۸۸۵۹۰۹
۶ نظر
۵۳۳۲
۶ نظر
۵۳۳۲
پ

نگاهی به طراحی بی‌نظیر «داستان اسباب‌بازی ۴»

از زمان ارائه اولین نسخه داستان اسباب‌بازی، سیستم‌های کامپیوتری و نرم‌افزار‌های طراحی، پیشرفتی فوق‌العاده داشته‌اند و همین موضع باعث شده تا طراحی نسخه جدید انیمیشن داستان اسباب‌بازی (Toy Story)، مورد توجه علاقه‌مندان و کارشناسان قرار بگیرد.

برترین‌ها: از زمان ارائه اولین نسخه داستان اسباب‌بازی، سیستم‌های کامپیوتری و نرم‌افزار‌های طراحی، پیشرفتی فوق‌العاده داشته‌اند و همین موضع باعث شده تا طراحی نسخه جدید انیمیشن داستان اسباب‌بازی (Toy Story)، مورد توجه علاقه‌مندان و کارشناسان قرار بگیرد.

نگاهی به طراحی بی‌نظیر «داستان اسباب‌بازی ۴»

این پیشرفت نرم‌افزاری باعث شده تا سازندگان داستان اسباب‌بازی، مجبور به طراحی دوباره تمامی شخصیت‌های داستان شوند. این طراحی جدید، هرچند در نگاه اول شباهت زیادی به قسمت‌های پیشین «توی استوری» دارد، اما با کمی دقت، متوجه کیفیت عجیب و بی‌نظیر کاراکتر‌ها و دقت فوق‌العاده در جزئیات خواهید شد.

نگاهی به طراحی بی‌نظیر «داستان اسباب‌بازی ۴»

۲۴ سال بعد از ارائه نسخه اول داستان اسباب‌بازی، این انیمیشن همچنان پیشروترین محصول در زمینه کیفیت طراحی کارتون به‌حساب می‌آید. به این طراحی فوق‌العاده باید سیستم صوتی با کیفیت و دوبله قوی توی استوری ۴ را اضافه کنید تا متوجه شوید با یک شاهکار سینمایی روبرو هستید.

تام هنکس (Tom Hanks) وظیفه صداپیشگی کاراکتر وودی را به عهده دارد و تیم آلن (Tim Allen) نیز به‌جای شخصیت «باز» صحبت می‌کند. علاوه بر این دو هنرمند افسانه‌ای سینما، کریستینا هندریکس (Christina Hendrikcks) و کیانو ریوز نیز در این انیمیشن، نقش‌آفرینی کرده‌اند.

قسمت اول داستان اسباب‌بازی، در سال ۱۹۹۵ میلادی به بازار آمد و بیش از ۳۷۳ میلیون دلار فروش داشت. در زمان ارائه، بسیاری از کارشناسان طراحی نسخه اول را انقلابی در کیفیت ساخت انیمیشن‌های کامپیوتری دانستند.

نگاهی به طراحی بی‌نظیر «داستان اسباب‌بازی ۴»

نسخه اول داستان اسباب‌بازی، اولین ساخته بلند پیکسار (Pixar) بود که با بیش از ۱۱۷ کامپیوتر اختصاصی، طراحی و ساخته شد. این کامپیوتر‌ها در یک پروسه ۲۴ ساعته، وظیفه رندر و ساخت انیمیشن را به عهده داشتند. ساخت هر فریم از توی استوری، ۴۵ دقیقه تا ۳۰ ساعت زمان برده است.

پیکسار شرکتی آمریکایی است که توسط استیو جابز و در سال ۱۹۸۶ و با قیمت پنج میلیون دلار از جرج لوکاس خریداری شد. این شرکت یک دهه بعد و با همکاری با کمپانی والت دیزنی در ساخت توی استوری، به شهرتی جهانی رسید.

در سال ۲۰۰۶ والت دیزنی، شرکت پیکسار را به قیمت هفت میلیارد دلار خریداری کرد و امروزه این شرکت و تمامی کارمندان و برنامه‌های اختصاصی آن، زیر مجموعه والت دیزنی به‌حساب می‌آیند.

نگاهی به طراحی بی‌نظیر «داستان اسباب‌بازی ۴»

طراحی نسخه اصلی داستان اسباب‌بازی در زمان خود آن‌قدر پیچیده بود که پیکسار مجبور شد نرم‌افزار و افزونه‌هایی اختصاصی را برای بهبود کیفیت این انیمیشن، طراحی کند. بااین‌حال مقایسه نسخه اول با قسمت چهارم این مجموعه، نشان از پیشرفت بی‌نظیر فناوری در ۲۴ سال اخیر داشته است.

نگاهی به طراحی بی‌نظیر «داستان اسباب‌بازی ۴»
درهرصورت پرسش مهم در ذهن بسیاری از علاقه‌مندان به فناوری این است که پیکسار، از چه نرم‌افزار‌هایی برای طراحی و ساخت داستان اسباب‌بازی چهار استفاده کرده است. در ادامه به معرفی نرم‌افزار‌هایی می‌پردازیم که در توی استوری ۴ مورداستفاده قرار گرفته‌اند.

نکته جالب این است که بسیاری از نرم‌افزار‌های معرفی‌شده در این مطلب، در دسترس عموم قرار دارند و همین موضوع اثبات می‌کند که هنر فردی و تلاش فوق‌العاده طراحان انیمیشن، مهم‌ترین ابزار در ساخت یک شاهکار سینمایی است.

Autodesk SketchBook

نگاهی به طراحی بی‌نظیر «داستان اسباب‌بازی ۴»
اسکچ‌بوک یک اپلیکیشن طراحی و نقاشی است که توسط شرکت اتودسک به فروش می‌رسد. نسخه رایگان این برنامه را می‌توانید در سیستم‌عامل‌های مختلف از جمله ویندوز و اندروید نصب کنید.

رابط کاربری ساده این نرم‌افزار، تفاوت بسیار زیادی با محصولات شرکت ادوبی دارد. یادگیری ساده گزینه‌های موجود در برنامه باعث شده تا یک طراح و نقاش بتواند بیشترین تمرکز را بر روی طراحی بگذارد.

برخلاف بسیاری از اپلیکیشن‌های موجود در بازار، اسکچ‌بوک تنها یک شکل از طراحی دو بعدی را پشتیبانی می‌کند و البته این کار را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد. طراحی‌های اولیه شخصیت‌ها و محیط در انیمیشن داستان اسباب‌بازی ۴، توسط همین برنامه خاص و کم‌وبیش رایگان انجام شده است.

Blender

نگاهی به طراحی بی‌نظیر «داستان اسباب‌بازی ۴»
شاید برای ما ایرانی‌ها که عادت به استفاده از برنامه‌های گران‌قیمت و کرک‌شده داریم، باورپذیر نباشد که طراحان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های انیمیشن جهان، از یک برنامه رایگان طراحی استفاده کنند.

بااین‌حال باید به این موضوع اشاره‌کنیم که بلندر، در طراحی اغلب فیلم‌های سینمایی و انیمیشن‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اپلیکیشن آزاد و متن‌باز، در زمینه طراحی سه بعدی، مدل‌سازی، طراحی مایعات، پوست، استخوان و دیگر اعضای کاراکترها، به‌کاربرده می‌شود.

بلندر یک برنامه جدید نیست و اولین بار در سال ۱۹۹۵ مورد استفاده قرار گرفته است. هرچند نسخه نهایی و کامل شده آن، در سال ۲۰۰۲ ارائه شده است. بلندر را می‌توانید در اغلب سیستم‌عامل‌های دسکتاپ مثل ویندوز و لینوکس، نصب و استفاده کنید.

بر خلاف اسکچ‌بوک، بلندر یک برنامه به‌شدت پیچیده و مشکل است و شاید سال‌ها زمان ببرد تا یک طراح بتواند با قسمت‌های مختلف برنامه، آشنایی کامل پیدا کند. هرچند در صورت موفقیت در استفاده از این برنامه، شاهد نتایجی فوق‌العاده خواهید بود.

Gravit Designer

نگاهی به طراحی بی‌نظیر «داستان اسباب‌بازی ۴»
بسیاری از طراحان وکتور و تصاویر دو بعدی، از برنامه ادوبی ایلاستریتور برای طراحی استفاده می‌کنند. شهرت این برنامه در ایران آن‌قدر زیاد است که می‌توانید نشانه‌هایی از آن را در کامپیوتر‌های خانگی نیز پیدا کنید. البته استفاده رایگان و غیرقانونی ما ایرانیان از این برنامه، در شهرت آن تأثیر گذار بوده است.

بااین‌حال باید به این موضوع اشاره کنیم که ایلاستریتور، تنها برنامه مناسب طراحی وکتور نیست. گراویت که تا چند ماه پیش، یک برنامه رایگان بود، گزینه‌ای مناسب برای طراحی حرفه‌ای وکتور است که بر خلاف محصولات ادوبی، به حافظه، رم و توانایی گرافیکی بالا نیازی ندارد.

این برنامه تحت وب با کمترین میزان استفاده از سخت‌افزار، نتیجه‌ای مشابه با ایلاستریتور را برای شما به ارمغان می‌آورد. در نظر داشته باشید که استفاده از برنامه برای ۱۵ روز رایگان است و تنها لازم است ثبت‌نام اولیه را به‌پایان برسانید.

Pixar RenderMan

نگاهی به طراحی بی‌نظیر «داستان اسباب‌بازی ۴»
آخرین برنامه‌ای که در لیست کوتاه اپلیکیشن‌های طراحی داستان اسباب‌بازی ۴ قرار دارد، مهم‌ترین برنامه استفاده شده در این پروژه است. رندرمن یک برنامه اختصاصی از شرکت پیکسار است که برای طراحی و ساخت انیمیشن و ویدیو مورداستفاده قرار می‌گیرد.

در سال ۲۰۱۴، پیکسار این برنامه با ارزش را به‌صورت رایگان بر روی اینترنت قرار داد تا اشخاص مختلف بتوانند برای پروژه‌های غیرمالی، از آن استفاده کنند. رندرمن می‌تواند از انواع دوربین‌های حرفه‌ای فیلم‌برداری پشتیبانی کند و سرعت پردازش مسائلی مثل جاذبه و فواصل کاراکتر‌ها و اشیا، در این برنامه بسیار زیاد است.

بر خلاف انتظار، رابط کاربری رندرمن چندان پیچیده نیست، اما ابزار لازم برای کار با این برنامه، در دسترس عموم قرار ندارد. یک کارشناس استفاده از اپلیکیشن رندرمن، در صورت تخصص کافی، می‌تواند به‌راحتی شغلی مناسب را در مجموعه پیکسار برای خود دست‌وپا کند. در نظر داشته باشید که کمتر از ۱۰۰ نفر در سراسر جهان، استفاده کامل از گزینه‌های مختلف این برنامه را به‌صورت کامل آموخته‌اند.

نگاهی به طراحی بی‌نظیر «داستان اسباب‌بازی ۴»
رندرمن از روش مونت-کارلو برای محاسبه نتایج رندر خود استفاده می‌کند که یک نمونه‌گیری تصادفی به‌حساب می‌آید. این روش در سال ۲۰۱۶ جایگزین سیستم Reyes در رندر من شد که برای سال‌ها مورداستفاده قرار می‌گرفت.

همین تغییر سیستم رندرینگ را می‌توان مهم‌ترین موضوع در طراحی فوق‌العاده توی استوری ۴ دانست. تفاوت در سیستم حرکتی کاراکتر‌ها را با یک مقایسه ساده در نسخه‌های مختلف توی‌استوری، متوجه خواهید شد.

پیکسار رندرمن در فیلم‌ها و انیمیشن‌هایی مثل ارباب حلقه‌ها (The Lord of the rings)، جنگ ستارگان (Star Wars)، تایتانیک (Titanic)، آواتار (Avatar)، پارک ژوراسیک (Jurassic Park)، نابودگر ۲: روز داوری (Terminator ۲: Judgment Day)، شیرشاه (The Lion King)، علاءالدین (Aladdin) و دیو و دلبر (Beauty and the Beast)، مورد استفاده قرار گرفته است.

منابع: wikipedia، cnet، guardian، indy۱۰۰

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • 01

      واقعا بی نظیره

    • بدون نام

      ممنون اقای بالینی مطالب خوبی میذاری برای ما که مهندسی نرم خوندیم جالبه

    • بدون نام

      مرسی

    • بدون نام

      لعنتی چی ساختی

    • بدون نام

      روز به روز پیشرفت میکنن بعد اینحا افتخارشون اینه بگن پیامک حجاب فرستادیم

    • بدون نام

      عالی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج