جاباما
۹۰۲۷۶۵
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

نتانیاهو از دیدار ترامپ و روحانی واهمه دارد؟!

پس از سفر ناگهانی محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان به فرانسه در بحبوحه نشست سران گروه ۷، ترس و نگرانی‌های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل از هرگونه تماس دیپلماتیک بین تهران و واشنگتن دوچندان شده و تلاش‌های گسترده‌ای برای جلوگیری از این رویداد دیپلماتیک به خرج داده است.

تابناک: پس از سفر ناگهانی محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان به فرانسه در بحبوحه نشست سران گروه ۷، ترس و نگرانی‌های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل از هرگونه تماس دیپلماتیک بین تهران و واشنگتن دوچندان شده و تلاش‌های گسترده‌ای برای جلوگیری از این رویداد دیپلماتیک به خرج داده است.

نتانیاهو از دیدار ترامپ و روحانی واهمه دارد؟!

در همین زمینه، چند روز پیش سایت «آکسیوس» گزارش داد، نتانیاهو هنگام عزیمت ظریف به فرانسه تلاش فراوانی کرد تا از دیدار احتمالی میان ترامپ و وزیر امور خارجه ایران جلوگیری کند.

به نوشته این نشریه، پس از انتشار خبر سفر ظریف به فرانسه، نتانیاهو سراسیمه تلاش کرد تا با ترامپ که برنامه فشرده‌ای از دیدارها داشت و نمی‌توانست تلفن خود را پاسخ دهد، تماس برقرار کند. نگرانی مقام‌های اسرائیل از این بود که امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه ترامپ را راضی کند دیداری برنامه‌ریزی نشده با ظریف داشته باشد.

از سوی دیگر، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل روز جمعه در تماسی تلفنی با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، مدعی شد از آنجایی که ایران در حال توسعه ستیزه‌جویی‌هایش در منطقه است، هم اکنون زمان مناسبی برای مذاکره با ایران نیست.

این در حالی است که مقامات کشورمان بارها اعلام کرده اند، هرگونه مذاکره مشروط به بازگشت آمریکا به برجام و لغو کامل تحریم هاست.

اینکه چرا نتانیاهو از مذاکره احتمالی میان ایران و وآمریکا واهمه دارد، یک پاسخ مشخص دارد؛ اینکه اسرائیل و برخی کشورهای عربی هرگونه مذاکره ایران و آمریکا را خارج از چارچوب منافع خود تلقی می کنند، به گونه ای که در جریان مذاکرات مربوط به برجام، اسرائیل، عربستان و امارات تلاش گسترده ای برای جلوگیری از حصول توافق انجام دادند.

چرا نتانیاهو از دیدار احتمالی مقامات ایران و آمریکا در نیویورک واهمه دارد!؟

حال، فارغ از مخالفت کلی اسرائیل، مذاکره احتمالی میان تهران و واشنگتن در شرایط کنونی به نحو دیگری منافع سیاسی نتانیاهو را با تهدید مواجه می سازد.

در این رابطه، روزنامه «ینی شفق» در مطلبی عنوان کرد: هرگونه تماس دیپلماتیک میان ایران و آمریکا می تواند به تضعیف موقعیت نتانیاهو در انتخابات آتی اسرائیل که در ماه سپتامبر برگزار می شود، منجر شود.

ینی شفق در ادامه نوشت: نتانیاهو نگران این است که جلسه ای بین ترامپ و روحانی در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در 17 تا 27 سپتامبر برگزار شود؛ این دقیقا زمانی است که انتخابات در اسرائیل برگزار خواهد شد و می تواند یک ضربه سیاسی به نتانیاهو وارد کند.

لذا، اسرائیل همه کانال های ارتباطی خود در واشنگتن برای جلوگیری از این رویداد را فعال کرده است. حال باید دید که ترامپ قدرت و اراده لازم برای دیدار با روحانی فارغ از ملاحظات نتانیاهو را دارد یا خیر؟

از سوی دیگر، ظاهرا در همین زمان قرار است ترامپ طرح معامله قرن را در دیدار با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر رونمایی کند؛ طرحی که هنوز جزئیات دقیق آن مشخص نیست و رونمایی از آن پیش از انتخابات اسرائیل ممکن است نتانیاهو را آسیب پذیر کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • متین

      واقعا فکر کردید واهمه داره!!! اتفاقا خیلی هم استقبال میکنه! در برجام یک سیستم هسته ای ما رو برچیدن هیچی ندادن! در برجام دو قرار سییتم موشکیمون رو برچینن هیچی بهمون ندن! و شاید در برجام سه و چهار سیستم حکومتی رو!!!

    • بدون نام

      بهانه جدید برای دیدار با ترامپ

    • بدون نام

      این شیخ کلید ساز هم از ملاقات با ترامپ هراس دارد.

    • بدون نام

      نتانیاهو داره وانمود میکنه که اگه ایران با امریکا مذاکره بکنه ناراحت ولی برعکس ظاهر قضیه از تنش با ایران خیلی نگران چون میدونه اگه جنگی بشه از سر سرزمین اشغالی پاک میشه

    • لاله

      ملت هم از پیغام پسغام روحانی باترامپ ومکرون شاکی است ایشان وادادگی نشان می دهد وبدرد ما نمی خورد .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج