته‌ام که همه می‌گویند تمایلی به اوج گرفتن گسترش تنش‌ها ندارند، نه رئیس جمهور روحانی، نه رئیس جمهورترامپ و نه رهبران خلیج فارس. اما در این میان برخی عوامل گسترش تنش وجود دارند که نگران‌کننده هستند.

وی افزود: ایران با خروج از تعهداتش [در توافق هسته‌ای] چیزی به دست نمی‌آورد و همچنین چیزی حاصل آمریکا نمی‌شود اگر ایران به تسلیحات هسته‌ای دست پیدا کند، بنابراین مهم است اقداماتی در راستای کاهش تنش انجام شود.

ایران در پی خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، بازگردانده شدن تحریم‌های از سوی این کشور بر ایران، اعمال تحریم‌های جدید و از طرفی دیگر به دلیل تعلل شرکای اروپایی برجام در عمل به تعهداتشان برای کاهش تأثیر تحریم‌های آمریکا بر ایران اعلام کرد که در دو گام تعیین شده تعهدات برجامی [توافق هسته‌ای] خود را کاهش خواهد داد. این تصمیم ایران تا کنون با واکنش‌های مختلفی در سطح بین‌المللی مواجه شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان در این باره گفته بود: ما همواره اعلام کرده‌ایم که کاهش تعهدات برجامی ما، در چارچوب بند ۳۶ برجام صورت گرفته است و هر زمان طرف مقابل به تعهدات خود عمل کند، اقدامات ما نیز قابل بازگشت است. ما یقین داریم که اگر کشورهای باقیمانده در برجام تحریم‌های آمریکا را اجرایی نکنند، واشنگتن نمی‌تواند اقدامی در این مسیر انجام دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شما را به خدا هرچه سریعتر جنگ را شروع کنید چراکه با شروع جنگ خیلی از دزدها فرار میکنند و مملکت اسیب کمتری می بیند.

      پاسخ ها

      • رضا

        خخخخخخ

    • بدون نام

      تحریم باعث غنی سازی ایران می شود، و غنی سازی باعث جنگ ،پس به تعهداتون عمل کنید تا جنگ نشود و، وقتی جنگ شود رسوا هم خواهید شد.(قدرت پوشالی معلوم میشود.)

    • جعفر

      کثافت های بی عرضه به تعهدات برجامی عمل کنیدتاایران هم به نقطه ی اول برجام برگردد.
      یکی به تنهایی به برجام پایبند بودن که نمیشه

    • بدون نام

      اگه دولت یه ذره عرضه داشته باشه همین قضیه هسته ای رو حل و فصل کنه... ما هیچی دیگه از اقایان انتظار نداریم. گرونی، تعطیلی کارخونه ها، کمبود اجناس و دارو و بی تدبیری ها رو بی خیال... دولت فقط همین مسئله هسته ای رو که 6 سال تمام وقت صرفش کرده رو حل و فصل بکنه که والله اگه بتونه... اقا حرف قشنگی زدن: هر ملتی برای رفع مشکلاتش دل به امریکا بست؛ سیلی محکمی خواهد خورد. ما ملت به همراه دولت سیلی به یاد موندنی خوردیم

    • بدون نام

      نفت بخریدواموربانکی باایران آزادکنید

    • امیر هوشنگ توو های

      این فرانسه دقیقا اهداف امریکارا دنبال وسیاست خارجی ش بر محوریت فشار و ظلم به ایران است چرا وزارت خارجا ایران سریعا سفیر فرانسه را احضار نمیکنه بابت این توهین ها و تعیین تکلیف های ک فرانسه برا ایران میکنه زودتر دهن کثیف فرانسوی ها را ببندید ک دنبال تنش در جهان است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج