جاباما
۹۰۰
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

بهار و تابستان را با تي‌شرت‌ها سر كنيد

اين لبا‌س‌همه كارهاي شما را انجام مي‌دهد!

بهار و پشت آن تابستان كه مي‌رسد خيال پسران جوان و آقايان از چه بپوشم‌ نپوشم‌هاي هميشگي راحت مي‌شود. كل بهار و تابستان را مي‌شود با تي‌شرت‌هاي خوش رنگ و لعاب و پر از نقش و نگاري كه اين روزها همه جا مي‌توان سراغ‌شان را گرفت، سر كرد.

بهار و پشت آن تابستان كه مي‌رسد خيال پسران جوان و آقايان از چه بپوشم‌ نپوشم‌هاي هميشگي راحت مي‌شود. كل بهار و تابستان را مي‌شود با تي‌شرت‌هاي خوش رنگ و لعاب و پر از نقش و نگاري كه اين روزها همه جا مي‌توان سراغ‌شان را گرفت، سر كرد. از لباس براي مهماني‌هاي رسمي و نيمه‌رسمي گرفته تا دورهمي‌هاي دوستانه و حتي كار روزمره. خلاصه اينكه تي‌شرت‌ها باز هم آمدند تا همه كارهاي ما را انجام دهند

اين لبا‌س‌همه كارهاي شما را انجام مي‌دهد!


اين نسبت معكوس است

بين دماي هوا و آستين‌ها و حتي قد لباس‌هاي ما نسبتي معكوس برقرار است. هرچه هوا گرم‌تر مي‌شود آستين و قد لباس‌هاي ما هم كوتاه‌تر مي‌شود. تي‌شرت‌ها كه حالا ديگر به يكي از محبوب‌ترين پوشش‌ها در همه دنيا بدل شده‌اند هم، حاصل همين نسبت معكوس هستند. لباس‌هايي سبك، ساده، راحت و خنك. لباسي كه با شروع بهار و روبه گرمي گذاشتن هوا مي‌توان روي آن حساب ويژه‌اي باز كرد. بنابر همين حساب و كتاب هم همه ناخودآگاه سراغ گنجينه لباس‌هاي تابستاني‌شان مي‌روند و تي‌شرت‌ها را از مخزن لباس‌ها بيرون مي‌كشند اما اين تازه اول كار است. طبيعي است كه راحتي و دلچسبي اين لباس‌هاي خنك اجازه نمي‌دهد شما به همان داشته‌هاي قبلي بسنده كنيد، به‌خصوص اينكه انتخاب‌هاي تازه، متنوع و خوش آب و رنگ هم همراه با نخستين نسيم بهاري در ويترين مغازه‌ها در انتظار شما هستند.


زيرپوش يا تي‌شرت!

طراحان اصلي تي‌شرت‌هاي پر زرق و برق امروزي، ملوانان آمريكايي بودند كه كار سخت و گرماي طاقت‌فرسا امان‌شان را بريده بود. اين ملوانان براي اينكه راحت‌تر بتوانند با گرما كنار بيايند سراغ لباس‌هاي سبك و نخي رفتند؛ لباس‌هايي كه با وجود ظاهري شبيه زيرپوش‌ به دليل كوتاه بودن‌شان هم اجازه حركت سريع و راحت‌تر را به آنها مي‌داد هم اينكه در مقايسه با يونيفرم‌هاي پشمي، هوا در آنها جريان داشت و به راحتي هم خشك مي‌شدند. تا پيش از دهه ۵۰ اين لباس‌هاي ساده فقط مختص ملوانان و سربازاني بود كه به جاي پوشش‌هاي رسمي دنبال زيرپوش‌هاي ساده‌اي بودند كه كار آنها را ساده‌تر كند. زيرپوش‌هايي بدون دكمه و يقه‌هاي آنچناني كه راحت بودن بزرگ‌ترين امتياز آنها بود اما ناگهان و به‌دنبال اقدام غيرمنتظره چهره‌سرشناسي مثل مارلون براندو كه در چند فيلمش اين‌گونه لباس پوشيد اين زيرپوش‌ها به جرگه لباس‌هاي آمريكايي‌ها پيوستند. سال ۱۹۵۰ بود كه مارلون براندو با زيرپوش ملوانان آمريكايي روي صحنه تلويزيون ظاهر شد و به همه مردم جرات داد تا لذت پوشيدن اين لباس‌هاي ساده و راحت كه تا آن زمان فقط به‌عنوان زيرپوش شناخته مي‌شدند را تجربه كنند. از آن به بعد اين لباس‌ها به‌عنوان لباس‌هاي غيررسمي بين همه مردم جا افتاد و راه طولاني را تا امروز طي كرد. ظاهر ساده اين لباس‌ها آرام آرام به يك فرصت تبليغاتي براي شركت‌هاي تجاري تبديل شد اما طولي نكشيد كه خلاقيت با صنعت تبليغات همراه شد و زمينه ساده اين لباس‌ها هم صفحه‌اي شد براي به تصوير كشيدن طرح‌هاي خلاقانه و زيباي هنرمندان.


تي‌شرت‌هايي كه يقه‌آنها به شكل حرف v طراحي شده(همان يقه 7 خودمان) بالاتنه شما را درشت‌تر نشان مي‌دهند و با يك كت اسپرت بهاره به‌خوبي هماهنگ مي‌شوند. تي‌شرت‌هاي يقه‌گرد، انتخابي كاملا اسپرت هستند و به آقاياني توصيه مي‌شوند كه بالاتنه درشتي دارند و علاقه‌اي هم ندارند درشت‌تر از اين به‌نظر برسند چون بسته بودن يقه اين لباس آنها را معمولا درشت اندام‌تر نشان مي‌دهد. يادتان باشد تي‌شرتي را انتخاب كنيد كه با اندام و روحيات شما سازگار باشد.


تي‌شرت‌هاي آستين بلند!

وقتي ملوان‌هاي آمريكايي براي نخستين بار لباس‌هايي با آستين و قد كوتاه و سبك به‌عنوان لباس كار انتخاب كردند، فكر نمي‌كردند اين لباس‌ كه بيشتر به لباس زير شبيه بود روزي تا اين اندازه در ميان مردم طرفدار پيدا كند. آنها اين لباس را به دليل خنكي و راحتي‌اش انتخاب كرده بودند و تي‌شرت‌هاي آنها ساده‌ترين لباس‌هايي بود كه در طول تاريخ پوشاك جهان مي‌توان سراغش را گرفت( البته بعد از راه پيدا كردن برش و دوخت به لباس‌ها). اين ملوانان كه در حقيقت كاشف لباس‌هاي خنك و راحت‌شان بودند بايد نامي هم براي آنها پيدا مي‌كردند عنواني كه با سادگي اين پوشش‌هاي جديد سازگار باشد بنابراين با الهام از شكل ظاهري اين لباس‌ها قرار شد واژه تي‌شرت (T- shirt) به معناي پيراهن T شكل را براي آنها انتخاب كنند. اگر همين حالا سراغ يكي از تي‌شرت‌هاي‌تان برويد شك نكنيد قبل از غرق شدن در طرح و رنگ جذاب آن لباس‌تان را به شكل يك T بزرگ مي‌بينيد. خلاصه اينكه كوتاهي آستين يكي از ويژگي‌هايي است كه تي‌شرت اساسا بر مبناي آن تعريف شده اما حالا اينكه اين وسط تي‌شرت آستين بلند چه صيغه‌اي است كه ميان ما ايراني‌ها باب شده، از آن سوال‌هايي است كه بايد براي پيدا كردن جوابش سراغ پرتقال فروش را بگيريم!


ساده، اماگاهي رسمي!

تي‌شرت ‌به دليل سادگي در دوخت، معمولا ارزان هم هست البته خودمانيم اين ارزاني مربوط به زماني است كه تي‌شرت‌ها هنوز به دنياي مد راه پيدا نكرده بودند! با اين حال تي‌شرت از همان ابتدا به‌عنوان انتخابي ارزان و دم‌دستي به بازار پوشاك جهان راه پيدا كرد. همين ويژگي اين اجازه را به خريداران مي‌داد تند تند لباس‌شان را نو كنند و تي‌شرت‌هاي جديد بخرند. با اين حال هنوز هم تي‌شرت يكي از گزينه‌هايي است كه قيمت آن در مقايسه با ساير پوشاك هرچند نه خيلي ارزان؛ اما به هر حال مناسب‌تر است. البته اين قيمت مناسب در گرو نوع تي‌شرتي است كه شما انتخاب مي‌كنيد‌ چون حالا ديگر همه برندها طراحي‌هاي خاص خودشان را دارند و همين لباس ساده را به انواع و اقسام نقش‌ها و رنگ‌ها مزين مي‌كنند‌ تا جايي كه ديگر تي‌شرت نه تنها صرفا يك لباس كار نيست بلكه گاهي مي‌توانيد آن را در مهماني‌هاي نه چندان رسمي هم بپوشيد چون تا دل‌تان بخواهد طرح و نقش و مدل دارد كه آن را از يك لباس ساده معمولي متفاوت مي‌كند.


خط ايراني روي پودهاي نخي

در ميان طراحي‌هاي متفاوت، جذاب و پر نقش و نگاري كه بازار تي‌شرت‌هاي دنيا را پر كرده، تي‌شرت‌هايي با نقش و خط ايراني هم جاي خودشان را در ميان علاقه‌مندان باز كرده‌اند. جالب اينجاست تي‌شرت‌هايي كه نقوش و حتي شعرهاي ايراني را با خط نستعليق به تصوير مي‌كشند نه تنها در ايران بلكه در كشورهاي اروپايي هم طرفداران زيادي پيدا كرده‌اند و پابه پاي حروف لاتين روي تي‌شرت‌ها نقش مي‌بندد. حالا ديگر هر جاي دنيا هم كه باشيد در ميان همه گزينه‌هاي انتخابي براي تي‌شرت مورد علاقه‌تان، مي‌توانيد جايي هم براي انتخاب خط و شعرهاي ايراني باز بگذاريد به‌خصوص اينكه ساده شدن چاپ روي تي‌شرت اين امكان را به شما مي‌دهد تا شعر يا نثر مورد علاقه‌تان را انتخاب كنيد و دقيقا همان را با خط نستعليق، براي چاپ سفارش بدهيد. يكي از نخستين مبتكران استفاده از خط نستعليق روي لباس، «نيما بهنود» جوان ايراني نام آشنايي است كه حالا ديگر خيلي از اروپايي‌ها او را با برند « نيماني» مي‌شناسند البته بعد از نيماني بسياري از طراحان جوان ايراني هم به چاپ كردن خط و نقش و نگار ايراني روي تي‌شرت‌ها روي آوردند تا جايي كه ديگر پيدا كردن رد فرهنگ خودمان روي لباس خيلي از جوانان خوش‌پوش ايراني، اصلا دور از انتظار نيست.


تي‌شرت‌هايي با يقه‌اي شبيه پيراهن‌هاي مردانه همان اندازه كه اسپرت هستند ظاهر شما را موقر و آراسته نشان مي‌دهند. بنابراين در كنار جوان‌ترها، آقايان ميانسال هم مي‌توانند روي آنها حساب باز كنند


چند مدل تي‌شرت داشته باشيد

كمي دقت در انتخاب تي‌شرت‌ها با وجود سادگي كه دارد مي‌تواند شما را به يك فرد خوش‌پوش تبديل كند فقط كافي است براي انتخاب آنها كمي وقت صرف كنيد. تي‌شرت‌ها با توجه به نوع طراحي و برندي كه آنها را توليد كرده در قيمت‌هاي مختلفي در دسترس شما قرار دارند بنابراين دست‌تان براي انتخاب باز است اما بد نيست در انتخاب به اين نكته هم دقت كنيد كه قرار است تي‌شرت‌ محبوب شما در روزهاي آفتابي بهار و تابستان در معرض مستقيم نور خورشيد قرار بگيرد پس چه بخواهيد يا نخواهيد، رنگ آن دير يا زود شادابي اوليه‌اش را از دست مي‌دهد پس بهتر است به جاي پرداخت هزينه بالا براي خريد يك تي‌شرت، مبلغ مورد نظرتان را صرف خريد چند مدل متفاوت بكنيد تا هم تنوع بيشتري در پوشش‌تان داشته باشيد هم اينكه لباس‌تان ديرتر ظاهر جذاب اوليه‌اش را از دست بدهد.
حالا ديگر انتخاب با خود شماست مي‌توانيد سراغ برندهاي معروف برويد و از مراكز خريد شناخته شده خريد كنيد يا اينكه سري به پاساژي مثل پلاسكو بزنيد و در عوض خريد ارزان‌تري داشته باشيد! اين را هم يادتان باشد هزينه‌اي كه شما بايد براي خريد تي‌شرت مورد علاقه‌تان پرداخت ‌كنيد از 10 هزار تومان تا 100 هزار تومان متغير است اما متعادل‌ترين و شايد بهتر است بگوييم متداول‌ترين قيمت‌هايي كه در بازار وجود دارد 20 تا 40 هزار تومان است. حالا اينكه شما قرار است چقدر براي تي‌شرتان هزينه ‌كنيد ديگر بسته به اين است كه تا چه اندازه به مارك اهميت بدهيد.


اين لبا‌س‌همه كارهاي شما را انجام مي‌دهد!

اين تي‌شرت‌ها 3 بعدي‌اند

دنياي تي‌شرت‌ها از زماني كه شركتTropix Togs در ميامي براي نخستين بار طراحي روي تي‌شرت را آغاز كرد، متحول شد. از آن زمان به بعد اين لباس‌ها كه بيشتر از هر چيز سادگي و راحتي‌شان مد نظر بود تغيير اساسي پيدا كردند و فرصتي شدند براي به تصوير كشيدن علاقه و سليقه پوشنده‌ها و البته طراح‌ها. نخستين طرح‌هايي كه روي تي‌شرت‌هاي محبوب آن زمان ظاهر شدند تصاوير ميكي‌موس و گروهي از شخصيت‌هاي شناخته شده والت ديسني بود. همين شروع ساده به جايي رسيد كه حالا چاپ روي تي‌شرت‌ها يكي از عرصه‌هاي رقابت طراحان شده است البته حالا ديگر فقط طراحان نيستند كه طرح‌ها و ايده‌هاي‌شان را روي تي‌شرت‌ها پياده مي‌كنند، امروز حتي خود شما هم مي‌توانيد طرح مورد علاقه‌تان را انتخاب و آن را روي تي‌شرت‌تان چاپ كنيد. خلاصه اينكه شايد روزي كه مارلون براندو، جيمز دين و جان وين براي نخستين بار با پوشيدن زيرپوش(همان تي‌شرت‌هاي امروزي) جلوي صفحه تلويزيون آمريكايي‌ها را شوكه كردند حتي خودشان هم پيش‌بيني نمي‌كردند دنياي اين لباس‌ها تا اين حد گسترده شود. حالا ديگر طراحي روي تي‌شرت به يكي از عرصه‌هاي به تصوير كشيدن خلاقيت تبديل شده و حتي پاي اين طراحي‌ها به دنياي الكترونيك هم باز شده و انواع و اقسام تي‌شرت‌ها با طراحي اكوليزري( داراي سنسورهاي حساس به صدا) و ۳ بعدي هم به بازار راه پيدا كرده‌اند.

منبع : مجله زندگی ایده آل


اين لبا‌س‌همه كارهاي شما را انجام مي‌دهد!

اين لبا‌س‌همه كارهاي شما را انجام مي‌دهد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فیونا

      ما تک بعدیش هم قبول داریم سه بعدی نمیخوایم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج